Už je to možná 6 let a asi 60 000km, co mi proklouzla poprvé. Věc se má tak, že jsou období, kdy vůbec neprokluzuje, a pak nastane čas, kdy se při určitým výkonu urve a prokluzuje.
Jako příklad můžu uvést, že jsem pár měsíců zpět nechal udělat čip na 160kW+480Nm a jsou to asi 2 týdny, co jsem s plným plynem jel 130=>230 po autobahnu. Spojka ani neklouzla. Vůbec poslední půl rok s tím problém nebyl.
A teď, jedu sotva 80, 2200 otáček na půl plynu a spojka proklouzne. Kdybych na to dál šlapal, tak otáčky doletí zhruba na 3000 a pak se celkem rychle chytne. To jsem kdysi už zkoušel.
Dlouho jsem si myslel, že je spojka na prahu smrti. Ono možná je s 315 000km, ale je v tom i něco jiného. V tom mě utvrdila příhoda, co se mi stala tak 2 roky zpět.
Ale nejprve se vraťme 6 let do minulosti

Jenže, před 2 lety, to bylo zrovna období prokluzující spojky, jsem vlezl do garážovaného auta v +16°C a spojkový pedál byl přesně tak tuhý jako za krušných mrazů.
Jakožto bystrý kluk jsem si tyto všechny události spojil a říkám si: "Může to prokluzovat kvůli pedálu?" Prošlapal jsem pořádně pedál spojky ještě než jsem vyrazil na cestu, což pedál pěkně rozhýbalo. No, a tím také období prokluzující spojky skončilo. Jsem to ale opravář haha, říkám si. Spojka fungovala dobře. Asi rok, než načala opět prokluzovat.
No což, opravim to stejně. Prošlapal jsem pořádně pedál a nic. Spojka dál prokluzovala. Řešením se tedy stalo moc nešlapat na plyn. Spojka je asi před smrtí a já za novou 50 dávat nebudu. Ale co se nestalo, za nějaký měsíc jsem na to šlápl a spojka opět neprokluzovala. Vše opět v pořádku. Až do teď.
Jestli jste ten blábol dočetli až sem, tak pár faktů.
Prošlapovací metodu jsem opět neúspěšně provedl.
Je to skutečně období, nestřídá se to mezi jednotlivými jízdami, ale začne to zničehožnic novou jízdou, která spustí prokluzovací období.
Ty období jsou spíše v zimě, ale nemyslím si, že by to bylo tím. Některé mrazy jsou v pohodě, a prokluzovalo to i za teplého počasí.
Byl jsem s tim ve 2 různých servisech během těch let. Vždycky auto projeli a řekli "spojka neprokluzuje", což byl vždy moment, kdy skončilo období prokluzující spojky.
Ani dlouhá jízda na to nemá vliv. Prokluzuje jak za studena tak za tepla. Stejně tak je v pořádku v obou případech.
Když jsem hledal něco o pedálu, našel jsem cosi o válci spojky, nebo master cylinder.
Děkuji za pozornost. Co věští vaše koule?
