Nechť je zaznamenáno, že předmětné karburátory (používané zejména na Volvu 544) jsou značně citlivé na tlak paliva. Pokud je tlak vyšší než malý , tak stoupne hladina v plovákové komoře a motor je přechlastán - benzin vykapává kolem difuzoru, kapky se tříští o škrtící klapku a z karburátoru se ozývá pravidelný přerušovaný sykot.
Vytvořit tlak paliva vyšší než malý je způsobilá i nová palivová pumpa, která se prodává pro celou řadu motorů Bxx, což je právě ta zákeřná záludnost. Rovnotlaké karburace Stromberg, SU a všechny tuningové\závodní karburátory nemají problémy.
Příčinu bych viděl v nevhodně krátém ramínku plovákové komory a tím pádem malé síle působící na jehlový ventil. Tento typ karburátoru byl možná konstruován pro nádrže nad motorem, t.j. pro tlak 0,3m benzinového sloupce.
Možnosti řešení:
- s novou pumpou vřadit před karburaci regulátor tlaku (specialní pro karburátory, cca 2000Kč)
- vyměnit v nové pumpě pružinu, která vyvozuje výstupní tlak
- opravit původní pumpu
Výše uvedená zkušenost mě stála několik hodin života (postupně jsem zkusil dva celé karburátory, dva plováky, tři jehlové ventily a dvě nové pumpy), tak si jí važte
Zenith 34VN, 36VN - přeplavování a tlak AC pumpy
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 20 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 913
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Zenith 34VN, 36VN - přeplavování a tlak AC pumpy
Stando ty už bys zasloužil nějakej metál
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé