Baterie

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6091
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Nezavřeš nízký, pokud si koupíš vysoký, číslo nejdeš pár stran zpět, tak zavřeš.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

TMatura
Offline
Příspěvky: 29
Registrován: 1 rok
Bydliště: Semily
Vůz: Xc70 2015 D4 AWD Rich Java D5244T12

Baterie

Příspěvek od TMatura »

Díky Jakube, už jsem objednal Exide EL1000, je to stovka a v motorce se mi Exide osvědčila vic než dost. Snad bude ok i v autě.

Když jsem Vojto přijel domu tak jsem se ze zvědavosti podival co tam mam. Prisel jsem na to, že uz jsem tam tu 353mm 100ah měl. To by znamenalo minimálně třetí baterka u deset let starého auta. Snad to bude jen baterkou... Teď tam mám Vartu. S Vartou nemam moc dobrý zkušenosti a mrazy ve Švédsku, odkud jsem si ho před rokem nechal přivést, budou trochu jiný než u nás, tak tam asi ty akumulatory budou odchazet častěji....

Jinak je to jak píše Jakub, ten přední kryt baterky zacvaknout nejde, měl jsem ho tam jen položenej, ale ničemu to nevadí. Nebo koupit ten větší. Ale co je důležitější pod ten druhej kryt se vejde úplně vpohodě.

Vojta J
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6
Registrován: 1 rok 9 měsíců
Bydliště: Praha 5
Vůz: V70 P3 D5 151kW AWD

Baterie

Příspěvek od Vojta J »

Ahoj, tak jsem dnes koupil Vartu EFB 75Ah E46 s rozměry 315x175x175mm. EFB jsem bral, protože občas auto trápím krátkými jízdami. Trochu se rozepíšu proč u mě vyhrála EFB Varta. Udělal jsem si porovnání mezi EFB bateriemi vs origo baterií. Překvapením byl Goowei se stejnou váhou jako Varta a rozdílem cca +2kg od ostatních. Jako amatér se moje rozhodování ubíhalo značka a váha.

Vše 315x175x175mm:
  • Exide EFB 75Ah EL752 730A 18,6kg
  • Goowei EFB 75Ah 730A 21,2kg
  • Varta Dynamic EFB E46 75Ah 730A 21,2kg
  • Original Volvo 80Ah 700A 18,8kg
Sáhl jsem tedy po Vartě i když stála 3200Kč versus lidmi oblíbený Exide za 2500Kč. I tak oproti servisem nabídnutém originálu za 6800Kč doufám, že v nejhorším scénáři budu časem mít 2 Varty za 1 originál..

Nicméně potřeboval bych reset BMS. Není to nějaká hodná duše, která by za symbolickou odměnu mi provedla reset BMS? Bydlím Praha - Stodůlky. Děkuji :oops:
_________________
V70 P3 2011 D5 D5244T10 151kw AWD (8,1l/100km)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6091
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Přečti si pár stránek (2) zpět a máš to bez duše a odměny.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4878
Registrován: 12 roků
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Baterie

Příspěvek od jancho »

Na reset BMS je návod na YouTube
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Vojta J
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6
Registrován: 1 rok 9 měsíců
Bydliště: Praha 5
Vůz: V70 P3 D5 151kW AWD

Baterie

Příspěvek od Vojta J »

Jakub Svoboda píše: 14 lis 2025 12:50 Přečti si pár stránek (2) zpět a máš to bez duše a odměny.
Stydím se, přehlédl jsem to. Děkuji :jaj:
_________________
V70 P3 2011 D5 D5244T10 151kw AWD (8,1l/100km)

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2325
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Baterie

Příspěvek od Munga »

Ahoj - teď si nejsem jistý jestli jsi ji nakonec koupil a máš nějakou zkušenost jak drží při bufíkování případně ji už někdo máte a nějaký čas a pilně bufíkujete?
Moje origo už přesluhuje druhým rokem díky odpojenému BMS a občasnému dobití takže paráda jenže tzv. origo se teď bere od někoho jiného což mne odrazuje tak koukám po téhle 85ah. Jestli se prostě při bufíkování aku drží srovnatelně s origo.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6091
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jasan, mám nakonec 3. Všechny drží pěkně, samozřejmě sem tam dobíjím Ctecem
V60 - YBX 5096 od 6.1.2025
XC70 -YBX 5110 od 6.1.2024
Zetor - YBX - 5020 od 19.12.2023
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2325
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Baterie

Příspěvek od Munga »

Výška 5110 je tedy standartní, škoda že to magické oko není na kraji - to je skvělá věc. Mám rozhodnuto - díky.

TMatura
Offline
Příspěvky: 29
Registrován: 1 rok
Bydliště: Semily
Vůz: Xc70 2015 D4 AWD Rich Java D5244T12

Baterie

Příspěvek od TMatura »

20251115_102902.jpg
Jak jsem psal, koupil jsem Exide EL1000. Za mě je škoda (do Xc70 p3) dávat cokoli menšího než 100ah, kdyz se tam bez problému vejde a cena cena není nijak závratná. V autokelly jsem za ní po slevách dával 2500 včetně dph.


https://autobaterie.heureka.cz/exide-start-stop-efb-12v-100ah-900a-el1000/
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Nitty
Offline
Příspěvky: 239
Registrován: 5 roků 8 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

Baterie

Příspěvek od Nitty »

Tak autobaterie značky Bars vydržela přesně 4 roky. Objednána také Exide tak snad vydrží alespoň stejně dlouho nebo alespoň do prodeje vozu.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2325
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Baterie

Příspěvek od Munga »

Hlavní parametr je jestli vydrží bufíkování konstrukčně, ale dle popisu tahle vypadá nadějně.

MUV70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 64
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V 70 II

Baterie

Příspěvek od MUV70 »

existují baterie s různou konstrukcí co jsem se díval, jaké tam dáváte nejčastěji? Jsou nějaké AGM, olověné klasické, pak Ca/Ca jasně že záleží na modelu auta a roku výroby, časté ježdění po městě atd.
Ve svém autě mám nějakou 2 baterii no name, nekoukal jsem na značku. Už 10 let a pořád je skvělá, jsem zvědav jak dlouho vydrží. Už se připravuji na to že každou chvíli zamává. :-D
Osobně bych asi šel do té yuasa.....

Romulusw
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5870
Registrován: 12 roků
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Baterie

Příspěvek od Romulusw »

Jestli pravidelně jezdíš a máš tam ještě "neekologický" systém dobíjení (stálé dobíjecí napětí 13,7 - 14,2V) tak to není nic výjimečného.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3693
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

neekologický systém má až P3
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2135
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Baterie

Příspěvek od Tomas78 »

Ne všechny, mám 2010 P3 s klasikou (a libuju si) :D :D

Jarda.JM
Online
Příspěvky: 719
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Baterie

Příspěvek od Jarda.JM »

Nechci plevelit martinsovi jeho vlákno k zazimování S60 a tak věcná poznámku k odkazu zde:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1092603#p1092603
Na článku hodnotím jeho stručnost a přesto hovoří jasně.
Dovoluji si vypíchnout větu:
Problém nastává, když se autobaterie vybije pod zhruba 12 V a v tomto stavu zůstane několik hodin až dní.
Často se zde totiž objevují úvahy typu:
Přišel jsem k autu, baterka prázdná, tak jsem ji nabil a věřím, že se nic nestalo.
Což o to víra tvá tě povznáší... Jenže stalo se a nejde odestát. Proto je dobré si stav baterie hlídat.

A snad bych si mohl dovolit ještě malé upřesnění k jinak dobře napsanému článku.
Desky se drobí a "materiál odpadává", jenže nespadne všechen až na dno. Tam by koneckonců až tak nevadil. Žel nemalá část ho uvízne právě mezi elektrodami a způsobí svod, který baterii neustále vybíjí.
A to konec (nejen baterie, ale i příběhu... :crazy: )
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13316
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Baterie

Příspěvek od Urvanej »

A když si přečteš nějaký "vědečtější" cancy o olovu, tak zjistíš, že baterka má problém už pod 12,6 a ideální je jí držet trvale 12,6-14V.
Jenže v tu chvíli je nepoužitelná jinak, než jako startovací v autě a na ukládání energie třeba ze slunce, nebo v UPS už neee. Nějaký aditiva umí jedno nebo druhý vylepšit, ale dycky je to něco za něco.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2135
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Baterie

Příspěvek od Tomas78 »

A taky ona už je loterie v jakém stavu ji člověk dostane při koupi, od toho se leccos odvíjí. Ideál na prodejnu a Voltmetr s sebou :)

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1040
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Baterie

Příspěvek od ksw »

Voltmetr nestačí, důležitá je ta hodnota SOH, čili stav zdraví baterky, i slabou baterku nabiješ na 12,6 V, ale rychle vyprázdníš.
Připojuji obr. kdy jsem měřil zbrusu novou baterii. Proto jsem se také dokopal ke koupi baterie testeru, dřív jsem běhal kolem volva jen s multimetrem, a pak stresoval, že zustanu viset někde 200 km od baráku, kvůli takové . . .
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2135
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Baterie

Příspěvek od Tomas78 »

Tohle je samozřejmě nejlepší. Ten Voltmetr je dobrý jako základ ve smyslu rychlé kontroly, že když na to někde kašlou a pak to hodí na pult + případně ještě vnitřní odpor. Anebo kupovat u prověřeného prodejce :) Co máš za tester?

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1040
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Baterie

Příspěvek od ksw »

20251203_212510.jpg
měří to i vnitřní odpor baterie, též nezanedbatelná položka
a za asi 443,- kč inflačních
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2135
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Baterie

Příspěvek od Tomas78 »

Díky, pěkné :thumbup: Jasně už rozumím, on si ty hodnoty SOH, SOC dopočte (u staničních baterií se dělají plné testy kapacit, proto mne zajímalo jaký je to tester).

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13316
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Baterie

Příspěvek od Urvanej »

Jsem to diskutoval s kolegou a tyhle malý krabičky frekvenčně, v řádu kHz, zatěžují a nabíjejí baterku a z toho "vypočtou" tu "tvrdost" zdroje. Přesnost je kus od kusu, ale obecně pouze orientační, ale hlavně extrémně závislá na stavu nabití. Za mě rozhodně lepší než samotnej voltmetr.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2135
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Baterie

Příspěvek od Tomas78 »

JJ, jak jsem psal - moje poznámka k voltmetru byla opravdu jako první indikace, jestli to není kus který se tam válí bez nabití jakou dobu. Pak záleží na Tobě, jak moc to chceš zkoumat :)

Přesně lze kapacitu změřit pouze plnou kapacitní zkouškou (fakt to vybít) + otestovat vnitřní odpor nějakým zátěžovým testem (pořádný proud), tam se zase ukáže případný problém a v ideálním případě změřit hustotu, jestli nemá nějaký článek problém (což už dnes většinou nejde).

Ale tohle v domácích podmínkách nedává smysl, takže tester - proč ne, až dostanu něco pod ruku, rád vyzkouším :)

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé