Regulátor ventilátoru

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
cement
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Vůz: 850 T5

Regulátor ventilátoru

Příspěvek od cement »

Dobrý den,
přestal mi foukat ventilátor klimatizace a mám podezření na poruchu regulátoru otáček ventilátoru (někdo tomu říká ježek, odpor, atp...).
Je možné tento regulátor č. 9144354, použitý v 850 s automatickou klimatizací nahradit dílem 9166694, použitým ve V70?

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13209
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Regulátor ventilátoru

Příspěvek od Urvanej »

V 850 máš klímu full automatik? Ptám se, protože u krabic z podobný doby byly dvě verze regulace větráku. Odpory (bez nebo manuál), nebo tyristor (full auto).

cement
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Vůz: 850 T5

Regulátor ventilátoru

Příspěvek od cement »

Jo, je tam automatická klimatizace. Ventilátor funguje, vyzkoušeno. Mám vymontovaný ten regulátor otáček z pod kastlíku spolujezdce. Je to vlastně PWM regulátor s tranzistorem typu MOSFET. Momentálně jsem ve fázi zkoumání součástek a vytipování vadných. Bylo mi doporučeno vyměnit elektrolytické kondenzátory a podezřelé tranzistory.
Podle diskuze na anglickém Volvo klubu jsem zjistil, že regulátor z Volva 850 nejde nahradit regulátorem z V70 z roku 1998, i když vypadají stejně a mají stejné konektory. Ovládací konektor se slabými drátky má dva základní signály: jeden je analogový, kterým se řídí šířka impulzů a tím otáčky, druhý je zpětná vazba a stav regulátoru. To je zatím všechno, co o tom mám zjištěný, teď jen sehnat a vyměnit ty součástky. Samozřejmě by se dal sehnal i jiný regulátor, jen mě odrazuje jeho cena, která je tak třetina reálné ceny mýho auta.

jara3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 31
Registrován: 13 roků
Bydliště: Čelákovice
Vůz: XC70 2,5T
Bydliště: Čelákovice

Regulátor ventilátoru

Příspěvek od jara3 »

Panel ovládání něco ukazuje? Blikají nějaké diody? Mně takhle z ničeho nic přestal fungovat větrák ale chyba byla právě v tom panelu (resp. je to celá řídící jednotka).
_________________
Volvo XC 70, 2,5T man. 2005 - Sněženka
Fiat 126p "Maluch" 1989
Bylo:Volvo 850 B5254S, M56, 1995 Fialka,
Volvo V70 D5252T, AW 50-42, MSA 15.7, 1998

Nitty
Offline
Příspěvky: 234
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

Regulátor ventilátoru

Příspěvek od Nitty »

Vyměnili si panel a ok? Mám podobný problém otočením regulace foukání to občas dioda indikuje a občas ne. Moc to nefouká i když svítí max
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

jara3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 31
Registrován: 13 roků
Bydliště: Čelákovice
Vůz: XC70 2,5T
Bydliště: Čelákovice

Regulátor ventilátoru

Příspěvek od jara3 »

Pozor, řeč je o 850. Tam diody indikují jen zapnutou vnitřní cirkulaci a zapnutí/vypnutí klimy. Blikáním pak chybové kódy. U mě se po zapnutí zapalování buď roztočil ventilátor na max nebo vůbec a na ovládání nereagoval.
Screenshot_20241209_170648_One UI Home.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo XC 70, 2,5T man. 2005 - Sněženka
Fiat 126p "Maluch" 1989
Bylo:Volvo 850 B5254S, M56, 1995 Fialka,
Volvo V70 D5252T, AW 50-42, MSA 15.7, 1998

cement
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Vůz: 850 T5

Regulátor ventilátoru

Příspěvek od cement »

Tak, jelikož se mi ježka opravit nepodařilo a nevím, jestli je porucha v něm nebo jsem ho pokusem o opravu poslal definitivně na odpočinek, tak jsem místo něj zapojil externí PWM regulátor otáček. Ventilátor je tak nezávislý na zapalování a ovládá se samostatným potenciometrem. Jo, je to bastl, ale aspoň to funguje.

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé