protože se je snažím zvládnout sám a s některýma věcma si rady nevím, založím vlákno. třeba se z toho časem stane návod, ideálně polopatickej.
0. nový díly - pumpa 20 zubů, řemen, kladka (čísla doplním)
1. nevím si rady s nastavením horní úvratě 1. válce. Motor je venku z auta, přípravek č. 5198 dle manuálu nemám:
Jak to řešíte?
2. správný napětí rozvodovýho řemene se pozná buď podle přípravku č. 5197, kterej má v držení p.t. olivin, nebo jak doporučuje kolega raolsa, utahovat tak, že nejdelší část řemene jde pootočit o 90°.
3. utažení šroubu na klikovce 450Nm bez přípravku, 350Nm s přípravkem č. 5188. Šroub VŽDY novej!
Díky za rady, snad se mi to podaří dát nějak dohromady. Další díl bude seřízení čerpadla :-/
Budu moc rád, když napíšete, jak to řešíte. Jeslti máte ty bazmeky, nebo si pomáháte něčím jiným a jak,díky.
rozvody D24
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 661
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
rozvody D24
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) kolemjdouci dne 06 čer 2019 12:58, celkem upraveno 1 x.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14060
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
rozvody D24
Co se týče bodu č.2 tak jsem vždycky řemen utahoval tak, že v nejdelší volné části šel řemen rukou pootočit o 90°.
Bod č.3 - určitě bych dal šroub nový páč při tomhle momentu se ten šroub téměř natáhne a další utažení na moment by už nemusel vydržet a prasknul by.
Bod č.3 - určitě bych dal šroub nový páč při tomhle momentu se ten šroub téměř natáhne a další utažení na moment by už nemusel vydržet a prasknul by.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 495
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
rozvody D24
Ad 2. Pripravek mam doma, mohu zapujcit.
Ad 3. Sroub jednoznacne novy! Nekde jsem narazil, ze hodnota bez pripravku by mela byt 450Nm - odpornici rikaji, ze jakmile clovek shodi metrovou tyci auto z heveru, je to spravne dotazene
Pokud se tazes, je-li tu nekdo, komu se sroub na klice povolil a posleze potkal motor pak ano - JA! Muzes se na to prijit podivat, motor mam v garazi
Ad 3. Sroub jednoznacne novy! Nekde jsem narazil, ze hodnota bez pripravku by mela byt 450Nm - odpornici rikaji, ze jakmile clovek shodi metrovou tyci auto z heveru, je to spravne dotazene

Pokud se tazes, je-li tu nekdo, komu se sroub na klice povolil a posleze potkal motor pak ano - JA! Muzes se na to prijit podivat, motor mam v garazi

_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
rozvody D24
Taky se přidávam do party k pánovi s povoleným šroubem
utrženej jsem ještě neviděl, ale povoluje se rád... když jsem porovnával starej s novým, tak starej byl tušim o 1 mm nataženej, oba febi. Já pro sichr dávam i lepidlo.

-
Offline
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
rozvody D24
Napíšu svou zkušenost ale není s motory WW Ale na svých polovolvech s motory renault jsem šroub nový nikdy nedával řemenici povolil pelouškem a zase dotáhl pelouškem a nikdy žádný problém a i plnokrevná D5 to tak přežila jen ten utahovák byl místo půl palce třčtvrtinový ! A šrouby na klice na hlavách a podobné pořádné kvalitní šrouby si vždy nechám radši origo než posrané Febi !!!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 425tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 244tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 272tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 453 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 425tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 244tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 272tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 453 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
rozvody D24
Bohužel jiný než Febi už koupit nejde ani u Volva ani u VW, pokud se během let nic nezměnilo.
Naposledy upravil(a) peter cz dne 05 čer 2019 23:16, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 578
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
rozvody D24
Povoluje se,protože neměníte třecí podložku.peter cz píše:Taky se přidávam do party k pánovi s povoleným šroubemutrženej jsem ještě neviděl, ale povoluje se rád... když jsem porovnával starej s novým, tak starej byl tušim o 1 mm nataženej, oba febi. Já pro sichr dávam i lepidlo.
-
Offline
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
rozvody D24
Neměníme, protože u d24 není.
-
Offline
- Příspěvky: 2623
- Registrován: 18 roků
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
rozvody D24
Ten pripravok je len pre moznost pouzitia mensieho momentaku. bez neho 450Nm. Je to v tom Greenbooku aj napisane (ale je ich viac)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 661
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
rozvody D24
chlapi díky, tohle je přesně ono. Dovolím si tedy podle Vaši rad a připomínek upravit 1. příspěvek a věřim, že to časem začne dávat smysl.
Pořád bohužel tápu a tou HU, v manuálu je ještě tenhle obrázek: ale vůbec mu nerozumim, na bloku žádný vokýnko není a i kdyby bylo, tak v něm určitě není ozubení setrváku, ten je mimo blok.
Na setrvačníku jsou značky "0" a "X", ale bloku jsem nikde ten špičatej ukazatel nenašel. Nebo to chápu úplně blbě?
Leda... že by to bylo na převodovce?
update: jo, tak prej je to na převodovce (teda kreslit neumim, ale kdo spáchal ten manuál, tak na tom byl ještě hůř). Zhruba se prej dá HU nastavit taky tak, že když se šrouby na malý řemenici na klice srovnají vodorovně a svisle, tak výstupek musí bejt v levý spodní čtrvtině.
To mě přivádí na myšlenku, nemá někdo volnej futrál od špajzky na půjčení?
Pořád bohužel tápu a tou HU, v manuálu je ještě tenhle obrázek: ale vůbec mu nerozumim, na bloku žádný vokýnko není a i kdyby bylo, tak v něm určitě není ozubení setrváku, ten je mimo blok.
Na setrvačníku jsou značky "0" a "X", ale bloku jsem nikde ten špičatej ukazatel nenašel. Nebo to chápu úplně blbě?
Leda... že by to bylo na převodovce?
update: jo, tak prej je to na převodovce (teda kreslit neumim, ale kdo spáchal ten manuál, tak na tom byl ještě hůř). Zhruba se prej dá HU nastavit taky tak, že když se šrouby na malý řemenici na klice srovnají vodorovně a svisle, tak výstupek musí bejt v levý spodní čtrvtině.
To mě přivádí na myšlenku, nemá někdo volnej futrál od špajzky na půjčení?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 544
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
rozvody D24
Já mám ve stodole M46 špajzku (s overdrive), kterou klidně zapůjčím.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvky: 661
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
rozvody D24
Honzo díky, snad vyřešeno.
Když potřebujete nastavit HÚ a máte hlavu na bloku, tak prostě kouknete na druhý motor. Metodou průměru krajních poloh, kdy byl píst zalícovanej s blokem, jsem na polomotoru určil HU.
Potom spočítal zuby na setrváku mezi značkou "0" a dírou, do který se strká přípraveček. Je to 6 přesně. Okometricky ještě mrknul na předek kliky, tam se zase srovnal výběžek na řemeničce, zářez na klice a žebro olejový pumpy a proved nastavení na druhym motoru. Nebude to na milimetr, ale to snad nevadí. Nebo jo?
Když potřebujete nastavit HÚ a máte hlavu na bloku, tak prostě kouknete na druhý motor. Metodou průměru krajních poloh, kdy byl píst zalícovanej s blokem, jsem na polomotoru určil HU.
Potom spočítal zuby na setrváku mezi značkou "0" a dírou, do který se strká přípraveček. Je to 6 přesně. Okometricky ještě mrknul na předek kliky, tam se zase srovnal výběžek na řemeničce, zářez na klice a žebro olejový pumpy a proved nastavení na druhym motoru. Nebude to na milimetr, ale to snad nevadí. Nebo jo?
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4911
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
rozvody D24
máte někdo číslo toho FEBI šroubu? Díky
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 932
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé