Volvo V50 2.0D 100kw
Zdravím mám taký problém že auto dymí na čierno. Riadiaca jednotka často regeneruje filter ale pravdepodobne regenerácia neprebehne pretože po najazdení 5000 km mi pribudlo 1l oleja. Olej som vymenil. Riadiaca jednotka vyhadzuje chybu p2454. Na diagnostike som sledoval hodnoty snimaca dif. tlaku a hodnoty neboli konštantné ani na voľnobehu ani pri jazde. Na voľnobehu sa to pohybovalo od 0-7 hpa ale strašne rýchlo sa hodnoty menili a pri jazde boli hodnoty vyššie ale tiež sa rýchlo menili. Vymenil som teda snímač no problém pretrváva. Kde je chyba môže to byť prasknuty FAP? Mal som ho von a nevyzeral žeby bol prasknutý. Budem vďačný za každú radu.
Čierny dym z vyfuku
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 10 dnů
- Bydliště: Vrbov
- Vůz: V50 2.0D 100kw
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12985
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Čierny dym z vyfuku
Pokud auto hulí, tzn. je za tebou černo, tak je DPF mrtvý a potřebuje vyměnit.
Pokud auto hulí, je příčina jinde než v DPF, díra v IC, olej z turba apod. DPF pak následkem této závady umřelo.
Pokud auto hulí, je příčina jinde než v DPF, díra v IC, olej z turba apod. DPF pak následkem této závady umřelo.
-
Offline
- Příspěvky: 1656
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
- Bydliště: Plzeň-jih
Čierny dym z vyfuku
já to taky řeším na V40 1,6D2 84KW 2013, filtr je nebo není po smrti, nechal jsem vyčistit před dvěma lety, auto zakouří po akceleraci, ale test ve vidě neukazuje, že by byl špatný. nebo tomu nerozumím, to je taky možné
egr je vyčištěný, podle vidy funkční, olej bez dolití od výměny do výměny, neubývá ani nepřibývá a spotřeba nestoupla, bg245 aplikováno... taky bych radu uvítal, mám 2 měsíce do emisí
egr je vyčištěný, podle vidy funkční, olej bez dolití od výměny do výměny, neubývá ani nepřibývá a spotřeba nestoupla, bg245 aplikováno... taky bych radu uvítal, mám 2 měsíce do emisí
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 10 dnů
- Bydliště: Vrbov
- Vůz: V50 2.0D 100kw
Čierny dym z vyfuku
Tie hodnoty snimaca dif. tlaku máš konštantné. Mne aj po výmene snímača sa stále rýchlo menia.Pozeral som aj trubky k DPF a sú v poriadku.
-
Offline
- Příspěvky: 77
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Liptovský Mikuláš
- Vůz: XC60 D3, D5204T7, 2015
Čierny dym z vyfuku
A dal si originál snímač alebo nejakú náhradu? Ja som dal náhradu a potom mi tiež lietal dif tlak počas ustálenej jazdy napr. od 10 do 50 hPa a graf potom vyzeral ako píla
-
Offline
- Příspěvky: 2554
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
Čierny dym z vyfuku
Jak naznačil Sadam - je potřeba nejlépe originální snímač, ty levné náhražky nemají "filtrační" elektroniku která právě tyhle pulzy odfiltruje a proto se ti rychle mění hodnoty = zmatená ŘJ = časté pokusy o regeneraci.
Za mě ideální stav :
- nechat zkontrolovat a vyčistit FAP
- dát kvalitní snímač dif. tlaku
- obnovit adaptace snímače (nebo alepoň u Forda se toto doporučuje, když se čistí/mění FAP či onen snímač. Systém je stejný)
- nechat minimálně zkontrolovat vstřiky
- vyčistit a zkontrolovat EGR. Musí chodit krásně lehce, žádný zasekávání a hlavně musí dovírat
Je to hodně komplexní a většinou je zmařenej FAP jen následek nějakých (většinou řetězících se) závad.
Za mě ideální stav :
- nechat zkontrolovat a vyčistit FAP
- dát kvalitní snímač dif. tlaku
- obnovit adaptace snímače (nebo alepoň u Forda se toto doporučuje, když se čistí/mění FAP či onen snímač. Systém je stejný)
- nechat minimálně zkontrolovat vstřiky
- vyčistit a zkontrolovat EGR. Musí chodit krásně lehce, žádný zasekávání a hlavně musí dovírat
Je to hodně komplexní a většinou je zmařenej FAP jen následek nějakých (většinou řetězících se) závad.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 10 dnů
- Bydliště: Vrbov
- Vůz: V50 2.0D 100kw
Čierny dym z vyfuku
Nie dával som náhradu hella. Ty si nakoniec dával originál? Kolko vyšiel originál?Sadam píše: 08 črc 2025 05:57 A dal si originál snímač alebo nejakú náhradu? Ja som dal náhradu a potom mi tiež lietal dif tlak počas ustálenej jazdy napr. od 10 do 50 hPa a graf potom vyzeral ako píla
Přidáno za 42 sekund:
Okey skúsim to ako si napísal.z-d-e-n-a píše: 08 črc 2025 12:09 Jak naznačil Sadam - je potřeba nejlépe originální snímač, ty levné náhražky nemají "filtrační" elektroniku která právě tyhle pulzy odfiltruje a proto se ti rychle mění hodnoty = zmatená ŘJ = časté pokusy o regeneraci.
Za mě ideální stav :
- nechat zkontrolovat a vyčistit FAP
- dát kvalitní snímač dif. tlaku
- obnovit adaptace snímače (nebo alepoň u Forda se toto doporučuje, když se čistí/mění FAP či onen snímač. Systém je stejný)
- nechat minimálně zkontrolovat vstřiky
- vyčistit a zkontrolovat EGR. Musí chodit krásně lehce, žádný zasekávání a hlavně musí dovírat
Je to hodně komplexní a většinou je zmařenej FAP jen následek nějakých (většinou řetězících se) závad.
-
Offline
- Příspěvky: 77
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Liptovský Mikuláš
- Vůz: XC60 D3, D5204T7, 2015
Čierny dym z vyfuku
Ja som dal tiež náhradu najazdil som tak možno 200km (myslel som si že je to opravené) a medzičasom som ho stihol predať
, potom novému majiteľovi začali podobné symptómy a prišiel ku mne napichnúť to na vidu. Spotrebu mal vyše 12L po rovine, stále sa to snažilo regenerovať, olej mu rýchlo pribúdal a dif tlak lietal možno aj viac ako od 10 do 50hPa. Nakoniec tam dal originál asi v tej dobe stál 150€, teraz už stojí 225€ a ešte mu doplnili eolys, lebo mal vraj prázdnu nádržku, hoci pár dní predtým ako mu to plnili tak vida u mňa ukázala 3 z 15 dielikov že tam ešte má
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12985
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Čierny dym z vyfuku
Harry, poradil bych to protáhnout před emisema po dálnici konstatně 150 tak půl hodiny a v klidu s tim pak dojet na emise a před bránou to prošlápnout do omezovače. Jo a vytři pořádně koncovku, než vjedeš do vrat.
DPF asi budeš mít v čudu, protože tenisák moskytiérou neprotlačíš, pokud v něm neni díra...
Proč to hulí bude muset vyřešit někdo u auta, protože někdo řekne,že mu to hulí, když večer, s autem za zády vidí náznak oparu, když je auto u omezovače a někdo řekne, že mu to nehulí, dokud přes dým vidí auta za sebou.
DPF asi budeš mít v čudu, protože tenisák moskytiérou neprotlačíš, pokud v něm neni díra...
Proč to hulí bude muset vyřešit někdo u auta, protože někdo řekne,že mu to hulí, když večer, s autem za zády vidí náznak oparu, když je auto u omezovače a někdo řekne, že mu to nehulí, dokud přes dým vidí auta za sebou.
-
Offline
- Příspěvky: 1656
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
- Bydliště: Plzeň-jih
Čierny dym z vyfuku
vyměnil jsem egr a dost se to zlepšilo, motor je klidnější a ani to auto tak nesmrdí jako dřív
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé