Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#1 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od Drtic »

Zdravim, mam v aute nezavisle topeni original volvo, ktere jsem se jal pred zimou konecne zprovoznit. Bohuzel je v haji benzinova pumpa od nej, ktera je prorezla skrz na skrz az na vinuti. Otazka zni, kde takovou sehnat, popripade (to asi spis) nejakou podobnou s podobnymi parametry. Presne tuhle jsem nikde na netu nevygooglil, otazka tedy zni, kde sehnat nahradu a hlavne jakou? Hned jak to bude mozne, dodam fotky..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#2 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od travex »

Drtic píše:Zdravim, mam v aute nezavisle topeni original volvo, ktere jsem se jal pred zimou konecne zprovoznit. Bohuzel je v haji benzinova pumpa od nej, ktera je prorezla skrz na skrz az na vinuti. Otazka zni, kde takovou sehnat, popripade (to asi spis) nejakou podobnou s podobnymi parametry. Presne tuhle jsem nikde na netu nevygooglil, otazka tedy zni, kde sehnat nahradu a hlavne jakou? Hned jak to bude mozne, dodam fotky..
hledej u prodejcu a Webasto nebo Eberspacher, pocitej s tim,ze to neni levna zalezitost. Cenikova cena pumpy k Eberspacheru 5kW je nekde kolem 3600 korun u webasta je to podobne.... Existuji i provedeni s moznosti serizeni davky paliva na jeden impuls, coz bych vrele doporucil, pokud bude problem sehnat pak bych se ridil vykonem topeni a koupil bych pumpu k typu se stejnym vykonem
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#3 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od Drtic »

[quote travex]hledej u prodejcu a Webasto nebo Eberspacher, pocitej s tim,ze to neni levna zalezitost. Cenikova cena pumpy k Eberspacheru 5kW je nekde kolem 3600 korun u webasta je to podobne.... Existuji i provedeni s moznosti serizeni davky paliva na jeden impuls, coz bych vrele doporucil, pokud bude problem sehnat pak bych se ridil vykonem topeni a koupil bych pumpu k typu se stejnym vykonem[/quote]
Toho jsem se bal, ma to cca 6,5 kW myslim...no budu hledat ale je to teda pecka...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

clive
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 94
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Vůz: Citroen C1 1,0 VVT-i ´09
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

#4 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od clive »

Ja mam nezavisle topeni naftovy taky origos Volvo, ale nechodi.
Kdyz to knoflikem zapnu tak to jen cvakne a konec. Kontrolka blika jako ze asi chodi a nic.
V lete to chodilo. Zkousel jsem to jednou, ale to to hucelo a slo z toho teplo.
Nevite co s tim?
Dik
_________________
Uz jsem obycejny smrtelnik. Nemam Volvo...
Citroen C1 2009
Dacia Sandero 1,6 Plnav ybava 2010
Honda CB 750 Nighthawk 1997

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#5 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od Drtic »

clive píše:Ja mam nezavisle topeni naftovy taky origos Volvo, ale nechodi.
Kdyz to knoflikem zapnu tak to jen cvakne a konec. Kontrolka blika jako ze asi chodi a nic.
V lete to chodilo. Zkousel jsem to jednou, ale to to hucelo a slo z toho teplo.
Nevite co s tim?
Dik
A nemas k tomu nejake papiry? (manual atd..) No predne zkus promerit, jestli ti to ma snahu spinat naftovou a vodni pumpu, popripade je odpojit a zkusit kratce pripojit na 12v naprazdno, jestli cvaknou. Jestli jo, pumpa chodi ale nespina ji ridici jednotka. Ja mam ridici jednotku od NT prisroubovanou na pravym blatniku nad baterkou. Takze vyndat, sundat kryt, nechat zapojeny a koukat jaky relatka spinaj. Podle meho (to nevim, jen si to myslim) by mela nejdriv sepnout vodni pumpa, pak palivova naladuje samotny motor, ktery provede zazeh. Tzn. jsou tam tri relatka, ktere je od ceho je treba vykoumat podle kabelu, od ktereho relatka vede kam. Kdyz nepomuze ani rizhybani relatka, bude nejspis v haji ridici jednotka. Jelikoz k ni nemuzu sehnat zadnou dokumentaci (nejspis asi taky zadna neni), nepujde ani mnou zamyslena stavba vlastni ridici jednotky z jednoduchyho mikroprocesoru, ktera by byla jednodussi, nez zkoumani zavady v te stare. Prekvapuje me totiz, jaky svazek kabelu vede z tech ovladacich hodin...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#6 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od Drtic »

Jeste doplnim zajimavy poznatek meho znameho, ktery pri pohledu do motoru konstatoval, ze stejne vypada i nezavisle topeni, ktere tedka montujou do ochcavek. Mysleno jenom identicky vzhled, ale mozna by stalo za to prozkoumat to...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

clive
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 94
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Vůz: Citroen C1 1,0 VVT-i ´09
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

#7 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od clive »

No neco tam cvakne kdyz to chci pustit ale nic dal se nedeje..
teda jestli mam pryc ridici jednotku tak cvakne me... :?
mam k tomu obrazkovej navod jak s tim zachazet.

myslel jsem ze v ochcafkach se misto nezavislyho topeni zapaluje svicka... :lol:
_________________
Uz jsem obycejny smrtelnik. Nemam Volvo...
Citroen C1 2009
Dacia Sandero 1,6 Plnav ybava 2010
Honda CB 750 Nighthawk 1997

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#8 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od Drtic »

clive píše:No neco tam cvakne kdyz to chci pustit ale nic dal se nedeje..
teda jestli mam pryc ridici jednotku tak cvakne me... :?
mam k tomu obrazkovej navod jak s tim zachazet.

myslel jsem ze v ochcafkach se misto nezavislyho topeni zapaluje svicka... :lol:
Asi nejaka priplatkova verze tedeicka ;-)
Mohl by jsi prosim ten obrazkovy navod naskenovat/nafotit a poslat sem na forum? Moc by mi to pomohlo..
Jde o to, kde to cvakne..to chce, aby ti to nekdo pustil a ty vysleduj, jestli je to z benzinove pumpy, ci odkud...co ma snahu se rozbihat
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#9 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od travex »

clive píše:No neco tam cvakne kdyz to chci pustit ale nic dal se nedeje..
teda jestli mam pryc ridici jednotku tak cvakne me... :?
mam k tomu obrazkovej navod jak s tim zachazet.

myslel jsem ze v ochcafkach se misto nezavislyho topeni zapaluje svicka... :lol:

po zapnuti topeni jsou jednotlive prvky NT spinany v poradi:

- vodni pumpa (do 10sec po zapnuti na minimalne 1 minutu)
- ventilator v jednotce NT (nuceny odtah spalin)
- zhavici svicka v jednotce NT (cca 10 - 20 sec po sepnuti ventilatoru, sepnuto do dosazeni potrebne teploty. Svicka je po zapaleni pouzivana jako cidlo plamene - merenim odporu svicky)
- cerpadlo paliva (ovladani pomoci impulsu - prvni impuls po cca 10 sec po sepnuti zhavici svicky)

zkontroluj vyse uvedene, zda se nejaky z vyse uvedenych kroku vubec stane. Pripadne doporucujioverit pojistky NT (mely by byt tri) a proverit kabely mezi RJ a NT.

PS: uz jsem se prestehoval, takze muzeme vletet na trysky a tohle pri tom skouknout taky.... zavolej
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

clive
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 94
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Vůz: Citroen C1 1,0 VVT-i ´09
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

#10 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od clive »

Tak slibeny navod... sem se daji vkladat jen maly obrazky. vetsi muzu nekam nazdilet kdybys chtel.
je to jen fotakem.. na scanner jsem se neprobojoval....
Přílohy
640Nezavisle topeni navod 001.jpg
640Nezavisle topeni navod 001.jpg (50.89 KiB) Zobrazeno 1154 x
640Nezavisle topeni navod 002.jpg
640Nezavisle topeni navod 002.jpg (54.17 KiB) Zobrazeno 1154 x
640Nezavisle topeni navod 003.jpg
640Nezavisle topeni navod 003.jpg (58.96 KiB) Zobrazeno 1155 x
_________________
Uz jsem obycejny smrtelnik. Nemam Volvo...
Citroen C1 2009
Dacia Sandero 1,6 Plnav ybava 2010
Honda CB 750 Nighthawk 1997

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#11 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od Drtic »

Diky moc :tlesk:
O vikendu se k tomu snad zase dostanu tak budu zkouset dat to do kupy. Pak dam vedet.
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#12 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od Drtic »

Tak dalsi postup v pokusu o rozjeti NT: Zjistil jsem, ze vodni pumpa je plna vody, cili nebeha. Je v ni v haji ucpavka, cimzto se voda dostala az do motorku a odpraskla pidi loziska, ktere tam jsou. Napadlo me, ze by se dala nahradit pumpou z filtracniho zarizeni pro akvarka :D Neni nekdo z vas akvarista?
Benzinovou pumpu jsme rozbehali, omotali prorezle diry surovou gumou a fachci :palec:
Vyndal jsem i teleso bufiku, pac se mi zda, ze z nej taky zacala crcet voda. No, asi budu mit co delat na dlouhe zimni vecery :/ A pak bych moh sepsat i nejakej clanek kdyby se to nekomu hodilo :idea:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#13 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od Jarda S40 »

Nejsem akvarista, ale ta pumpa co myslíš není stavěná na teplou vodu. Při teplotě cca 80°C ti odejde velice rychle. Bohužel podobná pumpa asi není na trhu. Jedině cirkulační čerpadla na ÚT nebo TÚV, případně čerpadýlka z praček, ale vše je na 220V. Pokud by někdo veděl o 12V čerpadlu na horkou vodu, tak se také rád poučím.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#14 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od travex »

nevymyslej vymyslene a kup si pumpu k nezavislemu topeni (jeste je pouzitelna pumpa k dochlazovani) - v kazdem pripade kup takovou aby mela stejny nebo o neco vetsi vykon - k 5kW tipeni se dava pumpa min. 400 l/h - ja mam 650 a staci to tak akorat. Pokud das slůabsi tak se muze topeni prehrivat, pokud silnejsi tak bude dlouho trvat nez se topeni ohreje a si vevnitr zatopis :-)


prej akvaristickou :-) muehehehehe zkus to a pak dej vedet.... :-)
to musis tak strasne setrit ze vymyslis jak to "ocurat"? Ja jsem nikdy nemel dojem, ze NT je levna hracka s levnym provozem a lacinou udrzbou - luxus neco stoji....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#15 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od Drtic »

Mel jsem za to, ze takhle premysli kazde cech :D
Ne ale tak me jen prijde ze veci od webasta napr. jsou nesmyslne predrazene...Navic, az budu vydelavat jako nekdo z vas, budu mluvit treba jinak. Ovsem pri studiu VS se penize vydelavaji hur a neni jich tolik, aby pokryly vsechny me naklady :?
Ale nic neni ztraceno, mozna se ji podari opravit - uz jsem zjistil, kde sehnat pidi-loziska, uhliky vypadaji v poradku a vinuti take, zalezi to jen na tom, jestli se nejak podari zrepasovat ucpavku. Jestli ne, budu muset jit do noveho.
Taky jeste cekam, co me prekvapi, az otevru samotny spalovaci "motor" od NT :shock:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#16 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od travex »

Drtic píše:Mel jsem za to, ze takhle premysli kazde cech :D
Ne ale tak me jen prijde ze veci od webasta napr. jsou nesmyslne predrazene...Navic, az budu vydelavat jako nekdo z vas, budu mluvit treba jinak. Ovsem pri studiu VS se penize vydelavaji hur a neni jich tolik, aby pokryly vsechny me naklady :?
Ale nic neni ztraceno, mozna se ji podari opravit - uz jsem zjistil, kde sehnat pidi-loziska, uhliky vypadaji v poradku a vinuti take, zalezi to jen na tom, jestli se nejak podari zrepasovat ucpavku. Jestli ne, budu muset jit do noveho.
Taky jeste cekam, co me prekvapi, az otevru samotny spalovaci "motor" od NT :shock:

zrovna nedavno jsem videl nabidku novych cerpadel za 1800, jen uz nevim kde, a co takhle starsi kousek na ebayi se jich valej mraky....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#17 Nezavisle topeni - benzinova pumpa

Příspěvek od Drtic »

Jojo ebay projizdim pravidelne ;-)
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“