Při brždění klepe volant (jen někdy)

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 570
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Majkl1 »

Při koupi auto značně kopalo do volantu při brždění. Po výměně předních kotoučů a desek (Textar) to bylo o 50% lepší. Avšak od té doby to třepalo jen při dotknutí brzdového pedálu (lehké přibržďování), při silnějším brždéní je to v pořádku. Předtím čím silněji se brzdilo, tím více to kopalo. Vyměnil jsem tedy i zadní brzdy (jeden třmen byl totál zatuhlý na vodících tyčkách), rozhýbáno, očištěno, promazáno. Kopání zase o polovinu menší, ale stále je. Zajímavé, že výměna zadních brzd měla vliv na zmenšení kopání volantu při brždění.
Nejzajímavější na tom je, že na studeném autě se brzdy chovají korektně. Až po pár kilometech (nebo při vyšších venkovních teplotách) to začne kopat a to ještě ne pokaždé (tak 2x ze 3 brždění). To mi hlava nebere. Vyměnil jsem i komplet přední ramena a horní uložení tlumičů. Tlumiče (originál) se jevily ještě jako nějaký čas použitelné. Zkontrolovány ložiska nábojů (už byly měněny) - bez vůlí, bez pazvuků. Udělána geometrie. Řízení bez vůlí, čepy řízení tuhé, bez vůlí.
Bez brždění nikde žádné vibrace. Když by byl křivý náboj, vibrovalo by to i bez brždění. Když by byl křivý nový kotouč, vibrovalo by to při každém brždění.
Jediné co je horší, jsou silenty (drobné praskliny a montpákou se jeví jako vytahané) na podélných zadních ramenech. Už jsou objednané a budou se měnit. Ale že by kvůli tomu občas vibroval volant při brždění?
Na zvednutém autě, když roztočím kola, tak obě destičky šustí po celém obvodu kotoučů rovnoměrně, proto se mi nezdá, že by byl křivý kotouč. Navíc Textar dávám 25 let a ani jednou nebyl problém. Nikdy se na žádném z aut nezkroutily. Nicméně házivost změřenou nemám. Ale jak jsem psal - nekope to pokaždé. Když by byl křivý kotouč, kopalo by to vždy.
Kopání je vždy úměrné otáčkám kol.
Už nevím, nač se zaměřit. :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5795
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak si vyměň pneumatiky. Řešil jsem to samé a nové kola to vyřešily, měli boule.
Jo a předpokládám, že náboj - dosedací plocha k disku a disk jsou očištěné.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 570
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Majkl1 »

Zkusím zatím prohodit předek se zadkem, zda bude alespoň nějaká změna. Když bych teď utratil dalších 12+ tisíc do auta a ono to tím nebylo, měl bych asi co vysvětlovat u domácí rozpočtové komise a tak statečný nejsem. :oops:
Díky

Dosedací plochy čistím vždy.
Naposledy upravil(a) Majkl1 dne 17 kvě 2025 15:51, celkem upraveno 1 x.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5795
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Já nahodil zimní a klid, tak letní letěli.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 570
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Majkl1 »

Mám zatím jen jednu sadu kol.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2180
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od peter cz »

A na předních brzdičích si vodící čepy/tyčky vyčistil a namazal? To mi už několikrát pomohlo.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 570
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Majkl1 »

Brzdy jsem měl dneska pro sichr komplet znovu rozebrané a vše 100%
Na radu Jakuba jsem aspoň zkusil prohodit kola zpředu dozadu a voilà - volant sice teď vibruje za jízdy od 80km/h, ale při brždění nic. Takže opravdu nakoplé gumy (na vyvažovačce se nic nepoznalo). Už fakt budu jezdit jen a pouze na zátěžovou vyvažovačku (Hunter). Sice drahá jako kráva, ale vadné pneu či disk to odhalí.
Takže doufám, že až peněženka (a manželka) dovolí, tak koupím nové pneu a vše bude OK. :beer:

Jen jsem si přitom všem všimnul, že mam mezi kastlí a horním uložením zadních pružin naprané nějaké pláty gumy. Nepřijde mi to jako něco, co tam patří.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od raolsa »

Ty pláty tam patří.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Urvanej »

Hele pokud ti to teď začalo házet jako od nevyvážení, tak kola sundej a opucuj. Šrouby při dotahování musí jít lehce a poměrně rychle "narazit" natvrdo. Pokud ti šrouby pomalu tuhnou, tak je buď bordel mezi diskem a kotoučem, kotoučem a ložiskem, nebo to blbě sedí na sobě. Poznám to bezpečné podle toho, že od aku to dotáhnu tak na 20Nm a pak momenťákem musí do 1/8 otáčky dojít na 120Nm. Jakmile točim jak trotl, tak dolu a očistit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 570
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Majkl1 »

Na tomhle si už dávám záležet. Před nasazením kola i náboje pucuju kartáčem na vrtačce. Vše se leskne jak psí k..e. Závity na šroubech čistím ocelákem a nasazuju ručně. Dotahuji momenťákem na 140Nm. Disky před nasazením očistím od nečistot, ze vzorku vyšťourám větší kameny.

Prostě je nakopnuto více než jedno kolo. Už jsem si ověřil, jak běžné vyvažovačky vyváží na 0g (i několik různých pneuservisů to potvrdí), pak to dám na zátěžovou a ta mi ukázala, že je kolo KO (zachování oválnosti při přítlaku 600kg mimo toleranci) a ukáže mi i kde jsou pneu nebo disk nakoplé. Na předchozím Volvu jsem si vyvažování užil více než dost (neustálé vibrace volantu za jízdy). Žádné auto, které jsem kdy měl, nebylo tak citlivé na stav kol. Až to půjde, objednávám nové pneu a jedu na zátěžovou vyvažovačku. Mám to sice 60+60km, cena je tuším 2400 (3x více, než místní pneuservisy) za přezutí, ale budu mít ověřenou jistotu.
Mě prostě jen nenapadlo, že vadná pneu se může projevovat jen někdy a jen při brždění. Při jízdě mě nikde nic nevibrovalo v žádné rychlosti (ani dálniční). Sjeté jsou všechny čtyři pravidelně bez poskákaných ploch. Myslel jsem, že nějaký silentblok nebo něco gumového, když na to má vliv teplota, ale ta nejgumovější věc na autě mě nenapadla. :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5628
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od PetrXC70 »

Taky s tim bojuju, přehodil sem na letní, tak oproti zimním daleko lepší(byly starý), ale i tak ty vibrace občas cejtim... Vyvažováno v Petroni kde dělaj jen Volva.
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Urvanej »

Já dycky, při přezouvání gum, kontroluju disky. Kolikrát ani neni potřeba velká rána a máš šišku hned.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5795
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ale hlavně XC70 P3 je strašně náchylná na jakoukoliv odchylku v geometrii. Ve Volvu ve Stodůlkách mi před 8lety říkali, že není jiná třída než XC70 kde furt seřizují po projetí větší díry. A doporučili alespoň jednou do roka nechat zkiuknout.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 570
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Majkl1 »

Takže koly to není. Právě jsem přezul na nové continentalky, byl na zátěžové vyvažovačce a světe div se - volantem to jebe při brzdění pořád. Nejvíc volant kmitá, když ho nedržím. Jakmile ho pevně chytnu oběma, kmitání je o 50-80% menší. Taktéž je menší při brzdění v zatáčce. Ráno po nastartování jedno, dvoje brzdění OK, pak už s vibracemi.
Já už fakt nevím. Až se finančně oklepu, zkusím koupit další kotouče. Ale nejsem si jist. Proč to někdy kope více, jindy skoro vůbec? Přece nejsou zkroucené pokaždé jinak. Pak už leda náboje, ale s křivým nábojem by to přece vibrovalo pořád i bez brzdění, ne?

Přitom jsem dnes ztratil i iluze o prémiových pneu. Podle mašiny byly ze čtyř fungl nových pneu (DOT 1325) , dvě v červeném (mimo toleranci), jedna v oranžové (těsně pod hranicí) a jedna v půlce zeleného. Disky naprosto bezchybně rovné. O reklamaci se prý ani nemám snažit (zakoupeno přes e-shop). Tuhle závadu neberou výrobci, natož prodejci. :evil:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Urvanej »

Dost dělá možnost pohybu brzdičů ve vodítkách... viz peter cz. Až budeš sundavat kola, tak si vyzkoušej pohyb, ono bez zátěže to může jít nevolno, ale když je blbá vazelina, tak se to při brždění kousne a rozkmitá.
peter cz píše: 17 kvě 2025 15:55 A na předních brzdičích si vodící čepy/tyčky vyčistil a namazal? To mi už několikrát pomohlo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 570
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Majkl1 »

Vodící tyčky chodí volně. Dávám vysokoteplotní vazelínu (do 1100˚C). Zadní v kovových pouzdrech chodí úplně na volno, přední mají gumová pouzdra, tak to jde o ždibec tíž, ale stále je to volně.
Objednal jsem dneska další nové kotouče. Říkám si, když to kmitá jen při brzdění, mělo by to být brzdami. Ráno opět - první brzdění úplně OK, druhé už začínalo kmitat. Čím delší je brzdění (dlouhý kopec), tím více to kmitá. Mám skryté přání, že jsou prostě vadné kotouče (relativně levné případné řešení problému) a jejich zahříváním při provozu se deformují. Den o de dne je to horší.
A když to bude kopat i s dalšími, tak hold další krok budou ložiska. Jelikož k tomu bude i stahovák, tak už to začne být slušná hromada banánů pro tu švédskou opici :%)
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2180
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od peter cz »

Začal bych pořízením úchylkoměru a měřením, než měnit díly jedem po druhém.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 570
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Majkl1 »

Měřák úchylů mám, ale bohužel bez žádného držáku. Jen samotný ciferník a nepřišel jsem na způsob, jak s ním tohle změřit. Na nákup stojanu k němu jsem bohužel skrblík (kvůli použití jednou za tři sta let). Pokud to nevyřeší nové kotouče, zkusím ho někde půjčit.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 570
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Majkl1 »

Tak dneska jsem se pustil do další výměny kotoučů (opět Textar). Nejprve jsem si pro sichr přes jejich QR ověřil originalitu - to je dobrá vychytávka na replikanty.
Dále jsem koupil nové origo šrouby na držák třmenu a úchylkoměr s magn. držákem.
Pravý původní (měsíc starý) kotouč házel 9/100. Po shození třmenu a tepelného štítu jsem změřil náboj (už ho někdo měnil). Ten házel 6/100. Řekl jsem si, že za zkoušku nic nedám a jal se ho ručně šmirglem zarovnávat. Vím, celkem prasečina, ale v nejhorším bych koupil nový a vyměnil. Po lítém boji a nekonečném přeměřování a přebrušování jsem ho dostal na hodnotu 1-2/100. Když jsem na zkoušku na obroušený náboj hodil původní kotouč, jeho házivost byla najednou do 2/100mm. To je v toleranci. Nahodil jsem nový a ejhle po změření kopal 7/100mm!!! Vždy samozřejmě dotaženo šrouby s podložkou. I tak jsem ho tam nechal.
Druhá strana byla defakto to samé, jen tam byl ještě původní náboj, který házel 6/100. Srovnáno šmirglem a nahozen nový kotouč. Ten už měl házivost 1/100mm.
Vše složeno a s prdelí staženou, že bych štípal šestku drát jsem to šel zkusit na silnici. Kvůli provozu jsem zkusil jízdu jen do 110km/h, ale i tak jsem zaznamenal defakto úplné zmizení drobných vibrací, které byly předtím. Brzdění naprosto bez vibrací. Zatím jen decentní kvůli zajetí kotoučů, ale ten pocit, že se mi volant nesnaží zlámat prsty, je k nezaplacení.
Jen nevím, kde byl problém, protože jeden nový kotouč podle měřáku házel více, než původní. Zřejmě jen v křivosti nábojů. I po otočení kola ve vzduchu desky šustily jen na půlce kotouče, druhá zůstávala netknutá.
IMG_20250611_140626.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Urvanej »

Dobrá práce, taková metodická.
Zkusil si obě strany, tzn. jak moc hází vnitřní a vnější strana, protože tloušťka kotoučů lítá sakra víc, než tebou naměřená házivost 1/100, pokud to teda znamená 0,01mm.
A tos ještě mohl hledat správnou pozici kotouče vůči náboji, abys docílil minimálního házení :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5628
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od PetrXC70 »

Sem dost zvědavej, jestli se ti to vrátí nebo ne...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 570
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Majkl1 »

Trochu se bojím. Minule to taky dva tři dny bylo OK.

Vnitřky jsem sice taky měřil, ale už ne tak precizně. Defakto kopírovaly vnějšky. Proto to asi nekopalo do pedálu, ale jen do volantu. Ten levný držák k měřáku neumožňoval příliš velké laborování. Navíc mělo i vliv samotné točení s nábojem. Nejprve jsem točil rukou za poloosu, ale po chvilce jsem to s puchýřem přes půl palce vzdal. Na radu jsem to vzal za středovou matku, ale už jen zabrání za ráčnu dávalo setinku. Za tu poloosu to bylo přesnější, ale soukolí v difu šlo proti, jak péro od Liazky :D

Co jsem se dozvěděl, tak ty naše náboje (co mají dotykovou plošku na okraji a kousek u středu, jsou háklivé na přetažení šroubů kol. Když to někdo v servisu vezme rázovým utahovákem na krev, tak díky "dutině" mezi dosedacími plochami se může plasticky deformovat. Proto momenťákem na 140Nm a víc ani prd.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 570
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Majkl1 »

Ujeta cca 500 km a při brzdění stále klid. Jen si teď všímám velmi jemných vibrací odzadu při dálniční rychlosti (nikdo v autě je neregistruje, jen já), které předtím nebylo možné cítit kvůli vibracím vpředu. Pokud se budu nudit, tak změřím i zadní náboje a když budou bez vůle, zkusím taky ručně srovnat. Zato začal teď v tom horku bzučet klimakompresor. Je zatím slyšet jen na stojícím autě a v otáčkách do 1500/min., ale nejlepší léta má už asi za sebou.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5795
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Asi by sis měl více zesílit rádio. :D
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 570
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Při brždění klepe volant (jen někdy)

Příspěvek od Majkl1 »

Tak vzhledem k letošním nákladům do volva bude do jara zesílení rádia ten jediný správný krok :)
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé