Na japonským 2,2 TD taky pomalejší ohřev
Máte zaslepený EGR ventil?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#27 Máte zaslepený EGR ventil?
Ten ohrev zní logicky, ale co dpf?
Mě přišlo logické že při funkčním Egr motor nějaké saze zase znovu spálí a tak při Off jde toho do dpf víc, ale ten článek mne překvapil že je to prý přesně naopak...
Mě přišlo logické že při funkčním Egr motor nějaké saze zase znovu spálí a tak při Off jde toho do dpf víc, ale ten článek mne překvapil že je to prý přesně naopak...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#28 Máte zaslepený EGR ventil?
Kluci, mám dotaz. Taky mne zlobí EGR, mechanik ho co půl roku musí rozchodit, aby to šlapalo. Jenže mechanik je čím dál méně spolehlivý a už to nechci dokola řešit, zkusil bych ten EGR OFF. Pochopil jsem, že tam "jenom" něco nahraju. Moje auto mělo čip od BSR, ale v AS to přehráli novým SW a je tam továrních 120 kW (BI-turbo D5244-T16). Jde mi o to, že když už to jednou bylo čipnutý, tak by ta ŘJ měla být odemknutá? Diagnostiku mám (čína), tak že bych si to udělal sám.
Pozn.: čipovat to asi nechci, jsem klidný řidič a trošku mám obavy z toho, jak se tu zmiňuje, že výkonnějším verzím praskaly vložky válců. Je to starouš, už ho nechci trápit, ať v klidu jezdí
Pozn.: čipovat to asi nechci, jsem klidný řidič a trošku mám obavy z toho, jak se tu zmiňuje, že výkonnějším verzím praskaly vložky válců. Je to starouš, už ho nechci trápit, ať v klidu jezdí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5171
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#29 Máte zaslepený EGR ventil?
Nahore mas reklamu na Car Diag, coz je dilna D5T5, kontaktuj je a mas klid.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#30 Máte zaslepený EGR ventil?
Nevíte o někom, kdo by mi na mé P3 udělal EGR OFF někde mezi Prahou a Brnem? Ten střed republiky je podle mapy nějaký "hluchý".
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#31 Máte zaslepený EGR ventil?
@Jakub: děkuji, udělám!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#32 Máte zaslepený EGR ventil?
Dej vědět jak jsi dopadl - cena.. Nebo si dát od D5 rovnou optimalizaci výkonu a to off je tam v ceně.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#33 Máte zaslepený EGR ventil?
Ahoj, omlouvám se, byl jsem teď offline. Zatím jsem to neřešil, pustil jsem se do práce na chatě , ale mám to v plánu - jak to pořeším, dám vědět
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#34 Máte zaslepený EGR ventil?
Já si říkám jestli jen Off a nebo to sfouknout ve zvýšení výkonu tak cena možná rozhodne..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#35 Máte zaslepený EGR ventil?
O tom jsem přemýšlel, ale občas čtu, že u výkonnějších verzí praskají vložky válce. Taky si říkám, že už to má 300 000 km, že tomu dopřeju klidný podzim života Já tam měl původně čip od BSR, ale je to smáznuté. Ono když se i těch základních 120 kW pošteluje / rozchodí, tak to jede slušně. Ale je fakt, že kamarád má 1-turbo 136 kW 2009 a rozdíl je tedy znát.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 191
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
#36 Máte zaslepený EGR ventil?
Taky mám jen egr off, o chipu přemýšlím, ale nerad bych oddělal dvouhmotu.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#37 Máte zaslepený EGR ventil?
Já jsem s 120 plně spokojen, ale vlastně mi jde jen o reservu při předjíždění. Že bych na to šlapal a snižoval životnost mi nehrozí. Měla by se snížit spotřeba a zlepšit řazení z důvodu rezervy výkonu. Tomu se dá věřit. Ja vlastně kupoval 120kw schválně že by nemělo být uhoněné - to si závodník nekoupí.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#38 Máte zaslepený EGR ventil?
Máš pravdu, ono to do nějakých 100-110 frčí dobře, ale pak už je znát, že to je seškrcené. Kamarádovo auto jsem projížděl a i přes papírově nižší kroutící moment a starší variantu motoru single-turbo těch 136 kW bylo fakt znát. Na rozjezdu to tlačilo do sedaček více a i nad 100 km/h to bylo živější. Až dodělám akce "chata", tak se tomu začnu trošku věnovat
Mám to stejně, jezdím totál na pohodu, ale nějaká rezerva navrch by se šikla.
Mám to stejně, jezdím totál na pohodu, ale nějaká rezerva navrch by se šikla.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3013
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#39 Máte zaslepený EGR ventil?
tak jsem dal egr off bez záslepky a nic neřvalo (mám teda facelift, takže už jiná elektrika)
ale, po týdnu jsem dal i záslepku, ať je dílo dokonáno a auto se začalo přehřívat, může to mít souvislost?
marně přemýšlím jakou..., ono se to chová, jako by byl v radiátoru vzduch, při startu motoru to v něm trochu zašplouchá a pak teplota leze někam na 105° a otevře termostat, jako by tam nebyl průtok, pak spadne na 88° a tahle pořád dokola
do vody to ale netlakuje
mám v plánu vyměnit radiátor, ale asi zkusím vyndat tu záslepku, jestli to bude dělat pořád, protože to fakt začalo po její instalaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 91
- Registrován: 1 rok 3 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
#40 Máte zaslepený EGR ventil?
Já hlásím už týden na Stage 2 - 160 kw + EGR off na Euro 4 původně 120 kw.
Potvrzuji, že motor se zahřívá při těchto ranních teplotách okolo nuly o trošku déle. Odhadem bych řekl, že na provozní teplotu se voda dostane tak o třetinku pomaleji.
Žádnou záslepku jsem zatím nedával, pouze soft od D5T5 a zatím auto žádný problém nemá.
Jinak mapa ST2 je opravdu povedená. Při normální jízdě člověk prakticky nepozná rozdíl proti sérii, jen je motor odspodu pružnější. Auto nekouří, DPF vypaluje, spotřeba prakticky stejná.
Potvrzuji, že motor se zahřívá při těchto ranních teplotách okolo nuly o trošku déle. Odhadem bych řekl, že na provozní teplotu se voda dostane tak o třetinku pomaleji.
Žádnou záslepku jsem zatím nedával, pouze soft od D5T5 a zatím auto žádný problém nemá.
Jinak mapa ST2 je opravdu povedená. Při normální jízdě člověk prakticky nepozná rozdíl proti sérii, jen je motor odspodu pružnější. Auto nekouří, DPF vypaluje, spotřeba prakticky stejná.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13176
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#41 Máte zaslepený EGR ventil?
Ty máš DPF, nebo ne? U DPF stačí EGR off a přesvědčit se, že je EGR zavřený.Tod2 píše: ↑07 bře 2024 12:58tak jsem dal egr off bez záslepky a nic neřvalo (mám teda facelift, takže už jiná elektrika)
ale, po týdnu jsem dal i záslepku, ať je dílo dokonáno a auto se začalo přehřívat, může to mít souvislost?
marně přemýšlím jakou..., ono se to chová, jako by byl v radiátoru vzduch, při startu motoru to v něm trochu zašplouchá a pak teplota leze někam na 105° a otevře termostat, jako by tam nebyl průtok, pak spadne na 88° a tahle pořád dokola
do vody to ale netlakuje
mám v plánu vyměnit radiátor, ale asi zkusím vyndat tu záslepku, jestli to bude dělat pořád, protože to fakt začalo po její instalaci
Přehřívání by mohlo být jedině, že by jsi při instalaci záslepky skřípnul některou hadici.
Přidáno za 2 minuty 21 sekund:
Ty záslepku nepotřebuješ.mlgviktorko píše: ↑07 bře 2024 14:00Žádnou záslepku jsem zatím nedával, pouze soft od D5T5 a zatím auto žádný problém nemá.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3013
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#42 Máte zaslepený EGR ventil?
Euro 3 bez dpf.
Žádná hadice, kterou bych tam skřípl u egru není. Nicméně asi je to zavzdušněné a nechce ten vzduch ven.
Žádná hadice, kterou bych tam skřípl u egru není. Nicméně asi je to zavzdušněné a nechce ten vzduch ven.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13176
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#43 Máte zaslepený EGR ventil?
To si nemyslím, z motoru jde voda do EGRu a odtud do topení (nebo přes bufík do topení) a z topení zase zpět do trubky za motorem, do které je napojená expanzka. Takže se to odvzdušní během chvilky.
Jediné co zůstává déle zavzdušněné, je chladič. Ale ten se odvzdušní během delší jízdy, kdy otevře termostat.
No a úplně nejvíc se to odvzdušní, když auto vychadne, kdy hladina v expanzce ještě více klesne. Proto říkám každému, komu jsem dělal něco na chlazení, ať si to zkontroluje druhý den studené, jestli něco nechybí.
Jediný, kdy to nefunguje je, že by se skřípla hadice od EGRu, nebo do EGRu (nepravděpodobné) a motor neměl "malý okruh", neboli okruh motor - topení.
Jediné co zůstává déle zavzdušněné, je chladič. Ale ten se odvzdušní během delší jízdy, kdy otevře termostat.
No a úplně nejvíc se to odvzdušní, když auto vychadne, kdy hladina v expanzce ještě více klesne. Proto říkám každému, komu jsem dělal něco na chlazení, ať si to zkontroluje druhý den studené, jestli něco nechybí.
Jediný, kdy to nefunguje je, že by se skřípla hadice od EGRu, nebo do EGRu (nepravděpodobné) a motor neměl "malý okruh", neboli okruh motor - topení.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2159
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#44 Máte zaslepený EGR ventil?
Předpokládejme že vodu do egru nezaslepoval nebo snad ano ?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13176
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#45 Máte zaslepený EGR ventil?
No to snad ne.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3013
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#46 Máte zaslepený EGR ventil?
ne, vodu do egru jsem fakt nezaslepoval Karle
nicméně vzduch tam byl a stále někde je, včera jsem při odjezdu z práce dolil 3/4 litru, je to lepší, ale pořád se to děje
sledoval jsem teplotu a ve chvíli, kdy to leze nahoru, přestává to topit a když termostat otevře, jakoby se zprůchodnil i radiátor a topí to razantně víc a zase s rostoucí teplotou chladne
no ještě asi zkontroluju všechny hadice k nádržce
před 14 dny se dělalo těsnění pod hlavou, možná tento problém trval celou tu dobu, topení tolik netopilo, nicméně zvláštní je, že po nasazení záslepky egru (týden byl egr vypnutý bez ní) se to hned při jízdě přehřálo na cca 115°, ale hned po zastavení otevřel termostat, ale opakovalo se to znova na nějakých 105°, to už jsem ale nezastavoval, pro jistotu jsme dali nový termostat, ale beze změny, už to trvá třetí den a řekl bych, že stále zavzdušněno
uvidím odpoledne, stojím teď po jízdě do práce čumákem do kopce, tak třeba zase něco vyletí
nicméně vzduch tam byl a stále někde je, včera jsem při odjezdu z práce dolil 3/4 litru, je to lepší, ale pořád se to děje
sledoval jsem teplotu a ve chvíli, kdy to leze nahoru, přestává to topit a když termostat otevře, jakoby se zprůchodnil i radiátor a topí to razantně víc a zase s rostoucí teplotou chladne
no ještě asi zkontroluju všechny hadice k nádržce
před 14 dny se dělalo těsnění pod hlavou, možná tento problém trval celou tu dobu, topení tolik netopilo, nicméně zvláštní je, že po nasazení záslepky egru (týden byl egr vypnutý bez ní) se to hned při jízdě přehřálo na cca 115°, ale hned po zastavení otevřel termostat, ale opakovalo se to znova na nějakých 105°, to už jsem ale nezastavoval, pro jistotu jsme dali nový termostat, ale beze změny, už to trvá třetí den a řekl bych, že stále zavzdušněno
uvidím odpoledne, stojím teď po jízdě do práce čumákem do kopce, tak třeba zase něco vyletí
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13176
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#47 Máte zaslepený EGR ventil?
Přijde mi to jako podobný problém, co jsem řešil na P3 a byl ucpaný radiátor. Přehříval se EGR, ale auto netopilo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3013
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#48 Máte zaslepený EGR ventil?
nad tím jsem taky uvažoval, že se třeba při vypuštění/napuštění systému někde něco uvolnilo a přicpal se radiátor, protože do té doby to topilo perfektně
divné ale je, že to topí dobře, dokud se motor zahřívá, ale nedosáhne provozní teploty, v okamžiku dosažení to topit přestane, prostě jakoby se tam někde teplem zvětšila bublina, která to přicpe
radiátor mám v regálu, tak jestli bude o víkendu líp, zkusím ho vyměnit
divné ale je, že to topí dobře, dokud se motor zahřívá, ale nedosáhne provozní teploty, v okamžiku dosažení to topit přestane, prostě jakoby se tam někde teplem zvětšila bublina, která to přicpe
radiátor mám v regálu, tak jestli bude o víkendu líp, zkusím ho vyměnit
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 150
- Registrován: 1 rok 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: Volvo V70 P2 II facelift D5
#49 Máte zaslepený EGR ventil?
bylo to tím?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3013
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#50 Máte zaslepený EGR ventil?
egrem ani radiátorem to není, stále to po cca deseti patnácti minutách netopí, respektive i když dám teplotu na max, tak fouká jen vlažný vzduch
spíš mám podezření na něco kolem bufíku..., zatím nebyl čas to řešit
spíš mám podezření na něco kolem bufíku..., zatím nebyl čas to řešit
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek