Dotaz - sada na plneni klimatizace
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 21 roků 6 měsíců
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Fobry vecer, mate nekdo zkusenosti s podobnymi sadami pro doplneni klimatizace ?
https://runder.cz/detail-produktu/carfix-5v1-klimatizacni-sada-r134a-s-manometrem-400ml/
V Polsku na Allegru takovycj sad nabizi hodne.
Ptam se,jestli to ma smysl a jestli to funguje?
Aby to neudelalo vic skody nez uzitku.
Premyslim o doplneni na 740,940 a xc70.
Predem dekuji za odpovedi.
https://runder.cz/detail-produktu/carfix-5v1-klimatizacni-sada-r134a-s-manometrem-400ml/
V Polsku na Allegru takovycj sad nabizi hodne.
Ptam se,jestli to ma smysl a jestli to funguje?
Aby to neudelalo vic skody nez uzitku.
Premyslim o doplneni na 740,940 a xc70.
Predem dekuji za odpovedi.
-
Offline
- Příspěvky: 5844
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Jo, to bude fungovat. Jestli tam není díra jak vrata do stodoly, tak by se to mohlo i vyplatit.
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Tuhle sadu jsem dostal a použil na manželčině fábii. Funguje to, jen jsem měl "zvláštní" pocit, aby tam bylo třeba dost oleje pro klimakompresor a podobně. Na rychlé a nouzové doplnění asi dobrý, ale stejně bych to asi pak nechal odsát a doplnit na mašině..
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
-
Offline
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 21 roků 6 měsíců
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Dekuji za rady. V nekterych inzerátech jsem cetl, ze soucasti naplne je i olej.
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
Dotaz - sada na plneni klimatizace
On tam určitě nějaký olej bude, ale čert ví kolik a jaký. Je to taková sada bez kontroly čehokoliv (kromě manometru). Napuštěné jsem to měl během chvilky (láduje se to do nízkotlakého okruhu) a auto začalo krásně chladit, ale jak říkám...nemáte vůbec žádnou kontrolu kolik tam čeho vlastně reálně je. Nicméně fábie chladila celé léto 
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
-
Offline
- Příspěvky: 5844
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Já si nemyslím, že tam bude olej.
Když se doplňuje (správně řečeno do nizkotlakové větve, jinam to ani nejde) tak se dopouští medium v plynné formě. Kdyby v tom spreji byl nějaký olej, zustal by v nejnižším bodě spreje.
A to nemá logiku.
Kdyby byl olej třeba, musela by někde být vidět stopa po úniku ve formě výrazné mastnoty.
Když medium uniká, jsou dvě možnosti
1. uniká na vysokotlaké větvi, protože je tam extrémní tlakové zatížení - asi 15-20 barů
tam by to mohlo být poznat.
2. uniká to ve chvíli, kdy klima neběží a tlak se vyrovná po celé soustavě na jednotném tlaku, který odpovídá vztahu kritická teplota a kritický tlak
když ta netěsnost bude v místě, kde se olej neudrží, uniká pouze medium a olej se neztrácí.
Pak je tu ještě aspekt prostupnosti. Plyn projde mnohem menší netěsností než olej, obzvláště při nižších tlacích, které jsou v soustavě pokud klima neběží. To také potvrzuje doba úniku.
Když to uniká půl roku, tak ta díra bude fakt malá, že tam prochází jen pár molekul za jednotku času.
Když se doplňuje (správně řečeno do nizkotlakové větve, jinam to ani nejde) tak se dopouští medium v plynné formě. Kdyby v tom spreji byl nějaký olej, zustal by v nejnižším bodě spreje.
A to nemá logiku.
Kdyby byl olej třeba, musela by někde být vidět stopa po úniku ve formě výrazné mastnoty.
Když medium uniká, jsou dvě možnosti
1. uniká na vysokotlaké větvi, protože je tam extrémní tlakové zatížení - asi 15-20 barů
tam by to mohlo být poznat.
2. uniká to ve chvíli, kdy klima neběží a tlak se vyrovná po celé soustavě na jednotném tlaku, který odpovídá vztahu kritická teplota a kritický tlak
když ta netěsnost bude v místě, kde se olej neudrží, uniká pouze medium a olej se neztrácí.
Pak je tu ještě aspekt prostupnosti. Plyn projde mnohem menší netěsností než olej, obzvláště při nižších tlacích, které jsou v soustavě pokud klima neběží. To také potvrzuje doba úniku.
Když to uniká půl roku, tak ta díra bude fakt malá, že tam prochází jen pár molekul za jednotku času.
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Ona se ta nádobka "sprej" musí při plnění otočit dnem vzhůru, jinak to nefunguje. Takže tam případný olej být může. Ale jak říkám...člověk nemá vůbec kontrolu kolik a čeho tam dává. Jinak se zbytkem s Vámi naprosto souhlasím.
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
-
Offline
- Příspěvky: 5844
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Dotaz - sada na plneni klimatizace
To tam je v návodu napsané?
Jo, už jsem si to přečetl, ale ten návod je dosti podivný. Neřeší množství uniklého a požadovaného media. Prostě to tam naperte a šlus
Doplňováním plynné fáze se dá docílit mnohem jemnějšího doplnění na základě počátku chlazení a v případě možnosti tlakoměru na výtlaku zjištění maximálního tlaku na srážníku.
Jo, už jsem si to přečetl, ale ten návod je dosti podivný. Neřeší množství uniklého a požadovaného media. Prostě to tam naperte a šlus
Doplňováním plynné fáze se dá docílit mnohem jemnějšího doplnění na základě počátku chlazení a v případě možnosti tlakoměru na výtlaku zjištění maximálního tlaku na srážníku.
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 24 lis 2025 13:24, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 1739
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Doporučuji otevřít odkaz
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 983
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Olej tam je, vždyť je to tam napsaný. Spíš bych se bál, aby tam toho oleje potom nebylo moc.
Nicméně na jaře to chci zkusit do audiny, která má malý nájezd a klima se používá jen párkrát do roka. Naposledy jsem jí nechal naplnit 4 roky zpět a letos už chladila méně.
Nicméně na jaře to chci zkusit do audiny, která má malý nájezd a klima se používá jen párkrát do roka. Naposledy jsem jí nechal naplnit 4 roky zpět a letos už chladila méně.
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Já musím říct, že jsem to dával do úplně "prázdné" Fabie a po aplikaci najednou lednice, takže to funguje
Ale jak píše Jirka. Mě ani tak nejde o to médium, ale o olej, kterého tam pak může být víc, než by mělo.
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Romulusw: hele musíš si uvědomit, že jakmile začneš doplňovat, tak se ti kapalina v lahvi, kde je smíchaný olej s chladivem, začne vařit a strhávat kapičky a páry oleje s sebou.
Lidi mají většinou pocit, že když mají směs dvou kapalin, kde má každá jiný bod varu, tak se nejdřív odpaří ta první a pak teprve ta druhá. Tak to ale nefunguje, obě kapaliny se odpařují, jen každá jinou rychlostí. Jinak by vám na šňůře neuschlo prádlo
Lidi mají většinou pocit, že když mají směs dvou kapalin, kde má každá jiný bod varu, tak se nejdřív odpaří ta první a pak teprve ta druhá. Tak to ale nefunguje, obě kapaliny se odpařují, jen každá jinou rychlostí. Jinak by vám na šňůře neuschlo prádlo
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5844
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Možný to je, 
-
Offline
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Já se přifařím (s dovolením
) s dotazem: nebyl nějaký problém téhle náhrady, že je podstatně hořlavější než originální R134a?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Dotaz - sada na plneni klimatizace
To byla "náhrada" do prvovýroby, 1234yf, kde mercedes utratil asi kvadlion miliard za vývoj CO2 klimatizací, protože jim 1234yf při testech blaflo a veřejně prohlásili, že to do svých aut nikdy montovat nebudou. No a pak to tiše a nenápadně zavedli jako uplně všichni ostatní.
Tahle "náhrada" v lahvi je něco uplně jinýho, používá se nějakej inforeon nebo takovejdle název to má, protože R134a jako takový, dneska nesmí nikomu přijít do ruky, a myslim, že za rok až 5 se nebude moct do EU ani dovážet. Naštěstí existujou náhrady, který jsou míň účinný, výrobně dražší a víc ničí kompresory, takže výhra pro všechny (co ze v životě nezvedli z úřednícký židle). Ale abych uplně nekydal jen hnůj, Ty chladiva obecně jsou fakt hrozný sajrajty a kdyby někdo chtěl něco o tom načíst, tak klíčový slovo je GWP (global warming potential).
Tahle "náhrada" v lahvi je něco uplně jinýho, používá se nějakej inforeon nebo takovejdle název to má, protože R134a jako takový, dneska nesmí nikomu přijít do ruky, a myslim, že za rok až 5 se nebude moct do EU ani dovážet. Naštěstí existujou náhrady, který jsou míň účinný, výrobně dražší a víc ničí kompresory, takže výhra pro všechny (co ze v životě nezvedli z úřednícký židle). Ale abych uplně nekydal jen hnůj, Ty chladiva obecně jsou fakt hrozný sajrajty a kdyby někdo chtěl něco o tom načíst, tak klíčový slovo je GWP (global warming potential).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2564
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008
x 1
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Já právě někde koukal na YT jak to doplňoval do auta (myslím že Killeroz?) a v komentech psali chlapi že je to nějakej hořlavej sajrajt a chlaďáci pak remcaj, když to pak maj odsávat.
Takhle nějak si to pamatuju...
Takhle nějak si to pamatuju...
_________________
V70 2,5T 2008 - B5254T6, MT Stage2
V70 2,5FT 2009 - B5254T8, AT
EX:V50 2.4i, V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 2008 - B5254T6, MT Stage2
V70 2,5FT 2009 - B5254T8, AT
EX:V50 2.4i, V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Jojo, do prvovýroby proto vyhrála ta 1234yf, která hoří jen při opravdu speciálních okolnostech, viz ten mergl výše.
Ale co tam je opravdu, musíš vyčíst, protože R134a replacement je příliš širokej pojem. Další info např =https://www.techtownforum.com/knowledge-base/article/equipment-appliances/hvac/what-is-r134a-refrigerant-replacement/zde.
Ale co tam je opravdu, musíš vyčíst, protože R134a replacement je příliš širokej pojem. Další info např =https://www.techtownforum.com/knowledge-base/article/equipment-appliances/hvac/what-is-r134a-refrigerant-replacement/zde.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Kluci děkuji a rozumím - raději zatím zůstanu u toho R134a ... 
PS: normálně si připadám jak zpátečník, pač čím dál více si myslím, že starší auto = lepší auto. Co novější model, to nějaká "vychytávka"
A on ten "nový" plyn je taky poměrně drahý.
PS: normálně si připadám jak zpátečník, pač čím dál více si myslím, že starší auto = lepší auto. Co novější model, to nějaká "vychytávka"
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Dotaz - sada na plneni klimatizace
To přejde, až R134a nebude k mání. Zažil jsem to pracovně, když zrušili R22 jako chladivo pro nízký teploty a cena z asi 2Kč během roku vylezla na 250 za gram a v zařízení si měl třeba 5kg, ale úniky byly v řádu desítek g / rok.
No prostě nějak se s tim budeme muset naučit žít
No prostě nějak se s tim budeme muset naučit žít
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Něco podobného se děje v energetice, kdy se ustupuje od SF6. Přitom zrovna tam ty úniky moc nejsou. Jak píšeš, budeme se s tím muset naučit žít ... 
