Tak prozatím udělány:
- nahrána čeština
- rozvody INA komplet s pumpou AISIN a řemenem pro klimu i altík.
- přední kotouče plus desky TEXTAR
- motorový olej RAVENOL VMP 5W-30
- olejový, kabinový a vzduchový filtr MANN
- hlavní baterie YUASA YBX5110 80Ah plus odstavení Start-Stop (kabel fuč)
Motor (158kw Polestar)
Musím říct, že mě příjemně překvapila spotřeba 6,4l, což je o 1,5l méně, než jsem měl u 136kw s automatem. Zatím ujeto jen 700km, takže hodnota pouze z PC. Ale jelikož zatím všechna moje auta vždy ukazovala palubní spotřebu plus mínus 0,1l přesně, tak tomu i chci věřit. I podle ukazatele stavu nádrže by to mohlo souhlasit a to i přes každodenní bufíkování.
Přiznám se, že vlastně ještě ani nevím, co ten motor s autem umí. Plný knedl jsem zatím nedal. Ono to auto doslova uklidňuje. Nechápu, kde ve všech možných recenzích přišli na to, že motor je nedostatečně odhlučněn. Do cca 2100 ot. defakto není vůbec slyšet. Už párkrát jsem se přistihl, že jsem nepodřadil, protože jsem prostě motor neslyšel. Nad 2500 ot. je už motor slyšet, ale nic strašného, na diesel naopak příjemný.
Převodovka (manuál)
Krapet mě zpočátku znervozňovala zpátečka, která je vedle šestky, nacož nejsem zvyklý a bál jsem se, abych jí tam nefoukl při přeřazení z pětky.
Celkově je manuální převodovka povedená. Tak hladké řazení jsem ještě v žádném jiném autě neměl.
Bufík
Toť vysoce návyková věc

Chtěl jsem hned dodělat ovládání přes DO, ale zjišťuji že časovač mi vlastně plně vyhovuje. Ráno odjíždím ve stejnou dobu a přes den auto nestojí tak dlouho, aby motor vychladl. Takže při příjezdu domů jenom potvrdím přednastavený časovač (otázka 3 vteřin) a to je vše. S bufíkem je teplota vody na 85°C a olej na 95°C do 5km od ranního výjezdu. (zajímavé pro mě je, že olej se ohřeje ještě rychleji, než voda). Kabina vyhřátá, kožené sedačky nestudí, po zapnutí výhřevu hřejí už po 1km, prostě luxus. Velmi pohodlný posed, mnohem lepší (el. s pamětí), než s manuálním nastavením, které jsem měl v předchozí XC70 (též P3)
Podvozek
Velmi, velmi komfortní, srovnatelný s Touaregem na vzduchovém podvozku. Pouze při větších prudkých nerovnostech je slyšet od podvozku tlumené bouchání. Nemyslím, že jde o chybu, spíše o vlastnost díky relativně velké neodpružené hmotnosti. Až někdy budu měnit tlumiče, třeba zjistím, že šlo přece jenom o chybu. Není žádný řezač zatáček jako A4 quattro S-line, ale s tím jsem šel do toho. Hlavně jsem chtěl vyšší posed a vyšší světlou výšku a přitom ne SUV. V tomto je xc70 nedostižná. Kola 17", prozatím 4roky staré zimáky.
Krapet zatím bojuji (zvykám si) s řízením, které je na můj vkus hodně odtažité a spolu s vyšší hmotností budu muset na sněhu více myslet na fyzikální zákony. Ale skoro až zenová pohoda (minimální aerodynamický hluk) na palubě stejně neláká hledat hranice auta.
Krom žárovky v kufru (vadný zámek) na autě funguje naprosto vše, diagnostika čistá (to se mi u aut nestává) - samozřejmě až na S/S, který je "vypnutý" odpojením kabelu k BMS.