Volvisté a jejich letadla/létání :-)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5794
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Můžeš pak pro zajímavost hodit foto uchyceni i se stabilizátorem? Myslím celkovy pohled.
-
Offline
- Příspěvky: 1164
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Jaké to vlastně zvládne zatížení? Koukal jsem, že desginovaný to bylo pro vzety z nezpevněných ploch, takže by to mělo něco málo vydržet, což? Lehká akrobacie je už ale asi mimo, ne?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5078
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
2- Jakub Svoboda: Nějakou fotku tady mám
2-Smolda: Je to spočítané na +6 -3g, takže něco to vydrží.
Na akrobacii jsou jinačí letadla, tohle na to není a ani to nikdy nemíním zkoušet.
2-Smolda: Je to spočítané na +6 -3g, takže něco to vydrží.
Na akrobacii jsou jinačí letadla, tohle na to není a ani to nikdy nemíním zkoušet.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 5794
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Ted uz to chapu, ja puvodne myslel, ze je to zaves pevne casti SOP, no a ona je cela pohybliva.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5078
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Flaperony - pravý i levý se skládají ze dvou částí a všechny byly poškozené. U všech jsem měnil potah, u dvou i nosníky a u všech jsem měnil nebo opravoval žebírka
No co si budeme povídat, práce jak na kostele, nejhorší byl ten první, na něm jsem se všechno učil a vychytával postup oprav, každý další už mi šel rychleji
takže zjednodušený průvodce: Jak opravit flaperony "snadno a rychle"...
A tady už jsou všechny opravené a připravené na finální lak
No co si budeme povídat, práce jak na kostele, nejhorší byl ten první, na něm jsem se všechno učil a vychytával postup oprav, každý další už mi šel rychleji

takže zjednodušený průvodce: Jak opravit flaperony "snadno a rychle"...



A tady už jsou všechny opravené a připravené na finální lak

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Na Točné se právě nějaký akrobat snaží rozštípat dalšího válečného veterána. Doufám, že se mu to nepovede a Texan zustane vcelku.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5078
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Snad - Texan je naštěstí docela odolné letadlo
Tohle jsem dnes četl - dobrá práce
Dramatické přistání v Bostonu. Pilot cessny dosedl na ranvej na jednom kole podvozku

Tohle jsem dnes četl - dobrá práce

Dramatické přistání v Bostonu. Pilot cessny dosedl na ranvej na jednom kole podvozku
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1789
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Takový to "křížem krážem" je dělítko na nejtky?
Mazaný, navíc idiotensicher a nevyžaduje aktualizace
Mazaný, navíc idiotensicher a nevyžaduje aktualizace

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5078
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
JJ, geniální věc - akorát si rozhodneš kolik chceš mít na jakém úseku nýtů, chytneš první a poslední a zbytek svrtáš podle této šablony. nemusíš nic měřit ani rozpočítávat/rýsovat
https://www.aircraftspruce.com/catalog/topages/rivspacer.php

https://www.aircraftspruce.com/catalog/topages/rivspacer.php
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Prý koupil dalšího Harrika na Točnou , ale ta kanonová verze co byla vypadala stejně nejlépe.Romulusw píše: 20 zář 2024 17:52 Na Točné se právě nějaký akrobat snaží rozštípat dalšího válečného veterána. Doufám, že se mu to nepovede a Texan zustane vcelku.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5078
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Ani jsem nepopsal tu opravu stabilizátoru, musel jsem jej rozebrat pomalu na prvočinitele abych se dostal na přední závěsy, vyrobil jsem nové díly a zase to všechno zbouchal zase dohromady - nic složitého
(pár fotek, snad se mi to podaří poskládat popořadě)
Přidáno za 27 minut 32 sekund:
Dveře kabiny - oproti původnímu stavu budou celé prosklené pro lepší výhled
Brzdy - oproti původnímu stavu budou i napravo
Opravdu se nenudím


(pár fotek, snad se mi to podaří poskládat popořadě)
Přidáno za 27 minut 32 sekund:
Dveře kabiny - oproti původnímu stavu budou celé prosklené pro lepší výhled

Brzdy - oproti původnímu stavu budou i napravo

Opravdu se nenudím



Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1164
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
To je teda projekt!...říká ti něco pojem Théseova loď? 

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5078
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Neříká, resp. doteď jsem o tom nikdy neslyšel, ale strejda google mě již poučil
Ale postřeh je to více než trefný - můj odhad je, že cca 90-95% veškerých dílů na tomto letadle budou nové nebo zrepasované. A + k tomu různá vylepšení oproti původnímu stavu a k obrazu mému.
Nejvíce mě na tom štve, že nálezu některých fušeřin spáchaných předchozím majitelem už nevěřím absolutně ničemu (a bohužel oprávněně) a tak opravdu kontroluji (a následně opravuji) úplně všechny opravy které ten předchozí majitel spáchal...
Ale už je v tom z mé strany nainvestováno tolik času a peněz, že to prostě musím dotáhnout do konce.

Ale postřeh je to více než trefný - můj odhad je, že cca 90-95% veškerých dílů na tomto letadle budou nové nebo zrepasované. A + k tomu různá vylepšení oproti původnímu stavu a k obrazu mému.
Nejvíce mě na tom štve, že nálezu některých fušeřin spáchaných předchozím majitelem už nevěřím absolutně ničemu (a bohužel oprávněně) a tak opravdu kontroluji (a následně opravuji) úplně všechny opravy které ten předchozí majitel spáchal...
Ale už je v tom z mé strany nainvestováno tolik času a peněz, že to prostě musím dotáhnout do konce.

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 5626
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
To letadlo bude holt nový no... 

_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 1164
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
By mě zajímalo kde tak asi končí pojem generálka...
Každopádně super zábava 
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5078
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
No, nové to letadlo sice nebude, ale hodně se tomu přiblíží
Vzhledem k tomu, že je to vlastně takové znovuzrození z vraku, tak už před nějakou dobou se pro něj vžilo nové jméno "Phoenix" Takže doufám, že se mi to opravdu podaří dotáhnout do úspěšného konce

Vzhledem k tomu, že je to vlastně takové znovuzrození z vraku, tak už před nějakou dobou se pro něj vžilo nové jméno "Phoenix" Takže doufám, že se mi to opravdu podaří dotáhnout do úspěšného konce

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5078
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Poprosím vás o pomoc - mám pouze jedno víčko na nádrž a potřeboval bych ještě jedno.
Nemáte někdo nějaké takové nevyužité ve svém depozitáři? Plastové kovové, je mi to jedno, akorát co nejnižší (už takhle to bude trčet z křídla více než se mi líbí, tak to nechci zbytečně zvyšovat)
Nemáte někdo nějaké takové nevyužité ve svém depozitáři? Plastové kovové, je mi to jedno, akorát co nejnižší (už takhle to bude trčet z křídla více než se mi líbí, tak to nechci zbytečně zvyšovat)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 676
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Hodně mi to připomíná víčko z motoru na našem Oplu Astra. Momentálně stojí v eldéence u mechoše, takže nemám možnost změřit. Pokus je to stejný, pak by jich mělo být všude habakuk. Když jsem ho jednou při doplňování oleje zapomněl ležet jen tak pod kapotou a ztratilo se, mechoš obratem dodal náhradu.
EDIT: r.v. cca 1998, na pohled úplně stejné provedení i ten špinavý žlutý plast, kterého drobek chybí, jak víčko buď někde padlo, nebo únava materiálu...
EDIT: r.v. cca 1998, na pohled úplně stejné provedení i ten špinavý žlutý plast, kterého drobek chybí, jak víčko buď někde padlo, nebo únava materiálu...
Naposledy upravil(a) Jarda.JM dne 12 úno 2025 08:35, celkem upraveno 3 x.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 5794
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Napadá mi jedině ze Zetoru. Přesné rozměry mohu případně změřit. Ale víceméně to odpovídá.
https://www.zetor-shop.cz/vicko-nadrze-21299cz72/
Nebo
https://dilynatraktory.cz/uzaver-palivove-nadrze-zetor-na-ur1-pro-prumer-hrdla-nadrze-60-mm
https://www.zetor-shop.cz/vicko-nadrze-21299cz72/
Nebo
https://dilynatraktory.cz/uzaver-palivove-nadrze-zetor-na-ur1-pro-prumer-hrdla-nadrze-60-mm
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5078
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
JJ, díky, Opel Astra - to je přesně ono, už hledám kde jej pořídím nejlevněji (zatím vede Allegro za 55,-Kč/ks + doprava, to asi rovnou koupím 2 kusy, stejně do nich budu ještě vrtat a vyrábět odvzdušnění 

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5078
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Nikdy nekupujte letadlo od poláka
Jestli toho parchanta někdy někde potkám, tak asi ode mě dostane zavřenou pěstí - prý křídla jsou kompletně opravené a připravené na montáž...
když jsem je začal pořádně kontrolovat (po předchozích zkušenostech opravdu nevěřím vůbec ničemu), tak jsem objevil poškozenou stojinu hlavního nosníku...
To je opravdu na zabití, protože to zásadně snižuje pevnost celého křídla
Už to dokonce dospělo do takového stádia, že to řeším s jedním známým technikem od LAA, protože nejsem jediný, kdo od něj koupil letadlo po nějaké opravě a on je opravdu bastlíř non plus ultra.
Naběhl jsem si, ale k mému štěstí já umím tohle všechno najít a opravit, což bohužel ale není případ jiných kupujících...
takže jsem sundal/odvrtal celou náběžku a horní část potahu a opravoval nosník (a k tomu ještě hromadu dalších drobností, na které jaksi "pozapomněl" nebo naopak zbastlil... A rovnou při té příležitosti jsem vyrobil a nanýtoval oko na uvazování, které tam jaksi chybělo již od výroby... teď o víkendu bych chtěl ještě zkontrolovat nádrž zda nemá nějaké praskliny, dodělat montážní otvory, natahat kabeláž pro světla, dodělat pár drobností co se mi nelíbí a snad se mi to podaří do nedělní noci zase celé zkompletovat
A pak hurá na druhé křídlo - tam jsem sice žádný poškození nenašel (zatím) ale stejně jej otevřu a celé pro jistotu pořádně zkontroluji
Přidáno za 32 minut 36 sekund:
Ale abych jen neplkal nad svým letadlem - účastnil jsem se velkého zvelebení Cessny 152 (koupené coby doost olítaný vergl s původní imatrikulací OH-AWB).
Letadlo prošlo kompletní renovací/rekonstrukcí (nešetřilo se na nových dílech) a odvažuji se prohlásit, že je to v současné době jedna z nejhezčích malých Cessniček a hlavně ve stavu téměř nového letadla (laciné to tedy rozhodně nebylo, ale současný stav je opravdu naprosto bezkonkurenční)
Kluci v Hradci na tom odvedli sakra velký kus práce
(já se na tom podílel pouze novou elektroinstalací a avionikou
)
Za svůj profesní život mi těchto malých Cessniček prošlo rukama opravdu hodně, ale tahle je jedna z nej.
Na to, že je to více jak 50-ti leté letadlo je nyní v super kondici a pokud tomu někdo ze žáčku fatálně neublíží, tak věřím, že má před sebou ještě minimálně to samé

Jestli toho parchanta někdy někde potkám, tak asi ode mě dostane zavřenou pěstí - prý křídla jsou kompletně opravené a připravené na montáž...


když jsem je začal pořádně kontrolovat (po předchozích zkušenostech opravdu nevěřím vůbec ničemu), tak jsem objevil poškozenou stojinu hlavního nosníku...
To je opravdu na zabití, protože to zásadně snižuje pevnost celého křídla

Už to dokonce dospělo do takového stádia, že to řeším s jedním známým technikem od LAA, protože nejsem jediný, kdo od něj koupil letadlo po nějaké opravě a on je opravdu bastlíř non plus ultra.
Naběhl jsem si, ale k mému štěstí já umím tohle všechno najít a opravit, což bohužel ale není případ jiných kupujících...
takže jsem sundal/odvrtal celou náběžku a horní část potahu a opravoval nosník (a k tomu ještě hromadu dalších drobností, na které jaksi "pozapomněl" nebo naopak zbastlil... A rovnou při té příležitosti jsem vyrobil a nanýtoval oko na uvazování, které tam jaksi chybělo již od výroby... teď o víkendu bych chtěl ještě zkontrolovat nádrž zda nemá nějaké praskliny, dodělat montážní otvory, natahat kabeláž pro světla, dodělat pár drobností co se mi nelíbí a snad se mi to podaří do nedělní noci zase celé zkompletovat

A pak hurá na druhé křídlo - tam jsem sice žádný poškození nenašel (zatím) ale stejně jej otevřu a celé pro jistotu pořádně zkontroluji

Přidáno za 32 minut 36 sekund:
Ale abych jen neplkal nad svým letadlem - účastnil jsem se velkého zvelebení Cessny 152 (koupené coby doost olítaný vergl s původní imatrikulací OH-AWB).
Letadlo prošlo kompletní renovací/rekonstrukcí (nešetřilo se na nových dílech) a odvažuji se prohlásit, že je to v současné době jedna z nejhezčích malých Cessniček a hlavně ve stavu téměř nového letadla (laciné to tedy rozhodně nebylo, ale současný stav je opravdu naprosto bezkonkurenční)

Kluci v Hradci na tom odvedli sakra velký kus práce




Za svůj profesní život mi těchto malých Cessniček prošlo rukama opravdu hodně, ale tahle je jedna z nej.

Na to, že je to více jak 50-ti leté letadlo je nyní v super kondici a pokud tomu někdo ze žáčku fatálně neublíží, tak věřím, že má před sebou ještě minimálně to samé

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 3632
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
to se nebudes bat si do toho paksednout?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Já bych se do toho bál sednout jen při pohledu na ten rychloměr
i když je to v uzlech - brrr

-
Offline
- Příspěvky: 768
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Moc hezká práce, jen co je pravda.
Jinak co se nosníku a pozdravu sevřenou pěstí týče-v tomhle případě by v ní měla být násada od krumpáče, i s tou železnou věcí na konci.
O plechařině vím v podstatě kulové, počítat ji neumím vlastně vůbec-ale taková zmuchlanina posune o cca. 20+% dolů okmžik, kdy se to začne muchlat mnohem víc. Což tady znamená klidně až někam k oblasti povoleného provozního zatížení. Jen tak bajvoko odhadem od počítače...
Jinak co se nosníku a pozdravu sevřenou pěstí týče-v tomhle případě by v ní měla být násada od krumpáče, i s tou železnou věcí na konci.
O plechařině vím v podstatě kulové, počítat ji neumím vlastně vůbec-ale taková zmuchlanina posune o cca. 20+% dolů okmžik, kdy se to začne muchlat mnohem víc. Což tady znamená klidně až někam k oblasti povoleného provozního zatížení. Jen tak bajvoko odhadem od počítače...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5078
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
To je dobrá otázka

Když pominu takovou drobnost, že mám na rozdíl od většiny lidí hooodně posunutý práh pudu sebezáchovy, tak k tomuhle přistupuji hodně zodpovědně.
Jeden z důvodů je, že v budoucnu v tomto letadle plánuji vozit nejenom sebe, ale i svou přítelkyni a své děti. Další z důvodů je ten, že na letadlech (a helikoptérách) dělám x-desítek let a za tu dobu jsem viděl opravdu hodně toho co jsou někteří jedinci (a bohužel i servisy) na letadlech "spáchat"...
Ano - až tohle éro půjde poprvé do vzduchu, tak budu hodně nervózní, zda jsem nezapomněl něco zkontrolovat, zda jsem opravdu našel všechny problémy a závady (i ty případné, které by se mohly závažně projevit až po nějaké době), zda jsem opravil opravdu naprosto všechno tak jak se má a že jsem nikde neudělal sebemenší chybu.
I proto se s tím tak seru a neustále vše kontroluji i za cenu, že některé věci preventivně rozdělám, abych se 100% přesvědčil, že je vše OK.
Cokoliv co neodpovídá mým (v tomto směru) dost vysokým nárokům, opravuji nebo vyměňuji za nové. Zde není prostor pro kompromisy - těch už jsem viděl v letectví hodně a bohužel ne všechny skončily dobře..
To co stavím, resp. se snažím dát dohromady zpět do letového stavu je ultralajt (sportovní létající zařízení) na které nejsou takové požadavky a nároky jako na "dospělá" letadla. Ale vzhledem k tomu, že se celý svůj profesní život zabývám hlavně "dospělými letadly", tak i tomu svému přistupuji stejně a se stejnými nároky.
Veškerý spojovák (šrouby/matky/podložky/ etc.) je stejný (a certifikovaný) jako je na všech Cessnách i Boeingách, na mém letadle nenajdeš jediný metrický šroub - vše je tak jak předepsal výrobce a to samé platí i o veškerém dalším materiálu a dílech.
Všechny opravy/nové díly jsou provedeny dle manuálu výrobce a v souladu s "ACCEPTABLE METHODS, TECHNIQUES, AND PRACTICES INSPECTION AND REPAIR" (AC-43.13.1B/2B vydaný FAA)
+ k tomu moje praxe a zkušenosti s více jak 150 typy letadle všech možných výrobců. Pokud si nejsem něčím jistý, tak se nestydím požádat o konzultaci/názor odborníky o kterých vím, že jsou mistři ve svých oborech, případně některé opravy nechávám na nich - i se svojí praxí se stále mám co učit.
Ano - až to éro půjde poprvé do vzduchu, tak budu hodně nervózní, ale zároveň nepůjde do vzduchu dřív dokud si nebudu 100% jistý, že jsem udělal naprosté maximum pro to, aby to bylo 100% bezpečné a vše několikráte zkontrolované.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé