
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
- Autor
- Zpráva
- 
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Jojo, chápu, ideál, když si to člověk může obhlídnout i sám, držím palce a díky předem za další info 

- 
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Ford Mondeo 2.0 TDCi
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Ahoj, nějakou chvíli pokukuju po XC70 III AWD od 2014 výše. Objevil jsem v inzerci tento kousek:
https://auto.bazos.cz/inzerat/197847556/volvo-xc70-d5-awd-summum-24l-geartronic.php
VIN YV1BZ8256F1211428, motor D5244T15
Tyhle auta se mi vždycky líbila, ale Volvo jsem nikdy neměl a moc toho zatím nastudováno nemám, tak jsem chtěl poprosit zkušenější volvisty o radu. Kombinace černé barvy a světlé kůže po FL je pro mě top, ale nerad bych se tím nechal při výběru zaslepit
Nebyl jste se na něj třeba čirou náhodou už někdo kouknout? S prodejcem jsem mluvil a zněl sympaticky. Kilometry sedí. S autem jezdila celou dobu jeho žena, pravidelný nájezd cca 20tkm ročně. Poslal mi i faktury za servisy (neorigo) od 2019 dále. Servisku s dřívějšími záznamy pošle až se auto vrátí ze servisu, kde ještě mění rozvody. Všichni zájemci vč. mě se na ně prý ptali, tak že je dá ještě udělat.
Dále sám říkal, že se na auto byl mj. podívat i nějaký automechanik, celé to prolezl, ale nakonec to nevzal kvůli karbonizaci motoru. Víc o tom bohužel nevím. Předpokládám, že u tohoto nájezdu to bude znamenat nejspíš zanesený EGR a sání? Nebo je to něco jiného, čeho bych se měl bát? Přiznám se, že tohle mi celkem vrtá hlavou. Motory D5 by snad neměly na karbonizaci trpět, ne? Ze servisní historie, kterou zatím mám, je vidět zkrácený interval výměny oleje po 20tkm.
Na spolujezdcově straně bylo měněno vnější zrcátko a lakované obě dvěře - prý odřenina z parkování.
Chtěl bych si auto nechat aspoň 5 let jako rodinný dostavník. Ročně najedu do 10tkm, takže v aktuálním nájezdu cca 190tkm snad problém nebude.
Máte nějaké postřehy či ne/doporučení? Cena adekvátní? Předem díky moc za jakoukoli radu.
Přidáno za 6 minut 16 sekund:
Jinak auto je v Nymburku. V okolí bohužel není žádný autorizák, kam zajet na předkupní prohlídku. Nemáte doporučení kam tam s ním zajet? Nebo koho poblíž oslovit, zda by ho se mnou za úplatu neproklepnul?
https://auto.bazos.cz/inzerat/197847556/volvo-xc70-d5-awd-summum-24l-geartronic.php
VIN YV1BZ8256F1211428, motor D5244T15
Tyhle auta se mi vždycky líbila, ale Volvo jsem nikdy neměl a moc toho zatím nastudováno nemám, tak jsem chtěl poprosit zkušenější volvisty o radu. Kombinace černé barvy a světlé kůže po FL je pro mě top, ale nerad bych se tím nechal při výběru zaslepit

Nebyl jste se na něj třeba čirou náhodou už někdo kouknout? S prodejcem jsem mluvil a zněl sympaticky. Kilometry sedí. S autem jezdila celou dobu jeho žena, pravidelný nájezd cca 20tkm ročně. Poslal mi i faktury za servisy (neorigo) od 2019 dále. Servisku s dřívějšími záznamy pošle až se auto vrátí ze servisu, kde ještě mění rozvody. Všichni zájemci vč. mě se na ně prý ptali, tak že je dá ještě udělat.
Dále sám říkal, že se na auto byl mj. podívat i nějaký automechanik, celé to prolezl, ale nakonec to nevzal kvůli karbonizaci motoru. Víc o tom bohužel nevím. Předpokládám, že u tohoto nájezdu to bude znamenat nejspíš zanesený EGR a sání? Nebo je to něco jiného, čeho bych se měl bát? Přiznám se, že tohle mi celkem vrtá hlavou. Motory D5 by snad neměly na karbonizaci trpět, ne? Ze servisní historie, kterou zatím mám, je vidět zkrácený interval výměny oleje po 20tkm.
Na spolujezdcově straně bylo měněno vnější zrcátko a lakované obě dvěře - prý odřenina z parkování.
Chtěl bych si auto nechat aspoň 5 let jako rodinný dostavník. Ročně najedu do 10tkm, takže v aktuálním nájezdu cca 190tkm snad problém nebude.
Máte nějaké postřehy či ne/doporučení? Cena adekvátní? Předem díky moc za jakoukoli radu.
Přidáno za 6 minut 16 sekund:
Jinak auto je v Nymburku. V okolí bohužel není žádný autorizák, kam zajet na předkupní prohlídku. Nemáte doporučení kam tam s ním zajet? Nebo koho poblíž oslovit, zda by ho se mnou za úplatu neproklepnul?
- 
Offline
- Příspěvky: 3587
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
zkrácený interval oleje 20k? to je snad prodloužený interval ne? většina mění po 15k, někdo po 10k
a nájezd 10k ročně? to bych spíš přemýšlel o benzínu, ale jako jo i tak se dá
a nájezd 10k ročně? to bych spíš přemýšlel o benzínu, ale jako jo i tak se dá
- 
Offline  
- Příspěvky: 79
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Kralupy
- Vůz: XC90 D5 AWD 2010
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
vyrobce predepisuje 30k.
kazdy rozumny interval je tedy zkraceny ..
kazdy rozumny interval je tedy zkraceny ..

_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic
- 
Offline
- Příspěvky: 3587
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
ano, výrobce předepisoval i doživotní náplň v automatu..., oleje castrol a pod
chtěl jsem říct, že 20k je furt moc, zvlášť při couračkách manželky na nákupy...
chtěl jsem říct, že 20k je furt moc, zvlášť při couračkách manželky na nákupy...
- 
Offline  
- Příspěvky: 6004
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Jdi do něj, vypadá to po dlouhé době na pěkný kousek. 
Karbonizace je poslední dobou mocné zaklínadlo na vydělávání peněz.
Prostě sundas hadice, vykydas EGR a jezdíš dál. Ale podle mě tam nic moc nebude. Sám provozují stejny motor v podobném režimu a po 90tis km bylo uvnitř čisto po sundání víka.
Karbonizace je poslední dobou mocné zaklínadlo na vydělávání peněz.
Prostě sundas hadice, vykydas EGR a jezdíš dál. Ale podle mě tam nic moc nebude. Sám provozují stejny motor v podobném režimu a po 90tis km bylo uvnitř čisto po sundání víka.
- 
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Ford Mondeo 2.0 TDCi
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
[smention u=14357]Tod2[/smention] Ano, je to spíš "zkrácený" interval oproti výrobcem předepsaných 30tkm/1rok, přesně jak psal Max007. Sám měním olej a filtry max po 10tkm, ale takové auto jsem v nabídce neviděl. Člověk musí být v tomhle trochu realista a výměna po 17-20tkm jednou ročně je pořád o dost lepší než protahování do 30tkm. To už je hodně za hranou.
Nad tím režimem provozu manželkou jsem také přemýšlel, ale jenom na nákupy asi člověk bydlící ve městě nenajezdí 20tkm ročně. Spíš bych si tipnul dojíždění do práce. To se můžu při prohlídce poptat.
Přidáno za 17 minut 44 sekund:
[smention u=15961]Jakub Svoboda[/smention] Děkuji za názor. Taky se mi tenhle kousek zamlouvá. Na mondeu jsem čištění sání a EGR + zaslepení dělal, jen tam to bylo krapet přístupnější soudě dle video návodu, co jsem pro D5 viděl. Po koupi bych to udělat taktéž (SW OFF).
 Po koupi bych to udělat taktéž (SW OFF).
Nějak nechápu, proč by ale tohle "mechanika" odradilo. Nemohla ta "karbonizace" znamenat ještě něco jinýho? Předpokládám, že na chodníku před prodejcem asi nezkoumal stav ventilů apod.
Je mi jasný, že takhle na dálku se těžko věští z koule a chce to omrknout na místě, jen na to moje schopnosti asi úplně nestačí, tak se snažím zjistit co nejvíce předem a sehnat někoho, kdo to okoukne a napíchne na diagnostiku a bude vědět.
Nad tím režimem provozu manželkou jsem také přemýšlel, ale jenom na nákupy asi člověk bydlící ve městě nenajezdí 20tkm ročně. Spíš bych si tipnul dojíždění do práce. To se můžu při prohlídce poptat.
Přidáno za 17 minut 44 sekund:
[smention u=15961]Jakub Svoboda[/smention] Děkuji za názor. Taky se mi tenhle kousek zamlouvá. Na mondeu jsem čištění sání a EGR + zaslepení dělal, jen tam to bylo krapet přístupnější soudě dle video návodu, co jsem pro D5 viděl.
 Po koupi bych to udělat taktéž (SW OFF).
 Po koupi bych to udělat taktéž (SW OFF).Nějak nechápu, proč by ale tohle "mechanika" odradilo. Nemohla ta "karbonizace" znamenat ještě něco jinýho? Předpokládám, že na chodníku před prodejcem asi nezkoumal stav ventilů apod.
Je mi jasný, že takhle na dálku se těžko věští z koule a chce to omrknout na místě, jen na to moje schopnosti asi úplně nestačí, tak se snažím zjistit co nejvíce předem a sehnat někoho, kdo to okoukne a napíchne na diagnostiku a bude vědět.
- 
Offline  
- Člen VK
- Příspěvky: 4814
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Kousek od Nymburka v Pískové Lhotě je https://vikingcars.cz/
A ještě v pohodlné dojezdové vzdálenosti (Český Brod) je Pavel Soldát
servis SOLDÁT s.r.o.
778 480 206
https://g.co/kgs/jax44RG
A ještě v pohodlné dojezdové vzdálenosti (Český Brod) je Pavel Soldát
servis SOLDÁT s.r.o.
778 480 206
https://g.co/kgs/jax44RG
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
- 
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Ford Mondeo 2.0 TDCi
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Díky za tip! Shodou okolností jsem Viking Cars před chvilkou přes mapy taky objevil a zrovna pročítal vlákno https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=64226  Moc informací se člověk nedozví, ale dle recenzí na netu to vypadá dobře. Zkusím se s nimi domluvit a zajet tam s autem.
 Moc informací se člověk nedozví, ale dle recenzí na netu to vypadá dobře. Zkusím se s nimi domluvit a zajet tam s autem.
Máš s nimi vlastní zkušenost? V tom vlákně si psal, že tam možná pojedeš na geometrii.
 Moc informací se člověk nedozví, ale dle recenzí na netu to vypadá dobře. Zkusím se s nimi domluvit a zajet tam s autem.
 Moc informací se člověk nedozví, ale dle recenzí na netu to vypadá dobře. Zkusím se s nimi domluvit a zajet tam s autem.Máš s nimi vlastní zkušenost? V tom vlákně si psal, že tam možná pojedeš na geometrii.
- 
Offline
- Příspěvky: 95
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Nymburk
- Vůz: ,mercedes b170,xc60 d3 my17
- Bydliště: Nymburk
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
ahoj,ja s nimi zkusenost mam.jeste se predeslou s80 jsem byl na vymene loziska kola a myslim i oleje a filtru a vse ok.byli vstricni a nabidli me i odvoz-nevyuzil jsem.maji i origo diag-vidu.jen maji hodne prace,takze kontaktovat co nejdriv.ale domluvit se s nima da.
- 
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Ford Mondeo 2.0 TDCi
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Tak zítra ráno se na něj jedu mrknout. Žádnou posilu jsem nesehnal a v poledne je tam další zájemce, tak bohužel nestihnu ani s tím někam zajet na zkouknutí. Máte nějaké poslední rady na co se nezapomenout podívat a zkontrolovat?
- 
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Ford Mondeo 2.0 TDCi
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Auto je to vizuálně fakt pěkný. Má pár šrámů, ale na svůj věk dobrý. Na spolujezdcově straně byly lakovaný přední i zadní dveře + rozstřik na blatnících. Potvrzeno měřákem. Dveře byly odřené a odneslo to i zrcátko - vyměněno za originál. Osazení oplastování na té straně ale má svoje mouchy. Přední nárazník nesedí úplně přesně a gril má asi ulámané nějake packy, protože nedrží úplně napevno. Ostatní slícování vypadá v pořádku. Korozi jsem nikde na karoserii nenašel. Jen lehce na podvozku, trochu víc na zadní nápravě a hodně na středním dílu výfuku.
Interiér je opravdu velmi zachovalej a krásnej, komplet vyčištěnej. Nic nedrnčelo a nevrzalo.
Převodovka řadila bez škubání. Zátah mi přišel solidní. Očekával jsem ho u biturba vetší, ale možná to je dáno hmotností auta. Podvozek se zdál v dobrém stavu. Nikde jsem nenašel zmínku o výměně tlumičů, ale neměl jsem pocit, že by byly unavený. Brzdy jsou čtvrt roku zpět komplet udělaný. Brzdí velmi dobře. Auto netáhne ke straně a zdá se stabilní.
Rozvody nechal prodejce udělat tento týden, bohužel se asi neměnila vodní pumpa. Fakturu jsem neviděl, ale asi tam dle jeho slov není. Škoda.
Objevil jsem ale pár nedostatků a k nim bych měl několik dotazů:
Nakonec jsem se rozhodnul si to ještě rozmyslet a poradit se, než to rozseknu. Budu vděčný, pokud někdo přispějete radou nebo zkušeností.
Interiér je opravdu velmi zachovalej a krásnej, komplet vyčištěnej. Nic nedrnčelo a nevrzalo.
Převodovka řadila bez škubání. Zátah mi přišel solidní. Očekával jsem ho u biturba vetší, ale možná to je dáno hmotností auta. Podvozek se zdál v dobrém stavu. Nikde jsem nenašel zmínku o výměně tlumičů, ale neměl jsem pocit, že by byly unavený. Brzdy jsou čtvrt roku zpět komplet udělaný. Brzdí velmi dobře. Auto netáhne ke straně a zdá se stabilní.
Rozvody nechal prodejce udělat tento týden, bohužel se asi neměnila vodní pumpa. Fakturu jsem neviděl, ale asi tam dle jeho slov není. Škoda.
Objevil jsem ale pár nedostatků a k nim bych měl několik dotazů:
- Diagnostika odhalila chybu zaneseného EGR ventilu. To jsem tak trochu čekal dle předchozí diskuze, takže spíše stvrzení problému.
- Koncovky výfuku byly lehce od sazí. Žádná černota, ale poprašek tam byl. Je to v klidu nebo je to náznak, že DPF na tom není dobře a je to důvod k obavám?
- V nízkých otáčkách se neslo do interiéru trochu dunění motoru a takové rušivé cvakání. Přijel jsem starým TDCi, takže jsem celkem zvyklý, ale tohle mě zarazilo. Občas to přestalo, jindy to bylo slyšet hlasitěji. Většinou po vypnutí motoru a opětovném nastartování i s minimální pauzou. Cvakalo to pak během jízdy celkem dlouho. Z venku i s otevřenou kapotou to nebylo tolik slyšitelné. S hodně prohřátým motorem už to nebylo tak výrazné. To jsou hydroštely? Nebo co by to mohlo být a jaké si z toho dělat starosti?
- Servisku jsem viděl až na místě a překvapivě tam byly díry v prohlídkách. Tuším že druhý a třetí servis byl z nějakého důvodu dělán asi až po dvou letech (tj. 40tkm) od předchozího. Mezi jsou prostě nevyplněné kolonky. To mi dělá přiznám se dost vrásky, jestli byl opravdu takhle přetažen interval. Prodejce zkusí ještě zavolat do těch servisů a zjistit jak to bylo. Přijde mi to zvláštní, že by to v záruce tekhle zanedbáváal, když se jinak o auto evidentně staral a do servisu jezdil pravidelně.
- Na domečku olejového filtru a pod ním byl olej. Zateklý na alternátor. Nevím, zda šlo o únik nebo pozůstatek z předchozí výměny. Olejem byla opatlaná ale i hadice nad ním u trubky sání vzduchu (viz fotka). Tam nechápu jak se to dostalo a vypadá to na prosakování hadice na přírubě. Netušíte co to je zač?
- Špatně se otevírají elektrické dveře kufru. Vyjedou skoro úplně nahoru, pak se zastaví, spadnou zpátky o cca 10cm dolů a tak zůstanou. Člověk jim musí manuálně pomoct do horní polohy. To jsou jen unavené plynové vzpěry nebo je to komplikovanější?
- Chtěl jsem zjistit stav oleje, ale nepodařilo se mi to. Ačkoli motor nebyl nastartován, volba v menu na palubáku byla zašedlá a nšela vybrat. Na to je nějaký fígl?
Nakonec jsem se rozhodnul si to ještě rozmyslet a poradit se, než to rozseknu. Budu vděčný, pokud někdo přispějete radou nebo zkušeností.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- 
Offline  
- Příspěvky: 6004
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Egr - mas foto chyby?
Vyfuk - lehce to je vzdy, rozhodujici je se podivat uplne dovnitr, je videt cca 50cm
Duneni - to je skoro vlastnost, ale treba i unavene silenty motoru
Domecek filtru - to je bolest techto motoru, staci utesnit tu trubku do PCV
5 dvere - ano vzpery cca 1300Kč
Olej - je tam fyzicka merka nebo nesmis nastartovat, pouze zap zapalovani, pak se hladina ukaze
Vyfuk - lehce to je vzdy, rozhodujici je se podivat uplne dovnitr, je videt cca 50cm
Duneni - to je skoro vlastnost, ale treba i unavene silenty motoru
Domecek filtru - to je bolest techto motoru, staci utesnit tu trubku do PCV
5 dvere - ano vzpery cca 1300Kč
Olej - je tam fyzicka merka nebo nesmis nastartovat, pouze zap zapalovani, pak se hladina ukaze
- 
Offline  
- Moderátor
- Příspěvky: 14681
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
 x 1 x 1
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Ten olej je z té hadice odvětrání, častá závada. Moc to nejde opravit, leda vyměnit trubku sání za cca 4 kKč a za 4 roky to poteče zas. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
- 
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Ford Mondeo 2.0 TDCi
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Díky za reakce!
Ty kódy chyb EGR jsem si bohužel trubka nevyfotil. Zkusil jsem teď jestě napsat SMS, zda by mi je zaslal, ale už to asi bude passé. Mají už zavřeno a v pondělí nikdo nic asi nedohledá.
 Zkusil jsem teď jestě napsat SMS, zda by mi je zaslal, ale už to asi bude passé. Mají už zavřeno a v pondělí nikdo nic asi nedohledá.
Ten domeček olej. filtru je podle vás teda opatlanej olejem, co prosakuje z tý hadice z PCV? V tom případě je to teda slušný, protože od toho byl dost opatlanej i alternátor. Tomu to asi v takovym množství moc radost nedělá.
S tím cvakáním náhodou netušíte někdo?
Přidáno za 29 minut 17 sekund:
Tak kódy chyb už jsou bohužel nenávratně v tahu. Prý to psalo "permanentní chyba EGR ventilu". To ale asi moc nenapoví. No holt poučení pro příště. Vše si fotit...
Ty kódy chyb EGR jsem si bohužel trubka nevyfotil.
 Zkusil jsem teď jestě napsat SMS, zda by mi je zaslal, ale už to asi bude passé. Mají už zavřeno a v pondělí nikdo nic asi nedohledá.
 Zkusil jsem teď jestě napsat SMS, zda by mi je zaslal, ale už to asi bude passé. Mají už zavřeno a v pondělí nikdo nic asi nedohledá.Ten domeček olej. filtru je podle vás teda opatlanej olejem, co prosakuje z tý hadice z PCV? V tom případě je to teda slušný, protože od toho byl dost opatlanej i alternátor. Tomu to asi v takovym množství moc radost nedělá.
S tím cvakáním náhodou netušíte někdo?
Přidáno za 29 minut 17 sekund:
Tak kódy chyb už jsou bohužel nenávratně v tahu. Prý to psalo "permanentní chyba EGR ventilu". To ale asi moc nenapoví. No holt poučení pro příště. Vše si fotit...
- 
Offline  
- Příspěvky: 6004
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Kdyz je nekdo prase a neda si hadr na altik, tak pri vymene filtru ho zakonite vzdy zleje olejem. Takze toto je prkotina.
- 
Offline  
- Moderátor
- Příspěvky: 14681
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
 x 1 x 1
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Cvakání by mohla být volnoběžka alternátoru, ale bez videa (i s ním) těžko říct.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
- 
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Ford Mondeo 2.0 TDCi
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Ještě mě k těm přeskočeným kolonkám v servisce napadlo, zda u aut původem z ČR neexistuje nějaká elektronická evidence záručních servisních prohlídek. Nevíte někdo?
Přidáno za 6 minut 4 sekundy:
[smention u=7368]raolsa[/smention] Díky za tip. Dá se nějakým jednoduchým způsobem potvrdit/vyloučit, že to dělá právě ona? To cvakání bylo víc slyšet v interiéru. Asi se to tam něčím neslo. Venku s otevřenou kapotou to tolik hlasitý nebylo, což bych u ty volnoběžky čekal spíš.
Přidáno za 6 minut 4 sekundy:
[smention u=7368]raolsa[/smention] Díky za tip. Dá se nějakým jednoduchým způsobem potvrdit/vyloučit, že to dělá právě ona? To cvakání bylo víc slyšet v interiéru. Asi se to tam něčím neslo. Venku s otevřenou kapotou to tolik hlasitý nebylo, což bych u ty volnoběžky čekal spíš.
- 
Offline  
- Moderátor
- Příspěvky: 14681
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
 x 1 x 1
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Stačí sundat řemen. ALe málokdo to zvládne bez ulomení napínáku. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
- 
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Ford Mondeo 2.0 TDCi
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Tak do toho se radši u cizího auta pouštět nebudu  
 
Zkoušel jsem na YT hledat videa s podobným tikajícím zvukem motoru a našel toto:
https://www.youtube.com/watch?v=Un7iBfDnj8E
Tak to asi opravdu vypadá na ty hydroštely. Před výměnou cvakání a dunění, po ní oboje zmizelo.
 
 Zkoušel jsem na YT hledat videa s podobným tikajícím zvukem motoru a našel toto:
https://www.youtube.com/watch?v=Un7iBfDnj8E
Tak to asi opravdu vypadá na ty hydroštely. Před výměnou cvakání a dunění, po ní oboje zmizelo.
- 
Offline  
- Příspěvky: 736
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Tak dnes po dvou a půl měsících mám xc70 doma. Jak jsem psal, u nás jsem dle mých požadavků žádnou nenašel (2,4 V5, manuál, webasto, tmavá kůže), tak jsem oslovil firmu, která dováží volva ze Švédska.
Jízda z Prahy domů (170km) naprosto pohodová. Už jsem se dlouho tak pohodlně nesvezl (a to máme doma i Touarega V6 na vzduchovém podvozku) Auto má své mouchy, ale nic, co jsem stejně neřešil u většiny koupených aut (křivé kotouče), nějaké ty drobné kosmetické vady, o nichž jsem byl předem informován. Palubák nic nehlásí, na VIDU to napíchnu až v klidu zítra. Hned zkusím nahrát češtinu místo té švédské haťmatilky.
Teď si uvědomuji, že středový displej s nastavením, rádiem apod. byl česky. ???
Vše, co jsem musel bylo u zprostředkovatele zadat své požadavky a pak už jen čekat, než nějaké najde. To trvalo cca 6 týdnů. Dalších cca 5-6 týdnů trvalo, než jsem do auta sedl. Nákup, převoz, dovozovou i přepis jsem neřešil. Jen jsem si zařídil pojistku.
Celková cena byla nakonec o něco (spíše dost) vyšší, než jsem původně zamýšlel, ale pokud se nic na autě nepodělá, tak to s radostí přežiju.
Úsměvný mi vykouzlilo, když při prvním sednutí do auta na palubáku svítil nájezd přesných 222 222km
Takže pro ty, kteří shání volvo a nemohou ho u nás sehnat, mohou zkusit dříve jmenovanou firmu. Případné moje bližší info o firmě přes SZ.
Jízda z Prahy domů (170km) naprosto pohodová. Už jsem se dlouho tak pohodlně nesvezl (a to máme doma i Touarega V6 na vzduchovém podvozku) Auto má své mouchy, ale nic, co jsem stejně neřešil u většiny koupených aut (křivé kotouče), nějaké ty drobné kosmetické vady, o nichž jsem byl předem informován. Palubák nic nehlásí, na VIDU to napíchnu až v klidu zítra. Hned zkusím nahrát češtinu místo té švédské haťmatilky.
Teď si uvědomuji, že středový displej s nastavením, rádiem apod. byl česky. ???
Vše, co jsem musel bylo u zprostředkovatele zadat své požadavky a pak už jen čekat, než nějaké najde. To trvalo cca 6 týdnů. Dalších cca 5-6 týdnů trvalo, než jsem do auta sedl. Nákup, převoz, dovozovou i přepis jsem neřešil. Jen jsem si zařídil pojistku.
Celková cena byla nakonec o něco (spíše dost) vyšší, než jsem původně zamýšlel, ale pokud se nic na autě nepodělá, tak to s radostí přežiju.
Úsměvný mi vykouzlilo, když při prvním sednutí do auta na palubáku svítil nájezd přesných 222 222km

Takže pro ty, kteří shání volvo a nemohou ho u nás sehnat, mohou zkusit dříve jmenovanou firmu. Případné moje bližší info o firmě přes SZ.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
- 
Online
- Příspěvky: 236
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Jak vypadá zespod (koroze) oproti vozům původem ČR?
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
- 
Offline  
- Příspěvky: 736
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Upřímně - jednak je u nás dneska mokro a a hlavně jsem ještě nenašel odvahu. Za auto jsem už zaplatil před nějakou dobou, tak bych stejně neměl páku na nějaké vyjednávání. Vzebrubnou prohlídku udělám zítra. Zatím jsem před chvilkou aspoň nahrál češtinu a zkouknul diagnostiku (vdash). Ta je zcela čistá bez chyb. Pouze chyba okénka řidiče a spolujezdce - nejde automatický dojezd. Doufám, že bude stačit přes Vidu nakalibrovat.
Laufy jsou naprosto čisté ani náznak sazí, tak aspoň tak
Motor je suchý, jen klasicky hadice k IC je krapet poblitá. Fridex čistý bez mastnoty. Od vyrovnávací nádobky chybí z výroby hadička k odvzdušnění, což budu řešit. Dále jsem našel ulámané packy u krytu baterie (blbina) a vylomený kryt konektoru na váhu vzduchu (na funkci rostlináře žádný vliv). Prasklinu na zadním zpětném světlu (nerosí). Zítra shodím dekl motoru a kouknu na zbytek. Zrovna objednávám oleje, filtry. Rozvody půjdou snad hned po neděli. Na poprvé je nechám udělat v servisu, příště sám.
Motor je velmi tichý, žádných pazvuků jsem si nevšiml. Možná nějaká řemenice zlehýnka šustí, ale nevím, zda top nejde od klimakompresoru.
Příjemně mě překvapiula manuální převodovka. V testech jsem často četl o její nepřesnosti apod., ale tahle chodí tak hladce, jako ještě u mě v žádném jiném autě. Jen si budu muset zvyknout na tu zpátečku, která je jinde, než u všech mých ostatních aut
Další "neřest" je chybející malý kousek z konce boční plastové lišty na jedněch dveří. Na fotkách jsem si toho ani nevšiml.
Pokud nebude auto ze spodu příiš zrezlé, budu moc spokojený.
Možná kůže na sedačkách mohla být na ten nájezd v lepším stavu, ale žádná katastrofa to také není.
Dost mi chybí rezerva, tu musím sehnat. Nejsem typ na tekuté opraváře.
Tak update. Našel jsem odvahu a kouknul zespodu na auto. Upřímně, čekal jsem to horší. Na 13 let staré auto ježděné ve Švédsku to není tak hrozné. Minulá xc70 původem z ČR na tom byla stejně, možná o ždibec hůř.
Laufy jsou naprosto čisté ani náznak sazí, tak aspoň tak

Motor je suchý, jen klasicky hadice k IC je krapet poblitá. Fridex čistý bez mastnoty. Od vyrovnávací nádobky chybí z výroby hadička k odvzdušnění, což budu řešit. Dále jsem našel ulámané packy u krytu baterie (blbina) a vylomený kryt konektoru na váhu vzduchu (na funkci rostlináře žádný vliv). Prasklinu na zadním zpětném světlu (nerosí). Zítra shodím dekl motoru a kouknu na zbytek. Zrovna objednávám oleje, filtry. Rozvody půjdou snad hned po neděli. Na poprvé je nechám udělat v servisu, příště sám.
Motor je velmi tichý, žádných pazvuků jsem si nevšiml. Možná nějaká řemenice zlehýnka šustí, ale nevím, zda top nejde od klimakompresoru.
Příjemně mě překvapiula manuální převodovka. V testech jsem často četl o její nepřesnosti apod., ale tahle chodí tak hladce, jako ještě u mě v žádném jiném autě. Jen si budu muset zvyknout na tu zpátečku, která je jinde, než u všech mých ostatních aut

Další "neřest" je chybející malý kousek z konce boční plastové lišty na jedněch dveří. Na fotkách jsem si toho ani nevšiml.
Pokud nebude auto ze spodu příiš zrezlé, budu moc spokojený.
Možná kůže na sedačkách mohla být na ten nájezd v lepším stavu, ale žádná katastrofa to také není.
Dost mi chybí rezerva, tu musím sehnat. Nejsem typ na tekuté opraváře.
Tak update. Našel jsem odvahu a kouknul zespodu na auto. Upřímně, čekal jsem to horší. Na 13 let staré auto ježděné ve Švédsku to není tak hrozné. Minulá xc70 původem z ČR na tom byla stejně, možná o ždibec hůř.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
- 
Offline  
- Moderátor
- Příspěvky: 14681
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
 x 1 x 1
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Na tu korozi jsem taky zvědavý, protože co jsem viděl auta ze Švédska tak to nebyla žádná hitparáda.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
- 
Offline  
- Příspěvky: 6004
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II
Tu chybu oken ti vygeneroval Vdash, dělá to. Smaž a neřeš.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé
