V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 808
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
- Dal poděkování: 5 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy
Na co se zaměřit u špatně startujícího motoru? Špatný starty nejsou pravidelný, dříve byly horší spíše u zahřátého motoru, ale postupně se jsou častější a projevují se i u studeného motoru. Myslím, že s tím souvisí i houpání otáček a drobné cukání při jízdě a to hlavně při studeném motoru. Příčinu hledali v servisu ve Stodůlkách a na nic nepřišli. Vstřikovače byly testovaný a čištěný (protokol nemám), ale k žádnému zlepšení nedošlo. Tankuju jen Vervu.
Diagnostika (VDash) nic nehlásí.
Projevy:
- Motoru občas trvá než se chytí
- při každém studeném startu kolísají volnoběžné otáčky
- při studeném motoru a zařazeném nižším stupni registruji při jízdě drobná škubání
UPDATE 1: špatné starty vyřešeny. Houpání otáček zůstává
Motor: 2.0 T3 B4204T37 VEA
Převodovka: manuální
Nájezd: aktuálně 40 000 km, ale projevuje se od koupě - 29 000 km
Typický projev při startování:
Jeden extrém:
Diagnostika (VDash) nic nehlásí.
Projevy:
- Motoru občas trvá než se chytí
- při každém studeném startu kolísají volnoběžné otáčky
- při studeném motoru a zařazeném nižším stupni registruji při jízdě drobná škubání
UPDATE 1: špatné starty vyřešeny. Houpání otáček zůstává
Motor: 2.0 T3 B4204T37 VEA
Převodovka: manuální
Nájezd: aktuálně 40 000 km, ale projevuje se od koupě - 29 000 km
Typický projev při startování:
Jeden extrém:
Naposledy upravil(a) THOmasoj dne 19 zář 2023 07:43, celkem upraveno 1 x.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12506
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
x 1
- Dal poděkování: 12 poděkování
- Dostal poděkování: 15 poděkování
V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy
Jestli to má snímač tlaku paliva, tak bych kouknul na hodnotu co háže při startu, eventuálně připojit budík a koukat na něj. Připadá mi to, že to nemá palivo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 808
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
- Dal poděkování: 5 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy
Jeden senzor je před čerpadlem a druhej je přímo na liště. Zkoušel jsem se projet s odpojeným senzorem před čerpadlem a při plynulé jízdě na 2. stupeň auto lehce pocukává. Možná o trošku víc než pocukává jindy. S odpojeným senzorem na liště motor nenaskočil (překvapivě
), ale při opětovném zapojení jsem si všiml, že se ze šrtící klapky(?) line jakýsi pískání. Je to normální?
Sice mám k dizpozici DiCE (čínský klon) a VDash, ale VDash mi z nějakého důvodu nechce zobrazovat a nahrávat live dat. Tlačítko pro nahrávání vidím, ale v levém sloupci nevidím žádné jednotky ani senzory, které bych mohl vybrat. Mám tedy neplacenou verzi.

Sice mám k dizpozici DiCE (čínský klon) a VDash, ale VDash mi z nějakého důvodu nechce zobrazovat a nahrávat live dat. Tlačítko pro nahrávání vidím, ale v levém sloupci nevidím žádné jednotky ani senzory, které bych mohl vybrat. Mám tedy neplacenou verzi.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 808
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
- Dal poděkování: 5 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy
Přes DiCE se mi živá data zprovoznit nepovedlo, takže jsem nakonec v číně objednal Vgate iCar2 obd2 a k tomu zaplatil Car scanner pro.
Tlak paliva po startu je 10 MPa. Po startu kolísá +- 100 kPa. Pokud by snad byl při samotném špatném startu tlak nižší, tak to na grafech nevidím, protože jde často o zlomek vteřiny a ta obnovovací frekvence z OBDII není bůhví jaká. Při běžné jízdě pak v závislosti na plynu je tlak paliva cca mezi 2 a 18 MPa
Minulý týden jsem spolu s olejem zkusil vyměnit i svíčky a jestli to tedy není placebo, tak jsou starty lepší. Respektive jeden horší start zaznamenala jen manželka. Na originál svíčkách bylo najeto nějakých 46 000 km, objednal jsem NGK 95660.
Cukání při konstatní rychlosti na 2. stupeň stále registuji.
Ještě doplním, že cuknutí je cítit např. i při řazení nebo při přidání/ubrání plynu při přechodu z "brždění" motorem. Někdy je to cítit více, někdy méně, nicméně u toho řazení si stále přijdu, že neumím řadit (což je sice možná pravda, ale v jiných autech problém nemám
). Cuknutí bych asi připodobnil nějaké mechanické vůli, byť si nemyslím, že by tam teď nějaká být měla.
Uvítám i případné tipy na někoho kdo by měl čas na to kouknout. Problém je, že ty horší starty jsou nahodilé a ani to cukání není úplně vždy a neumím to tedy spolehlivě nasimulovat.
Tlak paliva po startu je 10 MPa. Po startu kolísá +- 100 kPa. Pokud by snad byl při samotném špatném startu tlak nižší, tak to na grafech nevidím, protože jde často o zlomek vteřiny a ta obnovovací frekvence z OBDII není bůhví jaká. Při běžné jízdě pak v závislosti na plynu je tlak paliva cca mezi 2 a 18 MPa
Minulý týden jsem spolu s olejem zkusil vyměnit i svíčky a jestli to tedy není placebo, tak jsou starty lepší. Respektive jeden horší start zaznamenala jen manželka. Na originál svíčkách bylo najeto nějakých 46 000 km, objednal jsem NGK 95660.
Cukání při konstatní rychlosti na 2. stupeň stále registuji.
Ještě doplním, že cuknutí je cítit např. i při řazení nebo při přidání/ubrání plynu při přechodu z "brždění" motorem. Někdy je to cítit více, někdy méně, nicméně u toho řazení si stále přijdu, že neumím řadit (což je sice možná pravda, ale v jiných autech problém nemám

Uvítám i případné tipy na někoho kdo by měl čas na to kouknout. Problém je, že ty horší starty jsou nahodilé a ani to cukání není úplně vždy a neumím to tedy spolehlivě nasimulovat.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12506
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
x 1
- Dal poděkování: 12 poděkování
- Dostal poděkování: 15 poděkování
V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy
Nevím jak to má být u těhle novějších motorů, ale není ten tlak nějak vysoký? U běžného staršího benzínu se pohybuje tlak na liště okolo 4 bar, neboli 0,4 MPa.
Ale když tak koukám na tu přívodní trubku do lišty, tak to asi tak mám být.
Ale když tak koukám na tu přívodní trubku do lišty, tak to asi tak mám být.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 808
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
- Dal poděkování: 5 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy
Ačkoliv VDash neukazuje žádné chyby, tak jsem zjistil, že car scanner loguje missfires. Nevím, jestli k nim docházelo i u starých svíček, protože jsem nejspíše koukal na špatnou metriku. Missfires se objevují na všech válcích
Dneska jsem auto projížděl a na projevy se trochu více soustředil. Otáčky mi kolísaly nejen na volnoběh ale bylo to vidět např. i při plynulý jízdě nízkou rychlostí na dvojku. Rozptyl otáček nebyl velký (desítky), ale na jízdě je to znát. Při řazení/přidání plynu je to jak kdyby auto skokově ubralo/přidalo a až následně s drobným zpožděním si zkorigovalo otáčky tak jak mají být, čímž nejspíš dochází právě k tomu cuknutí co dlouhodobě pozorujiNemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 808
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
- Dal poděkování: 5 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy
tak ty špatné starty opravdu vyřešily svíčky. Ke kolísání otáček se už druhý autorizák vyjádřil tak, že auto je v pořádku, a že pokud s tím nejsem ok, můžeme zkusit měnit díly
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1050
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
- Dostal poděkování: 3 poděkování
V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy
Pozor na vadné vstřiky, bývají příčinou zkázy motoru. Cívky jsou předpokládám OK.
Ukapávající vstřik upálí kus pístu a ten se následně rozmatlá ve válci a je vyděláno. Při zjištění této závady motoru a jeho výměně za nový,
se mají vždy dávat nové, takže se vyplatí je určitě minimálně nechat otestovat. Nedávno dovezené auto z Německa s motorem VEA 2.0T5 mělo měněn motor za nový v 70 tis. km a vstřiky tam zůstaly původní. Ve 100 tis. km se závada opakovala, dva vstřiky vadné.........motor zakopával na volnoběh a občasná závada Missfire.
Ukapávající vstřik upálí kus pístu a ten se následně rozmatlá ve válci a je vyděláno. Při zjištění této závady motoru a jeho výměně za nový,
se mají vždy dávat nové, takže se vyplatí je určitě minimálně nechat otestovat. Nedávno dovezené auto z Německa s motorem VEA 2.0T5 mělo měněn motor za nový v 70 tis. km a vstřiky tam zůstaly původní. Ve 100 tis. km se závada opakovala, dva vstřiky vadné.........motor zakopával na volnoběh a občasná závada Missfire.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9735
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
- Dal poděkování: 20 poděkování
- Dostal poděkování: 14 poděkování
V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy
Nakonec zlatej dýzl 

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 808
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
- Dal poděkování: 5 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy
David Patočka: O problémech se vstřikovači vím a v servise je nechali testovat a čistit. Já jsem ale žádnou změnu nepozoroval. Dostal jsem i nějaký sajrajt na čištění palivového vedení a také beze změny. Reklamaci jsem řešil u prodejce, který se spíše zaměřil na vadnou dvouhmotu a je otázkou, zda ty vstřiky tedy pro klid duše nenechat zkontrolovat ještě jednou. Máte nějaký tip komu je poslat? Dieslové bych posílal p. Kasslovy, benzínové nevím.
Navržený postup autorizovaného servisu je zkusit vyměnit palivový filtr (byť je prý doživotní) a pak vyměnit cívky.
Navržený postup autorizovaného servisu je zkusit vyměnit palivový filtr (byť je prý doživotní) a pak vyměnit cívky.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 955
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy
Se asi taky kouknu na ty svicky, diky za tip. Starty mi prijdou pocitove dlouhe, ma to 50tkm stejny svicky.
Ty vstrikovace, kdyby ukapavaly na pist, pozna se to na spotrebe?
Ty vstrikovace, kdyby ukapavaly na pist, pozna se to na spotrebe?
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Divec
- Vůz: V70 III 2.0 D2
V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy
Asi budu plácat nesmysly, ale
- natankoval bych Shell V-Power 90 nebo EuroOil BA 98 SUPER PLUS
- zkontroloval bych odvětrání klikové skříně
- zkontroloval hodnoty na lambda sondách možná je jedna načlá
- odpojil váhu vzduchu a zkusil
- zkontroloval sensor tlaku v sání (u dieselu je na víku ventilů)
- natankoval bych Shell V-Power 90 nebo EuroOil BA 98 SUPER PLUS
- zkontroloval bych odvětrání klikové skříně
- zkontroloval hodnoty na lambda sondách možná je jedna načlá
- odpojil váhu vzduchu a zkusil
- zkontroloval sensor tlaku v sání (u dieselu je na víku ventilů)
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 808
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
- Dal poděkování: 5 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy
Já bych řekl, že to jsou dobré připomínky a testovat se dá i bez zbytečně vynaložených nákladů. Takže díky za komentář
Jiná paliva jsem zkoušel a změnu jsem nepozoroval.- natankoval bych Shell V-Power 90 nebo EuroOil BA 98 SUPER PLUS
při nastartovaným motoru je na víčku pro dolívání oleje podtlak - motor povolené víčko nasává a když víčko úplně sundám, je chod motoru hodně nepravidelný.- zkontroloval bych odvětrání klikové skříně
Po odpojení váhy otáčky kolísají více, auto ztratilo výkon a odezva na plyn je zpožděná. Missfires mi Car Scanner napočítal násobně více, než co běžně ukazuje. Hrubým odhadem tak 8x. Co mě trochu překvapilo byla hláška o chybě chladícího systému a nefunkční ukazatel teploty motoru.- odpojil váhu vzduchu a zkusil
Tip jak nejjednodušeji funkce ověřit?- zkontroloval hodnoty na lambda sondách možná je jedna načlá
- zkontroloval sensor tlaku v sání (u dieselu je na víku ventilů)
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Divec
- Vůz: V70 III 2.0 D2
V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy
- odvětrání klikové skříně bych nastudoval z manuálu a zkontroloval hadice a membránu. Může být prasklé nebo ucpané.
- podíval bych se na realtime data před a za katem a dohledal, jak mají vypadat.
- senzor tlaku sání bych vyndal a případně vyčistil. Pozor při čištění opatrně.
Víc toho bohužel nevím.
- podíval bych se na realtime data před a za katem a dohledal, jak mají vypadat.
- senzor tlaku sání bych vyndal a případně vyčistil. Pozor při čištění opatrně.
Víc toho bohužel nevím.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 808
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
- Dal poděkování: 5 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy
ale chování odvětrávání je správné ne? Jeho funkci chápu tak, že se snaží podtlakem ze sání odsávat spaliny a přetlak vzniklý netěstnostmi ve válcích. Tedy ve chvíli, kdy by nebyl podtlak ale přetlak, byl by problém
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé