mlgviktorko píše: 07 bře 2024 14:00
Já hlásím už týden na Stage 2 - 160 kw + EGR off na Euro 4 původně 120 kw.
Potvrzuji, že motor se zahřívá při těchto ranních teplotách okolo nuly o trošku déle. Odhadem bych řekl, že na provozní teplotu se voda dostane tak o třetinku pomaleji.
Žádnou záslepku jsem zatím nedával, pouze soft od D5T5 a zatím auto žádný problém nemá.
Jinak mapa ST2 je opravdu povedená. Při normální jízdě člověk prakticky nepozná rozdíl proti sérii, jen je motor odspodu pružnější. Auto nekouří, DPF vypaluje, spotřeba prakticky stejná.
Jen doplňuji protokol z dnešního měření emisí do ničeho jsem nesahal a nechal jsem ST2 a EGR off
Chápu správně, že s EGR off není na emisích žádný problém?
Aktuálně mám EGR celkem zanesený a nejsem si ani jistý, že 100% dovírá. Dám tedy záslepku. Někde jsem četl, že i tak by se předtím měl EGR vyčistit. Chápu sání, ale když EGR bude zaslepený, tak proč i EGR? Nebo jsem to nějak špatně pochopil a je opravdu nesmysl potom EGR čistit?
Ještě než udělám EGR off, tak se chci zeptat, zda je normální, že bez EGR (ovládal jsem přes vidu) má motor výrazně kultivovanější (s EGR má takový více chrochtající namísto hladkého) chod? Nebo je to jen projev zaneseného EGR?