XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
Alucard
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 T8 Polestar

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Alucard »

Ahoj,

zdá se, že buď špatně hledám, nebo tu přímo tato kategorie není...
Dotaz podle TP je uvedený rozměr disků a pneu daný. 21", nebo 22". Výběr neoriginálních Volvo disků je, ale zrovna v 21" docela mizérie :o , v 22 je výběr o dost lepší.
Jakou velikost disků doporučujete, nebo máte někdo zkušenost?

8.5x21 5x108 ET38.5
9x22 5x108 ET43

Děkuji za radu
Alu

Jasper Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 724
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Jasper »

Je-li neoriginalnim volvo diskem mysleno vse ostatni,nez origo alu pro tento vuz,tak je to za me uplne fuk...Za me jedine original Polestar 21"...To na to auto patri. Vse ostatni je hnus. Asi jsem ti nepomohl,ale tak to citim ja...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
Pokukuji/shanim xc60 T6/T8 plug in (nabidky SZ)

Alucard
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 T8 Polestar

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Alucard »

No nepomohlo, možná špatně položeno.
Reálný rozdíl mezi 21 a 22, je hodně poznat? Jízdní vlastnosti atd...?
Nekdo zkušenost s jinými než Volvo disky?

Chápu, že jiné disky vypadají jinak, ale rozdíl 100 tisíc je prostě znát a pořád prezouvat je prostě opruz.

Jasper Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 724
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Jasper »

Tak tady nepomohu. Muzu mit na v90 max.21". Rozdil mezi 20" a 21" je za me neznatelny...Vice bude podle mne zalezet na vyuzivanych komunikacich...dalnice vs. zaplatovana 3.trida...
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
Pokukuji/shanim xc60 T6/T8 plug in (nabidky SZ)

Urvanej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12282
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Urvanej »

Cena gum taky není bezzubý argument.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 180
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od jergus.balaz »

Alucard píše: 12 čer 2023 06:51 No nepomohlo, možná špatně položeno.
Reálný rozdíl mezi 21 a 22, je hodně poznat? Jízdní vlastnosti atd...?
Nekdo zkušenost s jinými než Volvo disky?

Chápu, že jiné disky vypadají jinak, ale rozdíl 100 tisíc je prostě znát a pořád prezouvat je prostě opruz.
Ja mám na XC90, 20 na leto, 19 na zimu. Do 21 som už nechcel ísť, kvôli kvalite ciest v SR.
Na starej XC90 mám disky AEZ, na novej AEZ a na S60 som teraz kupoval DOTZ. Určite by som nekupoval používané disky a pokiaľ kúpiš nové nevolvo, nemáš sa čoho obávať. To že sú menej kvalitné, sú blbosti.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Urvanej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12282
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Urvanej »

Tak se zkus optat někde v servisu na kola. Jelikož mám rád origo kola, tak musím občas po nákupu zamířit k maníkovi, co je umí srovnat a ten může vyprávět, jak se mu ta či ta značka dobře rovná... :-)
Takže blbosti to nejsou a taky je rozdíl, když vezmeš díru 19", kde toho většinu pobere guma a nebo 22, kde toho guma moc pobrat nemůže.
Která značka je a která neni kvalitní ti řekne ten rovnač.
Do utracení rozdílu v ceně mezi novými a starými disky si musí zdůvodnit každý sám před sebou, to taky nejde říct obecně. Ty preferuješ nový, já preferuju jetý originály.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 180
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od jergus.balaz »

To, ktorá značka je, alebo nie je kvalitná, hovorí štatistika s reklamaciami, nie rovnač diskov. A ak disk dostal naraz, ktorý ho zdeformoval, tak v prvom rade treba rozmýšľať nad kontrolou trhlín, a taktiež po zrovnani musí byť urobená kontrola trhlín. Inak je to hazard so životmi na ceste. Preto patrí poškodený disk do šrotu.
M.j. ak sa niečo dobré rovná, znamená to, že to zle/slabo drží svoj tvar, takže je to aj náchylnejšie na ďalšie deformácie.

Jasper Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 724
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Jasper »

A taky otazka vkusu. Ty tva kola Jergus tu 90tku uplne zabila...Promin,ale me se nelibi ani kdyz privru obe oci. Jak jsem psal,jedine origo kola. Nic jineho nenasadim dokud do Volva sednu. Ale alespon ma tazatel na vyber z vice pohledu a nazoru.
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
Pokukuji/shanim xc60 T6/T8 plug in (nabidky SZ)

Urvanej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12282
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Urvanej »

jergus.balaz: je hezký, jak si sám odporuješ
Štatistika reklamacií je hezká věc, ale je to informace, ke který se běžnej smrtelník nedostane a když, tak ti prodejce stejně vychválí to, na čem má větší marži. Kontrola trhlin se dělala na horčíkových kolech, třeba kopretiny na šáde apod. Duraly, který se používají na běžný kola tím tolik netrpí a pokud neni rovnač vemeno, tak pozná, co lze narovnat a co je potřeba ohřát, či říznout.
A přesně jak píšeš, kola, co se dobře rovnají, stojí za starou bačkoru, což ti řekne právě ten rovnač. S origo kolama zatím vždy držkoval, že to jde blbě.
Průšvih ostatních kol je v tom, že kolikrát jsou stavěný na běžný osobáky a lidi si je kvůli ceně dávají na těžký potvory typu XC90.
Ale každýho věc a rozhodnutí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Alucard
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 T8 Polestar

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Alucard »

Určitě díky všem za reakce, kola z bazose ee.
Originál jsou pěkné o tom žádná, japan racing vs originál je rozdíl 70 tisíc což je prostě dost. Cena gumy je fakt zanedbatelná...
Tak uvidíme až bude správný čas pro co se rozhodnu, díky.

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 180
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od jergus.balaz »

Urvanej: ohřát a říznout? To ako fakt??? Takým ľudovým umelcom ako je ten tvoj rovnač sa treba na ďaleko vyhnúť. Ako som napísal, poškodený disk do šrotu bez milosti!
A keď chce niekto nový disk sa SUV, tak kupuje disky určené pre SUV, nie pre osobaky.

Urvanej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12282
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Urvanej »

Díky lidem jako ty, jsou ceny bazarových kol nízké a proto lidi jako já v klidu mohou nakupovat v bazaru. To je stejný jako s ojetinama, někdo by si v životě nekoupil ojetý auto, protože... a lidi jako já by si v životě nekoupili nový auto, protože...
Lidé se rozhodují na základě omezených znalostí a zkušeností, které mají a jelikož má každý jiné, tak i ta rozhodnutí jsou jiná.
Tak je to správné a tak to má být :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3088
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Vapik »

Achjo zase to chápání psaného textu, ale je fajn Jergusi, že jsou lidé jako ty. Aspoň se vyrábí a ekonomika jede a já koupím levně;-)

Lukaso Ověřený
Offline
Příspěvky: 1678
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Lukaso »

Mimochodem jsem si samozřejmě vzpomněl v rámci diskuze o ovládání na tohle. Jak se to vyřešilo? [smention u=22730]Alucard[/smention] - kola PE? Nebo jiná s podložkama?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Alucard
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 T8 Polestar

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Alucard »

samo 21 polestar... zatím přezouvání, pak koupím origo kola, chtělo to vidět naživo a pak je to jasné... proč jen to co je v TP a to co autu sluší...
viděl sem i teď na SK, že prodává disky za dobrou cenu, ale nevím, uvidíme

jirka87 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2313
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od jirka87 »

No hlavne ty disky pro Volvo/Geely asi pravdepodobne nekdo vyrabi. Takze "original" lite kolo je sice original pro Volvo, ale mozna i original pro Opel.

A s ojetymi koly mam ja osobne (tudiz ne kazdy) asi takovou zkusenost,ze posledni dve sady alu kol, jsem radeji kupoval uplne nove levne kola (*oprava) Dezent,nez cokoliv z bazaru a plechace uplne tak samo.

Jediny pripad,kdy bych koupil jete ALU kola, by bylo ze sraz v servisu a po vyvazeni prazdneho disku.se podle vysledku dohodnem...Protoze moje zkusenost je fakt tristni.

A o jetych pneu bych ani nikdy neuvazoval, ale to neni predmetem diskuze.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 11 led 2024 08:52, celkem upraveno 2 x.

Alucard
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 T8 Polestar

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Alucard »

možnost je i tato, ale i tak je třeba mít distanční podložky https://www.heicosportiv.de/produkte/xc60/246/leichtmetallraeder/leichtmetallrad-volution-x-1872

Vapik Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3088
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Vapik »

Jen pro zajímavost, kde a jak se ty kola vyrábějí. Včera večer jsem na to náhodou narazil:
https://www.youtube.com/watch?v=pdySnVuXSIY

Lukaso Ověřený
Offline
Příspěvky: 1678
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Lukaso »

Tam je prostě hlavně problém, že nic kromě origo kol PE i se stejným ET, šířkou atd prostě nejde navléct přes ty brzdy...A prý to řeší uplně všichni s novýma autama, protože ikdyž si koupíš auto za randál tak fakt 170 ( nebo tak nějak ) za zimní komplet dát necheš...Takže ikdyž se najde výrobce, nebo dodavatel kol tak stejně nejde koupit ty kola jako aftermarket

Heico jsem zvažoval...nakonec neměli to co by se mi líbilo a pod tíhou toho, že to jsou přeci jen kola na zimu jsem koupil nějaký Dezenty a dal podložky. Vypadá to docela obstojně
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

PetrXC70 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5166
Registrován: 5 roků 8 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od PetrXC70 »

Vapik píše: 11 led 2024 08:31 Jen pro zajímavost, kde a jak se ty kola vyrábějí. Včera večer jsem na to náhodou narazil:
https://www.youtube.com/watch?v=pdySnVuXSIY
Moc pěkný, veškerý tvarovaní za tepla, tam ty energie musí bejt... A taky poprvé slyšim, že se da hliník zakalit...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

jancho Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4355
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od jancho »

Hustý! Na to bych vydržel koukat hodiny - kdybych ten čas měl 🙂
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Romulusw Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

XC60 Polestar Engineered - výběr kol

Příspěvek od Romulusw »

Jj, to kontinuální lití je boží, jak ta kulatina z toho leze :-D

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé