Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 1 rok 4 měsíce
- Bydliště: Salt Like City = Slaný
- Vůz: Mazda CX5
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Dobrý den,
v současné době provozuji SUV Mazda CX5 v naftě 2.2 138 kW bi-turbo a uvažuji o koupi Volva XC90 nafta + elektro 173 kW + podvozek Four C (air) z důvodů pohodlnější jízdy a komfortnějšího podvozku, chtěl jsem se zeptat na vaše rady, tipy a postřehy:
= jaký je motor v nové verzi XC90, tedy nafta + elektro? je to stále motor, který najede minimálně 500.000 km? pořád je to "VOLVO" kvalita a trvanlivost? není problém s tak malým objemem a vysoko vyhnaným výkonem?
= jaké máte zkušenosti s podvozkem vzduch "four C"? jaká je trvanlivost tohoto podvozku? nebudu jezdit v terénu, spíše české silnicea potřebuju aby to s manželkou na zadním sedadle moc neházelo...?
= kolik je v tomto motoru (2.0 nafta) oleje a jaké specifikace? výměnný interval je stále po 30.000 km? to mi přijde tragicky dlouhý interval, u mého vozidla je předepsaná výměna po 20.000 km a olej měním pravidelně v polovině intervalu, tedy po 10.000 km...
= jaké máte zkušenosti s celoročními pneumatikami "recharge", podle obrázků se jedná zřejmě o pneumatiky Continental...
= co za "kůži" je na sedačkách u XC90? je to opravdová kůže? vydrží? např. u volantu jsem se v popisu jednoho modelu dočetl, že je čalouněný bez použití "kůže" v provedení Tailored - o jaké čalounění se jedná? koženka? to bude asi velmi nepříjemné na ruce a trvanlivost bude taky asi slabá... co myslíte?
= jaké jsou zkušenosti s elektrickou prosklenou střechou - neteče do auta?
Volvo XC90 se mi velmi líbí v provedení perleťově bílé s černými doplňky a chtěl bych si koupit auto na hodně dlouho, pohodlné, s akceptovatelnou spotřebou a pokud možno prakticky bezporuchové... vybral jsem si dobře?
Děkuji za vaše tipy, postřehy a názory.
David
v současné době provozuji SUV Mazda CX5 v naftě 2.2 138 kW bi-turbo a uvažuji o koupi Volva XC90 nafta + elektro 173 kW + podvozek Four C (air) z důvodů pohodlnější jízdy a komfortnějšího podvozku, chtěl jsem se zeptat na vaše rady, tipy a postřehy:
= jaký je motor v nové verzi XC90, tedy nafta + elektro? je to stále motor, který najede minimálně 500.000 km? pořád je to "VOLVO" kvalita a trvanlivost? není problém s tak malým objemem a vysoko vyhnaným výkonem?
= jaké máte zkušenosti s podvozkem vzduch "four C"? jaká je trvanlivost tohoto podvozku? nebudu jezdit v terénu, spíše české silnicea potřebuju aby to s manželkou na zadním sedadle moc neházelo...?
= kolik je v tomto motoru (2.0 nafta) oleje a jaké specifikace? výměnný interval je stále po 30.000 km? to mi přijde tragicky dlouhý interval, u mého vozidla je předepsaná výměna po 20.000 km a olej měním pravidelně v polovině intervalu, tedy po 10.000 km...
= jaké máte zkušenosti s celoročními pneumatikami "recharge", podle obrázků se jedná zřejmě o pneumatiky Continental...
= co za "kůži" je na sedačkách u XC90? je to opravdová kůže? vydrží? např. u volantu jsem se v popisu jednoho modelu dočetl, že je čalouněný bez použití "kůže" v provedení Tailored - o jaké čalounění se jedná? koženka? to bude asi velmi nepříjemné na ruce a trvanlivost bude taky asi slabá... co myslíte?
= jaké jsou zkušenosti s elektrickou prosklenou střechou - neteče do auta?
Volvo XC90 se mi velmi líbí v provedení perleťově bílé s černými doplňky a chtěl bych si koupit auto na hodně dlouho, pohodlné, s akceptovatelnou spotřebou a pokud možno prakticky bezporuchové... vybral jsem si dobře?
Děkuji za vaše tipy, postřehy a názory.
David
-
Offline
- Příspěvky: 323
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Ahoj, vidím že nikto sa tu nemá k písaniu, tak začnem ja.
Motor je 2.0 biturbo, a nie nenajazdi 500t, už z konštrukčných dôvodov. Pokiaľ začneš prechádzať zahraničné fóra, dozvies sa, že problémy začínajú už od 100t, pri 200t je bežné výmena turb, prípadne aj celého motora. Hlavný problém je v intervaloch, ako si už spomenul, interval robiť max 15tkm, ja dokonca robím aj každých 30t výmenu oleja v automate.
Celoročné pneumatiky na takéto auto sú podľa mňa sockarina, či v zime alebo v lete potrebuješ čo najlepšiu trakciu.
Kožu si musíš ošahať sám, základna je podľa mňa hrubšia a odolnejšia, premiovka je jemnejšia a už som videl ako pri 80t km bola celá odrata a zosuchana.
Panoramatická strecha za mňa bezproblemov.
Ohľadom výbavy a motorizácie, naftu vyberaj len pokiaľ jazdis dlhé trasy, tankuj len premiovku. Adblue kupuj len v bandaskach.
Z výbavy určite laminovane skla, štandardné odhlučnenie je katastrofa. Určite 360 kameru, určite automatické parkovanie, určite CTA, bezpečnostné systémy ohľadom brzdenia a zabránenie kolízie všetky, super vec je asistent jazdy v kolónach (aktuálne neviem či je štandard), určite 4 zonovu klímu, ak máš deti / vnúčatá super vec je elektrická detská poistka, a dobre je spravený aj integrovaný podsedak.
V skratke za mňa toľkoto.
Motor je 2.0 biturbo, a nie nenajazdi 500t, už z konštrukčných dôvodov. Pokiaľ začneš prechádzať zahraničné fóra, dozvies sa, že problémy začínajú už od 100t, pri 200t je bežné výmena turb, prípadne aj celého motora. Hlavný problém je v intervaloch, ako si už spomenul, interval robiť max 15tkm, ja dokonca robím aj každých 30t výmenu oleja v automate.
Celoročné pneumatiky na takéto auto sú podľa mňa sockarina, či v zime alebo v lete potrebuješ čo najlepšiu trakciu.
Kožu si musíš ošahať sám, základna je podľa mňa hrubšia a odolnejšia, premiovka je jemnejšia a už som videl ako pri 80t km bola celá odrata a zosuchana.
Panoramatická strecha za mňa bezproblemov.
Ohľadom výbavy a motorizácie, naftu vyberaj len pokiaľ jazdis dlhé trasy, tankuj len premiovku. Adblue kupuj len v bandaskach.
Z výbavy určite laminovane skla, štandardné odhlučnenie je katastrofa. Určite 360 kameru, určite automatické parkovanie, určite CTA, bezpečnostné systémy ohľadom brzdenia a zabránenie kolízie všetky, super vec je asistent jazdy v kolónach (aktuálne neviem či je štandard), určite 4 zonovu klímu, ak máš deti / vnúčatá super vec je elektrická detská poistka, a dobre je spravený aj integrovaný podsedak.
V skratke za mňa toľkoto.
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 1 rok 4 měsíce
- Bydliště: Salt Like City = Slaný
- Vůz: Mazda CX5
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
jergus: ahoj a díky za reakci, pokud problémy s motorem začínají už na 100K a při 200K je výměna celého motoru, dost to diskvalifikuje celé auto z dalšího výběru
, dlouhé intervaly výměny oleje je IMHO důvod, proč bych nekoupil ojetinu a už vůbec ne auto z leasingu, to bude těsně před smrtí... ve svém měním olej 0W30 po 10K a motor jede krásně pružně, v automatu měním kapalinu po 60K
ohledně nafty = každý den najedu minimálně 100km a o víkendech ještě víc, teď mám spotřebu u 2.2 nafty cca 6,5 l/100km, předpokládám, že tady to bude u menšího motoru s dopomocí elektra asi o trochu víc, XC90 bude těžší auto... kolik se asi tak pohybuje reálná spotřeba?
kůže = na Mazdě mám celokůži a prý se jedná o tzv. ekokůži, tedy prý rozemletou normální kůži a doplněnou jakýmsi pojivem, tedy zřejmě ekvivalent dřevotřísky
, u starší Mazdy jsem měl ještě klasickou kůži, jedinou nevýhodou byla nehomogenita potahů a jejich přírodní vrásnění... ale v nových autech už kůže asi vůbec není...? (děkujeme vegani!)
naftu do Mazdy tankuju pokud možno bez bio, občas doplním aditivum VIF, u Volva bych v tom pokračoval
ještě se zeptám, jestli nemá někdo zkušenosti s podvozke "na vzduchu" Four C? tedy případné pohodlí versus spolehlivost?
děkuji jinak a snad někdo ještě poradí ohledně výběru nového Volva
David

ohledně nafty = každý den najedu minimálně 100km a o víkendech ještě víc, teď mám spotřebu u 2.2 nafty cca 6,5 l/100km, předpokládám, že tady to bude u menšího motoru s dopomocí elektra asi o trochu víc, XC90 bude těžší auto... kolik se asi tak pohybuje reálná spotřeba?
kůže = na Mazdě mám celokůži a prý se jedná o tzv. ekokůži, tedy prý rozemletou normální kůži a doplněnou jakýmsi pojivem, tedy zřejmě ekvivalent dřevotřísky


naftu do Mazdy tankuju pokud možno bez bio, občas doplním aditivum VIF, u Volva bych v tom pokračoval
ještě se zeptám, jestli nemá někdo zkušenosti s podvozke "na vzduchu" Four C? tedy případné pohodlí versus spolehlivost?
děkuji jinak a snad někdo ještě poradí ohledně výběru nového Volva
David
-
Offline
- Příspěvky: 323
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Solverino: motor má dva zásadne problémy. Prvý je ten, že už nemá oceloliatinove vložky valcov, ale na hliníkovom bloku je naneseny tvrdo povlak - používa sa nikasil, ale konkrétne Volvo netuším čo používa. Keď sa tieto povlaky začali používať u áut (cca 2012-2015), nanašala sa vrstva 0.15mm, aktuálne sa dáva 0.05mm. Opäť ale netuším ako je na tom Volvo. Takže akonáhle sa táto vrstva zoderie, motor to má za sebou. Druhý problém je samotné biturbo. Cca pri 3000ot začne zaberať druhé turbo, ktoré točí údajne cez 350t otáčok. Tu začína problém so samotným mazanim, plus prehrievanim oleja. Vo výsledku čím viac motoru nakladas, tým rýchlejšie degraduje olej, zvyšuje sa trenie a zvyšuje sa opotrebenie. Mild hybrid má predpísaný 0w-20, a ten predpísaný interval 30t je mimo realitu. Samozrejme že samotný výkon láka tomu naložiť. Osobne si myslím, že pri normálnej jazde a pravidelnej výmene oleja, motor nabehá cez 200t bez problémov!
Ohľadom spotreby, pri diaľničnej jazde do 130km/h na pilote robím spotrebu okolo 7,6L (pracovne jazdím IT, za tri dni 2000km po diaľnici). Pri jazde po okreskách do 95km/h sa pohybujem okolo 6,5L. Dlhodobý priemer za posledných tuším 15tkm mám 7,2L.
Ohľadom tej kože, ja mám túto hrubú, a po 120tkm na nej nie sú žiadne známky používania.
Vzduchový podvozok nemám, neviem posúdiť.
Ohľadom spotreby, pri diaľničnej jazde do 130km/h na pilote robím spotrebu okolo 7,6L (pracovne jazdím IT, za tri dni 2000km po diaľnici). Pri jazde po okreskách do 95km/h sa pohybujem okolo 6,5L. Dlhodobý priemer za posledných tuším 15tkm mám 7,2L.
Ohľadom tej kože, ja mám túto hrubú, a po 120tkm na nej nie sú žiadne známky používania.
Vzduchový podvozok nemám, neviem posúdiť.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
- Bydliště: Plzeň-jih
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
mám vzduchový podvozek a jsem s ním spokojený. ale nemám srovnání, předtím jsem ho neměl.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription+
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+,
S60 II 2013 D4 120KW Summum,
bylo: do 08/2025 V40 2013 D2 84KW Momentum + do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 06/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription+
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+,
S60 II 2013 D4 120KW Summum,
bylo: do 08/2025 V40 2013 D2 84KW Momentum + do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 06/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 1 rok 4 měsíce
- Bydliště: Salt Like City = Slaný
- Vůz: Mazda CX5
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
jergus: díky za info ohledně spotřeby nafty - to vypadá moc pěkně
honit bych to moc nechtěl, taky jezdím spíš na pohodu... strávím v autě každý den hodně času, tak bych chtěl jezdit pohodlně, jako v pokojíčku. Jen dotaz kolik už jsi na tom svým autě najezdil? A jaký "běžný" závady mám očekávat?
Škoda že mi nikdo neřekne kolik toho tvrdokovu na povrchu je naneseno a jestli to vydrží při dobrým zacházení a častějších výměnách oleje hodně kilometrů? Kolik je v motoru oleje? Počítám, že tam nebude víc než v mém motoru, tedy ne víc než 5 litrů? Sám používám 0W30, pokud je doporučeno 0W20, tak to už je skoro "voda" a ne olej do motoru... to moc mazat nebude, doporučení na tak řídký olej bude spíš z důvodů ekologie a co nejnižších emisích. Jak je to s AdBlue, kolik ho auto sežere? U mé Mazdy vydrží náplň 10 litrů AdBlue na cca 40.000km. A neředí se u Volva olej naftou při nedokončených regeneračních cyklech?
Harry: díky za info, zeptám se na event. problémy a závady u vzduchového podvozku? Musí se to nějak servisovat, něco pravidelně měnit? Kolik máš na tom podvozku najeto? Je třeba to nějak seřizovat?
Díky za váš čas, kluci.
David

Škoda že mi nikdo neřekne kolik toho tvrdokovu na povrchu je naneseno a jestli to vydrží při dobrým zacházení a častějších výměnách oleje hodně kilometrů? Kolik je v motoru oleje? Počítám, že tam nebude víc než v mém motoru, tedy ne víc než 5 litrů? Sám používám 0W30, pokud je doporučeno 0W20, tak to už je skoro "voda" a ne olej do motoru... to moc mazat nebude, doporučení na tak řídký olej bude spíš z důvodů ekologie a co nejnižších emisích. Jak je to s AdBlue, kolik ho auto sežere? U mé Mazdy vydrží náplň 10 litrů AdBlue na cca 40.000km. A neředí se u Volva olej naftou při nedokončených regeneračních cyklech?
Harry: díky za info, zeptám se na event. problémy a závady u vzduchového podvozku? Musí se to nějak servisovat, něco pravidelně měnit? Kolik máš na tom podvozku najeto? Je třeba to nějak seřizovat?
Díky za váš čas, kluci.

David
-
Offline
- Příspěvky: 323
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Solverino: ja som kupoval auto z odstupeneho lízingu s nájazdom niečo cez 70t, aktuálne má tuším 119t km. Závadu som mal jednu, prasknutý termostat. Číňania zle utesnili kryt ventilov a ten riedky olej natiekol po motore priamo na plastový termostat, a ten praskol. Výmena dosť problematická, nakoľko všetko pred motorom muselo ísť von (celkový čas práce tuším 12 hodín) - pripájam fotky.
Čo sa týka adblue tak reálne je to 1L adblue na 800km. Regenerácia ani neviem kedy sa spustí, vtedy sa ale vypne štart stop systém a narastie okamžitá spotreba, klesne okamžitý dojazd. Asi len raz mi nedokoncilo regeneráciu a nechal som auto ešte 15min bežať.
Oleja je v motore nad 5L (tuším 5.3), do mildhybridu len 0w-20. Do modelu D5 bez mildhybridu ešte v USA bola alternatíva 5w-30.
Čo sa týka cestovného komfortu, za mňa top. Čo som mal extrém tak od nás do Norimbergu (cca 900km) s dvomi zastávkami po 10min a vôbec som nebol dolamany.
Čo sa týka adblue tak reálne je to 1L adblue na 800km. Regenerácia ani neviem kedy sa spustí, vtedy sa ale vypne štart stop systém a narastie okamžitá spotreba, klesne okamžitý dojazd. Asi len raz mi nedokoncilo regeneráciu a nechal som auto ešte 15min bežať.
Oleja je v motore nad 5L (tuším 5.3), do mildhybridu len 0w-20. Do modelu D5 bez mildhybridu ešte v USA bola alternatíva 5w-30.
Čo sa týka cestovného komfortu, za mňa top. Čo som mal extrém tak od nás do Norimbergu (cca 900km) s dvomi zastávkami po 10min a vôbec som nebol dolamany.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Já myslel, že XC90 už se v naftě nevyrábí, nebo?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 74
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Pokud vím tak katastrofické scénáře s výměnami motoru se děly hlavně do roku 2016 kvůli pístním kroužkům, než byla opravena konstrukční vada. V té době opravili také konstrukční vadu egr. Takže určitě nekupovat ojetinu pod 2017. Pokud vím tak si nikdo nikdy na vydření nějakého pokovení válců nestěžoval, takže to je asi ok. Horší je že výjimečně dojde k prasknutí vložky válce. Ale to se asi může stát u každého motoru. Za to prosakující víko ventilů je zřejmě běžná věc, ale na opravu jednoduchá a žádný velký problém. Těch 11 litrů adblue sežere D4 ve V60 tak do 10000km.
Naposledy upravil(a) tomsi dne 22 kvě 2024 08:43, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 323
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Tomsi: tu z okolia viem o jednej XC60 2021 - výmena motora v ramci záruky pri necelých 60tkm práve kvôli zodratemu povlaku, a o jednej XC90 mildhybrid taktiež zodraty povlak, výmena v rámci záruky
-
Offline
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
- Bydliště: Plzeň-jih
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Vzduchový podvozek: u mě původní majitel v rámci selekt záruky měnil kompresor někde kolem 120-130tkm, já kupoval ve 134tkm a mám najeto zatím cca 15tkm bez problému. nic se neseřizuje.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription+
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+,
S60 II 2013 D4 120KW Summum,
bylo: do 08/2025 V40 2013 D2 84KW Momentum + do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 06/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription+
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+,
S60 II 2013 D4 120KW Summum,
bylo: do 08/2025 V40 2013 D2 84KW Momentum + do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 06/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
-
Offline
- Příspěvky: 323
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Máš pravdu. Teraz som to pozrel u nás v BB, od 1.1 je v ponuke len benzín B5 a benzín T8 pre model XC90.
-
Offline
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
proto mi přišla ta debata o katastrofický scénářích s naftou dost zbytečná, když se má jednat o nový vůz...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 323
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Ono to vo všeobecnosti platí o všetkých nových motoroch, nikasil používajú všetci, interval 30t všetci (alebo teda tie bežne automobilky). Minulý týždeň napr jeden známi menil v záruke motor v Q8, nájazd okolo 70t. Nedávno firma s ktorou spolupracujeme na nejakom opli MPV pri 170t menili motor, firma pre ktorú brusime hlavy zrovna kucha Citroen jumpy. Minulý týždeň sme brúsili hlavu z nejakého vw, tam si dal zákazník zodraty motor vyvlozkovat.
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 1 rok 4 měsíce
- Bydliště: Salt Like City = Slaný
- Vůz: Mazda CX5
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Nafta se samozřejmě ještě prodává jako nové vozy s nájezdem 0 km - je ještě poměrně dost skladových vozů, ze kterých bych si vybíral.Lukaso píše: 19 kvě 2024 13:24 proto mi přišla ta debata o katastrofický scénářích s naftou dost zbytečná, když se má jednat o nový vůz...
Přidáno za 2 minuty 14 sekund:
Jinak jsem našel např. tohle video a koukám, že interiér ve žluté kůži poměrně hodně zničený už po 240.000 km, i když asi taky záleží na to jak to majitel používal a jak se o kůži staral... taky koukám, že světla se mlží, prý je to známá závada... chmm, to nic moc, nové bude asi raketa

https://www.youtube.com/watch?v=xXHrIVLu8vY
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 1 rok 1 měsíc
- Bydliště: Louny
- Vůz: XC90 B5 MY2020
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Tak s naši XC90 B5 MY2020 máme jiné zkušenosti. 80.000km a odešli turba ( cena opravy 140t , servisem poskytnuta 50% sleva , tak jsme nakonec platili polovinu a bez informace o závadě) a letos ani ne po roce od výměny , tak se odporoučel motor, nájezd 103.000 … prémiová nafta , servisováno ve Volvu a stejnak se auto proměnilo v těžítko … Motor se bude rozdělovat příští týden, ale po shlédnutí záznamu z kamery ( viz odkaz pod textem) a konzultaci s pár lidmi to nevypadá na dobré zprávy
https://youtu.be/DQidUP7QntQ?si=mNAjZ3z5g0DgWuKe
https://youtu.be/DQidUP7QntQ?si=mNAjZ3z5g0DgWuKe
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10001
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Tak to je sakra krátká životnost. Nedostávalo auto nějak výrazně zabrat? Jako třeba studený a plnej kotel nebo žádné dochlazení po svižné jízdě po dálnici nebo se s ním jezdilo normálně? Výměny oleje počítám, že byly 30tkm dle servisního plánu, nebo byly kratší?
Ještě mě napadá, jestli auto dokázalo správně regenerovat DPF při pravidelných delších trasách? To taky může odpravit motor tím, že se olej ředí naftou a pak nemaže.
Díky za reakci a také info, co se v motoru pokazilo.
Ještě mě napadá, jestli auto dokázalo správně regenerovat DPF při pravidelných delších trasách? To taky může odpravit motor tím, že se olej ředí naftou a pak nemaže.
Díky za reakci a také info, co se v motoru pokazilo.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 323
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Hajnej: v podstate mňa ako obyčajného užívateľa takéto veci nemajú čo zaujímať. Moja žena napríklad ani nečítala manuál k autu.
No a k téme, pár dní dozadu som videl XC90 2019 B5, nájazd 62t, spotreba 12,5L a 2-3x za deň sa auto hodilo do núdzového režimu s poruchami turba.
No a k téme, pár dní dozadu som videl XC90 2019 B5, nájazd 62t, spotreba 12,5L a 2-3x za deň sa auto hodilo do núdzového režimu s poruchami turba.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10001
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Jerguš - nojooo, ale jsou případy, že se diesel pořídí na hrkačky po městě a pak se lidi díví, že mají v prdeli kroužky. A že se na auto za studena nešlape je obecně známá věc. Takové hrubé zacházení snad dokáže přežít jen velká atmosféra v benzínu bez turba.
Proto je dobré pídit se po historii provozu vozidla, aby to nevypadalo tak, že XC90 SPA je opravdu paštika. Nebo je opravdu paštika?
Proto je dobré pídit se po historii provozu vozidla, aby to nevypadalo tak, že XC90 SPA je opravdu paštika. Nebo je opravdu paštika?
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 74
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Mám V60 D4 2019. Před rokem koupeno z Německa s 140k. Teď 150k km a během roku neubyla ani čárka z měrky oleje, výfuk čistý, nic nečoudí, vše funguje, takže za mě motor OK. Co není OK, že jsem musel nechat pretesnit víko ventilů a je to prý standardní věc. Olej nemizel, ale všiml jsem si mastnoty ze zadní strany.
-
Offline
- Příspěvky: 323
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Hajnej: ja vidím problém v dvoch rovinách. V oboch je to o lenivosti a nekompetentnosti.
Prvá rovina je sám užívateľ. Ľudia nemajú ani základné vedomosti ako funguje motor, moderný motor je pre nich už niečo nadpozemske. Nemajú záujem sa vzdelávať, nemajú záujem čítať, vládne im lenivosť a pohodlnosť. Výsledkom je opotrebovanie auta / motoru zo zlého zaobchádzania.
Druhá rovina sú samotné automobilky. Optimalizácia výrobných nákladov je hlavná príčina znižovania kvality a moderné auta (väčšina) je dimenzovana na záručnú dobu. K tomu sa pripája nízka miera vzdelania a skúsenosti personálu pri vývoji. Výsledok potom vidíme v praxi.
Takže tvoju otázku by som skôr preformuloval "aké auto od akej automobilky ešte nie je paštika".
Prvá rovina je sám užívateľ. Ľudia nemajú ani základné vedomosti ako funguje motor, moderný motor je pre nich už niečo nadpozemske. Nemajú záujem sa vzdelávať, nemajú záujem čítať, vládne im lenivosť a pohodlnosť. Výsledkom je opotrebovanie auta / motoru zo zlého zaobchádzania.
Druhá rovina sú samotné automobilky. Optimalizácia výrobných nákladov je hlavná príčina znižovania kvality a moderné auta (väčšina) je dimenzovana na záručnú dobu. K tomu sa pripája nízka miera vzdelania a skúsenosti personálu pri vývoji. Výsledok potom vidíme v praxi.
Takže tvoju otázku by som skôr preformuloval "aké auto od akej automobilky ešte nie je paštika".
-
Offline
- Příspěvky: 74
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Ještě jeden poznatek. U Volva teoreticky vydrží motor nekonečno km. První výměnu motoru si majitel zaplatí a další výměny už jsou podle záručních podmínek až do změny majitele zdarma.
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 1 rok 1 měsíc
- Bydliště: Louny
- Vůz: XC90 B5 MY2020
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Predehrivani, dochlazovani , normalni ježdění , obcas svizneji po dálnici 150, ale vzdy po zahřátí a pak i dochlazovaní , výměny po roce ( v našem případě po 20t km ) , servisované jenom v autorizaku. Budeme vedet pristi tyden kdy je naplánováno rozebíráníhajnej píše: 14 srp 2024 11:28 Tak to je sakra krátká životnost. Nedostávalo auto nějak výrazně zabrat? Jako třeba studený a plnej kotel nebo žádné dochlazení po svižné jízdě po dálnici nebo se s ním jezdilo normálně? Výměny oleje počítám, že byly 30tkm dle servisního plánu, nebo byly kratší?
Ještě mě napadá, jestli auto dokázalo správně regenerovat DPF při pravidelných delších trasách? To taky může odpravit motor tím, že se olej ředí naftou a pak nemaže.
Díky za reakci a také info, co se v motoru pokazilo.
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
já si jen říkám kam jsme se to jako dostali? to je neskutečný shit... je úplně jedno jak uživatel s autem jezdí, ale přece 100tis km ten motor musí vydržet i kdyby tomu nakládal studenýmu a nedochlazoval, nebo ani moc neměnil olej. příšerná kvalita. o auto se sám starám pečlivě ale kdybych měl uvažovat že tomu nesmím ani naložit na dálnici nebo tomu dát zabrat aby se to neposralo tak to snad hodím na hnůj.
kamarád byl extra poleno a ledovýmu passatovi V6 TDI nakládal snad 4 roky (150tis, km) než se přidřel na vačkách, já to vždy sledoval kdy už...já zas neměl problém brát rodinný auto na okruh, ale vždy pohoda, ničemu to nevadilo, zakže když slyším o takový kvalitě, trochu mě to staví na zadní...
mimochodem nikasil se podělá když se jezdí na sirnatý palivo...to je problém hlavně v USA
u rozebírání by měl být soudní znalec ideálně, ať přimějete výrobce k podílu na opravě
kamarád byl extra poleno a ledovýmu passatovi V6 TDI nakládal snad 4 roky (150tis, km) než se přidřel na vačkách, já to vždy sledoval kdy už...já zas neměl problém brát rodinný auto na okruh, ale vždy pohoda, ničemu to nevadilo, zakže když slyším o takový kvalitě, trochu mě to staví na zadní...
mimochodem nikasil se podělá když se jezdí na sirnatý palivo...to je problém hlavně v USA
u rozebírání by měl být soudní znalec ideálně, ať přimějete výrobce k podílu na opravě
-
Offline
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?
Bez urážky si myslím, že jsme se bohužel dostali do fáze, kdy spotřebitel má představu, že pokud si koupí novou věc, tak se k ní může chovat jakkoliv a má jakési právo na to, aby to spolehlivě fungovalo. A to nejenom v automobilovém průmyslu. Přesto souhlasím, že 2.0 diesel v mastodontí XC90 není nejlepší nápad a motor konstrukčně a kvalitou není nic k chlubení.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: labanos