Koukám že asi budu potřebovat nové tlumiče. Páč po přejezdu přes hrbol se houpu ještě dlouho poté, až z toho mám mořskou nemoc . Poradíte jakého výrobce upřednostnit? Díky.
Jo jedná se o S 80tku jedničkovou .
_________________ za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L www.royaleliquid.cz
Nejlepe Kayaba za me osobne. Dobra cena, jejich charakteristika je obecne podle nekolika testu vetsinou nejblizsi originalnim tlumicum, ale oproti tem byvaji obvykle malicko tuzsi.
Monroe a Sachs udajne caste reklamace...
Davej pozor az budes vybirat v nejakem katalogu eshopu...castto byvaji chyby a mas napriklad stejny tlumic pro 4valcovy i mnohem tezsi 6valcovy motor, coz originalne nebylo napriklad, ale ve vetsine eshopu to zaradi jako vhodny dil pro obe varianty.
Rid se cislem dilu - mrkni treba na eshop Slandixu,kde ti to vyjede podle VIN a az podle toho cisla tlumice to hledej v CZ obchode
Je klidne mozne,ze nic krome Sachse treba ani na tvoje auto nesezenes...
jj taky bych doporucil kayabu, sachs byly drahy a moc nevydržely a monroe byl hrozný shit, ty jsem odjebal snad za půl roku, možná bych dporučil i vyšší třídu bilstein. kdysi, když jsem nemusel šetřit na bazén, na zahradní domek nebo 2 exotické dovolené ročně, tak jsem s tlumičema dost šachoval
Ono upřímně u té druhovýroby si myslím, že to je skoro jedno. Kvalita výroby je poměrně proměnlivá, takže se pak stává, že někdo jednu značku chválí a na druhou nadává, a jiný úplně naopak. Osobně jsem v poslední době nejvíc spokojen s Monroe.
Stejně tak pochybuji, že bude v druhovýrobě nějaký výběr dle motorizace/VIN. Třeba pro V70II jsou na předek od každé značky na výběr pouze jedna pružina a jeden tlumič pro všechny motorizace/převodovky/pohony... (edit: tak kecám, jsou tam 2 druhy pružin pro benzín/diesel)
Když by člověk chtěl kvalitu a nějakou jistotu určitých vlastností, tak jedině origo, případně z aftermarketu tlumiče jako Bilstein B6 nebo Koni, cena je ovšem několikanásobná oproti běžné druhošce.
_________________ za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L www.royaleliquid.cz
jirkaTDI píše: ↑25 led 2024 19:09
Osobně jsem v poslední době nejvíc spokojen s Monroe.
Na P2 už bohužel nejde koupit vyšší řada OE Spectrum (742054SP), kterou všichni chválí
Jinak testování tlumičů je obvykle k ničemu, protože bez porovnání s novým tlumičem, to čislo, co z toho leze, nemá žádnou vypovídací hodnotu. Tlumiče měnit, když jsou vyteklý. Pokud uživatel pozoruje, že je něco špatně, tak bych odhadoval, že už jsou úplně KO
Upřímně bych si nedělal iluze, že se dá v druhovýrobě pořídit něco super extra kvalitního co vydrží bambilion.
Na S60 mi vydržely tlumiče původní "originál Volvo" (Sachs) 180tis km a ještě by se s nimi asi dalo jezdit.
Nicméně jak jistě všichni víme, tlumiče z origo servisou jsou dvakrát tak drahé a rozhodně si nemyslím, že by byly dvakrát tak lepší.
Moje zkušenost s testem tlumičů je taková, že to je k prdu. Myslím, že mi to dělali na STK, nebo někde a nové tlumiče měli účinnost 65%a ty původní 60%.
Pokud člověk auto trochu cítí, tak zjistí, že jsou tlumiče v hají. Mně třeba při ostřejší jízdě poskakoval zadek:-) Pokud to začne mlátit, třást se volant, ESP se pouští každou chvílí, je to určitá indicie, že jsou tlumiče po smrti, nebo aspoň uložení.
Asi nemusím zmiňovat, že když už se mění tlumiče, tak právě uložení a vše s tím spojené by se mělo taky vyměnit.
KYB bejvaly vždycky dobré a jestli někomu vytekly po půl roce, tak to jen potvrzuje, že to flákají již všichni, nebo to nebyly KYB.
Já mám úplně stejnou zkušenost s Monroe, po 3 měsíců bylo po nich a reklamace nikdy neuznána.
_________________ Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Na jedničkovou S80 mi tu leží přední Monroe, byly hodně tvrdé, nakonec jsem dal origo, které jsou o poznání měkčí hlavně v zimě.
Na autě byly něco přes rok, klidně je někomu věnuju za odvoz...
_________________ D5T5 ST2, egr off + dongle VIN YV1TS796961433633
Já dal na V70 II D5 Billsteiny B4 a stala se z pohodlnýho auta uskákaná nekomfortní koza....zkusil jsem teď koupit aspoň na zadek Sachs....jestli to zas nebude ono tak na to už kašlu....si holt na kostkách procvičím ploténky a zuby
_________________
V70 2,4 D5, 120 kW; 2004, manuál v modré barvě původem Itálie....
B4 jsou hlavně po městě zbytečně tvrdé, ale zároveň mají asi malý tlak plynu a na rozbité silnici při svižnější jízdě rychle zpění a pak jsou zase strašně měkké
Tod2 píše: ↑27 led 2024 12:25
Na jedničkovou S80 mi tu leží přední Monroe, byly hodně tvrdé, nakonec jsem dal origo, které jsou o poznání měkčí hlavně v zimě.
Na autě byly něco přes rok, klidně je někomu věnuju za odvoz...
No já by sem se jich ujmul, páč jsem dobrák od kosti aytonebylo úplně zadarmo, tak nabízím šrůtek vynikajícího uzeného . Další šrůtek nabízím volvopošťákovi
Jo a na výběr je bůček a krkovička
_________________ za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L www.royaleliquid.cz
Není problém. A protože jsem dobrák od kosti, můžu příští týden přiblížit do Brna... (nechci přijít o šrůtek navíc )
Ale upozorňuju, že jsou to fakt ty obyč Monroe, ne ta zmiňovaná vyšší řada.
_________________ D5T5 ST2, egr off + dongle VIN YV1TS796961433633
_________________ za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L www.royaleliquid.cz