Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr 91 »

Pokud je to stále nejpravděpodobněji spojka, tak reklamace by asi přicházela v úvahu. Ovšem zde ještě v krátkosti k výměně, neboť je to samozřejmě nepatrně složitější a je na místě říct všechno.

- odsátí chladiva provedeno v AV dílech
- výměna kompresoru a ústrojí provedeno u Radka v Semilech
- plnění chladiva opět v AV díly se slovy “máte tam z nějakého důvodu trochu nižší tlak. Fungovat by to ale mělo a možná to ani nepoznáte.” Pamatuju si tuším 80% ideálu?

Co mi přijde zvláštní, tak se starým kompresorem mi přišel volnoběh takřka nenarušený. S novým je po zahřátí slyšet v těch vlnách spínání, že s tím má motor co dělat a vždy “nízkofrekvenčně” zavibruje. Čekal bych, že o tom po výměně takto silný motor nebude vědět.

*edit - to, že zmiňuju kdo co dělal je jen na důkaz, že jsem se snažil nic nepodcenit
_________________
je: V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km / 42 tis. km
bylo: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km / 23 tis. km

Grycatko
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 291
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo XC70 D5 151kW AWD 2010
Bydliště: Brno

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Grycatko »

Ahoj,
mám trochu problém s klíčem a šachtou v XC70 P3... Problém je v tom že klíč nejde vytáhnout. motorek se točí ale neuvolní klíč ven :/
Otázka č.1 jak to jednoduše opravit?
Otázka č.2 Co obnáší předělání na keyfree systém?

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 642
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Giew »

Hele už se mi to taky stalo, nějak jsem to myslím i pomocí plastový špachtle nebo plochýho šroubováku vytáhl, nepamatuju si přesně jak. Každopádně asi týden to ještě blblo, takže jsem ten šroubovák vozil v autě a když jsem si říkal, že objednám spínačku z Polska, samo to začlo chodit a dodnes bez problémů.

Jestli myslíš udělat keyless, tak to bude relativně dost složitý. Jednotka v kufru, kabeláž, všechny kliky, všechny zámky + asi něco kolem té spínačky. Plus soft.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3316
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Tak co už jste naplnili nádrže i volné nádoby a vany? Já dotankoval vše, ale spíš než systémové řešení to mám pro překonání prvotního šoku až to napálí

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 583
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Já na ty strašákovské zprávy kašlu. Zdražení (pokud vůbec) bude kolik? Jedna, dvě koruny? To mě těch 140korun na plnou nádrž nestojí za syslení do kanystrů a sudů a pak kakání s přelejváním, přečerpáváním apod. :ryba:

Za kovidu jsme tankovali 49 za litr a přežili jsme. Ale je fakt, že silnice byly tou dobou výrazně prázdnější a když už jsem někoho potkal, tak jel "ekorelí". :D
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

10km od domu mam Tank Ono, no a cesta pro plnou mi zaplati rozdil ve zdrazeni na soucasne ceny Orlenu okolo ktereho jezdim.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 742
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vizibable »

Se ma zdrazovat benzin nebo co ? Nejak rapidne ? Benzin jsem nikdy nesyslil, ale minule jak byla cena na 48kc/l tak jsem litoval.

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5637
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Vapik píše: 17 čer 2025 16:22 Tak co už jste naplnili nádrže i volné nádoby a vany? Já dotankoval vše, ale spíš než systémové řešení to mám pro překonání prvotního šoku až to napálí
Snad to nebude nic brutálního, dotankovat auta asi můžu... :good:
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2426
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirka87 »

Tady je prepocet z roku 1989 na dnesni ceny. Doufam, ze zde tomu tak neni a ja tedy take nechci tankovat za 50kc/L, ovsem. ono zas se najdou lidi co budou kvicet,ze za to muze "Fyjalova drahota! Fyjalo octup!!!" a me nejvice oblibene "za komunistu bylo lepe!"

Cas 24:30 z tohoto, ale doporucuju cely dokument.

