Baterie
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 6091
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Baterie
Nezavřeš nízký, pokud si koupíš vysoký, číslo nejdeš pár stran zpět, tak zavřeš.
-
Offline
- Příspěvky: 29
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Semily
- Vůz: Xc70 2015 D4 AWD Rich Java D5244T12
Baterie
Díky Jakube, už jsem objednal Exide EL1000, je to stovka a v motorce se mi Exide osvědčila vic než dost. Snad bude ok i v autě.
Když jsem Vojto přijel domu tak jsem se ze zvědavosti podival co tam mam. Prisel jsem na to, že uz jsem tam tu 353mm 100ah měl. To by znamenalo minimálně třetí baterka u deset let starého auta. Snad to bude jen baterkou... Teď tam mám Vartu. S Vartou nemam moc dobrý zkušenosti a mrazy ve Švédsku, odkud jsem si ho před rokem nechal přivést, budou trochu jiný než u nás, tak tam asi ty akumulatory budou odchazet častěji....
Jinak je to jak píše Jakub, ten přední kryt baterky zacvaknout nejde, měl jsem ho tam jen položenej, ale ničemu to nevadí. Nebo koupit ten větší. Ale co je důležitější pod ten druhej kryt se vejde úplně vpohodě.
Když jsem Vojto přijel domu tak jsem se ze zvědavosti podival co tam mam. Prisel jsem na to, že uz jsem tam tu 353mm 100ah měl. To by znamenalo minimálně třetí baterka u deset let starého auta. Snad to bude jen baterkou... Teď tam mám Vartu. S Vartou nemam moc dobrý zkušenosti a mrazy ve Švédsku, odkud jsem si ho před rokem nechal přivést, budou trochu jiný než u nás, tak tam asi ty akumulatory budou odchazet častěji....
Jinak je to jak píše Jakub, ten přední kryt baterky zacvaknout nejde, měl jsem ho tam jen položenej, ale ničemu to nevadí. Nebo koupit ten větší. Ale co je důležitější pod ten druhej kryt se vejde úplně vpohodě.
-
Offline
- Příspěvky: 6
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha 5
- Vůz: V70 P3 D5 151kW AWD
Baterie
Ahoj, tak jsem dnes koupil Vartu EFB 75Ah E46 s rozměry 315x175x175mm. EFB jsem bral, protože občas auto trápím krátkými jízdami. Trochu se rozepíšu proč u mě vyhrála EFB Varta. Udělal jsem si porovnání mezi EFB bateriemi vs origo baterií. Překvapením byl Goowei se stejnou váhou jako Varta a rozdílem cca +2kg od ostatních. Jako amatér se moje rozhodování ubíhalo značka a váha.
Vše 315x175x175mm:
Nicméně potřeboval bych reset BMS. Není to nějaká hodná duše, která by za symbolickou odměnu mi provedla reset BMS? Bydlím Praha - Stodůlky. Děkuji
Vše 315x175x175mm:
- Exide EFB 75Ah EL752 730A 18,6kg
- Goowei EFB 75Ah 730A 21,2kg
- Varta Dynamic EFB E46 75Ah 730A 21,2kg
- Original Volvo 80Ah 700A 18,8kg
Nicméně potřeboval bych reset BMS. Není to nějaká hodná duše, která by za symbolickou odměnu mi provedla reset BMS? Bydlím Praha - Stodůlky. Děkuji
_________________
V70 P3 2011 D5 D5244T10 151kw AWD (8,1l/100km)
V70 P3 2011 D5 D5244T10 151kw AWD (8,1l/100km)
-
Offline
- Příspěvky: 6091
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Baterie
Přečti si pár stránek (2) zpět a máš to bez duše a odměny.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4878
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Baterie
Na reset BMS je návod na YouTube
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 6
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha 5
- Vůz: V70 P3 D5 151kW AWD
Baterie
Stydím se, přehlédl jsem to. Děkuji
_________________
V70 P3 2011 D5 D5244T10 151kw AWD (8,1l/100km)
V70 P3 2011 D5 D5244T10 151kw AWD (8,1l/100km)
-
Offline
- Příspěvky: 2325
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Baterie
Ahoj - teď si nejsem jistý jestli jsi ji nakonec koupil a máš nějakou zkušenost jak drží při bufíkování případně ji už někdo máte a nějaký čas a pilně bufíkujete?Jakub Svoboda píše: 08 led 2024 16:54 Az budu resit XC, tak bud pujde tato.
https://m.topbaterie.cz/autobaterie-yuasa-silver-high-performance-85ah-12v-800a-ybx5110-p12683/
Nebo tato, ale jiz nejde dovrit kryt baterie.
https://m.topbaterie.cz/autobaterie-yuasa-silver-high-performance-100ah-12v-900a-ybx5019-p12684/
Moje origo už přesluhuje druhým rokem díky odpojenému BMS a občasnému dobití takže paráda jenže tzv. origo se teď bere od někoho jiného což mne odrazuje tak koukám po téhle 85ah. Jestli se prostě při bufíkování aku drží srovnatelně s origo.
-
Offline
- Příspěvky: 6091
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Baterie
Jasan, mám nakonec 3. Všechny drží pěkně, samozřejmě sem tam dobíjím Ctecem
V60 - YBX 5096 od 6.1.2025
XC70 -YBX 5110 od 6.1.2024
Zetor - YBX - 5020 od 19.12.2023
V60 - YBX 5096 od 6.1.2025
XC70 -YBX 5110 od 6.1.2024
Zetor - YBX - 5020 od 19.12.2023
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 29
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Semily
- Vůz: Xc70 2015 D4 AWD Rich Java D5244T12
Baterie
Jak jsem psal, koupil jsem Exide EL1000. Za mě je škoda (do Xc70 p3) dávat cokoli menšího než 100ah, kdyz se tam bez problému vejde a cena cena není nijak závratná. V autokelly jsem za ní po slevách dával 2500 včetně dph.
https://autobaterie.heureka.cz/exide-start-stop-efb-12v-100ah-900a-el1000/
https://autobaterie.heureka.cz/exide-start-stop-efb-12v-100ah-900a-el1000/
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 64
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V 70 II
Baterie
existují baterie s různou konstrukcí co jsem se díval, jaké tam dáváte nejčastěji? Jsou nějaké AGM, olověné klasické, pak Ca/Ca jasně že záleží na modelu auta a roku výroby, časté ježdění po městě atd.
Ve svém autě mám nějakou 2 baterii no name, nekoukal jsem na značku. Už 10 let a pořád je skvělá, jsem zvědav jak dlouho vydrží. Už se připravuji na to že každou chvíli zamává.
Osobně bych asi šel do té yuasa.....
Ve svém autě mám nějakou 2 baterii no name, nekoukal jsem na značku. Už 10 let a pořád je skvělá, jsem zvědav jak dlouho vydrží. Už se připravuji na to že každou chvíli zamává.
Osobně bych asi šel do té yuasa.....
-
Online
- Příspěvky: 719
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Baterie
Nechci plevelit martinsovi jeho vlákno k zazimování S60 a tak věcná poznámku k odkazu zde:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1092603#p1092603
Na článku hodnotím jeho stručnost a přesto hovoří jasně.
Dovoluji si vypíchnout větu:
Problém nastává, když se autobaterie vybije pod zhruba 12 V a v tomto stavu zůstane několik hodin až dní.
Často se zde totiž objevují úvahy typu:
Přišel jsem k autu, baterka prázdná, tak jsem ji nabil a věřím, že se nic nestalo.
Což o to víra tvá tě povznáší... Jenže stalo se a nejde odestát. Proto je dobré si stav baterie hlídat.
A snad bych si mohl dovolit ještě malé upřesnění k jinak dobře napsanému článku.
Desky se drobí a "materiál odpadává", jenže nespadne všechen až na dno. Tam by koneckonců až tak nevadil. Žel nemalá část ho uvízne právě mezi elektrodami a způsobí svod, který baterii neustále vybíjí.
A to konec (nejen baterie, ale i příběhu...
)
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1092603#p1092603
Na článku hodnotím jeho stručnost a přesto hovoří jasně.
Dovoluji si vypíchnout větu:
Problém nastává, když se autobaterie vybije pod zhruba 12 V a v tomto stavu zůstane několik hodin až dní.
Často se zde totiž objevují úvahy typu:
Přišel jsem k autu, baterka prázdná, tak jsem ji nabil a věřím, že se nic nestalo.
Což o to víra tvá tě povznáší... Jenže stalo se a nejde odestát. Proto je dobré si stav baterie hlídat.
A snad bych si mohl dovolit ještě malé upřesnění k jinak dobře napsanému článku.
Desky se drobí a "materiál odpadává", jenže nespadne všechen až na dno. Tam by koneckonců až tak nevadil. Žel nemalá část ho uvízne právě mezi elektrodami a způsobí svod, který baterii neustále vybíjí.
A to konec (nejen baterie, ale i příběhu...
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13316
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Baterie
A když si přečteš nějaký "vědečtější" cancy o olovu, tak zjistíš, že baterka má problém už pod 12,6 a ideální je jí držet trvale 12,6-14V.
Jenže v tu chvíli je nepoužitelná jinak, než jako startovací v autě a na ukládání energie třeba ze slunce, nebo v UPS už neee. Nějaký aditiva umí jedno nebo druhý vylepšit, ale dycky je to něco za něco.
Jenže v tu chvíli je nepoužitelná jinak, než jako startovací v autě a na ukládání energie třeba ze slunce, nebo v UPS už neee. Nějaký aditiva umí jedno nebo druhý vylepšit, ale dycky je to něco za něco.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Baterie
Voltmetr nestačí, důležitá je ta hodnota SOH, čili stav zdraví baterky, i slabou baterku nabiješ na 12,6 V, ale rychle vyprázdníš.
Připojuji obr. kdy jsem měřil zbrusu novou baterii. Proto jsem se také dokopal ke koupi baterie testeru, dřív jsem běhal kolem volva jen s multimetrem, a pak stresoval, že zustanu viset někde 200 km od baráku, kvůli takové . . .
Připojuji obr. kdy jsem měřil zbrusu novou baterii. Proto jsem se také dokopal ke koupi baterie testeru, dřív jsem běhal kolem volva jen s multimetrem, a pak stresoval, že zustanu viset někde 200 km od baráku, kvůli takové . . .
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 2135
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Baterie
Tohle je samozřejmě nejlepší. Ten Voltmetr je dobrý jako základ ve smyslu rychlé kontroly, že když na to někde kašlou a pak to hodí na pult + případně ještě vnitřní odpor. Anebo kupovat u prověřeného prodejce
Co máš za tester?
-
Offline
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Baterie
měří to i vnitřní odpor baterie, též nezanedbatelná položka
a za asi 443,- kč inflačních
a za asi 443,- kč inflačních
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13316
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Baterie
Jsem to diskutoval s kolegou a tyhle malý krabičky frekvenčně, v řádu kHz, zatěžují a nabíjejí baterku a z toho "vypočtou" tu "tvrdost" zdroje. Přesnost je kus od kusu, ale obecně pouze orientační, ale hlavně extrémně závislá na stavu nabití. Za mě rozhodně lepší než samotnej voltmetr.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2135
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Baterie
JJ, jak jsem psal - moje poznámka k voltmetru byla opravdu jako první indikace, jestli to není kus který se tam válí bez nabití jakou dobu. Pak záleží na Tobě, jak moc to chceš zkoumat 
Přesně lze kapacitu změřit pouze plnou kapacitní zkouškou (fakt to vybít) + otestovat vnitřní odpor nějakým zátěžovým testem (pořádný proud), tam se zase ukáže případný problém a v ideálním případě změřit hustotu, jestli nemá nějaký článek problém (což už dnes většinou nejde).
Ale tohle v domácích podmínkách nedává smysl, takže tester - proč ne, až dostanu něco pod ruku, rád vyzkouším
Přesně lze kapacitu změřit pouze plnou kapacitní zkouškou (fakt to vybít) + otestovat vnitřní odpor nějakým zátěžovým testem (pořádný proud), tam se zase ukáže případný problém a v ideálním případě změřit hustotu, jestli nemá nějaký článek problém (což už dnes většinou nejde).
Ale tohle v domácích podmínkách nedává smysl, takže tester - proč ne, až dostanu něco pod ruku, rád vyzkouším
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé
