Dobry den, potreboval by som poradit/nasmerovat, ako vyriesit problem s DSTC chybovou hlaskou:
Volvo XC60, 2.4 D4 (120kW) AWD, 2014, 174tis km, automat
- pred niekolkymi mesiacmi sa mi rozsvietila kontrolka DSTC. Mechanik mi vravel, ze to moze byt sensor otacok kolies. Skontrolovali, senzor bol v poriadku.
- chyba stale obcas vyskakovala, ale auto jazdilo.
- jeden den na dialnici sa opat objavila hlaska DSTC. Nasledne sa na chvilku rozsvietili uplne vsetky kontrolky. Pocas jazdy mi rucicka digitalneho tachometra padala na nulu a nasledne spat na aktualnu rychlost. Objavila sa aj hlaska servoriadenia. Po zjazde z dialnice som spomalil, auto prirodzene podradilo do 3-jky, ale nebolo uz schopne radit vyssie. Po vypnuti a zapnuti motora vsetko opat fungovalo.
- mechanik mi odporucil vymenu baterie, ze moze mat podpatie. Vymenil som bateriu, ale nepomohlo. Hlaska sa opat objavovala a tiez padanie rucicky tachometra na nulu.
- auto som odviezol do autorizovaneho servisu, kde po troch diagnozach urcili problem na vymenu cerpadla servoriadenia, na ktorom sa nachadza aj riadiaca jednotka.
- vymena nepomohla, auto som si zobral zo servisu a po 10min jazdy sa mi uprostred krizovatky vypol motor. Opat som nastartoval a odniesol auto spat do servisu.
- nasledne urcili problem v kruzku pod volantom. Vymenili, vratili mi auto, ale nepomohlo. Chybova hlaska DSTC opat vybehla.
- zaviezol som auto opat do servisu, kde ho mali asi dva tyzdne. Vraj komunikovali so svedskym Volvom a na ich pokyny premeriavali rozne veci (zrejme v kabelazi), najazdili cca 300km a podla ich slov im nikdy chybu nehlasilo. Ziadnu chybu vraj nenasli a auto mi vratili spat.
- na druhy den od vratenia mi opat hlaska DSTC vyskocila, prisiel som do servisu, napojili ho na diagnozu, chybovu hasku vidia, posielaju to do Svedska, ale auto je pojazdne
- odisiel som zo servisu a po par km vybehla hlaska DSTC, auto zacalo trhat, lebo nezmyselne podradovalo a opat zacala padat rucicka tachometra na nulu a spat.
- vsimol som si za toto obdobie, ze auto niekedy nezmyselne spusta ventilator chladica a huci, ako keby bolo vonku 40 stupnov
- na aute bola pred niekolkymi rokmi servisovana prevodovka priamo vo Volve, zrejme vymena tesniacich kruzkov, lebo prevodovka trhala pri zmene rezimu z P na D.
- okrem toho bol v aute meneny pred dvomi rokmi alternator, ktory mi odisiel pocas jazdy. Ten bol meneny v neautorizovanom servise.
Dakujem za kazdu radu!
Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: XC60
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
....- mechanik mi odporucil vymenu baterie, ze moze mat podpatie. Vymenil som bateriu, ale nepomohlo. Hlaska sa opat objavovala a tiez padanie rucicky tachometra na nulu.
...
Hned po tomhle incidentu bych si dal do zorného pole voltmetr a sledoval co dělá napěti.
Ale moje věštecká koule říká, že to bude někde prodřená izolace, která způsobuje nahodilé zkraty.
Hned po tomhle incidentu bych si dal do zorného pole voltmetr a sledoval co dělá napěti.
Ale moje věštecká koule říká, že to bude někde prodřená izolace, která způsobuje nahodilé zkraty.
-
Offline
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
Ano, projit cely kabelovy svazek vsude v motorovem prostoru. Jo a projit neznamena jen na neho kouknout ale uplne rozplest a zkouknout jednotlive vodice. Mimojine, servopumpa je napajena i z tohoto svazku.
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno - střed
- Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
- x 3
Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
XC60 stejne jako ostatni P3 trpi na proklepane kabelove svazky. Kompletne projit a promerit.
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: XC60
Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
Ako toto prebieha v praxi? Su tie kabelove zvazky dostupne? V servise tvrdia, ze kabelaze premeriavali, ale ak chyba vznika pri jazde, nahodne, tak pri statickom aute ju premeranim nenajdu.Jakub Svoboda píše: ↑26 led 2024 21:57 Ano, projit cely kabelovy svazek vsude v motorovem prostoru. Jo a projit neznamena jen na neho kouknout ale uplne rozplest a zkouknout jednotlive vodice. Mimojine, servopumpa je napajena i z tohoto svazku.
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Košice
- Vůz: XC90 D5244T MY2004
Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
Presne tak,ako kolega vyssie spomenul...Moze byt na nejakom mieste predreta kabelaz a za jazdy pri vibraciach moze nahodne skrtnut o sasi,motor.cast,alebo samotne kable medzi sebou a moze dochadzat k naruseniu CAN komunikacie medzi jednotkami a to moze sposobovat tie vypadky merania rychlosti,radenia,chybove hlasky a pod.Rozne chyby v kablovych zvazkov riesim dost casto nielen na P3.Dalsia z moznosti mozu byt studene spoje v niektorom konektore medzi jednotkami,alebo chybne napajanie v niektorej jednotke atd.Po tomto vsetkom predsa musi byt v jednotlivych jednotkach ulozenych viacero chybovych hlaseni,ktore sa po nacitani Vidou musia ukazat a na zaklade toho postupovat pri hladani zavady.Je jasne,ze vsetko,co menili v autorizaku bolo zrejme zbytocne.Ano,sporadicke,nepravidelne zavady sa hladaju tahsie,ale podla toho,co pises,sa asi tomu nepovenovali dostatocne a odborne.
_________________
Voz : Volvo XC90 MY2004 D5244T
Volvo tools: ViDA DiCE ,VDASH
Servis a opravy vsetkych druhov riadiacicch jednotiek vsetkych znaciek,vratane Volvo casto problemovych CEM,DIM,ICM,Audio a ine...hlavne po hardverovej stranke.
Opravy elektroinstalacii,diagnostika zavad,upravy,retrofit vybavy,zmena podsvietenia a vela ineho...
Voz : Volvo XC90 MY2004 D5244T
Volvo tools: ViDA DiCE ,VDASH
Servis a opravy vsetkych druhov riadiacicch jednotiek vsetkych znaciek,vratane Volvo casto problemovych CEM,DIM,ICM,Audio a ine...hlavne po hardverovej stranke.
Opravy elektroinstalacii,diagnostika zavad,upravy,retrofit vybavy,zmena podsvietenia a vela ineho...
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: XC60
Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
Ako sa takato chyba da najst? Su tie zvazky dostupne, alebo treba rozobrat auto "do srobiku"? Nemohol by byt problem aj s alternatorom, ktory tam bol meneny?
-
Offline
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
Kolikrát to tu chceš ještě napsat? Pokud tomu nerozumíš, dej to auto elektrikáři ať projde svazky v motorem prostoru.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]