Ahoj, Volvo mám cca měsíc a pořád vychytavam nějaký mouchy ( a že jich je)
Co se mi stále nedaří je to, že řízení jde velmi zlehka při středové poloze, při trochu větším rejdu ale musím překonat odpor a po jeho překonání mě to jakoby táhne do plného rejdu. Taky se volant poměrně slabě vrací do středové polohy. Blbě se to popisuje, ale snad mě chápete. Na nápravě jsem žádné vůle neobjevil, takže jsem vyrazil na geometrii. Na geometrii mi řekli, že je to způsobeno malým zaklonem předních tlumičů a že to podle nich není jak sestelovat. Jinak až na tenhle problém na geometrii bylo všechno v normě.
Nesetkal se s tím někdo z vás, případně nemáte nějaký tip na co se zaměřit?
Nemyslím si, nikde nic ohnutyho ani odrenyho, navíc by se to asi projevilo i na geometrii a ta až ty tlumiče je v normě. Zatím mám podezření na horní uložení tlumičů, protože mě nic jinyho nenapadá
Záklon je daný konstrukcí těhlice, s tím nic neuděláš. Koukni jestli jsou dobře nalisované silentbloky ramen - menší ploškou k rámu - ale jinak s tím nic nejde udělat.
Tak jsem se konečně dostal s autem do garáže a výsledek jalovy. Silonová destička na obou ramenech směřuje dopředu. Co jsem zjistil, je to, že by se teoreticky dali asi ramena zaměnit levý s pravým, ale to už by destičky byly dozadu. Taky horní uložení už má svoje nejlepší roky za sebou, ale to snad nemá až takový vliv...
Nevím jak vložit fotky, tak přiložím odkaz na rajče, udělal jsem pár fotek z kterých je celkem dobře vidět, že tlumič je skoro kolmo k zemi. https://www.rajce.idnes.cz/8sergio9/album/volvo-v70
Ahoj a ten nedostatocny zaklon ti namerali na oboch stranach? A sprava sa ti to rovnako aj pri zatacani vpravo aj vlavo?
Ak je zbiehavost podla geo v poriadku a ramena vyzeraju tiez,napada ma ci nemozu byt zatuhnute klby riadenia alebo volaco okolo. To sa vsak asi prieci s tvojim pocitom ze to taha do plneho rajdu, to by som si vysvetloval velkou zbiehavostou, ale ber ma s rezervou nie som odbornik.
Ahoj, na geometrii říkal, že je to až na záklon tlumičů všechno v normě. Auto ani netahne nijak do stran. A kloubů by si snad všimnul, teda doufám . Příští týden budu mít auto na zvedáku, tak to zkouknu pořádně.
zaklon je dulezitej...jen diky nemu se vraci volant do stredovy polohy, zajistuje stabilitu v primym smeru a taky ovlivnuje odklon pri zataceni...vsimni si nekdy jak je vykloneny kolo v plnym rejdu
ty mas zakon o neco vetsi...to az tak nevadi ale malej nebo zadnej zaklon je problem...to se deje treba u offroadu s tuhou napravu, kdyz auto zvednes delsima pruzinama, mas pak predni napravu jakoby predklonenou proti origo a nemas poradny zaklon, pokud neupravis ramena...fakt blbe se stim jezdi
pokud vim, na geo se meri prave naklaneni kola pri rejdovani zleva doprava, zaklon se pak z toho vypocitava
_________________ V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
Tak protokol jsem fakt nenašel, ale příští týden jedu pro sichr na další geometrii. První geometrii mi dělali na místním učilišti na takový starší mašině, ne že bych jim nevěřil, ale chybu může udělat každej. Tahle geometrie je prej nějaká laserová, tak uvidíme co mi řeknou tam. Protokol sem pak hodím
Tak mám po další geometrii a bylo mi sděleno, že je všechno v pořádku a že chyba není v geometrii .
Alespoň jsem našel ten původní protokol viz odkaz https://www.rajce.idnes.cz/8sergio9/album/geometrie/1620472774
Na poslední geometrii mi ani protokol nedali, jen to zkoukli a říkali, že není co stelovat. V pátek budu dělat nejakej beznej servis na zvedáku, tak to zkouknu víc do hloubky.
Přidáno za 1 hodina 52 minut 29 sekund:
Nedalo mi to a zvednul jsem předek auta a točil z rejdu do rejdu s tím, že natočím případný pohyb horního uložení na mobil. Při přehrávání videa jsem si všimnul roku výroby na uložení a je to pravděpodobně ještě z výroby. Je tam vyrazeno 1998 a origo nápis Volvo. Předchozí majitel jen vyměnil tlumiče a uložení ne. Hned jsem objednal oba díly na každou stranu. Vzal jsem to od Lemforder, kvůli dobrým zkušenostem z minulých oprav. Když to do pátku přijde, tal to hned osadim a dám vědět
Ahoj, inak uvedomil som si ze to tvoje spominane ze ti taha do plneho rajdu robi aj mne. Napriklad pri parkovani citit ze tesne pred plnym rajdom a pomalom pohybe vpred sa riadenie same stiahne do plneho rajdu. Ja to za chybu nepokladam, je pravda ze po urobenej geometrii som sa este hral s odklonom kolies dal som ho do zaporneho, tym som si tusim zmensil zbiehavost ale ktovie ci to tak bolo predtym. Volant sa mi centruje pri rovnej jazde celkom fajn. Ale ktovie ako to mas ty, ci sa ti s tym vobec da jazdit.
Máš pravdu, že při parkování, nebo obecně při pomalý jízdě je to nejvíc znát. Jezdit se s tím samozřejmě dá, ale rád bych to dostal do stavu, kdy mi to nebude vadit