Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Vancouver, BC, CA

#1 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od Marosh »

Ahoj Volvisti,

potřebuju trochu poradit. Jsem v Kanadě a vybírám si nějaké auto na cestovaní po místních nár. parcích. Diky relativně velkému vnitřnímu prostoru a relativní rozšířenosti (auto budu za dva měsíce zase prodávat na druhé straně Kanady) si říkám, že Volvo v kombi provedení je ideální volba.

A teď k tomu co mě zajímá:

1) Je uvnitř větší řada 7xx nebo 2xx? (popř. je někde odkaz na obrázek s rozměry?)

2) Utvoří se ve Volvu 7xx nebo 2xx po sklopení zadních sedadel rovný prostor? Jak je výsledný prostor dlouhý? (Mám ca. 190cm, takže jestli se tam vyspím, když nebude počasí na stanování...)

3) Je nějaký model/motor kterému se vyloženě vyhnout? Asi stejně budou USA/Kanadské verze odlišné od toho co znáte z ČR, že? Jinak doufám, že pokud ohlídám takové ty běžné věci (neni to první ojeté auto co kupuju, ale je to první Volvo), tak mě nic extra špatně nepřekvapí...
_________________
740 GLE, B230F, station wagon

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od Ondra. »

osobně bych volil 7xx. Je o poznání širší než dvojka a řekl bych že bude mít i lepší izolaci. Dvojka už je opravdu takové baroko, sice kouzelné, na cestování coast to coast nevím nevím. Jak je to s rozměrama to tě poví někdo znalejší. Je tam hodně Volv? Napíšeš/nafotíš report? :palec:
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#3 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od wickey »

ale rekl bych, ze dvojku sezene snadneji
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#4 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od standa »

ve volvu je spaní low-quality vždycky... :cry:
.
.
.
...tedy v porovnání s takovejma těma americkejma dodávkama typu Ford Chatteau aj., motor klasická třistapade V8, brum, brum :palec:

dovnitř se vejde celá postel i s nebesy :pij:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Vancouver, BC, CA

#5 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od Marosh »

Haha, puvodne jsem sice vykrikoval ze kupuju neco z kategorie "domestic", ale kdyz jsem v par mistnich autech jel, tak jsem si to rychle rozmyslel.

Jinak Volv je tady dost... bohuzel mi uteklo tohle, ktere si mi hodne libilo:

http://vancouver.craigslist.org/car/392639171.html

Takze vybiram dal: http://vancouver.craigslist.org/car/395499280.html ; http://vancouver.craigslist.org/car/393822899.html ...

Samozrejme pokud nakonec poridim, tak vam sem nejakou fotku poslu. ;-)
_________________
740 GLE, B230F, station wagon

rpet
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 130
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu

#6 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od rpet »

tak jsem se na ty odkazy juknul, a nasel tam
http://vancouver.craigslist.org/car/396518725.html
a taky¨
http://vancouver.craigslist.org/car/396305984.html
nebo
http://vancouver.craigslist.org/car/396242664.html
ochoch...mnam mnam... proc neziju ve statech ??
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#7 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od dali »

7xx dobrý, ale kdyby nedej bože něco zlobilo, tak na 2xx si toho podle mě opravíš sám na koleni, a jestli k tomu nejsi, tak ti to opraví v jakýmkoli místním JZD :oops: ;-)

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#8 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od wickey »

tak. me se celkem libi ta bordova 1981 245ka
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#9 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od Jarda S40 »

Není to nějak drahý??? A asi bych šel do modelu po r. 1990.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Vancouver, BC, CA

#10 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od Marosh »

Ahoj,
nějaké novinky ode mě... :) Vypadá to, že už mám vybráno. Dneska jsem ráno vstal, mrknul na inzeráty a našel tohle: http://vancouver.craigslist.org/car/405340657.html . Tak jsem tam rovnou cinknul, majitele asi vzbudil, rovnou k němu přijel a mrknul na auto.

Jak je v inzerátu, je to 740 wagon, ve verzi GLE. Motor tedy čtyřválec 2,3 litru (B230F? - to asi víte líp než já) + automat. Majitel se zdá celkem rovnej kluk, jedině se mi nezdálo tvrzení, že auto původně přijelo z Evropy s jeho rodičema - to by asi těžko mělo tacho v mílích a km/h zároveň... (nebo že by prošlo přestavbou na místní trh?)

Na tachu to má natočeno 190.000 (teď je teda otázka čeho) :), ale těch 300.000km co uvádí v inzerátu se zdá uvěřitelnejch. Motor naskočil na brnknutí (přesto, že auto zcela evidentně nějakou dobu nejezdilo) a zvukový projev se mi zdál v normě. Jede pěkně, automat řadí zlehka, klima funí opravdu studenej vzduch. Potud všechno dobrý.

Jediný co mě trochu zarazilo u Volva byl prorezlej levej přední podběh (díra na skoro na pěst) + nějaké bublinky okolo zadních lemů a na 5. dveřích. (Asi bylo na ten levej předek někdy předtím bořený, zbytek stáří...) A taky se mi zdálo že při stojícím autě (nastartováno, stáni na brzdě) a přehazování rychlostí (P-D-R...) to trochu moc cuká celym autem. Nemůžu zase až tak porovnávat a automatům nerozumim, ale u novějších aut s automatem jsem to nikdy nezaznamenal. I když jsem měl možnost řídit starší Porsche 911 s tiptronicem a to sebou trhalo taky - snad je to teda do jisté míry normální.


Nicméně i přesto všechno jsem si s majitelem plácnul (přesvědčilo mě hlavně to, že do toho auta nasypal za poslední rok skoro 2000$ a ty věci tam opravdu jsou - udělané rozvody, nové brzdy, výfuk) a jenom hloupej denní limit na kartě zabránil tomu že ještě neni moje. Zítra ráno to nicméně jedu zaplatit a přepsat. Pak udělám nějaký fotky. ;)
_________________
740 GLE, B230F, station wagon

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#11 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od jarek.krizan »

Automat tam bude ZF a škubat bude, má to v genech. Jen mě zaráží ta díra v podběhu, to by nemělo to mi připadá divné. Povrchová koroze snad jo ale díra ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Vancouver, BC, CA

#12 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od Marosh »

Tak už je doma. Ta díra by tam normálně asi být neměla, ale zkoumal jsem to detailněji a bylo to zcela evidentně trefený na ten levej předek. Na blatníku je vidět malinko jinej odstín barvy... Jede to zatim rovně, tak to moc neřešim. :)

Najel jsem s nim pár desítek km po městě a zatim mě to neuvěřitelně baví. Hlavně mě překvapilo, jak se s ním krásně parkuje. Výhled z auta + rejd = luxus. Akorát při plnym rejdu to vydává trošku pazvuky - možná to bude tím že v nádobce na servo je ATF na minimální hranici. Musím dolít.

Našel jsem na internetu Volvo VIN dekódér, tak jsem to zkusil: http://volvo.techno.org.pl/vin.php?vin= ... 91608&m=eu Nevim jestli tam mám zvolit Evropskou nebo Americkou verzi, ale je mi divný že při zvolení Evropské to udává manuální převodovku...
_________________
740 GLE, B230F, station wagon

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#13 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od Jarda S40 »

Pokud máš volant opravdu v plným rejdu, tak slyšíš přepouštěcí ventil řízení. Chce to vždy volant o trochu vrátit, stačí 1 cm. Jinak rejd opravdu super, holt zadní náhon.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#14 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od standa »

se začínající korozí pátých dveřích bych si hlavu moc nelámal - jsou z hliníku... :pij:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Vancouver, BC, CA

#15 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od Marosh »

Slibované fotky... foceno na Vancouver Islandu:

Obrázek

Obrázek

Jinak chudák dostává co proto. Místní "silnice" jsou stavěné spíše na vozidla typu Cherokee nebo nejrůznější variace Dodge Ram. Není problém narazit na několikakilometrový úsek jen po štěrku. Jeli jsme v pěti lidech, nacpáni až po střechu a zadní péra si moc nelibovaly. :-/

Taky jsem zkoušel to spaní a můžu poreferovat, že pokud se sedák kompletně vyjme je tam dost místa i pro 190cm velkého člověka. :)
_________________
740 GLE, B230F, station wagon

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Vancouver, BC, CA

#16 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od Marosh »

Posílám ještě jednu:

Obrázek

Tahle je z "Route 99", po cestě do Jasperu. Už s náma najel pár tisíc km. :) Akorát začíná být trochu neklidný na volnoběh. Snad se to nebude zhoršovat...
_________________
740 GLE, B230F, station wagon

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 548
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#17 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od drewid »

Jezis to je krasa ! Skoro jako tatry :mrgreen:
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Vancouver, BC, CA

#18 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od Marosh »

Dlužim Vám dopsání celého přiběhu...


Bohužel i v Kanadě jsou svinilidi a tak při půlhodinové zastávce v Calgary Olympic Park dopadlo Volvo takhle:

Obrázek

Ztratily se nám věci v hodnotě několika podobnejch aut a nádavkem nás nový okno přišlo na 300,- CAD (při zadávání zakázky řikal chlápek 75,- CAD + práce... takže dělat mechoše v Calgary je asi docela výnosný). Celej výlet se tak ocitl pěkně v ...


Nicméně jsme tomu naložili přes Saskatechewan a Manitobu:

Obrázek

Takhle se jede pár tisíc km, dálnice děsná, svodidla žádný, křižovatky jsou "úrovňové", takže občas překvapí kamion, který zahybá doleva přes váš směr dálnice, atd... navíc rychlostní limit je z i z výše uvedených důvodů vetšinou jen 100km/h, v Ontariu dokonce jen 90km/h. Když k tomu člověk přidá cedule u silnice oznamující, že nejbližší "díra v prérii" je 470km a další 720km, tak je to docela deprimující.


Po pár dnech jsme to nakonec dovalili až do Toronta a hlavně na vodopády:

Obrázek


A pak už jsme jenom dojeli ten kousek do Montrealu, kde jsme náhodou objevili poklad největší:

Obrázek

Hospodu, kde na místě vařily Černou Horu, podle originálního receptu.


Co bylo trošku horší, že v Montrealu (Quebecu) mají nejpřísnější technické prohlídky (ne, opravdu se to nedá srovnat s naší STK) :) a naše vozidlo by jí zřejmě nemělo šanci udělat. Jelo sice jako drak, ale geometrie trošku pokulhávala, ruční brzda taky úplně nebrzdila... a navíc ta prorezlá díra. Nakonec tedy odešlo za 300,- CAD (ano, za cenu opravy jednoho skla) doslova pár hodin než mi letělo letadlo zpět domu. Kupujícím se stal jakýsi ukrajinský garážista, potom co nám okolní handlíři (arabové) nabízely částky jako 100,- nebo 150,- CAD a neodpouštěli si hanobné komentáře. :evil:
_________________
740 GLE, B230F, station wagon

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#19 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od wickey »

aspon mas nezapomenutelny zazitek :) - ber to z te lepsi stranky ;)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Vancouver, BC, CA

#20 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od Marosh »

wickey píše:aspon mas nezapomenutelny zazitek :) - ber to z te lepsi stranky ;)
Jo, tak nějak to beru. Zůstat uprostřed Kanady v kraťasech a triku coby jedinym oblečení a s dírou místo okna - to se moc lidem nepovede. Ale bohužel v autě byl třeba i notebook (ne viditelně!), kterej byl plnej fotek z předchozího cestování. Notebook už je nahrazenej, fotky půjdou těžko.
_________________
740 GLE, B230F, station wagon

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#21 Low-cost cestování (spaní) - 7xx nebo 2xx?

Příspěvek od wickey »

skoda, clovek by si myslel, ze na zapade je to lepsi :?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“