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Pokud si pamatuju dobře, tak SF6 jako takový neni problém, stejně jako teflon, goretex apod, ale ty meziprodukty a proces výroby jako takový je extrémní eklhaft. Kdežto u chladiv je problematický právě ten výsledný produkt. No nic, asi už jsme moc OT 
BTW tyhle sety na doplňování bych doporučil pouze v případě urgentního doplnění. Protože pro naplnění potřebuješ vakuum, jinak zadřeš jak kompresor, tak TXV, protože plníš do vzduchu a ne do vakua a kyslík ti zničí olej.
BTW tyhle sety na doplňování bych doporučil pouze v případě urgentního doplnění. Protože pro naplnění potřebuješ vakuum, jinak zadřeš jak kompresor, tak TXV, protože plníš do vzduchu a ne do vakua a kyslík ti zničí olej.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5844
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Dotaz - sada na plneni klimatizace
134 mám zásobu ještě na dva životy 
-
Offline
- Příspěvky: 2564
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008
x 1
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Ještě úvaha - tátovi jsem sehnal stařičkého C-maxe (2004).
Je tam prasklá trubka ke kompresoru a děravej chladič. Pámbu ví jak dlouho.
Když bych to dal dokupy (což mám v plánu), je to OK pro vyzkoušení naplnit tímhle samodomo sarakvajzem a vyzkoušet tak alespoň trochu těsnost systému?
Předpokládám že tahle blbina neobsahuje barvivo...
Pokud by to třeba půlrok vydrželo chladit, tak bych to vypustil a nechal naplnit klasickou 134 s olejem a barvivem.
Jde mi o to aby čék nevypláznul 2,5 litru za naplnění a ono to nebylo do týdne fuč
Mohlo by to fungovat nebo si to představuju jako Hurvínek válku a něco s tím doj...bu?
Je tam prasklá trubka ke kompresoru a děravej chladič. Pámbu ví jak dlouho.
Když bych to dal dokupy (což mám v plánu), je to OK pro vyzkoušení naplnit tímhle samodomo sarakvajzem a vyzkoušet tak alespoň trochu těsnost systému?
Předpokládám že tahle blbina neobsahuje barvivo...
Pokud by to třeba půlrok vydrželo chladit, tak bych to vypustil a nechal naplnit klasickou 134 s olejem a barvivem.
Jde mi o to aby čék nevypláznul 2,5 litru za naplnění a ono to nebylo do týdne fuč
Mohlo by to fungovat nebo si to představuju jako Hurvínek válku a něco s tím doj...bu?
_________________
V70 2,5T 2008 - B5254T6, MT Stage2
V70 2,5FT 2009 - B5254T8, AT
EX:V50 2.4i, V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 2008 - B5254T6, MT Stage2
V70 2,5FT 2009 - B5254T8, AT
EX:V50 2.4i, V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3830
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Na test tesnosti ti staci dusik. Fouk out dusikem a jezdit par dni jesrli klesne tlak.
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Dotaz - sada na plneni klimatizace
Test těsnosti systému mi dělali v servisu. Maji směs dusíku a vodíku, systém se natlakuje asi na 30bar, což je letní tlak v celém systému ve vypnutém stavu. Pak maji čuchátko, kterým se obejde "celý" vedení a ten vodík to vyčuchá, pokud je někde únik. Stálo mi to 300, nebo tak něco, prostě 15 minut práce mechanika. Další výhoda je, že jakmile tohle projde jako OK, tak ti to tam rovnou můžou naplnit.
Takže určitě nápad není OK, také kvůli tomu, co jsem psal výše, že tam necháš kyslík.
Takže určitě nápad není OK, také kvůli tomu, co jsem psal výše, že tam necháš kyslík.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé