Retrofit BiLED projektorů do S60 2006

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

Retrofit BiLED projektorů do S60 2006

Příspěvek od JiFi »

Zdar,

tak se konečně podařilo nechat u Sviťlíp s přispěním D5T5 předělat z mého pohledu absolutně nepoužitelně svítící origo reflektorové xenony.

Video noční jízdy:


Foto:
vlcsnap-2023-07-15-02h17m49s422.png
vlcsnap-2023-07-15-02h17m24s559.png
20230714_130056.jpg
20230714_121312.jpeg
20230714_081902.jpg
vlcsnap-2023-07-15-02h16m26s034.png
Úvodem v bodech (zejména pro hnidopichy)

- LED technologii (NHK gen. 5) jsem zvolil, protože
a) dosahuje maximálního osvětlení na tlumených, vyšší než dostupné bixen varianty
b) světelný zdroj na rozdíl od výbojky nepodléhá pozvolné (a tudíž hůře postřehnutelné) degradaci, rozsvěcení/zhasínání v tunelech apod. nezkracuje životnost komponent, což u xenonu neplatí
c) je dlouhodobě spolehlivějším řešením, odstraňuje trafa, motorky pro naklápění při zapnutí dálkového; v kombinaci s DRL, které jsem si dodělal, očekávám, že světla nebudu muset hodně dlouhou dobu/nikdy na autě řešit

- autonivelace světel zůstala zachována, stejně tak ostřikování
- světlomety jsou samozřejmě seřízené a neoslňují, čili nejde o bastl, kdy někdo narve Aliexpress LED žárovku, která svítí v drtivé většině případů ještě slaběji a totálně prasecky distribuovaným svetlem
- celá instalace je napřímo bez jakýchkoli zátěžových rezistorů či jiných bastlítek - auto se překódovalo z xenonu na halogeny, čímž očekává na tlumených 55W odběr, ale je tam poměrně velká tolerance, takže 50W LED projektory nehlásí chybu prasklé žárovky
- kdo se chce trápit legální nekorektností, ať se trápí, auto ale za prvé STK s největší pravděpodobností v pohodě projde a za druhé si to mám možnost zařídit jinak, každopádně radši budu luxusně vidět na cestu s retrofitem než mizerně s origo hrůzami

Celý retrofit, protože jsem to vzal z jedné vody načisto (srandařesení typu pokovení a další zpusoby, jak vyhodit čas i peníze, jsem vůbec ani nebral v potaz), měl několik fází:

0) rozsáhlé konzultace se Sviťlíp a D5T5
1) nákup nových skel světlometů á 2500,- (Volvozone), původní sice nebyly zažloutlé ani zašlé, ale měly nějaké škrábance a prasklinku v rohu - zůstanou mi do rezervy, až už nebudou vůbec k sehnání
2) překódování auta na halogeny u D5T5 (cca 1000,-)
3) samotný retrofit na BiLED projektory u Sviťlíp - 28 000,-, byly to nakonec vzhledem ke komplikovanosti práce 3 dny
4) polepení Volvozone skel ochrannou fólií od Wrapstyle (3000,-) - asi by šlo jinde o něco levněji, ale tady jsem měl dobré reference a vzali mě brzo, každopádně určitě důležitá věc, škoda nechat si nová skla zrasit od kamínků apod., navíc pořád je to druhovýroba, takže odolnost určitě nebude taková

Komentáře:
- v parkovačkách mám samozřejmě LEDky nehlásící chybu, na rozdíl od halogenky W5W dávají aspoň nějaké světlo a taky nekazí chcankoidně žlutým světlem vizuální podobu zapnutých světel
- malé kulaté LED moduly v nárazníku s retrofitem nesouvisí, ignorujte je; byl to můj pokus o variantu DRL, od které jsem nakonec upustil (o LED DRL mám tady jiné vlákno)
- cena se může někomu zdát vysoká, mně to za to s ohledem na obrovský přínos ve svítivosti, bezpečnosti a spolehlivosti použitého řešení stojí, v kontextu cen oprav spousty věcí na Volva a zejména v kontextu cen nových originálních světlometů, které nikdy nebudou svítit ani ze třetiny tak dobře jako retrofit, je to podle mě naopak velmi dobrý poměr cena/výkon
- celé to může stát o několik tisíc míň ve variantě s bixenon projektory, bude tam míň práce, projektory budou cca o 2-3 tisíce levnější a možná půjde i víc zachovat origo vzhled
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) JiFi dne 08 srp 2023 20:44, celkem upraveno 10 x.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Retrofit BiLED projektorů do S60 2006

Příspěvek od Tarkin »

Přidám svou zkušenost s V60 2011.
Auto jsem koupil s xenony v tragickém stavu, naměřená hodnota svítivosti byla pouze okolo 100 lumenů a s autem bylo v podstatě nemožné jezdit po tmě.
Ze 3 modelů Xenon projektorů a LED jsem vybral prostřední variantu LED, samozřejmě Bi-LED s natáčením a nivelací.
Naměřené hodnoty po úpravě světel: 2650 lumenů a dálky okolo 3600. Po pravdě bych výkonnější projektory už ani nechtěl. Světla jsou samozřejmě seřízená, ale už se mi párkrát stalo, že jsem byl vyblikán, protože ta dávka světla přes horizont prostě těžce oslňuje.
Taková častá situace, kdy jede člověk v noci v koloně se solidním rozestupem, na každém horizontu, na každém kopečku dostane auto před vámi plnou dávku a když je to starej šrot, co nemá samostmívací zrcátka, tak je řidič velice nadšený.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2422
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Retrofit BiLED projektorů do S60 2006

Příspěvek od jirka87 »

Starej srot co nema samostvimaci zrcatka...

Hlavne ty venkovni,ze jo...

A nejak uplne asi neverim,ze jsi mel na puvodnich xenonech 100lumenu. To i svicka ma vic

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Retrofit BiLED projektorů do S60 2006

Příspěvek od Tarkin »

Nadruhou stranu, které moderní auto s LED světlomety takovou svítivost nemá, že jo? :roll:
A nejak uplne asi neverim,ze jsi mel na puvodnich xenonech 100lumenu. To i svicka ma vic
Stál jsem u toho, když jsem přijel do Svitlip a na zdi s původním osvětlením naměřil asi 121 lumenů.

Pointa mého prvního příspěvku byla v tom, že ne vždy více znamená lépe. Tedy alespoň pro ostatní učastníky provozu.
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 03 srp 2023 16:25, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

Retrofit BiLED projektorů do S60 2006

Příspěvek od JiFi »

jirka87 píše: 03 srp 2023 16:10 Starej srot co nema samostvimaci zrcatka...

Hlavne ty venkovni,ze jo...

A nejak uplne asi neverim,ze jsi mel na puvodnich xenonech 100lumenu. To i svicka ma vic
Je to úplně klidně možné, sem tam se ve Sviťlíp objeví auto, kdy luxmetr změří 0, pod sto se objevují ještě častěji.

Akorát teda jednotky naměřené v servisech jsou luxy, protože se měří osvětlenost (množství světla dopadající na danou plochu), lumeny jsou jednotnou světelného toku, kde s bavíme o světlelném výkonu výkonu zdroje záření.
Naposledy upravil(a) JiFi dne 03 srp 2023 23:13, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2182
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Retrofit BiLED projektorů do S60 2006

Příspěvek od peter cz »

Já bych jen doplnil pár mých dojmů z Tarkinovo světel - svítí fakt dobře, o tom žádná. Ale:
- Velký kontrast kde je osvětlený prostor před autem a kde je tma, u obyč halogenů/xenonu je ten přechod plynulejší což mi přijde příjemnější, ale to je o zvyku.
- Osvětlený prostor má takový duhový lem, je to vidět i na JiFiho fotkách, ne že by to mělo na něco vliv, jen jsem si toho u origo led světel nevšimnul.
- Po otevření světla je hned vidět, že to není origo. Tady kousek uříznem, tady obrousíme... Jasně, na funkci to nemá vliv, ale dokázal bych si to představit i hezčí. Stejně tak přilepení plexi - nakydnout silikón, připlácnou plexi a hotovo, žádné zamáznutí hezky do hladka...
Všechno jsou to detaily, kterých si 99% majitelů nevšimne a vlastně nemají na nic vliv, jen jsem holt detailista :D
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Retrofit BiLED projektorů do S60 2006

Příspěvek od Tarkin »

- Po otevření světla je hned vidět, že to není origo. Tady kousek uříznem, tady obrousíme... Jasně, na funkci to nemá vliv, ale dokázal bych si to představit i hezčí. Stejně tak přilepení plexi - nakydnout silikón, připlácnou plexi a hotovo, žádné zamáznutí hezky do hladka...
Všechno jsou to detaily, kterých si 99% majitelů nevšimne a vlastně nemají na nic vliv, jen jsem holt detailista :D
Je fakt, že vzhledem k ceně samotných projektorů je jasné, že 3/4 ceny přestavby tvoří práce, takže jo mohlo by to vypadat i lépe.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

Retrofit BiLED projektorů do S60 2006

Příspěvek od JiFi »

Chápu, že je někdo detailista a řešil by to, ale pro mě byla hlavní funkčnost. I se vzhledem jsem ale spokojený, není to na první doprasené a odbyté jak od některých domácích ladičů na YouTube.

Co jsem pochopil, tak to byla fakt dost pekelná práce, a spousta jiných retrofiterů, které jsem oslovil, se o variantě BiLED vůbec nechtěli bavit - neuměli/nechtěli dělat.
Tarkin píše: 03 srp 2023 16:15 Nadruhou stranu, které moderní auto s LED světlomety takovou svítivost nemá, že jo? :roll:
Přesně tak, taky občas dostanu do ksichtu pražbu od nějakého SUV apod. s origo LED světlomety, a budu se kvůli tomu vztekat na toho řidiče? Pokud to má seřízené, nevidím problém - chce dobře vidět, má kvalitní světla. Samozřejmě to nejde vzít ad absurdum, ale zase že bych vůbec nic v takových situacích neviděl, to nemůžu říct. Holt vás občas někdo oslní - jestli je to blb s čínskými LED žárovkami, blb, co zapomněl dálková nebo to má rozhašené/zvednuté, anebo je to novější vyšší auto se silnými světly a vyjede někde zpoza kopce, to je pro oko ve výsledku docela jedno. Kolikrát už je dneska těžké poznat, jestli někdo praží dálky, nebo má prostě tak silná origo světla a vše je "v pořádku". :fool:
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé