Deníček jedné S80 T6
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5299
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
Deníček jedné S80 T6
nakontaktuj Martinopla ze švedskýchtanků, má s tím bohaté zkušenosti
-
Offline
- Příspěvky: 2196
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Deníček jedné S80 T6
Takže nedožitý 3 měsíce...no tak to nic moc 

-
Offline
- Příspěvky: 280
- Registrován: 21 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 D5 AWD
- Bydliště: Brno
Deníček jedné S80 T6
3 770 Km 
@PINĎA: slovo bohaté je velice výstižné

@PINĎA: slovo bohaté je velice výstižné

_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5299
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Beroun
Deníček jedné S80 T6
Přes noc ne, ale během odpolední přestávky se auto částečně uzdravilo, zmizela hláška o servisu převodovky. Pouze se rozsvěcuje pečené kuře chybou P1618 (chyba z jiné jednotky). Auto jede, řadí, měnič drnčí... prostě skoro jako předtím 

_________________
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Beroun
Deníček jedné S80 T6
Trochu jsem zanedbal tohle vlákno, ale ono se v mezidobí zas tak moc neudálo...
Chyba svítí celou dobu, ale kromě toho auto jezdilo v pořádku asi 2 měsíce. Potom se zase objevila hláška o urgentním servisu a převodovka padla do nouzáku. Od té doby se to tak nějak střídá, chvíli jede auto jen na trojku, chvíli je v pořádku (pokud se to tak dá nazvat)...
Vlivem vnějších událostí stálo auto celý březen bez pohybu a místo toho jsem jezdil zánovním Renaultem Fluence (f plný palbě na hlínách, samozřejmě). Musím přiznat, že přes počáteční despekt, jsem ho vzal na milost. Jako městské auto pro někoho, komu auta nic neříkají, proč ne. Vytknout se dá leccos, mně nejvíc vadilo, že na dálnici při 130kmh točí asi 3.600 otáček. Ale píšu to hlavně proto, že jsem po tom měsíci sednul zpátky do rozvrzanýho starýho křápu a... to byla úleva. Znáte takovej ten pocit "konečně doma!"? O století starší a o galaxii pohodlnější. Nechápu, jak si lidi můžou místo takovýho poctivýho kusu auta koupit ty šizený vozítka... Aha, už jsem si vzpomněl, převodovka v háji
Interval nouzáku se začíná zkracovat, teď už se to vystřídá i 1-2 za den. Navíc začala cukat při rozjezdu. Myslím, že je na čase převodovku propláchnout, teď už asi poprava převodovky novým olejem nehrozí (maximálně nastane o pár dní dřív). Byl jsem u Davida Patočky, byl soucitný, nicméně mi doporučil nedávat do toho ani korunu. Ono, i kdybych chtěl, nebude to tak jednoduché, protože ani on, ani nikdo jiný už prý tuhle převodovku nedělají... Jo a radši nemám vyjíždět z Prahy
Další závady, které nastaly od prosince:
- pár dní se mi spouštěl alarm, nezjistil jsem proč. "Naštěstí" je vybitá baterie sirény (asi), takže auto jen blikalo
- přes zimu stávkovaly okýnka, nešly stahovat, příčily se. Teď na jaře je to už zase jakž takž OK.
- po měsíčním stání byla baterka úplně prázdná, akorát pomrkávala lampička v kufru
- zároveň jsem zjistil, že mi chybí asi 1,5 litru oleje v motoru a olej potřebuje výměnu jako sůl. Přísahal bych, že před odstavením ho bylo dost, ale kdo ví.
- začalo bouchat levé přední kolo
- při brzdění začal kmitat volant
Všechno je řešitelné, ale má cenu do auta investovat, když mi pozítří zůstane stát?

Chyba svítí celou dobu, ale kromě toho auto jezdilo v pořádku asi 2 měsíce. Potom se zase objevila hláška o urgentním servisu a převodovka padla do nouzáku. Od té doby se to tak nějak střídá, chvíli jede auto jen na trojku, chvíli je v pořádku (pokud se to tak dá nazvat)...
Vlivem vnějších událostí stálo auto celý březen bez pohybu a místo toho jsem jezdil zánovním Renaultem Fluence (f plný palbě na hlínách, samozřejmě). Musím přiznat, že přes počáteční despekt, jsem ho vzal na milost. Jako městské auto pro někoho, komu auta nic neříkají, proč ne. Vytknout se dá leccos, mně nejvíc vadilo, že na dálnici při 130kmh točí asi 3.600 otáček. Ale píšu to hlavně proto, že jsem po tom měsíci sednul zpátky do rozvrzanýho starýho křápu a... to byla úleva. Znáte takovej ten pocit "konečně doma!"? O století starší a o galaxii pohodlnější. Nechápu, jak si lidi můžou místo takovýho poctivýho kusu auta koupit ty šizený vozítka... Aha, už jsem si vzpomněl, převodovka v háji

Interval nouzáku se začíná zkracovat, teď už se to vystřídá i 1-2 za den. Navíc začala cukat při rozjezdu. Myslím, že je na čase převodovku propláchnout, teď už asi poprava převodovky novým olejem nehrozí (maximálně nastane o pár dní dřív). Byl jsem u Davida Patočky, byl soucitný, nicméně mi doporučil nedávat do toho ani korunu. Ono, i kdybych chtěl, nebude to tak jednoduché, protože ani on, ani nikdo jiný už prý tuhle převodovku nedělají... Jo a radši nemám vyjíždět z Prahy

Další závady, které nastaly od prosince:
- pár dní se mi spouštěl alarm, nezjistil jsem proč. "Naštěstí" je vybitá baterie sirény (asi), takže auto jen blikalo
- přes zimu stávkovaly okýnka, nešly stahovat, příčily se. Teď na jaře je to už zase jakž takž OK.
- po měsíčním stání byla baterka úplně prázdná, akorát pomrkávala lampička v kufru
- zároveň jsem zjistil, že mi chybí asi 1,5 litru oleje v motoru a olej potřebuje výměnu jako sůl. Přísahal bych, že před odstavením ho bylo dost, ale kdo ví.
- začalo bouchat levé přední kolo
- při brzdění začal kmitat volant
Všechno je řešitelné, ale má cenu do auta investovat, když mi pozítří zůstane stát?
_________________
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Deníček jedné S80 T6
Tak si to srovnej s tim novym strojem a sám si zjisti, s čim chceš jezdit.
Ale jestli už David tyhle qalitní GM převodovky nedělá, tak moc variant nezbejvá.
Trochu jsem ti přál, aby vydržela dýl...
Ale jestli už David tyhle qalitní GM převodovky nedělá, tak moc variant nezbejvá.

Trochu jsem ti přál, aby vydržela dýl...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Beroun
Deníček jedné S80 T6
Aha, tak už vím, čím to je. Tys mi to přál "jen trochu"...
Nejhorší je, že třeba známá prodává Fabii r.v. 2001, najeto 200tis, bez klimy a bez ničeho a očekává, že dostane kolem 65tis. Takže pořád bych měl teoreticky cca 20tis do oprav a pořád budu mít nesrovnatelné auto. Investovat 70tis do převodovky je při stávající ceně auta totální nesmysl, ale v porovnání, co bych za celkovou cenu kolem 110tis mohl mít za auto a co mi ta auta nabídnou...

Nejhorší je, že třeba známá prodává Fabii r.v. 2001, najeto 200tis, bez klimy a bez ničeho a očekává, že dostane kolem 65tis. Takže pořád bych měl teoreticky cca 20tis do oprav a pořád budu mít nesrovnatelné auto. Investovat 70tis do převodovky je při stávající ceně auta totální nesmysl, ale v porovnání, co bych za celkovou cenu kolem 110tis mohl mít za auto a co mi ta auta nabídnou...
_________________
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Deníček jedné S80 T6
Řeknu ti to takhle:
mam auto, jehož cena je kolem 60ti tisíc, když je v dobrym stavu. Do auta jsem nasypal už 160tKč a najel za 4 roky přesně 23tkm.
Ještě ti musim řikat, co bych s tou převodovkou a autem dělal na tvym místě?
Jo a "trochu" jsem použil jen pro to, že to je FWD, který moc nesleduju, ale furt si pohrávám s myšlenkou, jednu S80T6 s mrtvou skříní postavit na zahradu a přeházet jí do RWD krabice s manuálem M90
(pro znalý věci, projekt číslo 159
)
mam auto, jehož cena je kolem 60ti tisíc, když je v dobrym stavu. Do auta jsem nasypal už 160tKč a najel za 4 roky přesně 23tkm.
Ještě ti musim řikat, co bych s tou převodovkou a autem dělal na tvym místě?

Jo a "trochu" jsem použil jen pro to, že to je FWD, který moc nesleduju, ale furt si pohrávám s myšlenkou, jednu S80T6 s mrtvou skříní postavit na zahradu a přeházet jí do RWD krabice s manuálem M90


_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Deníček jedné S80 T6
mazec je, že to žere olej, i když stojí 

_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Beroun
Deníček jedné S80 T6
No jasně, ty kdybys nedostal měsíc najíst, tak taky spálíš všechny tuky. A olej je co?
No, asi to tam nejspíš chybělo už před odstávkou, neuvědomuju si, kdy jsem naposledy olej kontroloval...
Nicméně ho zrovna měním a nejde mi povolit mrcha filtr.