A nebo tady jeste kontrolni vypocet pres GPT :)

Mazec co? 😬👀
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3479
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

Taky dotankuju do plna, ostatně jako každý týden... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 538
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Laurel »

Na C70 přestal spínat kompresor klimatizace, vůli jsem přeměřil a vyšlo mi asi 0,55mm, což neni nic hroznýho. Takže asi málo chladiva?
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3316
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

A nebo odešel elektromagnet spojky zkus ji sepnout natvrdo proklemovaním relé a hned budeš vědět na čem jsi.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 583
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

jirka87 píše: 17 čer 2025 18:04 Tady je prepocet z roku 1989 na dnesni ceny. Doufam, ze zde tomu tak neni a ja tedy take nechci tankovat za 50kc/L, ovsem. ono zas se najdou lidi co budou kvicet,ze za to muze "Fyjalova drahota! Fyjalo octup!!!" a me nejvice oblibene "za komunistu bylo lepe!"

A nebo tady jeste kontrolni vypocet pres GPT :)

Mazec co? 😬👀
Jako když věříš na tato čísla, tak se dobrovolně hlásím k těm, co kvičí, že za to může Supermann Nutelovič (samozřejmě včetně i těch všech před ním, ale ten tomu dal zlatou korunu)

Můj táta byl v 1989 ředitelem ZŠ a mzdu měl tedy skoro na chlup poloviční, než tvrdí umělej chobot. A 46 litrů dnes? Kolik znám osobně lidí, co tohle mají? Spočítal bych to na prstech truhlářovy jedné ruky. :wink:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2426
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirka87 »

Je to jedina a posledni reakce co na to napisu, protoze politika sem nepatri a nechtel jsem to rozvijet.

Neni to o politice. Data jsou statisticke a ty nejsou medianem a nejsou poplatne pro kazdeho. A 46tis HRUBEHO ano...HRUBEHO (protoze to taky chape asi jen polovina lidi,ze mzda se vzdy udava v hrubem a porad s tim maji problem a nedokazou se s tim porad vyporadat) ma dneska uz kde kdo. Ja mam ze svych znamych tu mzdu prakticky nejmensi a to presahuju tech 46. Prumerna mzda logicky stejne jako prumerny vek a prumerna porodnost asi nejde napasovat na kazdeho ze...

Napad pro tebe...Zaloz tady nove tema - anketu. Dej tam dotaz kolik kdo bere, udelej tam stupne po 5tis hrubeho. Je to anonymni,takze si myslim,ze by to bylo vlastne i zajimave aby clovek ziskal nejaky realny vhled (prinejmensim ty o tom mluvisy ze nikoho neznas apod.).Kdyz ti na to odpovi alespon 50lidi, coz by asi ani nemusel byt problem, tak mas alespon nejakou ramcovou predstavu🤷🏻‍♂️

Otazka je,zda ti mzda cloveka rekne neco o jeho zivotnim standardu. Ja ziju skromne, ale nedokazu nasetrit na veci, ktere ma kamarad s platem o 20% mensim.

Koupil si IV Octavii za 950tis, do bytu loni klimu, letos pred mesicem predelaval par veci v byte za 100K , ted delal venkovni rolety za 40K...

Takze tim chci jen rict, ze ty cisla ti stejne k nicemu nebudou. A jsou individualni...jako ostatne skoro vzdy

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 538
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Laurel »

Vapik píše: 17 čer 2025 18:39 A nebo odešel elektromagnet spojky zkus ji sepnout natvrdo proklemovaním relé a hned budeš vědět na čem jsi.
Tak jsem to zkoušel, jenom teda bez motoru ale s klíčem v poloze dva a nic to neudělalo - proklemoval jsem trojku s pětkou, udělal jsem to správně?
DSC_1213.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3316
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

3 a 5 je v pořádku motor běžet nemusí ale musí být zapnuté zapalování aby na jednom z kontaktu 3 a 5 bylo 12V. Pak musí být slyšitelné a viditelné sepnutí spojky. Pokud ne tak tak je buď problém v kabeláži, jednoduše přezkoušíš žárovkovou zkoušečkou a pokud je kabeláž ok tak výměna spojky za +- litr za ni. Jde to udělat bez odsatí/demontáže kompresoru.

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 538
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Laurel »

Díky moc za rady, rozpojil jsem konektor u kompresoru, propípl jsem drát, to bylo ok, tak jsem potom do toho konektoru stříknul kontaktol a zase to zapojil, a kompresor se rozběhl, já su tak šťastné :D
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3316
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Dobrá věc se podařila, v těchto dnech bez klimy je to v autě řehole.

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 538
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Laurel »

To jo a ještě horší je, když ta klimatizace nejde manželce :D
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3316
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

To mi zas tak nevadí protože v tu chvíli hněv paní Vapokove padá na DPP protože neřídí 😂

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1808
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Romulusw píše: 17 čer 2025 09:53
Romulusw píše: 11 kvě 2025 12:15

Celou pravou stranu jsem rozebral, i rameno ven a vše v normě, kulák, silenty, čepy řízení :Search: Takže asi opravdu sbíhavost.

Ale opruz děsnej, všechno je strašně těžký a blbě se s tím manipuluje.
Vyřešeno :Yahoo!: sbíhavost,

od oka jsem přitáhl pravou tyč asi o jeden závit a auto jede krásně rovně. Evidentně se tam nic nepere, takže snad dobré i pro gumy.
Ale bez autogenu bych to nepovolil.
Paráda :thumbup: Geometrie je potvora zákeřná :) Psal jsem jinde, že jsem dělal na předku tlumiče, ale nepovoloval jsem čepy (neřešil jsem pak geo). Jedu a auto malinko jankovitější a sem tam vibrovalo (jako od gum) do volantu na dálnici. Přiložil jsem "ty svoje plechy", bylo to do sbíhava, ale málo. Dal jsem čtvrt otáčky na tyčce na pravém kole (tím jsem dorovnal i volant co byl malilinko doleva), přeměřil a úplně jiný auto :) Jak jsem psal, kdyby jsi chtěl rychlou kontrolu sbíhavosti, není problém. Stačí kousek rovné plochy a cca 2 minuty času :)

EDIT:
Kdysi jsem tu i řešil blbě sjeté zadní pneu (vnitřky u kraje). Někdy na podzim jsem to udělal lehce na prasáka (přes vodováhu jsem vyměřil osu vozu k prahům *)) a dal to na hraně sbíhavosti. Najeto od výměny pneu 8 000 km a pneu vzorně sjeté rovnoměrně, auto nikam netáhne :)

*) zadní kola určují směr auta, nestačí seřídit jen sbíhavost
Naposledy upravil(a) Tomas78 dne 17 čer 2025 22:05, celkem upraveno 1 x.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5580
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Tomáši, děkuji za podporu :beer: , ale tohle auto jezdí do lesa pro dřevo po takových cestách, že jakákoliv investce (finanční nebo časová) do geometrie, by bylo házení perel sviním :D

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1808
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Romane úplně Tě chápu, mám to podobně s jednou dodávkou :D

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12914
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Majkl1 píše: 17 čer 2025 18:59
jirka87 píše: 17 čer 2025 18:04 Tady je prepocet z roku 1989 na dnesni ceny. Doufam, ze zde tomu tak neni a ja tedy take nechci tankovat za 50kc/L, ovsem. ono zas se najdou lidi co budou kvicet,ze za to muze "Fyjalova drahota! Fyjalo octup!!!" a me nejvice oblibene "za komunistu bylo lepe!"

A nebo tady jeste kontrolni vypocet pres GPT :)

Mazec co? 😬👀
Jako když věříš na tato čísla, tak se dobrovolně hlásím k těm, co kvičí, že za to může Supermann Nutelovič (samozřejmě včetně i těch všech před ním, ale ten tomu dal zlatou korunu)
Můj táta byl v 1989 ředitelem ZŠ a mzdu měl tedy skoro na chlup poloviční, než tvrdí umělej chobot. A 46 litrů dnes? Kolik znám osobně lidí, co tohle mají? Spočítal bych to na prstech truhlářovy jedné ruky. :wink:
Tvl jako čemu chceš věřit, než statistickým datům. Dneskaje průměrná mzda 48, ale 20 lidí co bere 30 vyváží jeden, co bere 250. To je prostě statistika. Jen je potřeba to pochopit. Navíc si uvědom, že i v temných dobách to bylo stejně, spousta lidí bralo 2000 a k tomu nějakej papaláš 25 a jsi na tom stejně. "A jsou tu jiní, milion, dva miliony berou..." :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4586
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jancho »

No tak řekněme paní Zagorová, je to milá holka, všechno… ale ona už tři roky po sobě bere šest set tisíc každý rok. A další ne 600, milion, dva miliony berou. Jandové a jiní každý rok.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé