Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14359
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od raolsa »

Nevím jak všechny modely, ale automat většinou dvouhmotu nemá. Má tzv. flexplate, ke které se šroubuje měnič. Ale je možné, že k některým automatů se dvouhmota dávala, akorát nevím k čemu by tam byla.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1728
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od koch »

das auto DSG

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14359
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od raolsa »

Ok, takže k neměničovým, neboli dvouspojkovým automatů se asi dává, protože tam se ten krouťák přenáší přes spojku (-y), takže tam by to dávalo smysl.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1728
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od koch »

jj, ja jen, ze jsou i takove
...konec OT :-)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13055
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od Urvanej »

Nojo, ale DSG je "v podstatě" manuál, jen to řadí serva a ne ruka... (nebo je to automat bez prokluzu měniče)
Je potřeba se zamyslet nejen nad slovem, ale i jeho významem a zbytečně tu do sebe nešít, když víte, že máme vlastně oba pravdu.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5673
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od Romulusw »

Jasně, jen tedy ta dvouhmota obecně (a u nafťáku zvláště), má za úkol eliminovat jisté rázy během otáčky kliky.

Pokud tomu tak opravdu je, co tedy ty rázy eliminuje u AT s měničem, když je zrovna zamčený?

Přijde mi to jako nějaký "vynález", aby se někdo napakoval, než aby to něco dělalo. Normálně se používaly tlumící pružiny v lamele a to už nebylo dost dobrý?
Nebo ty vibrace měly nějakou "jinou" frekvenci, kvůli které se místo pružin muselo použít gumové bloky v setrváku?

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1728
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od koch »

v žádném případě to neni šití, proste automat a dvouhmota , nic vic, nic min, diskuse, rozsireni obzoru...
šiju pouze do elektriky :D

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3368
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje

Příspěvek od Vapik »

Ta dvouhmota tlumí torzní kmity kliky, zejména u naftaku když jedeš do kopce s nízkými otáčkami v oblasti velkého kroutili. Jinak lamela děla v podstatě to samé, ale v malém rozsahu do 20stupnu kdež to dvouhmota dá 100 i vice. Je to daň za plynulost menší vibrace a nízkou spotřebu danou umožněním jízdy na nízké otáčky s vysokým zatížením a taky ty nové poddimenzované převodovky by to nedaly. V neničivé převodovce je tcc torque convertor clutch, který tlumí při zamčeném měniči.

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: tomsi