Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Po dvou letech, kdy dostala přednost moderní čtyřiadvacetihodinovka, pojedu příští rok zase na Classic.
Malá fotoreportáž z ročníku 2022 je ZDE:
Malá fotoreportáž z ročníku 2022 je ZDE:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Už jen dva měsíce čekání!
„Závodění je život. Vše co se stane předtím nebo potom je jen čekání.“ – Steve McQueen
„Závodění je život. Vše co se stane předtím nebo potom je jen čekání.“ – Steve McQueen
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Už se to blíží, takže už mám připravené stylové žluté žárovky a dnes jsem si vyzvedl lístek. Je to včetně paddocku a tribuny Benoist. Ta je moje oblíbená, protože z ní je dobře vidět jak do cílové rovinky, tak i na Dunlop Bridge.

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1789
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
PetrMarek a dlouhý gatě?
Užij si to!

Užij si to!
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Užiju si to, díky!
Dlouhý gatě jsem měl i v Sosnové a na Legendách.
A i v Le Mans můžou být chladná rána.
Dlouhý gatě jsem měl i v Sosnové a na Legendách.
A i v Le Mans můžou být chladná rána.

-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Tak příští týden to snad už nebude jen koláž, ale realita...

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Tak jo, realita. A také spousta zážitků a bez mála 3000 najetých kilometrů. Po x-té, ale stále jako poprvé. Fotografií mám tentokrát opravdu hodně, tak je budu postupně s nějakým povídáním přidávat.
Šest písmen, ale jaké mají kouzlo!
Bylo fajn být jedním z 238000 diváků.
Šest písmen, ale jaké mají kouzlo!
Bylo fajn být jedním z 238000 diváků.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Cestu jsme zvolili přes Německo po dálnici #6 až do Saarbrückenu.
Poté jsme se vydali napříč Francií na pohodu mimo dálnici.
A hned první zastávku jsme udělali kousek za hranicí v Freyming-Merlebachu, kde sídlí renovační dílna Garage Bonne Route. Kamarád Eric Weiland nás srdečně přivítal a provedl nás celým objektem. Jen prosil nefotografovat. Dílny jsou plné vzácných veteránů, jejichž majitelé o publicitu nestojí. Eric se pravidelně zúčastňuje veteránských závodů. Rallye Monte-Carlo Historique jel s Mercedesem W111 a Le Mans Classic s Fordem GT40. Domlouváme se, že do Le Mans přijede v pátek.
Tady jsou aspoň dvě fotografie ze dvora:
Pohodovým tempem jsme pokračovali dál na západ přes Champagne. Vinice byly všude okolo nás a byl to moc pěkný pohled.
Před cestou jsme hledali, co zajímavého navštívíme a volba padla na Matra Museum. Nebylo to úplně po cestě, ale vzhledem k délce cesty to už zase taková zajížďka nebyla.
Muzeum není velké, ale rozhodně se bylo na co dívat. Na prohlídku stačilo €7 a zhruba hodina času.
S automobilkou má asi nejvíc lidí spojené Rancho.
Nebo Renault Espace, kterému je věnována celá jedna část muzea.
Tento, s označením P 46 z roku 1990 má pod kapotou dvakrát přeplňovaný motor PRV. Dvě turba Garett T2 pomáhají k parametrům 273 koní a 403 Nm.
Hodně bohatá je i závodní historie Matry.
Formule 2 Grahama Hilla z roku 1966
A za ní už je F1 s třílitrovým motorem V12 vlastní konstrukce z roku 1968 se kterou závodil Jean-Pierre Beltoise.
Horko mám rád, ale čeho je moc, toho je příliš. Jediný kousek stínu!
A konečně první směrovka s cílem naší cesty!!
Poté jsme se vydali napříč Francií na pohodu mimo dálnici.
A hned první zastávku jsme udělali kousek za hranicí v Freyming-Merlebachu, kde sídlí renovační dílna Garage Bonne Route. Kamarád Eric Weiland nás srdečně přivítal a provedl nás celým objektem. Jen prosil nefotografovat. Dílny jsou plné vzácných veteránů, jejichž majitelé o publicitu nestojí. Eric se pravidelně zúčastňuje veteránských závodů. Rallye Monte-Carlo Historique jel s Mercedesem W111 a Le Mans Classic s Fordem GT40. Domlouváme se, že do Le Mans přijede v pátek.
Tady jsou aspoň dvě fotografie ze dvora:
Pohodovým tempem jsme pokračovali dál na západ přes Champagne. Vinice byly všude okolo nás a byl to moc pěkný pohled.
Před cestou jsme hledali, co zajímavého navštívíme a volba padla na Matra Museum. Nebylo to úplně po cestě, ale vzhledem k délce cesty to už zase taková zajížďka nebyla.
Muzeum není velké, ale rozhodně se bylo na co dívat. Na prohlídku stačilo €7 a zhruba hodina času.
S automobilkou má asi nejvíc lidí spojené Rancho.
Nebo Renault Espace, kterému je věnována celá jedna část muzea.
Tento, s označením P 46 z roku 1990 má pod kapotou dvakrát přeplňovaný motor PRV. Dvě turba Garett T2 pomáhají k parametrům 273 koní a 403 Nm.
Hodně bohatá je i závodní historie Matry.
Formule 2 Grahama Hilla z roku 1966
A za ní už je F1 s třílitrovým motorem V12 vlastní konstrukce z roku 1968 se kterou závodil Jean-Pierre Beltoise.
Horko mám rád, ale čeho je moc, toho je příliš. Jediný kousek stínu!
A konečně první směrovka s cílem naší cesty!!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 962
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Pěkné muzeum, díky! 

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14327
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Díky za připomenutí. Jedničkového Espace jsme měli půjčeného od strýce a jeli s ním do Itálie k moři. Žádné navigace tenkrát nebyly, takže pěkně podle atlasu. Přes Alpy jsem vybíral ty nejklikatější silnice.
Ale ty výhledy pak stály za to. Jo a nahoře nám pak praskla expanzka.


-
Online
- Člen VK
- Příspěvky: 4623
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Krásná fotoreportáž a pěkně nám to dávkuješ. Těším se na pokračování. To musí být nádherných zážitků na celý život.
Rancho měl soused v Lahovičkách, když jsem byl malý. Hrozně se mi líbilo a hrozně jsem ho chtěl.
Vidím tam podobu s LR Discovery. Jsem sám nebo to vidí ještě někdo?
Rancho měl soused v Lahovičkách, když jsem byl malý. Hrozně se mi líbilo a hrozně jsem ho chtěl.
Vidím tam podobu s LR Discovery. Jsem sám nebo to vidí ještě někdo?

-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Jasně že, ta podoba je neoddiskutovatelná. U nás měl Rancho hned po revoluci živnostník - instalatér. Používal ho jako pracovní auto spoustu let a nedal na něj dopustit.
To dávkování není z důvodu napínání čtenářů. Fotografie zpracovávám postupně, protože je jich fakt hodně. Navíc je něco z opravdového fotoaparátu a něco jsou mobilocvaky.
A máš pravdu, ten týden mě nabil energií na hodně dlouho.
Přidáno za 1 hodina 19 minut 53 sekund:
Auto je to velmi pohodlné a s úžasnou vnitřní variabilitou. A na štítku není jako výrobce uveden Renault, ale Matra!
Zde jsou tři fotografie z našeho slapského setkání v roce 2017:
To dávkování není z důvodu napínání čtenářů. Fotografie zpracovávám postupně, protože je jich fakt hodně. Navíc je něco z opravdového fotoaparátu a něco jsou mobilocvaky.
A máš pravdu, ten týden mě nabil energií na hodně dlouho.
Přidáno za 1 hodina 19 minut 53 sekund:
Espace má 1tom, který se zde na fóru také nějakou dobu vyskytoval. Měl 740 sedan a 240 kombi. Obě stříbrné.raolsa píše: 11 črc 2025 07:53 Díky za připomenutí. Jedničkového Espace jsme měli půjčeného od strýce a jeli s ním do Itálie k moři. Žádné navigace tenkrát nebyly, takže pěkně podle atlasu. Přes Alpy jsem vybíral ty nejklikatější silnice.Ale ty výhledy pak stály za to. Jo a nahoře nám pak praskla expanzka.
![]()
Auto je to velmi pohodlné a s úžasnou vnitřní variabilitou. A na štítku není jako výrobce uveden Renault, ale Matra!
Zde jsou tři fotografie z našeho slapského setkání v roce 2017:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Z Matra Musea jsme jeli už přímým směrem do Le Mans a čím jsme byli blíž, tím víc přibývalo na silnicích zajímavých aut.
V Le Mans jsme zaparkovali v úplném centru, hned za Katedrálou Saint-Julien. Parkovacích míst zde bylo dostatek a taxa €2 za hodinu je více než srovnatelná s Prahou.
Dovnitř katedrály se nám povedlo nakouknout jen klíčovou dírkou.
Ale Le Mans není jen katedrála.
Po prohlídce města jsme doplnili zásoby do kempu v Carrefour Drive Mulsanne, který byl náležitě vyzdobený.
V Le Mans jsme zaparkovali v úplném centru, hned za Katedrálou Saint-Julien. Parkovacích míst zde bylo dostatek a taxa €2 za hodinu je více než srovnatelná s Prahou.
Dovnitř katedrály se nám povedlo nakouknout jen klíčovou dírkou.
Ale Le Mans není jen katedrála.
Po prohlídce města jsme doplnili zásoby do kempu v Carrefour Drive Mulsanne, který byl náležitě vyzdobený.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Okruh je od města jen kousek a minout ho vážně nejde.
Pěkná adresa, že?
Všude už jsou připravené díly na úpravu svodidel.
Byla středa odpoledne a akce začíná až zítra, což je fajn, protože je ještě všude relativně volno, ale HLAVNĚ!
Okruh, který měří 13626 metrů tvoří z velké části mimo konání akce volně přístupné silnice!
A to se muselo využít!!
A pěkně popořádku.
Čistá radost začala na Červeném kopci - Tertre Rouge.
Následuje předlouhá rovinka Hunaudières (nebo také Mulsanne Straight)
Uměle jí zpomalují dva polokruhové objezdy PlayStation a Michelin.
Potom už je to rovné jako podle pravítka až do Mulsanne.
Zde je to při závodech hodně zajímavé, když se brzdí do ostré zatáčky, ale Dvojka si s tím poradila na výbornou. (Nutno dodat, že jsme přeci jen nejeli takovou kosu)
Následuje celkem krátká rovinka Indianapolis, a potom levá zatáčka stejného jména.
Oproti tomu je Arnage pravá zatáčka do pravého úhlu a je to nejpomalejší místo celého okruhu.
Ale hodně divácky zajímavé, a tak je přilehlý kopeček s dokonalým výhledem vždy hodně plný.
Ten, kdo zvládne Arnage, může zatlačit plyn pořádně až k podlaze před nájezdem do zatáček Porsche.
Úsek trati, který je možné si vyzkoušet končí v táhlé zatáčce Karting. (Po staru Maison Blanche)
Dál se musí pokračovat po staré a dnes již pro závody nepoužívané silnici Bd des Italiens okolo Maison Blanche - to je ta koláž a potom fotografie na začátku.
Tento úsek se přestal používat pro jeho záludnost. Nebezpečně nevypadá, ale nebezpečný je hodně.
Vzpomeňte si na začátek filmu Le Mans. Toho starého se Steve McQueenem. Ta bouračka na kterou vzpomíná se stala právě tam.
Pokračovali jsme tedy za tribunami až ke hlavnímu vjezdu.
Sem už se od čtvrtečního rána až do nedělního odpoledne dostat prakticky nedá.
Pěkná adresa, že?
Všude už jsou připravené díly na úpravu svodidel.
Byla středa odpoledne a akce začíná až zítra, což je fajn, protože je ještě všude relativně volno, ale HLAVNĚ!
Okruh, který měří 13626 metrů tvoří z velké části mimo konání akce volně přístupné silnice!
A to se muselo využít!!
A pěkně popořádku.
Čistá radost začala na Červeném kopci - Tertre Rouge.
Následuje předlouhá rovinka Hunaudières (nebo také Mulsanne Straight)
Uměle jí zpomalují dva polokruhové objezdy PlayStation a Michelin.
Potom už je to rovné jako podle pravítka až do Mulsanne.
Zde je to při závodech hodně zajímavé, když se brzdí do ostré zatáčky, ale Dvojka si s tím poradila na výbornou. (Nutno dodat, že jsme přeci jen nejeli takovou kosu)
Následuje celkem krátká rovinka Indianapolis, a potom levá zatáčka stejného jména.
Oproti tomu je Arnage pravá zatáčka do pravého úhlu a je to nejpomalejší místo celého okruhu.
Ale hodně divácky zajímavé, a tak je přilehlý kopeček s dokonalým výhledem vždy hodně plný.
Ten, kdo zvládne Arnage, může zatlačit plyn pořádně až k podlaze před nájezdem do zatáček Porsche.
Úsek trati, který je možné si vyzkoušet končí v táhlé zatáčce Karting. (Po staru Maison Blanche)
Dál se musí pokračovat po staré a dnes již pro závody nepoužívané silnici Bd des Italiens okolo Maison Blanche - to je ta koláž a potom fotografie na začátku.
Tento úsek se přestal používat pro jeho záludnost. Nebezpečně nevypadá, ale nebezpečný je hodně.
Vzpomeňte si na začátek filmu Le Mans. Toho starého se Steve McQueenem. Ta bouračka na kterou vzpomíná se stala právě tam.
Pokračovali jsme tedy za tribunami až ke hlavnímu vjezdu.
Sem už se od čtvrtečního rána až do nedělního odpoledne dostat prakticky nedá.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Bydlení jsme zvolili v kempu uprostřed okruhu, což je za mě ta nejlepší varianta. V kempu je veškeré potřebné vybavení a veselo celou noc. Všude je blízko pěšky a provoz na přilehlých silnicích je během čtyř dní, kdy akce trvá fakt brutální.
Příjezdová cesta k našemu kempu je nenápadná prašná odbočka z rovinky.
No jo, jedeme správně!
V kempu už vlaje ta správná vlajka a kamarádi z Porsche Classic Clubu Czech Republic jsou už zde také.
Kemp je ohromný, ale velmi rychle se plní. Převaha jedné značky je jasně patrná.
Hodně návštěvníku je z Anglie a rozpoznat je je velmi snadné.
Triumph TR4
TVR Tuscan S
V kempu je spoustu krásných a zajímavých aut.
Dva Golfy GTI v perfektním stavu
Facel Vega HK500, úžasné velké GT ze šedesátých let. Geniální a přesto jednoduché - trubkový rám, velký motor V8 od Chrysleru s né míň než 350ti koňmi, třístupňový automat nebo manuální čtyřkvalt, luxusní interér, a to vše pod nádhernou karoserií evropského střihu.
Obdivované jsou Busy T1, kterých je tu hodně. K obdivovatelům patřím i já, ale z Prahy bych sem s ním jet asi nechtěl...
Je fajn, že moje Dvojka tady není jediné Volvo. Postupně jsem objevil 244, 240 Polar, Amazona a 940.
Další fajn zjištění je, že v kempu rostou špendlíky a je jich fakt hodně. Nikdo na ně nechodí, jen já.
Hned ve vedlejší vsi, která dala jméno té nejpomalejší zatáčce je skvělé koupání a výborná pekárna.
Opět jsme potkali spoustu zajímavých aut.
Opačným směrem je je kilometr od kempu slavná hospoda Auberge des Hunaudières, kde slavilo své vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce mnoho pilotů. Je však potřeba si pospíšit, ve čtvrtek večer vše neprodyšně uzavřou svodidla.
Příjezdová cesta k našemu kempu je nenápadná prašná odbočka z rovinky.
No jo, jedeme správně!
V kempu už vlaje ta správná vlajka a kamarádi z Porsche Classic Clubu Czech Republic jsou už zde také.
Kemp je ohromný, ale velmi rychle se plní. Převaha jedné značky je jasně patrná.
Hodně návštěvníku je z Anglie a rozpoznat je je velmi snadné.
Triumph TR4
TVR Tuscan S
V kempu je spoustu krásných a zajímavých aut.
Dva Golfy GTI v perfektním stavu
Facel Vega HK500, úžasné velké GT ze šedesátých let. Geniální a přesto jednoduché - trubkový rám, velký motor V8 od Chrysleru s né míň než 350ti koňmi, třístupňový automat nebo manuální čtyřkvalt, luxusní interér, a to vše pod nádhernou karoserií evropského střihu.
Obdivované jsou Busy T1, kterých je tu hodně. K obdivovatelům patřím i já, ale z Prahy bych sem s ním jet asi nechtěl...
Je fajn, že moje Dvojka tady není jediné Volvo. Postupně jsem objevil 244, 240 Polar, Amazona a 940.
Další fajn zjištění je, že v kempu rostou špendlíky a je jich fakt hodně. Nikdo na ně nechodí, jen já.
Hned ve vedlejší vsi, která dala jméno té nejpomalejší zatáčce je skvělé koupání a výborná pekárna.
Opět jsme potkali spoustu zajímavých aut.
Opačným směrem je je kilometr od kempu slavná hospoda Auberge des Hunaudières, kde slavilo své vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce mnoho pilotů. Je však potřeba si pospíšit, ve čtvrtek večer vše neprodyšně uzavřou svodidla.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Západ
- Vůz: Subaru Outback 2.5i X Special Edition
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Boží! Opět paráda, jako předchozí reporty.
Já samozřejmě klasické Le Mans a 24h NBR mám v kalendáři, ale osobně jsem se tam stále neutrhnul.
Ale ty tvé popisy a fotky…

Já samozřejmě klasické Le Mans a 24h NBR mám v kalendáři, ale osobně jsem se tam stále neutrhnul.
Ale ty tvé popisy a fotky…


-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Moc děkuji! Ono to může někdy vypadat jako cliché, ale mě to skutečně dává strašně moc.
Dalším bodem v programu byla návštěva muzea. Exponátů mají tolik, že je to pokaždé hodně odlišné pokoukání. Navíc je ve čtvrtek závodní dráha ještě prázdná.
Nultý kilometrovník z počátků závodění - takže je více než sto let starý
Panely a vitríny připomínající slavné závodníky
Poháry, o které se v průběhu let závodilo:
Rudge-Whitworth Cup z roku 1925, pohár k výročí 100 let z roku 2023, pohár z roku 2013 (uvnitř je jako vzpomínka zmenšená replika původního Rudge-Whitworth Cupu
Porsche 917K 1970 - dvanáctiválcový vzduchem chlazený boxer, 4494 cm3, 580 koní, maximální rychlost 338km/h
Porsche 917LH 1971 - dvanáctiválcový vzduchem chlazený boxer, 4900 cm3, 630 koní, maximální rychlost 386km/h
Porsche 956 1982 - plochý šestiválec 2649cm3, 600 koní, maximální rychlost 345km/h, vítěz 24hr Le Mans v letech 1982, 1983, 1984, 1985!
Dalším bodem v programu byla návštěva muzea. Exponátů mají tolik, že je to pokaždé hodně odlišné pokoukání. Navíc je ve čtvrtek závodní dráha ještě prázdná.
Nultý kilometrovník z počátků závodění - takže je více než sto let starý
Panely a vitríny připomínající slavné závodníky
Poháry, o které se v průběhu let závodilo:
Rudge-Whitworth Cup z roku 1925, pohár k výročí 100 let z roku 2023, pohár z roku 2013 (uvnitř je jako vzpomínka zmenšená replika původního Rudge-Whitworth Cupu
Porsche 917K 1970 - dvanáctiválcový vzduchem chlazený boxer, 4494 cm3, 580 koní, maximální rychlost 338km/h
Porsche 917LH 1971 - dvanáctiválcový vzduchem chlazený boxer, 4900 cm3, 630 koní, maximální rychlost 386km/h
Porsche 956 1982 - plochý šestiválec 2649cm3, 600 koní, maximální rychlost 345km/h, vítěz 24hr Le Mans v letech 1982, 1983, 1984, 1985!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12985
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Krása. Mě zaujalo to GT co jelo s tebou. Mam na to krásný vzpomínky, i když jsem to nikdy nevlastnil, jen jsem se s tom párkrát svezl.
Neskutečná motokára s kolama v rozích a na tu dobu brutálním výkonem na tech pár kilo co to vážilo.

-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
Citroën AX GTi. Motokára je skutečně ta nejvýstižnější charakteristika.
Na dálnici RedBlocku nestačí, od 130 km/h letí otáčky a hluk neúměrně vysoko, ale ve městě se karta úplně obrátí a na jeho mrštnost nemá parník 240 adekvátní odpověď.
A mimochodem. Test toho konkrétního auta je v aktuálním AutoTIPu Klassik.
Na dálnici RedBlocku nestačí, od 130 km/h letí otáčky a hluk neúměrně vysoko, ale ve městě se karta úplně obrátí a na jeho mrštnost nemá parník 240 adekvátní odpověď.
A mimochodem. Test toho konkrétního auta je v aktuálním AutoTIPu Klassik.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12985
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
GTi je ještě nějaká spešl edice? Já to znám "jen" jako GT bez i.
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8205
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Le Mans Classic 3. - 6.7.2025
GTi byla nejvyšší specifikace, GT bylo pod ní.
Vše je pěkně popsané ve zmiňovaném článku, který doplnili fotografiemi zdejší, kdysi aktivní, člen Robert (Roon) a jeho dcera Valérie.
Robert je také majitel tohoto GTi.
A na první fotografii je za volantem pan redaktor a vedle něj sedí moje dcera Alex.
Vše je pěkně popsané ve zmiňovaném článku, který doplnili fotografiemi zdejší, kdysi aktivní, člen Robert (Roon) a jeho dcera Valérie.
Robert je také majitel tohoto GTi.
A na první fotografii je za volantem pan redaktor a vedle něj sedí moje dcera Alex.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé