Poslední návštěva: 04 dub 2020 19:39 Právě je 04 dub 2020 19:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat



 [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: S80 V8 - vymena drazkovaneho remena
PříspěvekNapsal: 03 úno 2017 19:04 
Offline

Registrován: září 2016
Příspěvky: 105
Bydliště: Trnava, SVK
Vůz: S80 4.4
Kedze som to prave absolvoval na svojej S80, pripajam kratky navod ako na vymenu drazkoveho remena (a kladiek) na Volve S80 V8.

1. odcerpame chladiacu kvapalinu z expanznej nadrzky
2. odpojime dve tenke hadicky veduce do expanznej nadrzky, odsrobujeme srob, ktory drzi nadrzku ku kasni a nadrzku odlozime nabok - opatrnne, su z takeho tvrdeho plastu a lubia sa polamat.
3. odpojime hadicu ktora vedie z nadrzky serva do servopumpy. Odpojime ju na serve. Predtym samozrejme odsajeme z nadrzky servoolej aby nam to pri odpojeni nevytieklo.
4. nadrzku vytiahneme smerom hore z drziaku a odlozime nabok.
5. odsrobujeme vrchny drziak motora
6. po odstraneni vrchneho drziaku odsrobujeme medzikus, ktory drzal tento drziak na motore - 3 sroby zasrobovane vertikalne.
7. hadicku chladiacej kvapaliny, ktora vedie z bloku motora do expanzky (ktoru sme uz odlozili), odpojime z bloku motora. Musime mat pripravenu rovnaku hadicku so zaslepenym jednym koncom. Tu nastrcime na miesto tej, ktoru odpojime. Nevytecie nam tym padom z motora chladiaca.
8. odsrobujeme matku, ktora drzi objimku hadice veducej so servopumpy dolu do riadenia. Matka sa nachadza na sponovaku remena.
9. odsrobujeme matku, ktora drzi objimku tej istej hadice, avsak je trochu dalej a tato objimka je prisrobovana k bloku.
10. odsrobujeme kostrenie motora - kablik vedie z bloku (pod servopumpou) kusok od expanzky.
11. teraz by uz vsetky potrebne vedenia, co by nam zavadzali mali byt uvolnene. Pouzijeme kluc 19ku a nastrcime ho do vystupku na sponovaku remena. Zatlacime (v smere hodinovy ruciciek) s citom a povolime remen. Druhou rukou stiahneme remen z remenice serva. Pomaly sponovak povolime. Remen je uvolneny.
12. dame si pod auto zdvihak. Pod olejovu vanu. Aj s nejakou doskou, ktora rozlozi tlak po celej vani. Zdvihame az kym sa doska tlacena heverom nedotknu vane.
13. odsrobujeme 2 sroby bocneho silentbloku motora - je na strane spolujazdcovho predneho kolesa. Odsrobujeme dva sroby ktore vedu horizontalne, nie vertikalne!
14. motor mame povoleny a mozme ho zdvihakom mierne zdvihnut. Cca o 2-3cm.
15. odsrobujeme 3 sroby (zasrobovane horizontalne do bloku), ktore drzia medzikus na vrchny drziak motora. Pri demontazi celeho medzikusu davame pozor na podlozku, ktora je na lozisku. Nestratime ju!
16. odsrobujeme srob drziaci spodnu vodiacu kladku. Musi prejst dierou v kasni - je cca oproti pozicii osi kladky. Podla potreby teda podvihneme heverom cely motor. Opat dame pozor na podlozku pod loziskom.
17. dame dolu remen aby nam nezavadzal.
18. imbus 10 zastrcime do diery na sponovaku. Dame pozor aby sme ho tam zastrcili cely a tym padom aby pekne doliehal. Na uvolnenie treba velku silu a je teda potrebne davat pozor aby sa nam imbus nejako nesmykol a nesposobil poskodenie na hranach srobu drziaceho sponovak na motore!!!
19. odsrobujeme srob drziaci tlmic sponovaku.
20. sponovak vytiahneme.

Namontujeme podla potreby novy sponovak resp. vodiace kladky. Novy remen nasadime pozorne, aby pekne zapadal do vsetkych drazok na remeniciach. Potom niekoho poprosime, kto nam zatlaci na kluc, ktorym sa uvolnuje napnutie sponovaka, zatial co mi nahodime remen na remenicu serva. Nasledne pokracujeme podla bodov v zozname v opacnom poradi.

PS: pri dotahovani srobov na motore byt opatrnny. Je to hlinikovy blok, takze dotahovat s citom!
Vela stastia :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 V8 - výměna drážkovaného řemene
PříspěvekNapsal: 26 črc 2017 18:30 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 2121
Bydliště: Louny-PRT
Vůz: XC90 2.5T
Kurňa, škoda, že jsi neudělal i pár fotek.
Jako fotonávod by to bylo fajné!!

_________________
XC90 2.5T Tatík
R.I.P.: V70T6 210kW AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 V8 - vymena drazkovaneho remena
PříspěvekNapsal: 25 črc 2019 20:39 
Offline

Registrován: květen 2018
Příspěvky: 8
Bydliště: Veľký Lapáš
Vůz: V S80 V8 B8444S
Super pomôcka, až na bod 15, nič som tam nemal a to viem, že som prvý kto tie kladky menim, žiadna podložka a ani si neviem predstaviť na čo by tam bola , vo Vide nie je ani zakreslená....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 V8 - vymena drazkovaneho remena
PříspěvekNapsal: 25 črc 2019 20:47 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 1541
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Tak Ti tam bud uz chybela a nebo se Ti prilepila k lozisku :D
Polozka c. 3 viz. obrazej.
Si menil cele kladky? Ja v nich jen loziska(orig. 6203LAX33 = tj. specialni mazivo, ja dal 62032RS C3) vymenil, za SKFka, kolem 7EUR/ks...

A jinak navod ve VIDA mi prijde dostatecny...


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 V8 - vymena drazkovaneho remena
PříspěvekNapsal: 26 črc 2019 10:18 
Offline

Registrován: květen 2018
Příspěvky: 8
Bydliště: Veľký Lapáš
Vůz: V S80 V8 B8444S
Daval som kladky z polska s origo japonskými ložiskami 20 eu, podložka -krytka jasne že tam je, ja som riešil nejakú špeci podložku. ked sa na to zvlášť upozorňuje...a origo remeň Volvo som dal


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  










POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.115s | 20 Queries | GZIP : Off ]