Motory 850, S/V70

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
RadoKE
Offline
Příspěvky: 65
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Košice

Motory 850, S/V70

Příspěvek od RadoKE »

Nazdar ALL, všimol som si jednu zaujímavú vec vo viacerých online katalógoch náhradných dielov a to že motor B5252S je značený v dvoch výkonových verziách, do r.v. 94 je to 103kw a od 95 je to 106kw. V čom je rozdiel, v riadiacej jednotke alebo sú tie ročníky bezproblému zameniteľné ?
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3509
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Motory 850, S/V70

Příspěvek od dumi.cz »

Motor B5254T V70 AWD

se spotřebou pod dvanáct litrů nesouhlasím. To co je v TP celkem sedí. Dlouhodobou kombinovanou mám cca 11 ale jezdím hodně město, krátké trasy. Rozhodně nejezdím eko rally. Spíš opak. dost tomu šlapu.

Když jedu eko nechá se jet kolem 8-9 l/100km, ale je fakt, že je to už taková šněčí jízda hodná fabie s HTP :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

kamov
Offline
Příspěvky: 557
Registrován: 10 roků
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Motory 850, S/V70

Příspěvek od kamov »

Zdravim, motor D 5252 T/2,5Tdi ake s nim mate skusenosti, cca po kolko km menite rozvody, je spolahlivy?
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Motory 850, S/V70

Příspěvek od kwiko »

je doost spolahlivy. ale potrebuje schopneho mechanika so skusenostami.

rainero
Offline
Příspěvky: 100
Registrován: 10 roků
Bydliště: VK
Vůz: C70 '99

Motory 850, S/V70

Příspěvek od rainero »

Zdravím

Chcel by som sa opýtať aký je rozdiel medzi benzínovými motormi 2,4 a 2,5 pri S/V 70? Nikde som to tu nenašiel.
Prípadné zmeny sa odrážajú aj v LPT verziách?

Pepino33
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 453
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Havr
Vůz: V70 2,4 D5
Bydliště: Havířov

Motory 850, S/V70

Příspěvek od Pepino33 »

Ahojte.
Pročítám to tu,tam a zpět,ale nemůžu najít nic o motorizaci B 5204 T3-popis,problémy atd.
Znáte někdo??Napíše o ní někdo něco??
Díky moc. :good: :good:
_________________
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA ,
XC60,AWD, 2.5D, 151Kw Zlatenka
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA

Krumpl
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 850 tdi
Bydliště: Praha

Motory 850, S/V70

Příspěvek od Krumpl »

Zdravim, snazim se dopatrat jak je to s AWD u 850R. mely vsechny 850Rka AWD s VISCO spojkou a nebo se s tim zacalo az u 70R? zatim se mi nikde nepodarilo dopatrat jednoznacne odpovedi.
_________________
Je: 850w D5252T automat r.v.96, Pohřebák
Bylo: 850w D5252T manual r.v.96, Švédský tank

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1822
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

Motory 850, S/V70

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Pepino33 píše:Ahojte.
Pročítám to tu,tam a zpět,ale nemůžu najít nic o motorizaci B 5204 T3-popis,problémy atd.
Znáte někdo??Napíše o ní někdo něco??
Díky moc. :good: :good:
Vlastně motor je v stejný jako motor 2.3, s výjimkou zdvihu 77 mm místo 90 mm .Do jakejch Volv se přesně dávali nevím zatím vím jen o V70 možná taky C70 ,jo tu má asi Doktor jestli se nepletu

Jinak motory 2,3 nemají problémy mám je rád :D a tím pádem i tento bude v pohodě pokud se o něj postaral předchozí majitel a ty budeš pokračovat . :wink:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1822
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

Motory 850, S/V70

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Krumpl píše:Zdravim, snazim se dopatrat jak je to s AWD u 850R. mely vsechny 850Rka AWD s VISCO spojkou a nebo se s tim zacalo az u 70R? zatim se mi nikde nepodarilo dopatrat jednoznacne odpovedi.
Ahoj 850R AWD nemělo ,ale existuje 850 AWD to ano .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Krumpl
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 850 tdi
Bydliště: Praha

Motory 850, S/V70

Příspěvek od Krumpl »

Diky za odpove, ale je to pro mne docela zklamani. 70ky uz nemaj ten krasne rustikalni vnitrek, ted vazne vaham. ja snad zustanu u te silene kourici rakety
_________________
Je: 850w D5252T automat r.v.96, Pohřebák
Bylo: 850w D5252T manual r.v.96, Švédský tank

Herris123
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Šaratice, okres Vyškov
Vůz: Volvo V70 I B5244S2 černá metla

Motory 850, S/V70

Příspěvek od Herris123 »

Zdravím, píšu ohledně motoru B5244S2, ikdyz už tu byl dotaz tak jsem kdysi viděl graf charakteristiky motoru v porovnání 103 kW a 125 kW, ale nemohu najít. Netusite náhodou nekdo? Děkuji.
_________________
Volvo V70I B5244S2 r.v. 03/2000 černá metla M56 103kW - já
Renault Laguna II kombi 1.9 dci, 88kw F9Q, r.v. 04/2005 po face - manželka i já

0ndro
Offline
Příspěvky: 130
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

Motory 850, S/V70

Příspěvek od 0ndro »

Ahojte, vedel by mi prosím niekto objasniť rozdiely motorov B5254s a motor B5244s z volva s60 125 kW ? Dočítal som sa že od roku 2000 sa montovali sacie vačky VVT.
Ide mi o náhradu motora v s60 a chcem zistiť ktoré motory by tam pasovali nakoľko sa mi nedarí zohnať presne motor B5244s.
Napr. motor z v70 B5254s má tuším ešte hydro zdvihátka, má saciu VVT ? Bude naňho pasovať prevodovka z s60? A kabeláž?
Ktoré motory by som tam mohol nahodiť bez akýchkoľvek úprav?
ďakujem

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1822
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

Motory 850, S/V70

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ahoj
Tady si počti chtěl to obráceně:
https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=74887
Asi do toho nepujdeš,ale zkus Švícka má tam na díly i 125kW auta s tvou motorizací:
https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail=2746464&idphone=205317&jmeno=Petr
Nebo AV díly
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

0ndro
Offline
Příspěvky: 130
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

Motory 850, S/V70

Příspěvek od 0ndro »

Vďaka Petr.
Ak som pochopil tak zásadný problém je že B5254s nemá saciu vačku VVT. Myslel som že aj tie staršie 125 kW motory majú saciu VVT ale zrejme to tak nie je.
Ak to zhrniem tak na výmenu "kus za kus" bude vhodný motor jedine s rovnakým označením.

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1822
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

Motory 850, S/V70

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ono jde všechno,ale jednodušší je hodit tam co tam bude sedět , na netu najdeš hodně projektů ,ale je to všechno většinou na delší běh .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

RadoKE
Offline
Příspěvky: 65
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Košice

Motory 850, S/V70

Příspěvek od RadoKE »

Chlapi ako veľmi sú B5252S/FS náchylné na zapečenie piestnych krúžkov ? Dá sa taký zapečený krúžok diagnostikovať bez rozobratia motora ? Napr. nejak endoskopom do válca cez dieru sviečky ?
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1822
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

Motory 850, S/V70

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ahoj
Jde spíš o to jak se chovali majitelé k tomu motoru (pravidelné výměny oleje a typ oleje jako u všech jinejch automobilek)četl jsem třeba i tady názor ,že 10V je žrout oleje ,ale není mám ho a nebere ani kapku od výměny do výměny (provozovala ho manželka ta bohužel ještě dlouho nikam nepojede takže ho sem tam projedu momentálně já)najeto 332000km jen jsem udělal gufera na ventilech asi před pěti lety možná sedmi ani nevím,pokud máš podezření endoskopem asi kroužek neuvidíš takže ti zbývá jen test komprese změř všechny válce a uvidíš jaké budou hodnoty .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

ondrej.h
Offline
Příspěvky: 17
Registrován: 4 roky
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T5 B5204T3

Motory 850, S/V70

Příspěvek od ondrej.h »

Zdravím pánové a dámy,
mám dotaz ohledně hlav benzínových motorů.

Jak je to s kompatibilitou, můžu mít třeba spodek B5204T a hlavu z B5204S ?

Jsou 20V hlavy stejné ? Třeba u 2.4 tak 2.3 ?

Můžu mít třeba blok z Volva V70 T5 první generace a dát tam hlavu z Volva V70 druhé generace, když se nebudou lišit blokem ?

Díky za rady nezkušenému :)

Danda.jan
Offline
Příspěvky: 1
Registrován: 16 dnů
Bydliště: Slaný
Vůz: V 70 2.4 D5 r.v.2001 manuál

Motory 850, S/V70

Příspěvek od Danda.jan »

Zdravím,jsou některé z naftových motorú zaměnitelné? Myslím samotné motory bez ošacení.

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2515
Registrován: 13 roků
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Motory 850, S/V70

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Pokud se bavíme o D5252T, což je TDi, tak ano, holej motor je stejnej napříč ročníky.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé