Poslední návštěva: 04 dub 2020 19:53 Právě je 04 dub 2020 19:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat



 [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P008900
PříspěvekNapsal: 16 pro 2016 12:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 3229
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/C70-T5/940-Polar
Ahoj:

slovy klasika: "musím se pochválit sám, nikdo jiný to za mě neudělá" - dnes ráno jsem se konečně dostal k plánované výměně čidla tlaku paliva v XC90 V8.
Soudě podle předchozího studia, je selhání tohoto čidla poměrně obvyklá věc u všech motorizací a značek, kde se vyskytuje.
A vyskytuje se skutečně hojně, počínaje většinou benzínových Volv ~2004 nahoru, P3ky, atp., dále Fordy, LR, Jaguáry, atd. dále už jsem nehledal.

Jedná se o tento krám od Bosche:

Příloha:
fps.PNG


Bosch 0261230238 - 0 261 230 238
Volvo 31251447
Volvo 31272732
Ford 1573657
Ford 1582665
Ford 7M5N9 C968 AA

případně:

Bosch 0261230110 - 0 261 230 110
Volvo 30756097
Volvo 8699449
Ford 1582665
Land Rover LR005493
Land Rover LR015294


Auto jede normálně, někdy ráno trošku kuckalo jako by jelo jen na 5-6 válců, pak OK. Sem tam žlutá ponorka a tyhle chyby na diagnostice:

ECM-P019300 Fuel rail pressure sensor high input.
ECM-P008900 Fuel pressure regulator performance.


Na emisích by mě s tím poslali stejně domů a nemám rád, když auto takto zlobí, zůstat někde viset se mi též nechce.
Jestli mám s V8 na něco smůlu, tak je to palivový systém - palivovou pumpu jsem už měnil. Elektrický modul PEM, který ji řídí - taky (to jako jej designéři našroubili na nápravu, do soli).


Takže konečně k věci: teoretické studium "Jak na to" začalo v orig. diagnostice. Tam chlapci navrhují sundat crossmember (držák motoru), celé sání, kupu hadic, atd. aby se dalo k čidlu dostat (připomínám, že je to takový ježek v kleci, schovaný pod sáním, těsně za/pod šrktící klapkou). Po přečtení tohoto návodu se mi trochu sevřely půlky, tak jsem hledal dále.

Alternativní postupy (swedespeed, UK fóra, atd.) na to jdou cestou bez demontáže sání a půlky auta, ale pořád se tam čaruje s hadicemi chlazení, posilovače nebo kýho čerta. Při zběžném pohledu do klece to zase tak hrozně nevypadalo...


Nakonec to bylo vše daleko jednodušší, je jen třeba si udělat trošku místa:
- sundat plastový kryt ECM na airboxu
- odpojit 2 konektory k ECM, dráty bokem
- povolit 2 spony, které drží hadici z airboxu do škrtící klapky, odehnout bokem (dopředu)
- 2 šrouby + 2 matice vel. 10mm - povolit škrtící klapku, odpojit a opět odehnout bokem

V tuto chvíli je senzor pěkně vidět a je dostupný běžným nářadím (drží jedním šroubkem vel. 10mm). Místa tam není moc, ale zase tak úplně dětské ručičky snad nemám. Ve srovnání s mnoha jinými operacemi je tohle úplná malina.

Měl jsem zaparkováno po krátké ranní jízdě (motor ještě příjemně teplý), kousek pod senzorem je pneuventilek na povolení tlaku paliva. Po dvou hodinách nízký přetlak, pár ml benzínu odteklo.

Bočním klíčem jde šroubek snadno povolit a senzor vykývat nahoru, pak ještě pár ml benzínu odteče z lišty.

Smontovat v opačném gardu, celá operace byla za 1/2 hodiny hotová, vč. ověření/smazání chyb a kontroly těsnosti.

Tak snad tohle někomu pomůže. U 5-válců je senzor dostupný zcela triviálně, o tom bych se nikterak nerozepisoval.
U V8 to není (alespoň podle fabrických manuálů) tak jednoduché.

Pavel

P.S. Pro referenci dodávám, že všechno úplně hladce jít nemusí: http://forums.swedespeed.com/showthread ... ustrations - více než 1 člověk tu řešil, že protočil ten šroub, co drží samotný senzor (přesnějí kontra-matici, která údajně tkví v plastovém loži). Tohle mě naštěstí nepotkalo, pak už je to trošku větší maturita.

Tohle vlákno pak m.j. zobrazuje http://forums.swedespeed.com/showthread ... ion-issues obě verze čídla (Bosch xxx238 vs. xxx110). Z auta jsem vyšroubil xxx110 (se dvěmi dírami) a zpět poslal nový xxx238.

Zde také jedna z těch složitějších cest: http://forums.swedespeed.com/showthread ... ost2350082 a http://forums.swedespeed.com/showthread ... ure-Sensor

Jo a čidlo se dá sehnat v rozmezí 900Kč (no-name obchod), 2000Kč (Ford) až po 3500Kč ("origo" Volvo, kde ta modrá krabička stojí zjevně asi 2500Kč). Já dostal krabičku bílou od Roberta Bosche 8)

A auto má čerstvě 260001km na tacho.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. C70 T5 2000 Mango (Saffron) .::. 940 Polar 1994 .::.
D5T5.com - vše pro vaše Volvo - na Valašsku - tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky (dříve Volvocesky.cz)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P00
PříspěvekNapsal: 16 pro 2016 19:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2007
Příspěvky: 974
Bydliště: Šaľa
no, myslim ze mne to pomoze. chystam sa na to, takze chvalim ta tiez.

_________________
C30 D5 R-Design


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P00
PříspěvekNapsal: 17 pro 2016 09:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 2121
Bydliště: Louny-PRT
Vůz: XC90 2.5T
Díky Pavle za super návod a sdílení informací Tvé práce!!! :good: :beer:

_________________
XC90 2.5T Tatík
R.I.P.: V70T6 210kW AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P00
PříspěvekNapsal: 17 pro 2016 09:37 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 2121
Bydliště: Louny-PRT
Vůz: XC90 2.5T
Ví někdo, kde je toto čidlo tlaku paliva u T6 prosím?
Díky moc!

_________________
XC90 2.5T Tatík
R.I.P.: V70T6 210kW AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P00
PříspěvekNapsal: 08 dub 2017 21:21 
Offline

Registrován: prosinec 2016
Příspěvky: 6
Bydliště: Šumperk
Vůz: XC 90
ok2ucx píše:
Ahoj:

slovy klasika: "musím se pochválit sám, nikdo jiný to za mě neudělá"


Díky za diagnostiku a taktéž odhalení závady na čidle... :good:


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  










POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.156s | 18 Queries | GZIP : Off ]