No, asi to tam nejspíš chybělo už před odstávkou, neuvědomuju si, kdy jsem naposledy olej kontroloval...
Nicméně ho zrovna měním a nejde mi povolit mrcha filtr.

_________________
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Beroun
Deníček jedné S80 T6
Po delší době mám jeden výraznější příspěvek: výměna převodovky.
Nějakou dobu auto jezdilo dobře a jen svítilo kontrolkou a na jaře začalo padat do nouzáku čím dál častěji. Nakonec už z něj ani nevypadlo.
Dobře míněnou radu: "Neinvestujte do toho ani korunu" jsem se rozhodl neposlechnout, s tím, že tomu ještě drobnou šanci dám a koupím si nějaké zkušenosti. Pojal jsem to jako vlastní rozšíření obzoru (rozuměj, pro někoho je metou uběhnout maraton, pro mne výměna převodovky).
Takže: sehnal jsem jetou převodovku neznámého původu a kvality z vrakovaného auta (prý blafl benzín na sání a plasty se natavily, převodovka "řadila suprově až do konce". Podle toho, jak byla zahnojená se nedivím, že na autě něco chytlo. Ale co, uvnitř bude určitě jako nová...
První komplikace: přestože jsem si na převodovku vyrobil plechovou vanu, aby případný vyteklý olej zůstal v ní, vyteklo mi při převozu docela velké množství do kufru rodinného auta, takže jsem jedno odpoledne demontoval obložení a kolejnice a čistil...
Jeden čtvrtek se začalo auto dusit a mělo na to vliv, co je zařazeno, takže urychleně naplánovat výměnu na nastávající víkend. Bráchovi to připadalo jako dobrý program na sobotní dopoledne, takže šel do toho se mnou.
Takže, abych shrnul to, co následovalo: never more. S vybavenou dílnou a nějakými zkušenostmi to asi není až taková pakárna, ale před barákem, bez zvedáku, bez pořádnýho nářadí a metodou pokus/omyl není o co stát.
Nebudu rozepisovat všechno, s čím jsme se potýkali, jen zkusím ve zkratce pár bodů, ať se buď můžete zasmát, nebo si rozmyslet, jestli do toho jít.
- Jedno z mála pozitiv bylo, že jsem si odůvodnil koupi heveru, který mne teď bude zachraňovat na jeepu v terénu. S ním to šlo nahoru/dolů jedna báseň
- Vytahovat motor s nápravou spodem mi nepřijde až taková výhoda, protože jsme stejně museli téměř vše odpojit (navíc řízení, tlumiče…) a navíc jsme si přidělali práci, viz dále.
- Hláška o “snadném rozpůlení na zemi” se mi taky nějak nepotvrdila, protože aby se dala odmontovat převodovka, muselo se povolit tohle a kvůli tomu ještě tohle, šrouby zarezlý atd. Rozhodně nebylo vyhráno
- Nějak jsme “pozapomněli” povolit volantovou tyč při spouštění motoru, takže výsledkem bylo její ohnutí. Náklad navíc 1.000,-
- Pravděpodobně jsme při manipulaci dodělali klouby ve spojovacích tyčkách, takže dalších 1.200,- navíc jen v materiálu. Navíc mi nešly povolit, tak jsem za 1.700 koupil stahovák, který… nepasuje. Tohle musím ještě dořešit
- O kroužky přídavného chladiče převodovky po namontování netěsnily, takže oleje všude plno, nutno koupit další cca 3 litry oleje. Kroužky ve Volvu stály asi 80,- jeden. Teď už těsní
- Olej jsem sehnal Dexron VI za asi 160,-Kč/litr, tak snad bude dobrý
Když to shrnu, tak auto řadí lépe než před tím (ještě před tím, než to začalo zlobit, nekope to při studeném přeřazení páky), náklady jsou takový jaký jsou a já mám co vyprávět vnoučatům. Nebýt těch komplikací, tak jsem asi spokojen.
Náklady: převodovka 6.000,-, olej 10x160,-, tyč řízení 1.000,- spojovačky 1.200,-, 2x O kroužek a jedna plastová matička 250,-, drobnosti cca 500,-. Celkem asi 10.500,- kč
Časově jsme “lehce” přetáhli: 2 desetihodinové šichty ve dvou o víkendu, následně dalších asi 15 hodin na dodělávky, hledání závad apod.
Teď už mi zbývá jen vyměnit ty spojovačky. Nemáte někdo na půjčení stahovák, který pasuje?
Nějakou dobu auto jezdilo dobře a jen svítilo kontrolkou a na jaře začalo padat do nouzáku čím dál častěji. Nakonec už z něj ani nevypadlo.
Dobře míněnou radu: "Neinvestujte do toho ani korunu" jsem se rozhodl neposlechnout, s tím, že tomu ještě drobnou šanci dám a koupím si nějaké zkušenosti. Pojal jsem to jako vlastní rozšíření obzoru (rozuměj, pro někoho je metou uběhnout maraton, pro mne výměna převodovky).
Takže: sehnal jsem jetou převodovku neznámého původu a kvality z vrakovaného auta (prý blafl benzín na sání a plasty se natavily, převodovka "řadila suprově až do konce". Podle toho, jak byla zahnojená se nedivím, že na autě něco chytlo. Ale co, uvnitř bude určitě jako nová...

První komplikace: přestože jsem si na převodovku vyrobil plechovou vanu, aby případný vyteklý olej zůstal v ní, vyteklo mi při převozu docela velké množství do kufru rodinného auta, takže jsem jedno odpoledne demontoval obložení a kolejnice a čistil...
Jeden čtvrtek se začalo auto dusit a mělo na to vliv, co je zařazeno, takže urychleně naplánovat výměnu na nastávající víkend. Bráchovi to připadalo jako dobrý program na sobotní dopoledne, takže šel do toho se mnou.
Takže, abych shrnul to, co následovalo: never more. S vybavenou dílnou a nějakými zkušenostmi to asi není až taková pakárna, ale před barákem, bez zvedáku, bez pořádnýho nářadí a metodou pokus/omyl není o co stát.
Nebudu rozepisovat všechno, s čím jsme se potýkali, jen zkusím ve zkratce pár bodů, ať se buď můžete zasmát, nebo si rozmyslet, jestli do toho jít.
- Jedno z mála pozitiv bylo, že jsem si odůvodnil koupi heveru, který mne teď bude zachraňovat na jeepu v terénu. S ním to šlo nahoru/dolů jedna báseň
- Vytahovat motor s nápravou spodem mi nepřijde až taková výhoda, protože jsme stejně museli téměř vše odpojit (navíc řízení, tlumiče…) a navíc jsme si přidělali práci, viz dále.
- Hláška o “snadném rozpůlení na zemi” se mi taky nějak nepotvrdila, protože aby se dala odmontovat převodovka, muselo se povolit tohle a kvůli tomu ještě tohle, šrouby zarezlý atd. Rozhodně nebylo vyhráno
- Nějak jsme “pozapomněli” povolit volantovou tyč při spouštění motoru, takže výsledkem bylo její ohnutí. Náklad navíc 1.000,-
- Pravděpodobně jsme při manipulaci dodělali klouby ve spojovacích tyčkách, takže dalších 1.200,- navíc jen v materiálu. Navíc mi nešly povolit, tak jsem za 1.700 koupil stahovák, který… nepasuje. Tohle musím ještě dořešit
- O kroužky přídavného chladiče převodovky po namontování netěsnily, takže oleje všude plno, nutno koupit další cca 3 litry oleje. Kroužky ve Volvu stály asi 80,- jeden. Teď už těsní
- Olej jsem sehnal Dexron VI za asi 160,-Kč/litr, tak snad bude dobrý
Když to shrnu, tak auto řadí lépe než před tím (ještě před tím, než to začalo zlobit, nekope to při studeném přeřazení páky), náklady jsou takový jaký jsou a já mám co vyprávět vnoučatům. Nebýt těch komplikací, tak jsem asi spokojen.
Náklady: převodovka 6.000,-, olej 10x160,-, tyč řízení 1.000,- spojovačky 1.200,-, 2x O kroužek a jedna plastová matička 250,-, drobnosti cca 500,-. Celkem asi 10.500,- kč
Časově jsme “lehce” přetáhli: 2 desetihodinové šichty ve dvou o víkendu, následně dalších asi 15 hodin na dodělávky, hledání závad apod.
Teď už mi zbývá jen vyměnit ty spojovačky. Nemáte někdo na půjčení stahovák, který pasuje?
_________________
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Beroun
Deníček jedné S80 T6
A ještě pár fotek:

...jo a ještě jedna drobnost: objevil jsem, že mám bufík 
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Deníček jedné S80 T6
A o tom to je. Za mě klobouk dolu!
Jenže ve chvíli, když tě to začne srát a nebaví tě to, tak už to je špatný. Ale odvedli ste kus práce a něčemu se naučili.
Teď už jen doufat, že ta převodovka byla v lepčim stavu a vydrží dlouho.

Jenže ve chvíli, když tě to začne srát a nebaví tě to, tak už to je špatný. Ale odvedli ste kus práce a něčemu se naučili.
Teď už jen doufat, že ta převodovka byla v lepčim stavu a vydrží dlouho.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 540
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Horní Slavkov
- Vůz: C70 2,4i 1999
Deníček jedné S80 T6
Ty kráááááávo
RE5PEKT
PS: tyhle kola jsou nádherný!

PS: tyhle kola jsou nádherný!
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5299
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
Deníček jedné S80 T6



jste mega odvážlivci a borci




na to bych neměl koulelele

-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 3650
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Deníček jedné S80 T6
Tohlw by si mel precist ten co uvazuje o ty T6 v topicu vedle 

_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Deníček jedné S80 T6
No hlavně převodovka za 6 byl myslim sakra dobrej kauf! Já bych jí teda asi nechal před namontovánim minimálně zkontrolovat, abych to nemusel dělat za měsíc znova, ale štěstí přeje odvážným...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Nové Město nad Metují
- Vůz: V50 T5 AWD
- Bydliště: Východní Čechy
Deníček jedné S80 T6
A ja myslel ze připraveným:)
_________________
Nyní: Volvo V50 T5 AWD
Bylo: Nebylo :-)
Členům VolvoKlubu nabízím provedení diagnostiky přes VIDA-DICE.
Nyní: Volvo V50 T5 AWD
Bylo: Nebylo :-)
Členům VolvoKlubu nabízím provedení diagnostiky přes VIDA-DICE.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14291
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Deníček jedné S80 T6
Pěkná dílna.
Proč jsi sundával pružiny z tlumičů?

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 6088
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Deníček jedné S80 T6
Ze bych zkusil neco podobneho u nas pred panelakem
ne, vazne, jen cumim. Ja bych tu stavebnici uz neposkladal, no vlastne ani nerozlozil 






-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Beroun
Deníček jedné S80 T6
Chlapi, díky za vřelá slova
Věřte tomu, že jsem to už chtěl nechat rozebraný na díly, ale brácha mne donutil to doskládat. Za to a za celou pomoc mu patří můj nehynoucí dík.
Jinak k dotazům: nechtěl jsem převodovku rozebírat, protože by to byla práce, materiál atd. navíc. A původně to bylo naplánováno na asi půl den...
A pružiny spadly z tlumičů samy, když se tlumiče povolily.

Věřte tomu, že jsem to už chtěl nechat rozebraný na díly, ale brácha mne donutil to doskládat. Za to a za celou pomoc mu patří můj nehynoucí dík.
Jinak k dotazům: nechtěl jsem převodovku rozebírat, protože by to byla práce, materiál atd. navíc. A původně to bylo naplánováno na asi půl den...

A pružiny spadly z tlumičů samy, když se tlumiče povolily.
_________________
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
Deníček jedné S80 T6
Brzy začne téct olej mezi motorem a převodovkou.Pokud Tě bude zajímat proč,pak proto,že jste hydroměnič nechali namontovaný na flexplate,místo aby šel dolů i s převodovkou.Sice píšeš že jsi spotřeboval 10l automatového oleje,ale naprosto nechápu,proč jsi nevyměnil i filtr???Proč jste tahali ven i tlumiče???
-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Beroun
Deníček jedné S80 T6
Asi bych těm otázkám rozuměl i s jedním otazníkem, takhle mám pocit, že na mne křičíš...
Výměna proběhla neplánovaně, filtr nebyl k dispozici. A dá se vyměnit i dodatečně, ne?
Měnič a tlumiče... metoda pokus omyl. Není manuál, není po ruce zkušený mechanik, takhle to vypadá. Měnič je na flexplate přišroubovaný, na převodovce jen nasazený. Takže cesta nejmenšího odporu.
Když to bude téct, nedá se nic dělat. Poučení pro příště.
Výměna proběhla neplánovaně, filtr nebyl k dispozici. A dá se vyměnit i dodatečně, ne?
Měnič a tlumiče... metoda pokus omyl. Není manuál, není po ruce zkušený mechanik, takhle to vypadá. Měnič je na flexplate přišroubovaný, na převodovce jen nasazený. Takže cesta nejmenšího odporu.
Když to bude téct, nedá se nic dělat. Poučení pro příště.
_________________
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 3650
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Deníček jedné S80 T6
Martine jak je to s tim menicem? Proc potece?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé