Kishmick - 940 Turbo-sedan
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Konečně jsem si očistil blok a stříknul jsem si ho. Čištění: acetonem a rotačním kartáčem. Lakování: 1.základ: epoxy-černá, 2. chrom-teplotní, 3. anodized red(GOX7) do 180°C.
V reálu to vypadá o dost líp. Blbě se to fotí, ale na živo prosvítá ta chromová pod tou červenou. Stejnou barvou jsem dělal i to víko nahoře a taky to šlo špatně fotit. Ještě vyměnit nový mrazovky 40mm(který vypadaji z venku fajn, ale zevnitř začínaji reznout), dodělat o-kroužky nahoře a blok je připravenej na skládání.
V reálu to vypadá o dost líp. Blbě se to fotí, ale na živo prosvítá ta chromová pod tou červenou. Stejnou barvou jsem dělal i to víko nahoře a taky to šlo špatně fotit. Ještě vyměnit nový mrazovky 40mm(který vypadaji z venku fajn, ale zevnitř začínaji reznout), dodělat o-kroužky nahoře a blok je připravenej na skládání.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Kishmick - 940 Turbo-sedan
krása!
čím a jak jsi prosím Tě čistil blok uvnitř, mazací kanály a vodní? Díky.

čím a jak jsi prosím Tě čistil blok uvnitř, mazací kanály a vodní? Díky.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdar
, ředidlo C6000, kartáčky z Ali(nejdelší, co jdou)-viz foto, Real na nádobí, technický benzín. Každej má svoje způsoby. Někdo to máčí třeba měsíc potopený v technickám benzínu v uříznutym sudu atd. Já to většinou ze začátku vezmu mechanicky-ředidlem C6000, pak to profukuju hodně stlačenym vzduchem a šťourám v tom těma kartáčkama. Ale u tohodle bloku to bylo celkem čistý. To už poznáš, když foukneš kompresorem do výstupu z olej.filtru, nebo do vztupu z olej.čerpadla. Vyfoukneš trochu oleje z ložisek a pak už to musí všude fičet, když tam dáš prst.
Hodně lidi jedou na netu ten čistič na brzdy ve spreji, ale to asi znáš(neškodnej líh?). Ten tam budu stříkat nakonec taky...obětuju asi 3 spreje a konec.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Snad jo.
. To zvládneš určitě taky. Já jsem si teď udělal několik nerez-kousků odvětrání klikový skříně. Je to verze(umístění): místo starého otvoru po rozdělovači. Zkusil jsem už u B230 odvětrání, tradičně, do olejového víčka(i do víka ventilů) a teď jsem si vypálil na laseru další model-do místa na starý rozdělovač. Protože odvětráních u bloku není nikdy dost. Stačí potom pouze fitinka AN8, udělat díru(malé 4mm dírky) do mrazovky, podlepit, chytit origo šroubem, napojit hadicí do catch canu a máš další odfuk, kterým se eliminujou tlaky i podtlaky, když to točíš nad 5tisíc ot..a více
(Kdyby kdokoli chtěl, cca za 250,-, do SZ).


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 160
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrov nad Oslavou
- Vůz: Nissan E.110/35
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Promin za upřímnost, ale jak se mi tvoje práce normálně líbí a rád se chodim dívat na progress. Tak tohle řešení je odfláklé. 

_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Asi myslíš ten originál od EMS-https://ems-shop.se/en/article.php?id=47439&art=210544373. Je to složitější a vypadá, že to tam bude líp držet a že to tak nebude pouštět olej. Ten spodní filtr je tam ale přehnaně hustej a za chvíli se to ucpe. Zkusim to takhle průchozí a pak to můžu během chodu ucpávat mezi tou mrazovkou a tim vrškem, jak budu chtít atd...vyndaný je to za minutu. A v nejhoršim to můžu kdykoli zašroubovat čepičkou. Už jsem to takhle jednoduše viděl vícekrát.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 3376
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Kishmick - 940 Turbo-sedan
V tom filtru bych zásadní neviděl, jen společně s vibracemi si myslím že se ti to plošně nepodaří zatěsnit (dlouhodobě). Ale uvidíš, přístup je tam dobry tak se to dá předělat později.
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Včera jsem si vyměnil mrazovky. Vyndání starých proběhlo velkým vrutem(viz foto). Nové mrazovky prům. 40mm jsem vzal univerzál. Jsou trochu silnější, než originál 2.5mm. Mají na výšku cca 9mm, ale to je naopak super-dobře se tam potom zaklepávaji. Lepeno Wurthem na závity do +150 °C. Není čeho se bát. Ta šedá litina v tom spoji nerezne a ten rantl se dá i po letech očistit do hladka a mrazovky pak dobře těsní(viz foto).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2480
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Bílý
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Ja ty informace od tebe nevyuziju, ale velice na tobe ocenuju, ze davas v tech prispevcich velmi konkretni info s cislama dilu apod.
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdar! Dík. To je to nejmenší. Jinak jsem se do konce roku stačil ještě naučit dělat těsnící o-kroužky na blok(aby šlo turbo nastavit i na vyšší tlak-2bary atd. a nefouklo při tom těsnění). Je to teď na redblocku všude hrozně in a než abych sháněl brusírny s cnc, tak jsem si udělal ruční přípravek na řezání drážky sám a trochu to procvičil. Zatim jsem zkusil měďěnej drát 1.4mm. Častěji se to ale dělá z nerez-drátu 1mm - možná u příštího motoru. Tak tedy přeji také všem šťastný nový rok s volvem !!! A dejte si čočku
!!!

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Taky jsem ještě upravil mrazovky. Ke staršímu bloku patří přece jen ten tenčí typ, kde víc sedí ty styčný plochy na okraji k sobě. Lepeno dvousložkovým epoxydem do +150°C. A protože jsem nechtěl čekat na originál, povedlo se mi zároveň najít docela slušnou alternativu v podobě mrazovek na traktory Zetor. Sedí úplně super!!! Cena jedné 9,-Kč.(čísla na fotce)!!!

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 965
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Ta zadní je opačně oproti ostatním nebo zkresluje fotka?
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Ne, ta je daná stejně jako všechny. To zkresluje. Taky jsem si v duchu říkal, že kdybych byl v práci, tak si je ještě vyleštim na leštičce do absolut. lesku, jako tu řemenici. 20min. práce a bylo by to. Ale jsou fakt pěkný materiálově i tak. Na to, že jsou na traktory je to k tomu bloku asi dobrý.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Abych se trochu pohnul kupředu s konverzí na převodovku Getrag, odevzdal jsem se téměř plně do rukou chlapů z https://shop.klracing.se/. Nakonec jsem zůstal u skoro stejných komponentů, jaký mám v autě ted(228mm spojka, 515Nm, odpružená keramika), jen s napojením na BMW. Jako novinku jsem zkusil jejich odlehčenej závodní setrvák LH2.4. Bohužel v týhle kombinaci s BMW bylo nutný ho trochu upravit - ubrat soustruhem na okraji 1.1mm. Pro mě trochu nezvyklá věc-dost specifický zboží a ještě ho předělávat(prý se to dělá běžně)?!
Vše se ale povedlo velice rychle (a pasuje to!). Především taky díky Honzovi-Kolemjdoucímu, který dodal konec kliky, z který jsme udělali přípravek na uchycení setrvačníku do soustruhu. Ještě jednou díky Honzo!
(Zvětšit otvor v pádlu k ložisku o 5mm je pak asi otázka 10min.) Dále je na řadě neexistující řadička k existující převodovce.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Ten kus kliky opatruj a neztrať... bude se mi hodit, až to za 20 let budu řešit 
Pls písni semka kat.č. toho přítlačáku, aby až to budu hledat a kupovat, jsem nemusel pátrat po BMW 228 mm a 515Nm. Díky. Ono settrvák je danej klikou, přítlačák setrvákem a lamela je zase podle převodovky... tam je dobrý znát tloušťku pro přítlačák, ale to se dá doladit soustruhem, viz ta tvoje lamela.
Za mě si polobůh, nejen že to děláš, ale hlavně, že se takhle detailně podělíš.

Pls písni semka kat.č. toho přítlačáku, aby až to budu hledat a kupovat, jsem nemusel pátrat po BMW 228 mm a 515Nm. Díky. Ono settrvák je danej klikou, přítlačák setrvákem a lamela je zase podle převodovky... tam je dobrý znát tloušťku pro přítlačák, ale to se dá doladit soustruhem, viz ta tvoje lamela.
Za mě si polobůh, nejen že to děláš, ale hlavně, že se takhle detailně podělíš.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdar, dík
. Přípravek schovávám na další operace se setrvačníky pro všechny příští zájemce(viz foto:). Zesílený přítlačák M3 má na KLracing číslo: 03628. Je to taky trochu vykoupený tím tvrdším pedálem spojky. Dá se tam taky vrazit moderní výsuvný spojkový ložisko(místo orig. pádla).V případě starýho volva bys ale musel překopat celej spojk.pedál, hl.válec atd., protože má olej jinou-delší dráhu. Přetlakoval bys to na konci dráhy při plným stlačení pedálu a ničilo by se to moderní výsuvný ložisko. Já jsem si na tu tvrdší spojku(s pádlem) už zvykl. Spíš jsem zvědavej na odlehčenej-6kg setrvák u B230!!!

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) kishmick dne 09 úno 2025 10:43, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Dnes jsem si změřil vůle u hlavních ložisek na klice. Nová-standard ložiska, měrky Plastigauge. Utahovací moment 110Nm. Vyšlo mi to v rozmezí: 0.038-0.050 mm. Co to znamená? Doporučené rozmezí je ofiko 0.024-0.072 mm. To znamená, že ted mám mírně vyleštěnou kliku cca o 2 setiny(měřili jsme též mikrometrem). A pokud bych jí ještě leštil o další - např. 3 setiny, dostal bych se skoro k závodní toleranci, ale pořád bych byl ještě skoro v ofiko standardní normě (kolem 0.075mm). Tak to jsem si asi jen tak zkusil měření tím Plastigaugem.
Docela zábava(hlavní ložiska jsou asi v pohodě).

Docela zábava(hlavní ložiska jsou asi v pohodě).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) kishmick dne 05 bře 2025 18:43, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 3633
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Kishmick - 940 Turbo-sedan
za mě nejzajmavější topic v galérce na tomhle fóru
ten kluk je ďábel!

_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdar. Dík!
Ale neni to vždy zdaleka tak růžový, jak by se na první pohled zdálo. Musel jsem vyměnit moje měděný kruhy na bloku. Po menší konfrontaci s lidma na stránkách, kde se to probíralo, jsem dostal slušnou sadu za to, že nevím, že měděný kruhy se nepoužívají, protože jsou příliž měkký. Nahradily je tedy 304-nerez kruhy z drátu 1.4mm(max.co se dává). Drážka se musela rozšířit na 1.32mm šířku a šla 1.2mm do hloubky. Na fotce také moje drážkovací mašina-groover se zlatým karbidovým plátkem. Kruhy jdou decentně nad blok o 0.20mm. Nechávám to už tak...


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Krása! Hraješ si moc hezky 
Zeptám se blbě, ale přesto: ty šrouby, který používáš při měření kliky ve finále zahodíš o použiješ do provozu nový? Díky.

Zeptám se blbě, ale přesto: ty šrouby, který používáš při měření kliky ve finále zahodíš o použiješ do provozu nový? Díky.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdar Honzo! Dik. Ty šrouby na hlavní ložiska jsou M12 x 80mm(čísla: 13970908, 13946648, 946648, 970908). Je to z materiálu 12.9 pevnost. Utahujou se na 110Nm. Mají nízkou hlavu-aby to nevadilo trubce z olejového čerpadla. Na měření jsem je použil origo-co tam byly(namočil jsem je před tím do oleje). A až to budu skládat, tak kouknu na něj.videa a pak je tam klidně nechám pořád stejný - pokud s nima jsou zkušenosti, že origo stále dobře drží. Třeba u origo šroubů hlavy se zase v manuálu píše: nepoužívejte více jak 5x. Hodně lidí, co mají peníze, dávají všude nové-drahé ARP šrouby(mám je na ojnicích). Ty obyč. na hl. ložiska jsou třeba taky na Skandixu: https://www.saabtuning.parts/index.php?cl=details&anid=1030648&listtype=search&searchparam=1030648. Jestli je vezmu nové, to uvidim později... 

_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Šrouby na klice neni důvod vyhazovat. 110Nm jim nic neudělá a dokud ten motor nezadřeš, tak se dají plně recyklovat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
S klikou jde udělat mraky věcí. Už jsem jí zkoušel měřit mikrometrem, zkontrolovat vůle na ložiskách, leštit a včera mě napadlo: šlo by přeměřit, jestli je rovná? Stačí odchylkoměr, někam to na obou koncích s otáčením upnout(2 stojánky s ložiskama, nebo tř.soustruh) a přeměřit to jde celkem snadno. Rovná asi bude:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Tarkin