Ahoj všem,
ačkoliv na starých autech jsem si veškerou práci udělal sám, u novějšího auta už jsem už sakra dost opatrný a ptám se raději i na blbosti, takže se omlouvám, pokud někdo bude kroutit očima. Proto bych se chtěl zeptat:
motor: D4204T9 S60 2018
1.) Vyplatí se u novějších motorů používat proplach motoru? Ne aditiva, ale proplach od Liqui Moly? Řekl bych, že téma proplach motoru je dost rezonující téma, ale tak používal jsem to u starých aut a doufám, že díky tomu jsem život těm motorům prodloužil.
2.) Proč někteří doporučují při pravidelném intervalu 30 000 km návštěvu autorizáku a mezi intervaly si olej mění svépomocí? Mě napadá jen možnost, že autorizák dá razítko a obnoví počítačově interval příští návštěvy? Ale nejsem si jistý.
3.) Když jsem projížděl videa, jednalo se o V60 2013, tak borec měnil dva olejové filtry. Jeden byl umístěný nahoře a druhý dole. Navíc mě dost zmátlo ještě to, že vyměnil nejdřív horní filtr, poté nalil olej a poté vlezl pod auto a vyměnil spodní filtr. No, další video s S60 2015 po facelift mělo filtr jen dole, kde byl potřeba 86 mm ořech.
4.) Výměna kabinového filtru. U starého auta jsem jen vyměnil filtry kus za kus. Opět, strejda YouTube jsem koukal, že u nového je potřeba odpojit baterii, vyndat část elektrické jednotky a až za ní je otvor na kabinový filtr, je tomu tak? Na co si dát pozor?
5) Když už jsme u toho, doporučíte výrobce pro filtry? Kupoval jsem Bosch a rád bych u něj zůstal, ale nechám si poradit.
Mě totiž z celé té výměny děsí jen to, jestli je to o samotné výměně a nebo je potřeba něco dělat přes diagnostiku? Vzhledem k tomu, že odpojím baterii a část elektroniky. Ani vlastně nevím, jestli i rádio bude chtít nějaký kód?
Díky moc Vám všem!
Výměna oleje a filtrů S60 2018 P3
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 31
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo S60 D3 110kW 2017
Výměna oleje a filtrů S60 2018 P3
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 422
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
Výměna oleje a filtrů S60 2018 P3
1) Na škodu to není, ale daleko lepší je měnit olej jednou za rok nebo max po 15 000 km.
2) V podstatě asi kvůli razítku. Navíc výměna po 15 000 je pro motor lepší + samozřejmě svépomocí to vyjde levněji než v autorizáku. Interval se dá v pohodě smazat třeba přes VDASH, čili návštěva autorizáku, pokud není auto v záruce, je asi zbytečná. Respektive výměnu oleje, smazat servis apod. zvládne běžný autoservis nebo nezávislý specialista.
3) Záleží na typu motoru. VED5 nebo třeba SI6 mají vložku přístupnou ze shora. VEA (tvůj případ) ze spodu. Žádný z těchto motoru nemá 2 olejové filtry.
4) Není třeba odpojit baterii. Stačí odcvaknou část pojistkovky z držáku (není potřeba odpojovat žádné kabely) a dát stranou. Druhá metoda je vyndat přihrádku u spolujezdce.
5) Mann
Přes diag se maže jen servisní interval. Vzhledem k absenci měrky je potřeba nalít přesně množství oleje. Hladinu pak lze zkontrolovat přes palubní pc. Rádio kód chtít nebude.
2) V podstatě asi kvůli razítku. Navíc výměna po 15 000 je pro motor lepší + samozřejmě svépomocí to vyjde levněji než v autorizáku. Interval se dá v pohodě smazat třeba přes VDASH, čili návštěva autorizáku, pokud není auto v záruce, je asi zbytečná. Respektive výměnu oleje, smazat servis apod. zvládne běžný autoservis nebo nezávislý specialista.
3) Záleží na typu motoru. VED5 nebo třeba SI6 mají vložku přístupnou ze shora. VEA (tvůj případ) ze spodu. Žádný z těchto motoru nemá 2 olejové filtry.
4) Není třeba odpojit baterii. Stačí odcvaknou část pojistkovky z držáku (není potřeba odpojovat žádné kabely) a dát stranou. Druhá metoda je vyndat přihrádku u spolujezdce.
5) Mann
Přes diag se maže jen servisní interval. Vzhledem k absenci měrky je potřeba nalít přesně množství oleje. Hladinu pak lze zkontrolovat přes palubní pc. Rádio kód chtít nebude.
_________________
Je: KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je: KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
-
Offline
- Příspěvky: 31
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo S60 D3 110kW 2017
Výměna oleje a filtrů S60 2018 P3
Super, díky moc za informace a osvětu!
Olej měním po 12-15 000 podle možností a času. Přesto jsem si říkal, že bych tam ten proplach nalil. No, alespoň usetřím 400,-
Olej měním po 12-15 000 podle možností a času. Přesto jsem si říkal, že bych tam ten proplach nalil. No, alespoň usetřím 400,-
-
Online
- Příspěvky: 5391
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Výměna oleje a filtrů S60 2018 P3
Mám stejný motor u V60 a náplň je 5,2L
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé