"Tondův devítník" Volvo 940

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

Ahoj,
tak V70 je u nového majitele a devítka mi po všech pokusech prodat zůstala. Nakonec jsem poprodal druhou půlku vozového parku a zůstala akorát devítka a Toyota. Rozhodnuto udělat s červeného volvího sedanu letní daily car. Ale když už to zůstává tak přes jaro chci dolaďovat spoustu věcí, tak si zde troufnu dát fotky z oprav a tak dalšího :D (Nejsem mechanik, jen člověk kterého stará auta fakt baví) :D

:D :D Kdyby šla okolo ještě jedna, v kombíku se stejným motorem a převodovkou s overdrive. Tak po ní sáhnu :D

Jistě se znáte z inzerce, snažil jsem se jak vůl ji dlouho prodat :ROFL: :ROFL:

vityjan
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 955
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od vityjan »

Bylo tu kdysi krátké období, kdy každý chtěl krabici... Poslední 2-3 roky je velký útlum a navíc převažuje poptávka po 945, jak jsi sám naznačil. Užívej si ji a budeš spokojen.
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985

Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

Zpráva smazána
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Ravan dne 05 pro 2024 22:43, celkem upraveno 1 x.

Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

Tak téže zaktualizuji, k sedanu se přidal i kombík. Bude pokus ho zachránit. Tak sám sobě držím palce :D B230FD

Prvotní podezření je na špatnou vodní pumpu a čidlo teploty chladiva. Tak uvidíme co tomu opravdu bude, zatím teda akorát přivezeno a jen zaparkováno. :fool:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

FrantaB
Offline
Příspěvky: 768
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od FrantaB »

Jestli z ní budeš mít víkendovku, bude to fajn.
Krabici "chtěl každý", jenže v době kdy V70 byly za násobek-s výjimkou pár srdcařů. Spotřeba a hluk uvnitř se kterým jedeš v krabici 110 ti dává ve V70 rychlost 140-150, což je pro některé podstatný argument. A z krabic se pomalu stávají veterány...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru

Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

No Franto, jezdím převážně okres Benešov a Prahu. V70tka byla výtečná na dálky, ale tu pohodlnou a klidnou plavbu si po Praze a okolí užívám více jak s V70. Sedan bude spíš víkendovka, ale kombíka bych chtěl zkusit na denní ježdění.

Výska
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 245
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Šluknov
Vůz: Volvo 940 Turbo 1996
Bydliště: Šluknov

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Výska »

Já devítku použivám na denní bázi, ale nyní jsem si pro tyto účely zakoupil V70 s desetiventilem (P80) a devítku bych rád začal postupně vyhezčovat, protože už pomalu chytá nějaký ten veteránský potenciál a přijde mi škoda ji huntovat.
_________________
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6

Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

Tak dneska maličký posun. :D
Všem jak to trvá na YouTubu do deseti minut. Mě půl dne, každý šroub jinej pořádně zarostlej. + pořádný proplach systému.. Tak uvidíme, pomaličku si drbu hlavu, že mám chuť to prozatím zprovozňovat. :D
Ale vodní pumpa jako nová :D

Přidáno za 2 minuty 43 sekund:
Výska píše: 17 kvě 2024 07:32 Já devítku použivám na denní bázi, ale nyní jsem si pro tyto účely zakoupil V70 s desetiventilem (P80) a devítku bych rád začal postupně vyhezčovat, protože už pomalu chytá nějaký ten veteránský potenciál a přijde mi škoda ji huntovat.
Inu tak to mám se sedanem. I když je to mé nejspolehlivější auto, tak se mi nechce tahat. Modrý kombík je "pořádně zajetý" už je na něm hodně vidět jeho krušný život. Zušlechťovat ho do velmi pěkného stavu si myslím je blbost po všech stránkách. :o
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

Bude to "perná zima"

Pokus o záchrany kombíku před Valhallou.. Tak uvidíme. Musím poděkovat uživateli Luboš, že mi drží motor...
Furt ale mnou cloumá, že je to šílenství, na tom autě je spoustu věcí špatně...

Přidáno za 2 minuty 23 sekund:
Sedan udělal spoustu radosti a služeb. Konec STK, tak hurá připravit na novou..
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

Tak ze zimního projektu se stal jarní. Hurá v následujících dnech vyndat nápravu a nádrž..
vf.jpg
486762615_1227911845565557_1567475393521392700_n.jpg
485277129_600391489660658_8800137188212832517_n.jpg
Podvozek mi dělá radost, na svářečku toho je malinkato. Aneb asi tři dirky o velikosti padesátikoruny.
Náhodou, nezkoušel někdo suřík na natření podvozku? Něco jsem si o něm četl a výsledky zní zajímavě..
485779261_670940138807041_6466895915364227214_n.jpg
A venku je výfuk.. Rozhodl jsem se od svodů dál dávat nové kusy.. Když už.. Původně jsem chtěl i svody dát nové.. Ale 14 tisíc se mi za ně dávat nechce. :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

kolemjdouci
Offline
Příspěvky: 675
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 745 kostka
Bydliště: Pha skoro

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od kolemjdouci »

A jak na tom ty svody jsou, že je chceš měnit? Je to kus litiny, který dokud nepraskne, tak funguje ( a když praskne, tak někteří umí zavařit). Můžeš je zkusit nechat srovnat na přírubách, nebo je pročistit i zvenku, ale to je kosmetika.
Výfuky občas krabicáři kupují z nerezu, Rakkaror, Ferita nebo simons
Suřík je materiál našich otců a dědů, nejsem si jistý, jestli ho dneska seženeš a mám za to, že jsou lepší základovky a inhibitory koroze. Vzhledem k tomu, že suřík je jakási sloučenina olova, je jedovatý a proto zakázaný. Pokud někdo nabízí suříkovou barvu, je dost možná "suříková", takže bez suříku. Za sebe doporučím mechanicky odrezit, potom inhibitor/pasivátor/invertor koroze (každý tomu říká jinak, ale je to v zásadě na bázi fosforu a rez to mění na oxid fosforu) a přes to dvousložkovou základovku (epoxy, polyuretan, jak je libo).
Ať se daří a škatule se hýbou.

Přidáno za 1 minuta 29 sekund:
p.s. ten katalyzátor vypadá pěkně, jestli nemá obal na kaší, tak bude ještě jezdit. A jestli je obal hyn, tak by ho někdo mohl umět zalátat.
_________________
škatule hejbej se

Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

Na nerez jsem se díval také,
ale popravdě asi jsem maličko cymprdlína, je na mě hlučný. Co jsem se bavil s výfukářem, tam tichosti co má "klasický plech" nerezem nedosáhnu..

Svody, no chtěl bych je nějak zakonzervovat a zbavit oxidace.. Pokud se o víkendu vejdou do ultrazvukové čističky, tak je zkusím. Popř. plán b) čištění laserem... Ať to nějak vypadá a netrpí to.

K 25 tinám jsem si nadělil nový katík a trubku co jde k němu od svodů.. Před montáží na auto to pak ještě asi nastříkám zinkovou barvou?
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2180
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od peter cz »

Zinková barva je k prdu, jestli to chceš dobře zakonzervovat, tak to nech našopovat hliníkem, jen to nevypadá tak hezky no. A není nerez jako nerez, Ferita nebo Simons v nerezu jsou opravdu hlučnější (resp. ne uřvané, spíš v určitých otáčkách trochu duní jako skoro každý nerez), ale Rakaror se v tomhle ohledu blíží spíš obyč výfuku, tak toho bych se nebál.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

Díky za tip s tím šopováním..
A asi "klasický" postup další vrstva "klasická barva na výfuky" Asi nemá smysl že?

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Urvanej »

Ne, co je šopovaný je navždy. Mam takhle 10let 1. díl na Kájovi a ani se nehnul.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kolemjdouci
Offline
Příspěvky: 675
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 745 kostka
Bydliště: Pha skoro

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od kolemjdouci »

čím blíž k motoru, tím asi lepší, ale mám pocit, že zadní partie reznou ochotně i zevnitř?
_________________
škatule hejbej se

Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

Jo, ten můj co tam byl rezl především zevnitř.. Z venku hezký, ale po prosondování vnitřní obal téměř K.O. výrobce BOSAL, ale byl tam asi již dost dlouho. To šopování mě zaujalo dík za tip. Sonduji, zda ho nenajdu v nějaké rozumné vzdálenosti.

Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

486801724_1118574030025026_7416674447915324499_n.jpg
487535675_512663688561977_4399524278477916246_n.jpg
Katík vypadal dobře, ale tedka jak jsem ho odpreparoval, tak jsem našel pár prasklinek.. Tak asi bude smysluplné, ho dát do výkupu...
486723640_1034411701877206_4879589771662005389_n.jpg
O víkendu se poštěstilo koupit za hezké peníze ještě jedny alu Nova, jedny mám díky V. J. Ale ty si šetřím pak na léto. Tyhle mají víc škrábanců.
V.F.jpg
A konečně po hodinách příprav a musím zaklepat na dřevo ani jednom nestrženém šroubu je venku náprava. Tak se na ní mohu teďka vyřádit..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Dural8 »

kolemjdouci píše: 25 bře 2025 23:09 A jak na tom ty svody jsou, že je chceš měnit? Je to kus litiny, který dokud nepraskne, tak funguje ( a když praskne, tak někteří umí zavařit). Můžeš je zkusit nechat srovnat na přírubách, nebo je pročistit i zvenku, ale to je kosmetika.
Výfuky občas krabicáři kupují z nerezu, Rakkaror, Ferita nebo simons
Suřík je materiál našich otců a dědů, nejsem si jistý, jestli ho dneska seženeš a mám za to, že jsou lepší základovky a inhibitory koroze. Vzhledem k tomu, že suřík je jakási sloučenina olova, je jedovatý a proto zakázaný. Pokud někdo nabízí suříkovou barvu, je dost možná "suříková", takže bez suříku. Za sebe doporučím mechanicky odrezit, potom inhibitor/pasivátor/invertor koroze (každý tomu říká jinak, ale je to v zásadě na bázi fosforu a rez to mění na oxid fosforu) a přes to dvousložkovou základovku (epoxy, polyuretan, jak je libo).
Ať se daří a škatule se hýbou.

Přidáno za 1 minuta 29 sekund:
p.s. ten katalyzátor vypadá pěkně, jestli nemá obal na kaší, tak bude ještě jezdit. A jestli je obal hyn, tak by ho někdo mohl umět zalátat.
Se suříkem nemáš pravdu, lepší základovku na rozjetou korozi neseženeš. Ber to jako fakt. V jediném, v čem máš pravdu, že sehnat jí je kumšt, ale cesty jsou...a je jich dokonce více ;)
_________________
V60 D4

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Urvanej »

No, nevím co tu tajnůstkaříš, ale pokud koupíš suříkovou barvu, tak suříku obsahuje přesně 0%. Musíš si to rozmíchat sám, ale koupit ho jako chemikálii taky neni uplně snadný.
A uplně nejlepší jsou ty návody na youtubu, kde to smíchaji s 2k základem, který všechny ty zrna pěkně obalí, takže je to uplně k ničemu :lol:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

Pravý suřík, se shánět nedá bez povolení a i tak je potřeba xx dalších povolení (dle internetu).
Před x lety jsem viděl natřený nějaký stařičký teréňák touhle barvou, pan majitel řekl, že to dělal před více jak 30 lety.. A rám toho auta byl furt jak nový, akorát svítivě oranžový.

Poradím se po víkendu v místních barvách a lakách copak mi doporučí...
486716481_679354887795210_9060523913708645718_n.jpg


487697132_630145123340925_2490540762426303351_n.jpg
487931233_533441616116431_7714724108349317310_n.jpg
Tak náprava nějaký čas schramstne.. Před tím, než to rozeberu, jsem to chtěl očistit od toho nejhoršího "jehličkovou odrezovačkou" co měl ve slevě Lidl.. Není to špatný na těžko dostupná místa, ale plocha se s tím dělá dost zdlouhavě. Tak snad o víkendu na tom bude více progresu.

Přidáno za 3 minuty 56 sekund:
Zaujalo mě, že na autě jsou nivomaty... Když jsem to kupoval, pár let zpět, tak si sedal dost zadek a nechtělo se mu nahoru. V servisu vyměnili pera, akorát jsem si i dle faktur a OEM čísel ověřil, že k těm nivomatum dali péra co jsou ke standartnímu tlumiči.. Nové tlumiče mám připravené.. Škoda, že jsou nivomaty tak drahá sranda.. Jinak bych tam dal to, co tam bylo asi již z výroby.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Urvanej »

Niva mam na Kájovi a chtěl bych je zachovat, je to super věc. Taky je mam kombinovaný s obyč pérama, protože už to maji dlouho za sebou, ale auto furt zvednou, když ho naložim.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ravan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 84
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Neveklov
Vůz: Volvo 940, 2.3 Redblock 1990

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Ravan »

Asi repasovat nejdou viď? Tady stačilo pár věcí do kufru a sedal si zadek.. Co jsem koukal, tak jen do nivomatů 25k dat nemohu.. :o :x

Vyhazovat je nebudu, dám je do skladku a uvidíme co se časem podaří 🙂

Co jsem koukal, tak ten kombík je má dle všeho taky. Ale ta samá písnička, sedá si zadek a nahoru se mu moc nechce.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

"Tondův devítník" Volvo 940

Příspěvek od Urvanej »

Hele když někde najdem někoho, kdo to udělá, asi bych i 10 za oba dal, ale víc se mi taky nechce...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Re:

Příspěvek od raolsa »

Kdysi jsem si emailoval s nějakým chlapíkem ze Slovenska, který to repasoval, ale už je to tak 10 let, možná více.
Já nakonec skončil u konverze na obyč tlumiče, takže reference nemám.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé