Zdravím,
na mé 740 s 4q+OD teče převodovka. Únik identifikován na spoj mezi OD a krabici převodovky, nejspíš důsledek servaných závitů u třech ze čtyř dolních šroubů (ty nad silentblokem).
Vzhledem k nutné opravě musí minimálně OD dolů.
1. dotaz tedy je- má někdo zkušenost se sundáním OD? Lze sundat (a následně i namontovat) samotný OD s převodovkou v autě, pomůžu si tím v něčem? Nebo si tím takzvaně naseru do bot a je jednodušší to udělat pořádně, shodit celou převodovku a "v klidu na stole" si únik a závity vyřešit? Manuál na demontáž převodovky bych někde měl mít, tam se ale vše rozdělává při celé sundané převodovce. (Převodovka i OD jsou vpořádku funkční, tak bych tomu navíc nerad ublížil.)
2. K opravě závitu- závitová vložka (helicoil?) nebo větší díra a závitník M12. Vzhledem k né moc častému (žádnému) rozebírání a skládání spoje mi přijde jednodušší díra a závit M12? Je tam dostatečná masa materiálu na větší závit?
Předem díky za případné odpovědi a rady.
M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 36
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
-
Offline
- Příspěvky: 21
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zbraslav
- Vůz: 245, B230A, M47,´85
M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž
1.Převodovku určitě vyndat, lze potom přetěsnit i zbytek a bude se to dělat o mnoho lépe.
2.Dal bych závitovou vložku, je to elegantnější řešení.
2.Dal bych závitovou vložku, je to elegantnější řešení.
-
Online
- Příspěvky: 2644
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž
Taky dávám vložky, pokud si na nich dáš záležet je to pevnější než řezaný závit.
-
Offline
- Příspěvky: 1117
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž
Rozhodně bych celou převodovku sundal. Zaprvé se ti bude vše dělat lépe a zadruhé bych využil danou radovánku na přetěsnění všeho, co bude možné včetně výměny oleje ve špajzce, když je dole tak se to dělá krásně
Jinak pokud jsi to nikdy nedělal tak ti to bude trvat trošku déle, já to prvně dělal celý den a na kanále a večer jsem byl po zpětné montáži a odjezdu domů z dílny úplně mrtvej, ale od té doby jsem převodovku sundával ještě 2x a to dokonce doma na dvorku "na špalkách" a byla to už velká pohodička. A až se budeš hrabat v převodovce tak bacha na kolečka

Jinak pokud jsi to nikdy nedělal tak ti to bude trvat trošku déle, já to prvně dělal celý den a na kanále a večer jsem byl po zpětné montáži a odjezdu domů z dílny úplně mrtvej, ale od té doby jsem převodovku sundával ještě 2x a to dokonce doma na dvorku "na špalkách" a byla to už velká pohodička. A až se budeš hrabat v převodovce tak bacha na kolečka

-
Offline
- Příspěvky: 36
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž
Super díky za věcné rady, v průběhu týdne se na to vrhnu, tak snad se podaří.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Příspěvky: 36
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž
Tak po týdením boji se převodovku podařilo dostat ven.
No a pro jistotu jsem shodil i spojku se setrvačníkem. Spojka i setrvák asi vpořádku, raději ale vezmu na kontrolu k mechanikovi/znalci. Ale jak jsem očekával, je v kaši gufero na klice a těsnění pod přírubou co ho drží- stejný dotaz, podmazat těsnění pod přírubou silikonem? Gufero jako takové se dává nasucho, pokud se nepletu.
No a nakonec ložisko "pilot bearing", zasekané, div, že se točí. něják ho dotat ven a můžu vlitnout na skládání!
Znovu díky za rady, bez nich by to bylo náročnější a i tak to byl boj dostat dolu, lítaly slova za která by se dlaždič nemusel stydět, vybrání pro startér mi naráželo do kastle a "klec" pro řazení vyskakovala nahoru do díry.
Krok do neznáma, ale pokud to někdy budu dělat znovu, už to bude pohoda, určitě.
Těsnění byla (jak) z papíru, haha. Možná, protože jsou. Nicméně už se v tom někdo hrabal, pokud teda nebyl silikón výrobně schváleným procesem.
Tím se dostávám k dotazu- Nová těsnění podmazat silikonem/těsnicí chemií, nebo raději nechat napokoj?No a pro jistotu jsem shodil i spojku se setrvačníkem. Spojka i setrvák asi vpořádku, raději ale vezmu na kontrolu k mechanikovi/znalci. Ale jak jsem očekával, je v kaši gufero na klice a těsnění pod přírubou co ho drží- stejný dotaz, podmazat těsnění pod přírubou silikonem? Gufero jako takové se dává nasucho, pokud se nepletu.
No a nakonec ložisko "pilot bearing", zasekané, div, že se točí. něják ho dotat ven a můžu vlitnout na skládání!
Znovu díky za rady, bez nich by to bylo náročnější a i tak to byl boj dostat dolu, lítaly slova za která by se dlaždič nemusel stydět, vybrání pro startér mi naráželo do kastle a "klec" pro řazení vyskakovala nahoru do díry.
Krok do neznáma, ale pokud to někdy budu dělat znovu, už to bude pohoda, určitě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé