S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Zdarec,
potřeboval bych poradit ohledně nestartujícího Volva S60 2,4 D5 136kW MY 2006.
Auto nastartovalo, asi dvě minuty běžel motor, pak samo od sebe chcíplo a od té chvíle nejde nastartovat. Startér točí, ale auto nenastartuje, baterii jsem dával fungl novou, beze změny. Po několika sekundách startování se na budíkách objeví hláška RUTSCHSICHERUNG VORUBERGEH. AUS - nevím, co to znamená a jestli ta informace k něčemu je, ale nic jiného auto nehlásí.
Poradíte mi, jestli by to nemohla být nějaká pojistka (imobilizér?) nebo relátko? Už čekám na termín u diagnostikáře, ale teď před Vánoci má hukot a auto parkuje ne úplně dobře v ulici napůl na chodníku.
Dík
potřeboval bych poradit ohledně nestartujícího Volva S60 2,4 D5 136kW MY 2006.
Auto nastartovalo, asi dvě minuty běžel motor, pak samo od sebe chcíplo a od té chvíle nejde nastartovat. Startér točí, ale auto nenastartuje, baterii jsem dával fungl novou, beze změny. Po několika sekundách startování se na budíkách objeví hláška RUTSCHSICHERUNG VORUBERGEH. AUS - nevím, co to znamená a jestli ta informace k něčemu je, ale nic jiného auto nehlásí.
Poradíte mi, jestli by to nemohla být nějaká pojistka (imobilizér?) nebo relátko? Už čekám na termín u diagnostikáře, ale teď před Vánoci má hukot a auto parkuje ne úplně dobře v ulici napůl na chodníku.
Dík
Naposledy upravil(a) JiFi dne 15 pro 2022 17:14, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 229
- Registrován: 20 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V70III D5 136kw
- Bydliště: Praha 9
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Ta hláška je o tom, že dočasně nefunguje protiprokluz - celkem častá závada, nějaké čidlo na brzdách či co, nebo i když jsou více sjeté destičky/kotouče, tak to hlásí častěji. Už se to tu dávno probíralo.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=26866
Nicméně to se startem a funkcí motoru nic společného nemá (auto i po téhle hlášce normálně funguje, startuje, jede, jen asi nefunguje protiprokluz a většinou se to v ranných fázích téhle hlášky samo opraví po pár zabržděních a ohřátí - chyba zmizí)
Pokud auto normálně točí a při tom si ani neškytne, tak jedině diagnostika - může to bejt problém s elektrikou do motoru, může to bejt problém přísunu paliva, či cokoliv dalšího, co "odhalovat" bez diagnostiky asi moc smysl nemá, protože toho může být opravdu dost.
Co můžeš pro kontrolu alespoň zkusit asi lépe poraděj kovaní mechanici, já bych tak propípal všechny pojistky související s motorem, pumpama atd.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=26866
Nicméně to se startem a funkcí motoru nic společného nemá (auto i po téhle hlášce normálně funguje, startuje, jede, jen asi nefunguje protiprokluz a většinou se to v ranných fázích téhle hlášky samo opraví po pár zabržděních a ohřátí - chyba zmizí)
Pokud auto normálně točí a při tom si ani neškytne, tak jedině diagnostika - může to bejt problém s elektrikou do motoru, může to bejt problém přísunu paliva, či cokoliv dalšího, co "odhalovat" bez diagnostiky asi moc smysl nemá, protože toho může být opravdu dost.
Co můžeš pro kontrolu alespoň zkusit asi lépe poraděj kovaní mechanici, já bych tak propípal všechny pojistky související s motorem, pumpama atd.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13194
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Palivo v nádrži máš? Čerpadlo v nádrži běží? Palivový filtr máš jak starý? Pojistky u motoru jsou v pořádku?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 33
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klentnice(Palava) Mikulov
- Vůz: XC70 136kw 2008
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Zkus zahybat,nebo vypojit a zapojit kontakty na vstrikach
_________________
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw
-
Offline
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Palivo mám, palivový filtr měnili před pár měsíci v T6R (aspoň doufám), čerpadlo se idotsky zeptám - jak zkontrolovat, zkusit poslechnout u nádrže, jestli bude něco slyšet?
Pojistky u motoru zkusím zítra zkontrolovat.
Pojistky u motoru zkusím zítra zkontrolovat.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13194
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Čerpadlo musí být slyšet po zapnutí klíčku. Chvíli.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Pojistky u motoru jsou v pořádku, byl jsem je teďka v té chumelenici zkontrolovat. Čerpadlo nedokážu říct, nemám to neposlouchané, ale asi by to sedělo na problém s dodávkou paliva, když jsou pojistky OK a auto samo od sebe chcíplo.
Kdybyste věděli o někom s diagnostikou, kdo by se mohl přijet podívat (Praha 11), prosím SZ.
Kdybyste věděli o někom s diagnostikou, kdo by se mohl přijet podívat (Praha 11), prosím SZ.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 33
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klentnice(Palava) Mikulov
- Vůz: XC70 136kw 2008
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Vytahni přívod nebo zpatecku nafty k vysoko takovému cerpadlu na motoru a zapni zapalování. Uvidíš jestli poteče nafta.kdyz ne tak jsou vypálené piny na podavacim cerpadle v nádrži
_________________
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw
-
Offline
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Tak jsem nechal auto odtáhnout do Horoměřic k Puchnerovi a zvláštní věc - auto tam sundali z odtahovky, za dvě hodiny ho zkusili nastartovat a chytlo.
Vyměnili palivový filtr kvůli podezření na zanesení (byl tam asi 3 měsíce, ale budiž) a zjistili, že prý úplně stoprocentně nefunguje přečerpávání z jedné poloviny nádrže do druhé. Že pry nemám nechávat naftu klesnout pod dojezd cca 150 km a mělo by to být ok, jinak oprava včetně práce by byla asi 10k.
Nevím přesně, jak to funguje s částmi nádrže a odkud se žene palivo do motoru, ale napadá mě jedna věc, která by mohla mít souvislost - auto mi chcíplo a nešlo nastartovat v kopci, i odtahovkář, když ho v den opravy zkoušel, ho měl pořád v kopci.
V servisu pak sjeli na rovinu, tak mě napadlo, že se nafta mohla nějak přelít a zase jít normálně do motoru. Zmrzlá být nemohla, auto jsem před problémem vyzvedl přes den ze servisu, nastartoval (v kopci) a teprve pak chcíplo.
Co myslíte?
Vyměnili palivový filtr kvůli podezření na zanesení (byl tam asi 3 měsíce, ale budiž) a zjistili, že prý úplně stoprocentně nefunguje přečerpávání z jedné poloviny nádrže do druhé. Že pry nemám nechávat naftu klesnout pod dojezd cca 150 km a mělo by to být ok, jinak oprava včetně práce by byla asi 10k.
Nevím přesně, jak to funguje s částmi nádrže a odkud se žene palivo do motoru, ale napadá mě jedna věc, která by mohla mít souvislost - auto mi chcíplo a nešlo nastartovat v kopci, i odtahovkář, když ho v den opravy zkoušel, ho měl pořád v kopci.
V servisu pak sjeli na rovinu, tak mě napadlo, že se nafta mohla nějak přelít a zase jít normálně do motoru. Zmrzlá být nemohla, auto jsem před problémem vyzvedl přes den ze servisu, nastartoval (v kopci) a teprve pak chcíplo.
Co myslíte?
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13194
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
A neptal jsem se tě na palivo hned na začátku?
Psal jsi že palivo máš ale ne kolik.
Mě to vytrestalo taky. Proto nenechávám klesnout hladinu pod 160 km dojezdu, páč pak se mi stane, že nenastartuju.
Řešení máš zadarmo, prostě tankovat dříve.
Psal jsi že palivo máš ale ne kolik.
Mě to vytrestalo taky. Proto nenechávám klesnout hladinu pod 160 km dojezdu, páč pak se mi stane, že nenastartuju.
Řešení máš zadarmo, prostě tankovat dříve.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 926
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
U P2 má nádrž uprostřed zvýšené dno. Obecná rada zní tankovat dřív, než rafička budíku padne do červeného pole (dojezd cca 160 km). Na V70 mě to vytrestalo taky, už jsem se taky prošel s kanystrem, takže jsem si na to dával pak už majzla.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
-
Offline
- Příspěvky: 889
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Pozor na to, záleží na stylu jízdy, řešil jsem to na V70II 2004 a při běžném pojíždění jsem se dostal v pohodě až na hladové oko. V zatáčkách se ta nafta přelévá přes ten zvýšený prostředek. Při ustálené klidné jízdě po dálnici na tempomat se mi motor zastavil a počítač ukazoval dojezd 210km.
Doporučuju to čerpadlo vyměnit, zlepšilo se i startování po delší odstávce.
Doporučuju to čerpadlo vyměnit, zlepšilo se i startování po delší odstávce.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 833
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
jo, klasika. Měl jsem S60 čerstvě a nedojel do práce s dojezdem 150km. Byl to druhý den v nové práci. První den jsem přijel pozdě protože se nějak protáhlo přihlašování auta na úřadě
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Já jsem ale nepochopil, že ten dotaz mířil na množství paliva - chápal jsem to tak, že se mě ptáte pro jistotu, jestli nejsem takové střevo, že mi prostě jen došlo palivo úplně - o té zákeřnosti s nádrží jsem nevěděl.
Každopádně opravovat za 10k nic nebudu, to auto potřebuje dřív řešit jiné věci - například aby za tmy svítilo víc než pár svíček na hrobě.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 229
- Registrován: 20 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V70III D5 136kw
- Bydliště: Praha 9
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Tak za prvé vyměnit žárovky za nové, nicméně pokud máš zoxidované/zašlé paraboly, tak i výměna žárovek (dle zdejších mechaniků nejrychleji po sundání předního nárazníku, protože zezadu tam je málokdo schopnej "zalomit" ruce, nebo to vytáhnout/zandat nějakejma dlouhejma kleštěma) Ti pomůže maximálně k tomu, že auto bude i s novejma žárovkama svítit tak maximálně jako více svíček na hrobě najednou... Rozleštění a pak UV fólie (aby to za rok nevypadalo stejně) taky nějakou pětku stojí, bohužel...
Sorry, nemohl jsem si pomoci...
Taky se mi nějak poslední týden se*e vše, co se pos*at mohlo (naštěstí né na autě, klep klep klep...)
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
-
Offline
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Výbojky jsem měnil bez sundávání nárazníku (na straně spolujezdce mám místa dost, na druhé jsem dal pryč sání a ano, je to jebačka, ale to je bohužel výměna žárovek často) a nemělo to absolutně žádný efekt, protože tato světla jsou proslulá tím, že svítí blbě, i když jsou nová, natož když mají paraboly 200 tisíc na hrbu.
Jediné, co opravdu funguje a má ekonomický smysl, je repas/retrofit, a právě to moje Volvo čeká - xenony za čockou v nové parabole.
Design světel je po funkční stránce vůbec otřesný, asi nikdy jsem neměl hůř svítící auto. Místo nepotřebných pozičních mohly být blinkry, místo stupidně velkého reflektoru pro blinkr mohlo být denní svícení, dálkové světlo je taky naprosto příšerné a ničemné (efekt minimáln, navíc stupidní typ/patice) a kombinace xenonu s relfektorem zde taky mizérie. Parkovačky vpředu, kdybych tam nedal LEDky, to auto taky nemusí vůbec mít, s žárovkami vydávaly téměř nulové světlo.
Každopádně tyto peníze poputují ne na čerpadlo, sle na světla, která budou celkem stát tak dvacku.
Jediné, co opravdu funguje a má ekonomický smysl, je repas/retrofit, a právě to moje Volvo čeká - xenony za čockou v nové parabole.
Design světel je po funkční stránce vůbec otřesný, asi nikdy jsem neměl hůř svítící auto. Místo nepotřebných pozičních mohly být blinkry, místo stupidně velkého reflektoru pro blinkr mohlo být denní svícení, dálkové světlo je taky naprosto příšerné a ničemné (efekt minimáln, navíc stupidní typ/patice) a kombinace xenonu s relfektorem zde taky mizérie. Parkovačky vpředu, kdybych tam nedal LEDky, to auto taky nemusí vůbec mít, s žárovkami vydávaly téměř nulové světlo.
Každopádně tyto peníze poputují ne na čerpadlo, sle na světla, která budou celkem stát tak dvacku.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 229
- Registrován: 20 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V70III D5 136kw
- Bydliště: Praha 9
S60 D5 136kW 2006 točí, ale nestartuje
Tak investice do dobrého osvětlení je chválihodná - o tom žádná. Ale že by S60/V70 (alespoň moje pofaceliftová) špatně svítila, to mi nepřipadalo (a to jem měl jen klasické H4). Přecházel jsem z 850T5 a dost jsem si lebedil, jak V70II "krásně svítí". Že to na dnešek (kdy má každý nový auto LEDky) není úplně hitparáda, to je jasné, pokud jsou tam ještě klasické halogeny, paraboly zašlé a do žárovek jde s bídou 12V (jak je taky známé, že to tak u starších aut ), pak jsou samozřejmě výsledkem "hřbitovní svíce"
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé