Ahoj.
Řešil jste někdy někdo přístup ke kontrole oleje mimo elektronickou měrku u motoru VEA D4 2.0 (MY 2014)?
Potřeboval bych nějak elegantně pomocí hadičky a stříkačky z pohodlí garáže odsát pár deci oleje z motoru (nemám možnost to nikde šikovně zvednout a řešit přes výpust) a nemám šajnu kudy tam. Na YouTube jsem našel lokaci servisní měrky u starší klasiky D5 (viz. foto), ale nic podobného u mé VEA D4 nenacházím.
https://www.youtube.com/watch?v=LvfWsih1LXw
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Kolín
- Vůz: XC70 D4 VEA (MY2014/2015)
- Bydliště: Kolín
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14561
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Nenajdeš, protože to tam není. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
jedině takto snižovat hladinu
https://www.youtube.com/watch?v=5V6eghvihH4
https://www.youtube.com/watch?v=5V6eghvihH4
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Kolín
- Vůz: XC70 D4 VEA (MY2014/2015)
- Bydliště: Kolín
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Přesně to jsem nechtěl slyšet
Co bych za tu malou špehírku dal... situace by se vyřešila hadičkou během pár minut a bylo by po starostech.
Předepsáno je prej cca 5.9l oleje, tak bratr zaokrouhlil na 6l a následně ještě přidal 320ml aditiva - a světe div se, 6,32l je víc, než bylo třeba.
Z mého pohledu snadná matematika, ale bratr je zvyklej na americký zrůdy s 6+ válci a tam je +/- pár deci oleje asi zanedbatelná míra, kdežto u našich moderních vozítek je třeba býti velice akurátní
Tak mu to holt povezu na puštění žilou zpátky, sám to tu z podlahy šudlat na heveru nebudu
A budu tiše doufat, že ty 4 decky navíc nezpůsobí nějaký průser dřív, než se k němu příští týden dostanu.
BTW - všude vídám, jak mají problém kontrolovat hladinu oleje bez zahřátí motoru. Jaktože mi měření funguje vždycky bez problému, ikdyž auto stojí klidně pár dní v garáži?
Nikdy jsem před měřením zahřívat motor nemusel. Je fakt, że tam nikdy neklesne teplota pod 18°C, možná bude rozhodující faktor minimální teplota motoru.


Předepsáno je prej cca 5.9l oleje, tak bratr zaokrouhlil na 6l a následně ještě přidal 320ml aditiva - a světe div se, 6,32l je víc, než bylo třeba.
Z mého pohledu snadná matematika, ale bratr je zvyklej na americký zrůdy s 6+ válci a tam je +/- pár deci oleje asi zanedbatelná míra, kdežto u našich moderních vozítek je třeba býti velice akurátní

Tak mu to holt povezu na puštění žilou zpátky, sám to tu z podlahy šudlat na heveru nebudu

A budu tiše doufat, že ty 4 decky navíc nezpůsobí nějaký průser dřív, než se k němu příští týden dostanu.
BTW - všude vídám, jak mají problém kontrolovat hladinu oleje bez zahřátí motoru. Jaktože mi měření funguje vždycky bez problému, ikdyž auto stojí klidně pár dní v garáži?
Nikdy jsem před měřením zahřívat motor nemusel. Je fakt, że tam nikdy neklesne teplota pod 18°C, možná bude rozhodující faktor minimální teplota motoru.
-
Online
- Příspěvky: 5966
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Kde jsi sebral 5,9L ?????
U VEA je předpis 5,2L a ani o prd víc.
Takže tam máš o více jak 1L více.
U VEA je předpis 5,2L a ani o prd víc.
Takže tam máš o více jak 1L více.

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14561
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
5,9l je do starších motorů, ne VEA. A do těch starších taky nesmíš nalít víc jak 5,9l.
A ano i 6l vadí.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 521
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Celková náplň motora je 5,2 a pri výmene vytečie tak 5,0? Správne si myslím?Jakub Svoboda píše: 25 úno 2024 10:41 Kde jsi sebral 5,9L ?????
U VEA je předpis 5,2L a ani o prd víc.
Takže tam máš o více jak 1L více.![]()
-
Online
- Příspěvky: 5966
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Nene, ja u V60 vypoustim 5,1 - 5,15L , ale je spise chybou mereni na 2x prelyvano.
-
Offline
- Příspěvky: 750
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
čerpadlo 12v . Vycucneš přes malý otvor měrky oleje kolik potřebuješ.
jo oprava , VEA D4 nemá otvor
jo oprava , VEA D4 nemá otvor

Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 25 úno 2024 17:51, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Online
- Příspěvky: 5966
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Jenže 4 válec nemá, nemá a zas nemá měrku. 

-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5326
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
stva mne to taky, už jenom kvůli kapkoveho testu oleje, který jsem si byl zvyklý dělat.
-
Offline
- Příspěvky: 750
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
také mne to štve, pže může selhat i ta elektronická měrka . . . pak už jedině snad vida na kontrolu
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9999
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
VIDA beztak bere udaje z toho čidla, co se může podělat.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
nic potěšujícího, jedině si navrtat díru na vhodném místě do obalu motoru . . .
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Kolín
- Vůz: XC70 D4 VEA (MY2014/2015)
- Bydliště: Kolín
Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Já to popravdě neověřoval - mám to doma necelý rok a první výměnu oleje jsem tentokrát svěřil dvornímu servismanovi z rodiny (co má pracky v autech už od devadesátek a vždycky jsem ho považoval za ostřílenýho fachmana). Hodnotu 5.9l tlumočím od něj, ale očividně jeho rešerše nebyla 2x ukázková a natrefil zrovna na starší motorizaciJakub Svoboda píše: 25 úno 2024 10:41 Kde jsi sebral 5,9L ?????
U VEA je předpis 5,2L a ani o prd víc.
Takže tam máš o více jak 1L více.![]()


Každopádně jsme už s kamarádem klasickou cestou od podlahy jeden litr vypustili a dostali se tak na ideální hladinku. Pro příště budu fachmanům i nadále důvěřovat, ale pro jistotu všechno sám ještě 2x prověřovat

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: mlgviktorko