Narazil jsem na jedno video ohledně chipu a výměny wastegate na devítce, máte někdo zkušenost?
Dle videa to je dost jednoduchý, výkon se nedá posoudit, ale nezní to úplně špatně, pro začátek...
Díky za reakce
https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/t/760/volvo-940-lpt-135hp
Zvýšení výkonu B230FT
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvky: 46
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Krkonoše
- Vůz: V70 II, 2.4 benzin XC 90, 3.2 summum
-
Offline
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Zvýšení výkonu B230FT
Však jo, nic na tom není, jen těch 200 koní tam nebude. Na to bys potřeboval origo turbo přifouknout ještě tak na 1 bar (a to už bude svítit jak žárovka) a přidat i jinej čip do jednotky zapalování (jednotka pro vstřikování a zapalování je zvlášť).
-
Online
- Příspěvky: 46
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Krkonoše
- Vůz: V70 II, 2.4 benzin XC 90, 3.2 summum
Zvýšení výkonu B230FT
Takže tenhle kit umí teda co?
Je mi jasný že 200 z toho jen tak nebude, ale když to nabízejí jako tu nejobyčejnější úpravu, takže regulaci turba a chip, tak kolik to tak asi dá?
Je mi jasný že 200 z toho jen tak nebude, ale když to nabízejí jako tu nejobyčejnější úpravu, takže regulaci turba a chip, tak kolik to tak asi dá?
-
Offline
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Zvýšení výkonu B230FT
Tenhle kit upraví palivovou mapu a zvedne tlak turba. Reálně tam bude tak lehce přes 180, ale proti serii to samozřejmě příjemně ožije.
-
Online
- Příspěvky: 46
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Krkonoše
- Vůz: V70 II, 2.4 benzin XC 90, 3.2 summum
Zvýšení výkonu B230FT
Tak to by možná pro začátek asi mohlo stačit 
Pak se může pokračovat
Díky za reakce.
Pak se může pokračovat
Díky za reakce.
-
Offline
- Příspěvky: 820
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Zvýšení výkonu B230FT
Zdar. Celkově je to zbytečně drahý. Názory se sice různí, ale faktem je, že ten výkon do 180koní bys vytvořil jen manuál. regulátorem tlaku turba a běžným chipem(a možná i bez toho chipu bys jezdil do 0.8baru bezpečně bez chudý směsi). Proč bys kupoval lepší wastegate? Wastegate je primárně na snížení výkonu. A že je lepší? On není lepší, ale má tvrdší pružinu, která pouze víc natlakuje turbo. Stejnýho výsledku dosáhneš, když zreguluješ ten origo wastegate sám. Ten jde myslim zvyšovat až do 1.1baru. A že to bude méně pravidelné a více nepřesné oproti tomu novému-zlatému- 0.6bar BSR
? Tomu bych nevěřil. Jen to musíš zkusit sám opatrně pomalu regulovat(točit kolečkem regulátoru). Stačí na to toto: https://race-shop.cz/regulatory-tlaku-turba/1614-manualni-regulator-plniciho-tlaku-races-clubman-in-cabine.html
Po nějakým čase bys šel s výkonem určitě zase trochu dál a ten wastegate by ti byl fakt úplně k ničemu. Za mě je to zbytečně moc peněz.
Mimoch...ten cca samý wastegate je i tady za 2tis.: https://shop.klracing.se/sv/artiklar/wastegate-klocka-940-turbo.html
P.S. Další věc: To je ten univerzál. chip na všech cca 10-15 druhů turbojednotek? Ani tam nepíšou, na jakou jednotku to je. To je taky divný.

Po nějakým čase bys šel s výkonem určitě zase trochu dál a ten wastegate by ti byl fakt úplně k ničemu. Za mě je to zbytečně moc peněz.
Mimoch...ten cca samý wastegate je i tady za 2tis.: https://shop.klracing.se/sv/artiklar/wastegate-klocka-940-turbo.html
P.S. Další věc: To je ten univerzál. chip na všech cca 10-15 druhů turbojednotek? Ani tam nepíšou, na jakou jednotku to je. To je taky divný.

_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Zvýšení výkonu B230FT
Jde o to, že původní wastegate sice zreguluješ, ale ze zkušenosti už mají skoro všechny po těch letech unavenou pružinu, takže hůř drží vyšší tlak ve vyšších otáčkách nebo se na vyšší tlak ani nedostaneš. Já bych šel jinak cestou nastavitelného aktuátoru (třeba Kinugawa a jen měníš pružiny).
-
Offline
- Příspěvky: 820
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Zvýšení výkonu B230FT
To by bylo taky super
. Mě ale spíš zaráží, že u tý nabídky chipu neni vůbec nic upřesněno. Po celym světě se vyžaduje poslední trojčíslí u čísla-názvu ECU jednotky.
Je jich hodně a u každé se dělá stejná mapa trochu jinak. JInak to strčíš do auta a nenastartuješ(stalo se mi to taky). At se tady Aleš schválně podívá na nabídku chipů třeba z KLRacing, tam taky mají více čipů podle čísel pro konkrétní jednotky ECU, a uvidí ty rozdíly(radím celou sadu vzít odsud):
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/modellanpassat/reservdelar/940_945-960_965/trimchipp-2/index.html
P.S. Jako první se musí samozř. ECU jednotka vyndat a přečíst její číslo(na stránkách BSR se jaksi také nebere v potaz).

Je jich hodně a u každé se dělá stejná mapa trochu jinak. JInak to strčíš do auta a nenastartuješ(stalo se mi to taky). At se tady Aleš schválně podívá na nabídku chipů třeba z KLRacing, tam taky mají více čipů podle čísel pro konkrétní jednotky ECU, a uvidí ty rozdíly(radím celou sadu vzít odsud):
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/modellanpassat/reservdelar/940_945-960_965/trimchipp-2/index.html
P.S. Jako první se musí samozř. ECU jednotka vyndat a přečíst její číslo(na stránkách BSR se jaksi také nebere v potaz).
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Zvýšení výkonu B230FT
Podle mě to pak řeší se zákazníkem až po nákupu... Nebo můžeš vybírat jinde, KL-Racing viz kishmick nebo hromadu dalších...
https://www.redblockpowered.com/shop/volvo
https://www.stonis-world.com/chipsfrb.html
https://www.etsy.com/shop/FlyingBrickParts
https://www.redblockpowered.com/shop/volvo
https://www.stonis-world.com/chipsfrb.html
https://www.etsy.com/shop/FlyingBrickParts
-
Offline
- Příspěvky: 820
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Zvýšení výkonu B230FT
Tak ono je nejlepší vzít od začátku všechno nejlepší, co se dělalo. Sehnat to jde. Sice to chvíli trvá, ale jde to. Cena tady toho základního setu je asi 18tis., nic lepšího kolem ECU LH2.4 do 350ti koní asi už neni. Mám tenhle set i jeden navíc(na fotce), ale nechám si ho pro jistotu, kdyby mi něco odešlo. Ted si vem ten rozdíl: mezi tímhle- za 18tis. a tamtím chipem a zbytečným wastegatem za 9.5tis. Radši přidej many a koukej do budoucnosti-a vem to hned. Za chvíli to bude všechno dvakrát dražší

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Online
- Příspěvky: 46
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Krkonoše
- Vůz: V70 II, 2.4 benzin XC 90, 3.2 summum
Zvýšení výkonu B230FT
Díky za postřehy, asi půjdu cestou celého setu, akorát fakt nevím kde to vše poshánět
Nějaký typy kde to nakoupit?
Asi hledat a hledat dle čísla a doufat co?
Je možné ještě poslat číslo těch vstřiků?
Nějaký typy kde to nakoupit?
Asi hledat a hledat dle čísla a doufat co?
Je možné ještě poslat číslo těch vstřiků?
-
Offline
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Zvýšení výkonu B230FT
Záleží co od toho čekáš, co posílal kishmick má smysl pokud plánuješ větší turbo. Pokud chceš zůstat u originálního, tak tam dej prostě chip, zvedni tlak a hotovo. Eventuálně můžeš doplnit větším výfukem a lepším mezichladičem.
Dnes je velký problém hlavně sehnat tu větší váhu vzduchu (Bosch 0280213012), origo je nedostatkové zboží a druhovýroba nefunguje.
Dnes je velký problém hlavně sehnat tu větší váhu vzduchu (Bosch 0280213012), origo je nedostatkové zboží a druhovýroba nefunguje.
-
Online
- Příspěvky: 46
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Krkonoše
- Vůz: V70 II, 2.4 benzin XC 90, 3.2 summum
Zvýšení výkonu B230FT
Právě že chci aby to trochu jelo
a vím, že když začnu, tak budu chtít pokračovat, ale zase nechci z toho udělat závodní motor, chtěl bych jen aby ta moje krabice když už na to šlápnu, tak aby měla trochu víc výkonu, než má ted, ale 300ps nepotřebuju, něco kolem 200 by mě asi stačilo 
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Aleshak