Při zátěži (stačí i střední) je slyšet klepání. Při rozjezdu na jedničku dvojku, kdy jde motor rychleji do otáček, má i tvrdší zvuk (nemám porovnání s jiným volvem). Když dám nohu z plynu, ihned přestane, stejně tak při udržování rychlosti. Korekce vstřiků vypadají OK (max. odchylka je cca 0,3mg), studené i teplé starty jsou na jedničku, přepadový test po 5ti minutách taky nic neukázal. DPF se na 28g zaplní po cca 1800km, výfuky jsou čisté. Poslechem vstřiků přes stetoskop taky nic (jen pátý vstřik má vyšší zvuk - přisuzuju to blízkosti vakuovky) - na volnoběh je motor tichý, bez pazvuků. Stejně tak při vytáčení motoru do otáček na místě.
Klepání není úplně vždy, ale tak v 80% případů. Přijde mi, že se to od koupi auta (najeto 2500km) trochu zlepšuje (tankováno bezřepkový aditivovaný eurooil), ale možná je to jen placeboefekt. Objednáno na zkoušku BG PD15.
Motor táhne bezproblémově, prům. spotřeba kolem 6,4 - 6,9.
Klepání zní jakoby jeden vstřik při dávkování většího množství nafty. Když by to byl nějaký hydroštel, dělalo by to podle mě furt.
Lze nějak, krom demontáže všech a poslání na kontrolu, zjistit, který to klepe?
Klepání vstřiku?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 725
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klepání vstřiku?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14561
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Klepání vstřiku?
Dej si nahlas rádio, moc to řešíš. 
I s tou vakuovkou. Přišlo mi, že klepou všechny P3.

I s tou vakuovkou. Přišlo mi, že klepou všechny P3.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 725
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klepání vstřiku?
Tak to víš, mám ho teprve pár dní. Za rok mi už bude většina buřt
Rádio hraje docela obstojně, tak to opravím volume doprava

Rádio hraje docela obstojně, tak to opravím volume doprava

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 78
- Registrován: 3 roky 1 měsíc
- Bydliště: Liptovský Mikuláš
- Vůz: XC60 D3, D5204T7, 2015
Klepání vstřiku?
Robí ti také zvuky ako vo videu hneď na začiatku?
Mne to robilo tiež, a nalial som do nafty čistič na vstreky od liqui moly a pomohlo to
Mne to robilo tiež, a nalial som do nafty čistič na vstreky od liqui moly a pomohlo to
-
Offline
- Příspěvky: 725
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klepání vstřiku?
U tebe "řechtaly" snad všechny u mě bych tipoval jen jeden. Čistič mám objednaný.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 5966
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Klepání vstřiku?
Asi tak.raolsa píše: 19 dub 2025 17:34 Dej si nahlas rádio, moc to řešíš.
I s tou vakuovkou. Přišlo mi, že klepou všechny P3.
-
Offline
- Příspěvky: 725
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klepání vstřiku?
Po aplikaci BG na čištění vstřiků a prozatím vyjetí čtvrt nádrže na tohoto tekutého opraváře se zvuk i celkový projev motoru rapdidně zlepšil. Už se začíná blížit tomu, co si pamatuju z minulé 136kw. Ještě to tedy není úplně OK, ale zlepšení minimálně o 50%. Taky zmizel jiný nešvar, který jsem přisuzoval načaté dvojhmotě, kdy mi při rozjezdu bez plynu pulzovala do nohy a velmi zlehýnka při záběrové poloze cukala spojka. Teď je to pryč. Předpokládám, že opravdu byl horší min. jeden vstřik a to i přes přepadový test, který vyšel OK a i přes velmi dobré korekce vstřiků dle VIDY. Patrně bez záteže na volnoběh bylo vše OK, ale při zatížení už motor nešel v nízkých otáčkách pravidelně a to způsobovalo jak ten hrubší zvuk, tak popocukávání spojky. Uvidím, co to bude dělat po vyjetí celé nádrže. Možná dám pro klid duše ještě jednou BG.
Myslel jsem, že Švédi mají kvalitní palivo, ale asi se dnes šetří (oje.ává) vše i tam.
Myslel jsem, že Švédi mají kvalitní palivo, ale asi se dnes šetří (oje.ává) vše i tam.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 910
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Klepání vstřiku?
Tak o BG kure zkus lejt VIF
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 725
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klepání vstřiku?
Takže aktualizace.
Zlepšení chodu a ztišení motoru bylo jen placebo způsobené vyššími venkovními teplotami a tudíž hlučnějším větrákem, přes který motor "ztichl". Taktéž i tím, že jsem pak začal jezdit o krapet ostřeji a při více sešláplém plynu je motor paradoxně tišší. Nejtvrdší chod má při lehké akceleraci. Poté, co jsem začal používat klimu, kdy větrák jede na nižší otáčky, tvrdší chod motoru se zase zhmotnil.
Sehnal jsem si tedy jetý vstřik se zárukou a jal se vyměňovat po jednom vstřiky a přehazovat je a zkoušet, kdy se motor zklidní. Obrovským a milým překvapením pro mě bylo, jak snadná je výměna vstřiku. U mě šly všechny vytáhnout jen dvěma prsty. Nejdelší dobu mi trvalo vyčistit šachty a nakodování prvního vstřiku, kdy se seknul VDASH právě během kodování.kdy ve mě zatrnulo, páč jsem měl hned před očima vymazanou nebo přímo vybuchlou ECM
Po restartování systému už kodování proběhlo raz dva. Hned jsem to šel projet, protože jsem vsázel na pátý vstřik. Překvapivě se změna nekonala. Nekonala se ani po čtvrtém, třetím, druhém prohozeném vstřiku. Dokonce ani po výměně prvního se mi nezdálo, že by k nějaké změně došlo. Zklamán jsem uklidil nářadí a šel kafe. Pak jsem zajel do města pro psí krmení a přišlo mi, že motor je kultivovanější a tišší. Ale zase byl hic (30˚C), takže větrák jel, jak o život. Uvidím v pondělí, to mám pravidelnou 200km štreku.
Po prvním kodování jsem se nejprve lekl, když auto nenastartovalo. \samozřejmě padla nafta. Na druhý pokus už naskočil.
VIF jsem přestal používat po třetí nádrži, protože i přes veškerá myslitelná i nemyslitelná opatření auto uvnitř smrdělo. A to jsem ho ani s sebou nevozil.
Celkově akce Výměny vstřiku byla asi jednou z nejjednodušších akcí na autě. Poté, co jsem shlédl kvantum videí na toto téma, jsem měl nahnáno a viděl Volvo s přetrženým, zalomeným a jinak vylepšeným vstřikem, který by nešel ven. Takto v prstem v nose je výměna jednoho vstřiku práce na 15 minut plus dalších minut kodování.
Zlepšení chodu a ztišení motoru bylo jen placebo způsobené vyššími venkovními teplotami a tudíž hlučnějším větrákem, přes který motor "ztichl". Taktéž i tím, že jsem pak začal jezdit o krapet ostřeji a při více sešláplém plynu je motor paradoxně tišší. Nejtvrdší chod má při lehké akceleraci. Poté, co jsem začal používat klimu, kdy větrák jede na nižší otáčky, tvrdší chod motoru se zase zhmotnil.
Sehnal jsem si tedy jetý vstřik se zárukou a jal se vyměňovat po jednom vstřiky a přehazovat je a zkoušet, kdy se motor zklidní. Obrovským a milým překvapením pro mě bylo, jak snadná je výměna vstřiku. U mě šly všechny vytáhnout jen dvěma prsty. Nejdelší dobu mi trvalo vyčistit šachty a nakodování prvního vstřiku, kdy se seknul VDASH právě během kodování.kdy ve mě zatrnulo, páč jsem měl hned před očima vymazanou nebo přímo vybuchlou ECM

Po prvním kodování jsem se nejprve lekl, když auto nenastartovalo. \samozřejmě padla nafta. Na druhý pokus už naskočil.
VIF jsem přestal používat po třetí nádrži, protože i přes veškerá myslitelná i nemyslitelná opatření auto uvnitř smrdělo. A to jsem ho ani s sebou nevozil.

Celkově akce Výměny vstřiku byla asi jednou z nejjednodušších akcí na autě. Poté, co jsem shlédl kvantum videí na toto téma, jsem měl nahnáno a viděl Volvo s přetrženým, zalomeným a jinak vylepšeným vstřikem, který by nešel ven. Takto v prstem v nose je výměna jednoho vstřiku práce na 15 minut plus dalších minut kodování.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 725
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klepání vstřiku?
Motor se výrazně uklidnil a ztichl. Nicméně tam nějaké klepání stále je, takže bude načnutý i nějaký další vstřik. Jelikož mám teď jeden náhradní, nechám ho zrepasovat, pak vyměním. Až našetřím, zrepasuji další a pak další. Nemusím tak najednou vysolit 25 za všechny najednou. Vím, není to jako vyměnit všechny najednou, ale auto jezdí a navíc mě teď čeká úhlovka, takže je potřeba pořádně otřást oslíkem.
I spotřeba šla o čtvrt litru dolů a to jsem si říkal, že to jezdí za málo i předtím.
I spotřeba šla o čtvrt litru dolů a to jsem si říkal, že to jezdí za málo i předtím.

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: gigy