Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 142
- Registrován: 1 rok 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: XC90 2019 B5
#101 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Fankman: ak som to dobre pochopil, popod viko ventilov ti unikal olej? Skontroluj si, či máš od oleja zatečený motor a hlavne si skontroluj či sa olej nedostal na plastový termostat / 4 cestný ventil. Termostat je z nekvalitného plastu a z toho riedkeho oleja doslova napuchne a roztrhne ho. Mne sa to stalo za prevádzky a prišiel som za jazdy o chladiacu kvapalinu, následný odťah a oprava (cca 8 hodín kým sa k tomu termostatu v servise dostali).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Jičín
- Vůz: Volvo V60 CC MY2020
- Bydliště: kousek od Jičína
#102 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
jergus.balaz: čao, díky moc za radu. Určitě na to mrknu co vím tak to utíká někde v zadní části motoru - mezi kabinou a motorem, proto prý na to nemohli hned tak přijít, ale víš jak dekl shodit z motoru a podívat se stejně mohu.
#103 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Koupil jsem V60 D4 model 2019 rv. 2018 Volvo selekt v Německu. Najeto 140k a také jsem si nedávno všiml že zadní strana motoru je od oleje a prosakuje pod víkem ventilů. Půjdu to dát na záruční opravu. S těmi km už je tam myslím spoluúčast ceny dílů. To vypadá že je to těsnění víka nějak systémové slabé. Ještě je rozpraskaná guma v tom silentbloku motoru co trčí nad motor. Jsem zvedavy, jestli to také půjde na záruku.fankman píše: ↑27 led 2024 19:03 Tak jsem absolvoval první servis se svým autem v autorizáku a čekalo mě celkem rozčarování. Abych vše shrnul tak by se to dalo dát do dvou pohledů Negativní - Pozitivní.
Negativní:
1) Zjištění že servisy Volvo nesdílejí data nejen na úrovni EU atp., ale ani mezi sebou - Pokud koupíte tedy Volvo z programu Volvo Selekt zde v ČR, kdy většinou půjde o auto dovezené ze SWE tak prakticky nebudete schopni zjistit co na Vašem autě ve SWE bylo děláno - servisky sice máte papírové, zde ale bude pouze většinou pouze razítko, datum, nájezd. Dále pokud tedy budete servisovat auto v autorizáku, potom začnete jezdit do jiného vůbec nebudou vědět co na autě bylo provedeno atp. Pokud to vy sami nebudete vědět ( zde tedy servisy ČR popisují co na autě bylo děláno oproti SWE ). Toto mě teda velmi nemile překvapilo, neboť v dnešní době bych považoval za standart. Když jsem před více jak 10.lty nafasoval služební VW tak v té době to, už bylo zde standartem u Volva v roce 24 nikoli.
2) Tento problém je přímo související s problémem číslo jedna - Volvo veškeré úkony pouze doporučuje tzn. výměna oleje v převodovce po 60tis. / 2.roky je pouze "doporučená", takže i když mám v servisce na 54tis. km / cca. 2.roky od počátku provozu potvrzení o servisu nikdo Vám nezaručí, že skutečně bylo toto provedeno - Dle slov mého technika, ale lze předpokládat, že vzhledem k tomu, že auto bylo servisováno, autorizákem, kde auto bylo i zpětně vzato zpět do dalšího prodeje, že servisy probíhaly dle doporučení Volvo.
3) Trochu přemýšlím jak si vyložit, že auto jsem kupoval počátkem srpna 23, ke konci září 23 jsem řešil záruční opravu sedáku spolujezdce, při té příležitosti jsem řekl technikovi ať auto i tak kompletně prohlédnou, vše prý OK akorát zjištěno, že na zadních brzdách jsou desky již na cca. 5.tis. km a jinak nic. Desky jsem nechal samozřejmě vyměnit a vše se zdálo být v pořádku. O měsíc později jsem u kamaráda byl na výměně pneumatik, kde, když měl auto na zvedáku tak trochu ze zvědavosti a trochu i z jeho přesvědčení, když má auto zvednuté projít s lampou a případně odhalit nedostatky. Přišel na to, že se celkem dost rosí olejem trubka spojující obě turba. Na toto jsem technika včera upozornil, přičemž dle jeho slov normální jev, kdy dochází k teplotním roztažnostem příruby. a tím pádem i tomuto rosení. I tak jsem si stál za svým, ať se na to podívají a také se mě to vyplatilo - únik oleje z důvodu načatého těsnění pod krytem ventilů. Přičemž dle parametrů Volvo se mění nejen těsnění, ale i víko odhad nákladů na opravu cca. 10-12.tis. kterou jde uplatnit na záruku. To by nevadilo, ale trochu mi připadá divné, že "vesnický auto - pneuservis" odhalí závadu, kterou autorizovaný servis nedokázal odhalit měsíc předtím. Olej se tedy zatím neztrácel, ale technik víceméně naznačil, že je nejvyšší čas to vyřešit. A tak jsem rovnou vyžádal další termín prohlídky.
abych tedy nepsal jenom o Negativech zde i ty Pozitiva:
1) Profesionální přístup - na autě pracují dva technici, takže veškeré úkony: olej motoru, automatu, Haldexu vč. fitlrů, adaptace automatu, nahrání nejnovější verze SW a opět kompletní prohlídka celého vozu hotová za 40.minut.
2) Jelikož mám vše ve Švédštině a tu fakt neovládám, tak mě ochotně byly vypsány všechny potřebné servisní úkony. Co auto , kdy potřebuje. což samozřejmě chci dodržovat a spíše dřív než to co stanovuje samotný výrobce. To že ještě za tři týdny jedu na záruční výměnu víka ventilů se mi i hodí, neboť potřebuji ( spíš chci ) udělat preventivně ještě výměnu brzdovky - které sice by měla být provedena před rokem, ale jelikož tento úkon není vypsán v servisce, tak ho nechám preventivně raději udělat, nyní na to, už nebyl dle technika čas - rozsah jsme si potvrzovali po telefonu, kdybych věděl jak to Volvo s tou komunikací má, tak bych to rovnou řešil.
3) Řešení záručních problémů - rychlé, bez výmluv prostě OK auto je v záruce není co řešit - ještě se bude muset prý vyměnit osvětlení ( nefunguje ), případně celá klika u spolujezdce.
4) Cena servisu - upřímně dle toho co jsem četl, že autorizované servisy Volvo jsou abnormálně drahé oproti jiným značkám, nemohu souhlasit cena lehce přes 17.tis. vč. DPH mě nepřipadá nějak neadekvátní, musím tedy počítat, že jsem dostal -15% slevu vzhledem k tomu, že auto prý spadá již do akce 4+. Pro srovnání jen mot. olej v bratrově Seatu Terraco vyjde ve VW servise na nějákých cca. 5tis. Kč, tak zde jsem na stejné částce a z Volva mě prostě nebolí záda a nejsem vyklepaný jak Marlborka.
Celkově zatím zkušenost se servisem 80% s Volvem jako se značkou 70% (nebýt servisní komunikace neměl bych problém dát klidně 90 a víc %) s autem samotným 95%.
Zatím Petr.
PS: Ještě dvě zjištění z toho servisu:
1) Moje auto ač "4.leté" bylo na servise jako dinosaurus - na dílně skoro a jenom SPZ EL - hybridy a EL auta, moje ještě čistý Dechťák tam trochu nezapadalo.
2) Servis připojuje auto na na různé přístroje - proplach převodovky atp. pomocí gumových hadic, el. kabelů atp. které potom visí přes blatníky ( v mém případě naštěstí přes světlo )no a jak technici opakovaně auto zvedají nahuru a dolů ( v mém případě asi 3x ) tyto hadice a kabely pěknou kloužou po těchto lakovaných částech ( vedle mě XC90 právě přes blatník ) no nevím jestli to chcete vidět u zánovního auta za třeba 2.mio - to ještě někoho nenapadlo přes blatník pod to hodit nějaký hadr?
#104 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
vedeli by ste mi povedat ci ked kupim auto z programu volvo selekt napr zo svedska, ci ta zaruka plati aj na slovensku?
#105 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Platí v celé EU. Chystám se uplatnit selekt z německa v ČR, tak uvidíme.
#106 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
to je dobra sprava, potom daj info ako to dopadlo
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Jičín
- Vůz: Volvo V60 CC MY2020
- Bydliště: kousek od Jičína
#107 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
No já mám jít na výměnu víka a těsnění ventilů teď ve středu 21.2. ještě jsem ze zvědavosti dojel ke kamarádovi, který mě upozornil na ten unik z víka ventilů, aby kouknul jestli není ještě někde jinde případný problém - tak mi sházel dekle z motoru a celkem mě překvapil - olej z víka teče docela dost - je pravda, že i kontrola stavu oleje ukazuje, že trochu od výměny před měsícem ubylo. Co jsem byl překvapený tak těsnost vysokotlakého čerpadla nafty je také, už zoufalá - nafta stéká na převodovku. A ani těsnění pod hlavou není úplně OK - z čelního pohledu jde vidět, že se začínají objevovat olejové mapy na bloku motoru. Docela mě překvapilo jak je celkově motor od olejových a naftových map zapraskaný. Jako druhé auto a dělníka ve firmě používáme Forda Galaxy r.v. 2006 naj. cca. 300tis. km a jako rozdíl mezi Volvem V60 CC MY2020 s nájezdem nyní 113.tis km není nějak markantní, nečekám, že motor bude čistý jak nový ( sůl, prach, špína atp. je jasný ), ale tolik úniků jsem také zas nečekal. Tak uvidím co se dozvím ve středu.
#108 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Já jsem objednaný za 2 týdny. Mě teda za 5000km ještě z digi měrky nezmizela ani čárka, ale motor je zezadu pěkně zasviněný. Řeknu jim aby se podívali pořádně jestli ještě někde něco teče nebo je špatně, že jim tu hodinu práce zaplatím, ale očekávám, že vše z pohodlnosti zamlčí, respektive se ani nepodívají. Měl jsem do teď naftový Focus rok 2005 najeto 400 000 a taky přímo z motoru olej nikde netekl, nemusel se dolévat. Pod motorem ještě nebyl kryt a pod autem nikdy nebyla ani kapka. Je to docela zklamání a hlavně je zklamání, že se Volvo chlubí jak dělá důslednou kontrolu select, aby prodávali auto jako nové a přitom kašlou na to, že z toho teče olej, u vás i nafta.
A nevěřím že to je problém jen zde na fóru zatracovaného dieselu a ne vychvalovaného benzínu, tam ty úniky budou určitě taky.
A nevěřím že to je problém jen zde na fóru zatracovaného dieselu a ne vychvalovaného benzínu, tam ty úniky budou určitě taky.
Naposledy upravil(a) tomsi dne 06 bře 2024 13:52, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Jičín
- Vůz: Volvo V60 CC MY2020
- Bydliště: kousek od Jičína
#109 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Tak mám po všem nakonec teda auto zůstalo v servise dva dny, musím zas uznat, že dealer nabídnul náhradní auto zdarma. Každopádně, když jsem auto předával tak technikovi jsem všechny své výtky sdělil a říkal, že vše řádně prohlédne. Auto předal a cca. půlhodiny po odjezdu telefon, víte nám zapomněli poslat všechny díly na přetěsnění víka, tak že auto bude hotové, až zítra odpoledne. Spíš si myslím, že při prohlídce přišli na to, že opravdu rozsah bude vetší než mysleli. Nakonec tedy ventilové víko + těsnění, vysokotlak se nakonec nepotvrdil, ale problém byl v těsnění vačkové hřídele ( také prý častý problém těchto motorů ) bokem hlavy to šlo na vysokotlak takže ten byl ohozený a stékalo to po motoru dolů na převodovku a na blok motoru. A ještě mi měnili vnější kliku za spolujezdcem - přestalo jít osvětlení a prý se mění celá klika takže + lakování. Bratru celá tato sranda přišla na cca. 23tis. Vše řešeno na záruku a co se týká spoluúčasti tak také nic a vůbec tedy nevím jestli na autě bylo i něco dalšího prováděno, abych pravdu řekl nedostal jsem žádný zakázkový list od těchto oprav, prý se při záručních opravách konečný zak. list nevystavuje. Každopádně zvědavost mi nedala a do motoru jsem se podíval a musím uznat, že opravdu vše co mi bylo řečeno opravdu bylo uděláno, vyměněno, přetěsněno a asi i něco navíc s čím se Volvo nechce asi zrovna moc chlubit, alespoň mi to tak připadá... Je to spíš asi o tom i tak si auto hlídat a nebýt občas líný si ten kryt motoru občas shodit v ideálním případě pokud je možný zvedák, tak na něj a i někým více zkušeným nechat prohlédnout viz. můj kamarád, když mi dělá výměnu pneu.
#110 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Tak už mám opraveno. První a naštěstí jediná nepříjemná zkušenost byla, že technik začal s tím, že jak chci platit. Tak jsem říkal že nijak, že to chci na záruku. On na to, že silentbloky, víka ventilů, a proste vše, že to není na žádnou záruku a ať si to reklamuji v německu, kde jsem to koupil. Že to je spotřební zboží. Na to jsem důrazně namítl, že select záruka se přesně na toto vztahuje v celé EU. Po konzultaci s dalším technikem otočil, že vše je na záruku.
Ze záručních oprav zákazník nedostane žádný papír, ale z toho zakázkového listu co jsem podepisoval jsem se dočetl, že výměna víka ventilů je jedna akce i s přetěsnením gufera vačky, bylo to jako jedna položka, to asi vysvětluje předchozí příspěvek. Jak kvalitní byla oprava a jestli to je opravdu vše samozřejmě ukáže až čas.
Jinak prý netěsnící víko je u těchto motorů standard, dělá se to pořád.
Ze záručních oprav zákazník nedostane žádný papír, ale z toho zakázkového listu co jsem podepisoval jsem se dočetl, že výměna víka ventilů je jedna akce i s přetěsnením gufera vačky, bylo to jako jedna položka, to asi vysvětluje předchozí příspěvek. Jak kvalitní byla oprava a jestli to je opravdu vše samozřejmě ukáže až čas.
Jinak prý netěsnící víko je u těchto motorů standard, dělá se to pořád.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 32
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klentnice(Palava) Mikulov
- Vůz: XC70 136kw 2008
#111 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Do přenesení ventil. víka u nás spadá těsnění víka, podložky pod výstřiky, nové palivové trubky,těsnění pod podtlakovou pumpu,záslepka na sací vacku a demontáž domečku váček( ozubenych kol) přenesení tmelem a zpětná montáž
_________________
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 127
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Prostějov
- Vůz: XC60 II D5 2.0 173kw 2018
#112 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
mirass80 prosím nemáš možnost sehnat čísla všech těch těsnění co popisuješ nebo schéma, kde jsou?
Děkuji
Děkuji
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Jičín
- Vůz: Volvo V60 CC MY2020
- Bydliště: kousek od Jičína
#113 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Tak pánové za 14.dní jedu další záruční opravu - el. otevírání pátých dveří - pravá vzpěra dle technika v ní prasklo navíjení rachot jak prase ( lupání, praskání ). Tento problém bych řekl začal, už v průběhu zimy, kdy tato vzpěra při otevírání drobně skřípala...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 9
- Registrován: 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V90 D4 AWD 2020
#114 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Zdravím všechny Volvisty, po roku marného hledání vhodné V90 (čtyřkola, parkovací kamera, alespoň D4, nájezd ideálně do 80k, 2019-2020, + záruku v programu volvo) přes místní Volvo Selekt jsem se rozhlédl po možnosti přímého dovozu ze Švédska.
Vybral jsem na švédském webu volvo selekt pěknou V90 AWD D4, najeto ani ne 45k, prověřil základní informace o vozu (dobře dostupné na https://www.car.info/) a skrz různá úskalí dovozu po vlastní ose jsem zvolil firmu Carvago. Z blízkého okolí jsem neměl žádné reference, na webu ale je relativně povícero recenzí, veskrze kladných. Za službu se sice platí, ale domluvili se Švédy provedení servisu v ceně (podle servisky by to mělo být servis #3, netuším přesně, co by mělo být rozsahem?) a opravu menších kosmetických vad.
6.3. prověřeno přes jejich CarAudit, 11.3. zaplaceno, nyní už v ČR a po Velikonocích bych měl patřit (snad) mezi dalšího spokojeného Volvistu.
Po více než desetiletém ježdění různého koncernu je to mé první Volvo, kdyby Vás napadla jakkákoli rada, budu vděčný, aby se případné problémy zvládly odstranit v rámci Selektu/záruky, viz výše zmíněné příspěvky.
Vybral jsem na švédském webu volvo selekt pěknou V90 AWD D4, najeto ani ne 45k, prověřil základní informace o vozu (dobře dostupné na https://www.car.info/) a skrz různá úskalí dovozu po vlastní ose jsem zvolil firmu Carvago. Z blízkého okolí jsem neměl žádné reference, na webu ale je relativně povícero recenzí, veskrze kladných. Za službu se sice platí, ale domluvili se Švédy provedení servisu v ceně (podle servisky by to mělo být servis #3, netuším přesně, co by mělo být rozsahem?) a opravu menších kosmetických vad.
6.3. prověřeno přes jejich CarAudit, 11.3. zaplaceno, nyní už v ČR a po Velikonocích bych měl patřit (snad) mezi dalšího spokojeného Volvistu.
Po více než desetiletém ježdění různého koncernu je to mé první Volvo, kdyby Vás napadla jakkákoli rada, budu vděčný, aby se případné problémy zvládly odstranit v rámci Selektu/záruky, viz výše zmíněné příspěvky.
#115 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Když už si člověk sám vybere a carvago je jen pro dovoz, tak to prostě dovezou, ale svěřit jim na slepo výběr třeba mimo dealera u aut bez záruky bych si netroufl. Co jsem tak četl já, tak prověření stavu moc kvalitní nemívají. V každém případě bych před vypršením záruky prošel pořádně motorový prostor, našel všechny úniky a nechal opravit. Nevím jak v 45k, ale minimálně u vyšších nájezdů mi podle mé i jiných zkušeností připadá, že snad každý VEA motor potkají nějaké úniky. Minimálně víko ventilů začne téct časem snad každému. Já bych doporučil si nechat nahrát Polestar optimalizaci (cca cena 25 - 30k). Já jsem si ji nechal dát teď po půl roce co mám auto (V60 2019 D4). Samotný Polestar režim mě nezajímá a k takovému typu auta se mi nehodí a přijde nesmyslně ostrý, zato v komfort režimu lehce doladí ty nedostatky, co v základu auto má. Zrychlí odezvu převodovky a plynu. Minimalizuje chaotické řazení při prudkém sešlápnutí plynu před předjížděním a podobně. Při citlivém přidávání dýl podrží zařazenou rychlost a využije výkonu a krouťáku, místo aby začal hned zbrkle podřazovat. Celkově mi přijde že líp řadí.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#116 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
S tím víkem ventilů je to fakt. Taky to mám na zadní straně motoru mastný.
#117 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Dolf92 vybral si si nakoniec auto z programu SELEKT? nakolko som komunikoval s viacerimi dealermi vo SE ohladom dovozu auta z programu SELECK a kazdy mi povedal, ze vozidla SELEKT nie su na export, ale len pre domaci trh.... a rovnako tak ,ze zaruka z programu SELEKT vo SE nemusi platit napr v inej krajine... to mi potvrdili aj v slovenskom VOLVE.. pride mi to tak to, ze niektory dealery a ich "SELEKT" nie je tak uplne viazany na VIN auta a zaruku davaju len u seba..... pricom pravy SELEKT by mal byt viazany na VIN cislo a platit na celom uzemi EU.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 9
- Registrován: 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V90 D4 AWD 2020
#118 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
@juri23 záruka pro mne byla podmínkou, vůz byl v kategorii Volvo selekt (filtrování možné zde https://selekt.volvocars.se/sv-se/store/all/vehicles). Zda je v programu Selekt mi ověřoval u prodejce nezávisle na tom i zprostředkovatel - Carvago. Ověřoval jsem přenositelnost a použitelnost v ČR u Volvo Průhonice, nakolik mi bylo potvrzeno, že vozy ze Švédska splňují kritéria a v ČR s tím problém nemají (a hlavně, že záruka by měla být celoevropská). Zajímavé je, že slečna explicitně zmínila možný problém s vozy zakoupenými na Slovensku. Servisní intervaly a rozsah by přeci měl být shodný pro všechny EU vozy?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 14
- Registrován: 1 rok 2 měsíce
- Bydliště: Střezetice
- Vůz: Ford Galaxy 2015
#119 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Dolf92 - zajímalo by mě jak dopadl tvůj dovoz od carvago. Dej prosím nějaké celkové hodnocení a jak probíhal dovoz včetně doručení a jak vypadá auto naživo včetně technického stavu. Díky moc za info.
#120 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
@Dolf92
presne na tejto stranke to hladam aj ja a 5 roznych predajcov BILIA, BILBOLAGET, REJMES, ALHBERBIL a este jeden mi tvrdia, ze vozidla SELEKT maju len na domaci trh a export nie je mozny.... je to fakt zaujimave... slovensky volvo predajca mi zas tvrdi, ze ked oni predavaju auto z programu SELEKT tak bezproblemov zaruka v celej EU... fakt nechapem preco to jedni maju tak druhi tak...
nepamatas si nazov predajcu, od ktoreho si vozidlo kupoval? + kolko ta vyslo sprostriedkovanie cez carvago? Vdaka
odpoved primo zo SE volva....
presne na tejto stranke to hladam aj ja a 5 roznych predajcov BILIA, BILBOLAGET, REJMES, ALHBERBIL a este jeden mi tvrdia, ze vozidla SELEKT maju len na domaci trh a export nie je mozny.... je to fakt zaujimave... slovensky volvo predajca mi zas tvrdi, ze ked oni predavaju auto z programu SELEKT tak bezproblemov zaruka v celej EU... fakt nechapem preco to jedni maju tak druhi tak...
nepamatas si nazov predajcu, od ktoreho si vozidlo kupoval? + kolko ta vyslo sprostriedkovanie cez carvago? Vdaka
odpoved primo zo SE volva....
- Přílohy
-
- volvo.JPG (53.38 KiB) Zobrazeno 1237 x
#121 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Mám Selekt z Německa a záruka je platná v celé EU i v ČR, už jsem ji i uplatnil. Selekt smlouvy jsou ale v různých zemích s různými podmínkami a dokonce i rozsahy krytí. Např. v mé německé záruce je bohužel u nájezdu nad 100k km postupně vyšší a vyšší spoluúčast na ceně dílů (práce je vždy kryta). Selekt je pořád jen druh pojištění poškození vozu u externí společnosti car garantie a ta má zjevně v každé zemi domluvené jiné podmínky. Např. v ČR žádná spoluúčast.
To že švédský dealer odmítá prodat auto se zárukou na vývoz mi přijde jen jako jejich výmysl, aby nemuseli záruku platit. Je to další náklad pro prodejce. Mě ji v Německu také nechtěli dát a až po zatlačení ji nakonec udělali.
To že švédský dealer odmítá prodat auto se zárukou na vývoz mi přijde jen jako jejich výmysl, aby nemuseli záruku platit. Je to další náklad pro prodejce. Mě ji v Německu také nechtěli dát a až po zatlačení ji nakonec udělali.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 9
- Registrován: 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V90 D4 AWD 2020
#122 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Mnou kupovaná V90 byla inzerována a prodávána přes Bilia SE. Výmluva na nemožnost exportu je nepochopitelná, sami mi v Průhonicích po telefonu řekli, že od stejného zdroje občas jejich pobočka taky vozy bere a následně zákazníci lokálně Volvo Selekt bez problému uplatňují. Jsem zvědavý, jestli budou mít řeči (v mém případu budu jezdit do Cardionu) když je nákup realizován skrz carvago, záruka by ale měla být vázána na VIN, takže to spíš bude o správném tlaku, jak píše tomsi.
Osobně se na pobočku stejně budu muset zastavit kvůli vygenerování Volvo ID pro aplikaci, uplatňování záruky a její rozsah/spoluúčast si nechám potvrdit taktéž.
Souhrnné hodnocení a fotodump určitě bude, zatím převzetí vypadá na druhý dubnový týden. Dávají si za cíl doručit do 20 pracovních dnů od zaplacení, s tím je pro někoho spojena očividná nevýhoda č. 1 - měsíc jste bez auta i za něj již zaplacených vyšších statisíců korun (při nynějším úročení to na spořáku za měsíc udělá pár tisíc, které vám nikdo nedá a "benefit" 10 litrů paliva zdarma od carvaga to zdaleka nekompenzuje). Pozitivně zatím hodnotím komunikaci, pravidelně informují o průběhu a v případě mých dotazů promptně reagují.
Osobně se na pobočku stejně budu muset zastavit kvůli vygenerování Volvo ID pro aplikaci, uplatňování záruky a její rozsah/spoluúčast si nechám potvrdit taktéž.
Souhrnné hodnocení a fotodump určitě bude, zatím převzetí vypadá na druhý dubnový týden. Dávají si za cíl doručit do 20 pracovních dnů od zaplacení, s tím je pro někoho spojena očividná nevýhoda č. 1 - měsíc jste bez auta i za něj již zaplacených vyšších statisíců korun (při nynějším úročení to na spořáku za měsíc udělá pár tisíc, které vám nikdo nedá a "benefit" 10 litrů paliva zdarma od carvaga to zdaleka nekompenzuje). Pozitivně zatím hodnotím komunikaci, pravidelně informují o průběhu a v případě mých dotazů promptně reagují.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Jičín
- Vůz: Volvo V60 CC MY2020
- Bydliště: kousek od Jičína
#123 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Moje V60CC je původně také z Bilia, když jsem ji kupoval přes Kurtze tak sám prodejce mi řekl, že ji lze uplatnit v celé Evropě resp. EU. To byl i můj požadavek, neboť auto používám často v zahraničí, bez toho bych do toho vůbec nešel. Jedná se o tzv. rozšířenou tovární záruku - takto mi to bylo dnes vysvětleno, když jsem byl na výměně poškozeného mechanismu otevírání pátých dveří.
#124 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Je to naozaj zaujimave... ako som pisal vacsina velkych predajcov, ktorych som kontakoval s tym, ze by som chcel vozidlo kupit a exportovat na SK ma hned zrusuli, ze export nie je mozny a selekt plati len vo svedsku... a nasledne mi to potvrdil chlapi priamo zo svedskeho volva.... vid obrazok... takze fakt tomu nerozumiem...
+ odpoved na moju otazku:
Dobré ráno, pán Sebastián!
Komunikoval som s predajcom VOLVO v ČR a pýtal som sa ako je to so zárukou Volvo Select a povedal mi, že oni sami niekedy kupujú vozidlá z programu Volvo Select zo Švédska a vždy platí záruka Volvo Select... že záruka je viazaná na VIN číslo vozidla ...
ODPOVED:
"Dobrý deň pán Juraj!
Som rád, že vás znova počujem.
Keď predajcovia Volvo v celej Európe kupujú a predávajú autá medzi sebou, platia rôzne pravidlá a predpisy.
Pre vás ako súkromnú osobu si nemôžete kúpiť auto Volvo Selekt vo Švédsku, vyviezť ho a stále máte záruku Selekt.
Odporúčam vám, aby ste sa porozprávali s miestnym predajcom Volvo, či vám môže doviezť auto Volvo Selekt zo Švédska"
+ odpoved na moju otazku:
Dobré ráno, pán Sebastián!
Komunikoval som s predajcom VOLVO v ČR a pýtal som sa ako je to so zárukou Volvo Select a povedal mi, že oni sami niekedy kupujú vozidlá z programu Volvo Select zo Švédska a vždy platí záruka Volvo Select... že záruka je viazaná na VIN číslo vozidla ...
ODPOVED:
"Dobrý deň pán Juraj!
Som rád, že vás znova počujem.
Keď predajcovia Volvo v celej Európe kupujú a predávajú autá medzi sebou, platia rôzne pravidlá a predpisy.
Pre vás ako súkromnú osobu si nemôžete kúpiť auto Volvo Selekt vo Švédsku, vyviezť ho a stále máte záruku Selekt.
Odporúčam vám, aby ste sa porozprávali s miestnym predajcom Volvo, či vám môže doviezť auto Volvo Selekt zo Švédska"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 14
- Registrován: 1 rok 2 měsíce
- Bydliště: Střezetice
- Vůz: Ford Galaxy 2015
#125 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Nějak to tu utichlo, chtěl bych se zeptat jak dopadl dovoz od Carvago - jestli má smyls o tom uvažovat.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 592 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od HonzaA
-
- 79 Odpovědi
- 10734 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jasper
-
- 4 Odpovědi
- 1550 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ttoommaasseekk
-
- 24 Odpovědi
- 2807 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 10 Odpovědi
- 3953 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda