olejová pumpa b5252 repas

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

olejová pumpa b5252 repas

Příspěvek od RadoKE »

Zdar, riešim výmenu pružiny v olejpumpe 9207951. Podľa vadisu má mať dobrá pružina pri uvolnení 82.13 mm a ventil sa má otvárať pri 0.5MPa. Moja stará má iba nejakých 79mm a pri akom tlaku otvára netuším. Problém je v dostupnosti, dá sa zohnať už iba verzia pre turbomotory, tá má 76mm a ventil otvára pri 06MPa. Otázka znie čo sa udeje ak namontujem pružinu pre turboverziu. Zvýšim alebo znížim tlak v systéme ?
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

olejová pumpa b5252 repas

Příspěvek od raolsa »

Na tohle není jednoduchá odpověď. Nižší pružina může otvíret při vyšším tlaku, protože je třeba ze silnějšího, nebo tvrdšího drátu.
Já si myslím, že pružina pro turboverzi bude prostě otevírat při tom tlaku 0,6 mpa, protože pumpy jako takové jsou stejné.
Otázka zní jestli něčemu vadí, že by v systému byl větší tlak. Pokud nejsou v systému hydroštely, tak by to ničemu vadit nemělo.

Apropo, proč vlastně řešíš pružinu pumpy? Malý tlak?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

olejová pumpa b5252 repas

Příspěvek od RadoKE »

Áno s veľkou pravdepodobnosťou malý tlak, odmerané to nemám lebo motor je rozhodený na atomy takže vychádzam iba z dát na Vadise a z popisu opotrebenia šál v Haynese. Investujem taký malý preventívny servis motora a mám to rozhodené bola by blbosť nechať tam starú pružinu za 4€ Medzeru na medzi veľkým ozubeným kolečkom a telom pumpy mám 0.25mm, čo je v norme.... Hydroštely tam sú. Mne to nejak vychádza že ventil by mal otvárať až pri vyšších otáčkach keď tlačí pumpa 5+ barov u atmosféty, 6+ pri turbe. Alebo je zavretý do povedzme 2500 keď tlak stúpne na max a potom postupne otvára. Na fotke píšu minimálny výkon pumpy 1 bar asi pri voľnobežných otáčkach ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

olejová pumpa b5252 repas

Příspěvek od Urvanej »

Máš tam krásný postup. Vezmi původní pružinu, zmáčkni a odměř sílu. Jak to udělat? Mincíř, nebo přes kladku a podložku vnitřkem pružiny. Udělej si několik zatížení, zanes to do grafu, dej tam i tabelované hodnoty z tvojí foto a pokud ti vyjde směrnice stejná, tak pružina cajk. Vim, zní to hrozivě moc práce, ale podle mě je to celý max na půl hodiny a máš jistotu.
Hlavně proměř ty vůle kolem zubů.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

olejová pumpa b5252 repas

Příspěvek od RadoKE »

Dík za tip. Vôle na zuboch a proti hausingu sú v norme, celkovo tá pumpa na to že má nalietané 400kkm vyzerá po opláchnutí jak nová až na tú jemne vymačkanú pružinu. Je možné že je v poriadku a ešte dlho bude. Meranie by šlo realizovať aj jednoduchšie, šublera na meranie hĺbky, tyčku hĺbkomera stredom cez pružinu a šublerou tlačím pružinu proti mechanickej váhe aby som na váhe dosiahol udávané hodnoty, odčítam rozmer na šublere... Odmeriam a dám report. Tie stopy nízkeho tlaku na šálach sú mierne a môžu byť spôsobené prirodzeným opotrebovaním pri štartoch. Predsa len motor s takým nájazdom ich má za sebou požehnane. Vraj u moderných motorov ktoré majú štart-stop kurvítko idú ložiská do kopru už kolo 200kkm práve kôli nadmerným počtom štartov keď je prirodzene nižší tlak.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

olejová pumpa b5252 repas

Příspěvek od RadoKE »

Hlásim že stará pružina unavená na 79mm stále plní predpísané hodnoty odporu a nie je potrebné ju meniť.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

Zuny
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 52
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Děčín

olejová pumpa b5252 repas

Příspěvek od Zuny »

Ahoj. Řeším podezření na obrácený problém. Mě se naopak stáje tlačí olej přes gufera ven. Nicméně tlak měřen a normě. Ventil otvírá při 0.55 MPA.. Mám tedy 2,5 turbo.. Měl jsem právě podezření, že někdo vyměnil pružinu za tvrdší, ale asi tedy vše v pořádku. No případě vyndám čerpadlo a pružinu změřím..
_________________
S60R - manuál 2003
V70 2.5T - manuál 2005
V70 2.0 D3 VEA - manuál 2016
Bylo Volvo 66, 340, 360, 440, 460, 440 Turbo, 480 S, 480 GT, 940 Polár, V40 1.9TD,S 70 T5, V70 I Tdi, C70 T5, V70 II D5, S60 2.4T, XC 70 D5, S60T5, V70 III D5, XC60 D5,..

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

olejová pumpa b5252 repas

Příspěvek od Urvanej »

Nejdřív bych vyčistil odvětrání...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

olejová pumpa b5252 repas

Příspěvek od RadoKE »

Zuny: Motor ktorý renovujem mal v sebe hromady napečeného karbónu, aj v pumpe kde sa hýbe pružina s ventilom. Na pružine vidno nerovnomerne zaleštené závity po obvode. Môže byť že sa občas ventil zošejdruje a tlak vyletí. Ale asi by som ako prvé poriadne skontroloval povrch po ktorom sa kĺže tesniaci brit gufera. Častokrát má už hriadeľ mikrodrážku na okraji ktorej sa drží napečený karbón...
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Harry