U koho tankujete? Pro dépětkaře
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 147
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kutná Hora
- Vůz: Volvo XC60 D5 '14
x 1
U koho tankujete? Pro dépětkaře
V síti benzinek ČEPRO (EuroOil a RobinOil) se dá koupit Nafta Diesel Optimal Pro (NM s 15%HVO). Ještě jsem nezkusil, ale mám v plánu a dám vědět. Je bez bio složky a může to všech běžných nafťáků.
Nebo už má někdo zkušenost?
Nebo už má někdo zkušenost?
_________________
Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Mazda MX-30 (BEV)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan
Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Mazda MX-30 (BEV)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan
-
Offline
- Příspěvky: 111
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Na prostudování problematiky vlivu cetanového (a i oktanového) čísla doporučuji knížku Fuel/Engine Interactions (https://ieeexplore.ieee.org/book/8503629). Obecně u moderních motorů (tzn. vysokotlaké vstřikování, více dávek během jednoho cyklu - pilot, post atd.) zvýšení cetanové čísla bez úpravy parametrů vstřikování vede na vyšší kouřivost. Teoreticky může docházet k zapekání trysek, protože se dávky vznítí blízko vstřikovače. Stran motoru není asi moc důvod ho tankovat. Stran osobního přesvědčení je to na každém 
_________________
S80 - B5244S - 01
850 - B5234FT - 95
S80 - B5244S - 01
850 - B5234FT - 95
-
Offline
- Příspěvky: 813
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Tak jsem tam dneska fouknul 62L 100% HVO (PureHVO 100 DIESEL - tankováno Luka nad Jihlavou za 35.50/L). Motor jde opravdu tišeji, nejvíce je to patrné asi na dálnici. Spotřeba na chlup stejná. Zvuk je kulatější, kultivovanější. Výkon nedokážu posoudit. Asi snese i o 200 otáček nižší otáčky, než začne dunět. Jsou i nižší vibrace v karoserii a volantu (ne že by předtím byly nějak silné). Na to, že to vyjde ještě o korunu levněji, než verva u nás na pumpě, tak dost dobrý.
Negativum je, že až dnes na dálnici jsem si díky tiššímu motoru uvědomil, jak hlučné mám pneumatiky. Nikdy jsem si toho nevšiml.
Přidal jsem k tomu teda VIF, abych měl dobrý pocit kvůli udávané horší mazivosti. Ale na druhou stranu, pokud má stojan označení XTL, mělo by to být OK i bez aditiv.
Doteď ježděno výhradně na Diesel plus od Eurooil.
Negativum je, že až dnes na dálnici jsem si díky tiššímu motoru uvědomil, jak hlučné mám pneumatiky. Nikdy jsem si toho nevšiml.
Přidal jsem k tomu teda VIF, abych měl dobrý pocit kvůli udávané horší mazivosti. Ale na druhou stranu, pokud má stojan označení XTL, mělo by to být OK i bez aditiv.
Doteď ježděno výhradně na Diesel plus od Eurooil.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 813
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Vyjeta jedna nádrž na 100% HVO a zůstávám u tohoto paliva. Krom výše popsaného výrazně kleslo zaplňování DPF. Za bezmála 1000km tentokrát přibylo jen 7g. To by znamenalo regenerace po 4000km
Teď mi na 27g, kdy se spouští regenerace, zaplnění DPF trvalo v průměru kolem 1000 - 1500km.
Spotřeba dle tankování stejná.
Takže teoreticky bude i nižší zanášení EGR a sání celkově. Nedávno jsem ho čistil, tak na jaře juknu, co tam přibylo.
Teď mi na 27g, kdy se spouští regenerace, zaplnění DPF trvalo v průměru kolem 1000 - 1500km.
Spotřeba dle tankování stejná.
Takže teoreticky bude i nižší zanášení EGR a sání celkově. Nedávno jsem ho čistil, tak na jaře juknu, co tam přibylo.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10062
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
U koho tankujete? Pro dépětkaře
A jezdil jsi stejné trasy s ohledem zaplnění DPF? Samozřejmě na dálkách se to plní pomaleji.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 813
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Jezdím furt to samé. Každý den v týdnu mám stejnou trasu, takže mohu porovnávat.
Je to cca 40% dálnice, 50% okresky, 10%města a popojížděčky.
Je to cca 40% dálnice, 50% okresky, 10%města a popojížděčky.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10062
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Pak je to relevantní srovnání
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 309
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Tak jsem si zajel do Olomouce pro ten zázrak
Uvidíme co z toho bude. Zatím nepozoruju žádné změny.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 6074
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Už po 200km mohu potvrdit, že DPF se zaplňuje pomaleji. Taknkována plná, kdy už svitila rezerva na obyč naftu. Jen ta cena no....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 813
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
U koho tankujete? Pro dépětkaře
U mě PDF při neředění HVO normální naftou došlo k zaplnění DPF na hodnotu 27g, kdy se spouští regenerace až po 3720km. Na premiovou naftu to je cca 1000-1300km. Cena u Jihlavy je momentálně 36.90, což je o necelé 2 koruny levněji, než Verva 100.
Dával jsem dotaz na prodejce, aby mi sdělil konkrétní hodnotu mazivosti u jejich HVO. Bohužel jsem se jen dozvěděl, že mazivost s velkou rezervou splňuje danou normu, konkrétní hodnotu jsem však z nich nevytáhl. Proto pro sichr aditivuji přípravkem určeným pro zvýšení mazivosti nafty, i když bych vlastně nemusel. Těch pár haléřů na km už mě při letošních nákladech na auto žíly nerozerve.
Taky je při tankování vidět, že ani při nejdivočejším plnění, nafta neudělá jedinou bublinku pěny, takže i tvrzení o minimální pěnivosti HVO, je pravda.
PS: koncovky mám naprosto čisté, při emisích na jaře byla kouřivost 0, takže předpokládám, že DPF je bez prasklin apod. a nájezd, než se naplní DPF je tak relevantní pro zhodnocení opravdu nižších emisíí daného paliva.
Dával jsem dotaz na prodejce, aby mi sdělil konkrétní hodnotu mazivosti u jejich HVO. Bohužel jsem se jen dozvěděl, že mazivost s velkou rezervou splňuje danou normu, konkrétní hodnotu jsem však z nich nevytáhl. Proto pro sichr aditivuji přípravkem určeným pro zvýšení mazivosti nafty, i když bych vlastně nemusel. Těch pár haléřů na km už mě při letošních nákladech na auto žíly nerozerve.
Taky je při tankování vidět, že ani při nejdivočejším plnění, nafta neudělá jedinou bublinku pěny, takže i tvrzení o minimální pěnivosti HVO, je pravda.
PS: koncovky mám naprosto čisté, při emisích na jaře byla kouřivost 0, takže předpokládám, že DPF je bez prasklin apod. a nájezd, než se naplní DPF je tak relevantní pro zhodnocení opravdu nižších emisíí daného paliva.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 6074
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Já byl na STK 5.12.2025 a i při 300.000km furt kouřivost 0 na naftu pouze tank Ono.
Ja tu cenu měl o dost vyšší, páč jedinná benzinka v okruhu 60km ji má na dálnici. Příští týden točím druhý směr, tak zkusím u Rokycan.
Ja tu cenu měl o dost vyšší, páč jedinná benzinka v okruhu 60km ji má na dálnici. Příští týden točím druhý směr, tak zkusím u Rokycan.
-
Offline
- Příspěvky: 813
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Mladej to leje do starýho passata a tankoval v Praze a cena prý hodně nad 40. Od té doby jede raději o 40km dál a i tak ušetří skoro dvě stovky 
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4874
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Též ten zázrak zkusím do obou našich dieselů. Jen musím zapátrat, kde to v okolí natankuji.
Edit: Hmm, tak nic moc, tedy...
Ahoj!
HVO – hydrotreated vegetable oil (hydrogenovaný rostlinný olej) je v Česku zatím dostupné jen na omezeném počtu čerpacích stanic. Nejde o běžně dostupnou veřejnou naftu, ale lze jej natankovat na vybraných místech (palivo je kompatibilní s většinou moderních dieselových motorů bez úprav).
Nejbližší možnosti tankování HVO poblíž Třebestovic
Seznam HVO čerpacích stanic není úplně rozsáhlý a žádná z dostupných lokalit není přímo v okolí Třebestovic, ale tady jsou stanice, kde lze HVO v ČR aktuálně natankovat:
EuroOil / RoBiN OIL stanice s HVO:
EuroOil – Mladá Boleslav (Pražská 1366, Mladá Boleslav) — možnost HVO u této sítě.
EuroOil – Ústí nad Labem (Všebořice) — HVO je dostupné i zde.
EuroOil – Antošovice (D1) – obě strany u Ostravy (Šilheřovice / Koblov).
RoBiN OIL – Kladno (Dříň) – dostupné HVO.
Další místa s HVO:
ORLEN – Rokycany – pilotní místo kde se HVO již prodává.
ORLEN – další plánované stanice (např. Pražská Argentinská v Praze, Drahelčice D5, Siřejovice D8) – dostupnost se postupně rozšiřuje od konce 2025 a začátku 2026.
Poznámka: HVO není zatím běžně uvedené jako palivo na většině čerpacích stanic v okolí Prahy/Třebestovic — síť je zatím spíše lokální a extenzivní expanze se očekává až v průběhu 2026.
Tipy, jak najít nejbližší HVO stanici
DKV/DKV Mapy – platforma, která zobrazuje alternativní paliva HVO na mapě EU, včetně ČR.
Mobilní aplikace čerpacích sítí (EuroOil/ORLEN) – některé sítě uvádějí typy paliv přímo v aplikaci.
Shrnutí
Z Třebestovic bude nejblíž tankování HVO pravděpodobně v Mladé Boleslavi nebo případně v Praze, ale zatím není masově dostupné u všech stanic kolem Prahy.
Rozšiřování nabídky HVO probíhá postupně a sítě oznamují nové lokality průběžně.
Edit: Hmm, tak nic moc, tedy...
Ahoj!
Seznam HVO čerpacích stanic není úplně rozsáhlý a žádná z dostupných lokalit není přímo v okolí Třebestovic, ale tady jsou stanice, kde lze HVO v ČR aktuálně natankovat:
EuroOil / RoBiN OIL stanice s HVO:
EuroOil – Mladá Boleslav (Pražská 1366, Mladá Boleslav) — možnost HVO u této sítě.
EuroOil – Ústí nad Labem (Všebořice) — HVO je dostupné i zde.
EuroOil – Antošovice (D1) – obě strany u Ostravy (Šilheřovice / Koblov).
RoBiN OIL – Kladno (Dříň) – dostupné HVO.
Další místa s HVO:
ORLEN – Rokycany – pilotní místo kde se HVO již prodává.
ORLEN – další plánované stanice (např. Pražská Argentinská v Praze, Drahelčice D5, Siřejovice D8) – dostupnost se postupně rozšiřuje od konce 2025 a začátku 2026.
DKV/DKV Mapy – platforma, která zobrazuje alternativní paliva HVO na mapě EU, včetně ČR.
Mobilní aplikace čerpacích sítí (EuroOil/ORLEN) – některé sítě uvádějí typy paliv přímo v aplikaci.
Z Třebestovic bude nejblíž tankování HVO pravděpodobně v Mladé Boleslavi nebo případně v Praze, ale zatím není masově dostupné u všech stanic kolem Prahy.
Rozšiřování nabídky HVO probíhá postupně a sítě oznamují nové lokality průběžně.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 6074
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Zkus použít jen google a máš odpověď hned i s mapou. Tento rozbor je nic vypovídající
-
Offline
- Příspěvky: 813
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Ono těch stanic s HVO bude ve skutečnosti asi o dost více. Já se kupříkladu o té "své" dozvěděl až tady na fóru. Nikde v seznamech, které jsem našel, nebyla uvedená. Pak jdu na Volvo forum a prásk, zjistím, že mám HVO jeden kilometr od práce. 
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 309
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Já tankoval na Nikey/Eurowag za 45,50/L a dle tohoto článku jsem pochopil, že by to mělo být čisté HVO. Ale zas Vaculík psal, že čisté se neprodává, tak nevím
Plnění DPF jsem zatím nezkoumal, protože jsem neměl delší cestu, ale studený start se mi zdál o dost lepší. Prakticky stejný jako v létě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 813
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
U koho tankujete? Pro dépětkaře
Když je tam označení XTL, tak to není čistá HVO, nýbrž aditivovaná HVO. Čistá má mazivost někde kolem 600mikronů a to by se motorům moc nelíbilo. Označení XTL znamená normu EN15490 a ta má mazivost max. 400 mikronů (menší číslo je lepší). V reálu to bývá kolem 200 - 300 mikronů.
Čistou HVO tedy na pumpách u nás nekoupíš, protože nesplňuje normu.
Čistou HVO tedy na pumpách u nás nekoupíš, protože nesplňuje normu.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], ms231, peter cz