Bizon - V70 II T5 MY 2002

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#1 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

Ahoj ve spolek!
Už pár měsíců na fóru sem tam provedu výkřik do tmy a jelikož se nudím, tak je asi čas oficiálně představit můj kočár. Auto jsem zhruba před měsícem koupil od užvatele vkom tady na fóru. Musím pochválit naprosto skvělý přístup. Fotky z "bouračky", většinu faktur za sevis, kupní smluvy mezi předchozími majiteli (včetné té origo ze salonu) a upozoznění na drobné kosmetické vady, to dává málokdo. S autem máme naježděno zatím 500km ale spokojenost. Tímto děkuji a tleskám :Bravo: :Bravo:

Začnu tím, co zajímá lidi nejvíc... hned po motoru (pro zvědavce je to T5 2.3l 184 kW) tedy
Výbava:
Nemám uplně přehled, ale to auto má snad full výbavu a jediný co jsem zjistil, že mu chybí je spolujezdcova sesle felektrice. Na origo kupní smlouvě je uvedeno Volvo V70 T5 Premium se základní cenou 41 000 EUR a dalších 15 000 EUR je příplatková výbava. Jako hustodémonskykrutopřísnou fičuru ovšem musím označit montáž nezávislého topení Webasto provedenou 3 měsíce po koupi v salonu. Stručný výčet na co si vzpomenu:

- Xenony
- Parkovací senzory
- Automatické stěrače
- Tempomat
- Automat
- Kožený interiér
- RTI navigace
- Aut. klima
- Palubní PC
- El. sklápění zrcátek
- Vyhřívané sesle
- DSTC
- HU-803
- Přední mlhovky
- Telefon

Něco z historie
Auto v roce 2012 dotažené z Hamburku po dvou majitelích s motorem na kaši, poté co známý uživatele vkom měl na ebay slabou chvilku a z hecu pro srandu přihodil 10 EUR. Více zde. Skončilo u Marry na opravě motoru, kdy seznam měněných dílů vydal na jednu A4. Od opravy auto najelo dalších 60 000km, takže oprava asi zdařilá. Poté se dostalo k uživateli vkom, který se o auto pěkně staral (servisováno Marra, T6R, Soldát). Když se ale začal nudit vyměnil Volvo za Mondeo ST 220, čímž se Volvo dostalo k nám.

Předchozí majitel provedl:
- 192 000Km:nové lanovody+pakny ruční brzdy.Nový hydraulický rozvaděč aut. převodovky.
- 199 000km: nový olej v automatu,nové silentbloky a čepy př. ramen
- 222 000km:př. br. hadice,čep ramene
- 223 400km:nové svíčky
- 224 700km: nové př. brzdy + brzdovka
- 226 000km: nové př. tlumiče
- 234 000km: nový olej

Co bylo uděláno:
- Aktualizovaná RTI navigace
- 241 000km : geometrie, oprava zadní stabilizační tyče, nové letňáky
- 244 900km : nový olej v motoru a automatce, oprava MAF, čištění PCV, nové filtry
- 246 500km : Nová baterie, nové přední zimáky
- 250 000km : Opraveno zrcátko u řidiče
- 252 000km : Pravidelný proplach automatu

Co auto aktuálně potřebuje:
- Opravit zrcátko u řidiče (mrtvý snímač polohy, přenastavuje se do výchozí pozice nezastavuje se v krajní horní poloze a vesele si přecvakává přes převody) - FIXED
- Přehrát SW rádia. Nesvítí čudlíky a nefunguje ovládání z volantu
- Pořešit vynechávající centrál LZ dveří

Tikající neduhy:
- Pumpa posilovače rosí na hřídeli
- Turbem teče olej ven (litr oleje na 3-4t km)
- Klouby na poloosách mají před sebou posledních pár desítek tisíc km

Jaký bude tuzing:
- Externí chladič převodového oleje
- Externí filtr převodového oleje
- 230V zásuvka pro zadní sedadla
- Ultimátní hack RTI + rádia => Stay tuned for more (čti jako když to bude fungovat, tak se podělím)

Řešené problémy:
- Úmrtí MAF, ucpání PCV
- Ťukanec na parkovišti

Tak kolegové pacienti. Ještě pár fotek toho trestače koncernu a prosím kritiku, návrhy, rady a postřehy pro čerstvého majitele Volva mezi vámi. :beer:
Přílohy
DSC05374.JPG
DSC05372.JPG
DSC05378.JPG
DSC05386.JPG
DSC05386.JPG (79.33 KiB) Zobrazeno 6762 x
DSC05385.JPG
DSC05390.JPG
Naposledy upravil(a) Bizon dne 15 čer 2017 10:05, celkem upraveno 9 x.
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12940
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od raolsa »

Pěkný vozík. :good:

Jenom věcná poznámka: Než koupíš novou tyčku řízení tak povol prachovku a koukni jestli vůle není v hřebenu řízení a ne na tyčce. :wink:
Centrál vyřešíš výměnou zámku.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#3 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

Díky. Tyčku diagnostikovali kluci v AV-dílech při přednákupní prohlídce. Tak snad se nesekli :)
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#4 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

Tak dneska první stydlivý handshake a výměna "bajtíků"... :Yahoo!: Volvo třes se, open-source open-hardware modulární A/V AUX IN udělátko za babku se plíží a blíží...
Přílohy
Development, phase pokus
Development, phase pokus
DSC_0158s.jpg (121.56 KiB) Zobrazeno 6639 x
Dráteniště
Dráteniště
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#5 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

Krátký bastl report aneb WIN korunován FAILem.
Celou dobu jsem bojoval s HU a snažil se jí vnutit fiktivní CD-Changer, který ovšem detekovala pouze po hard-resetu mikroprocesoru a ještě ne vždy. :%) HU včera úspěšně překecaná že má CD-Changer, který už detekuje vždy po zapnutí elektriky, takže AUX pro audio zprovozněn. :twisted: . Celý tento úspěch korunován voláním servisáka s Patrolem, protože palubka rozsvítila oranžový trojúhelníček a zahlásila "Niedrigen battspann". Tak jsem zkusil nakopnout motor, aby se dobila, ale startér už s motorem neotočil, načež se po chvíli na palubce rozsvítili všechny kontrolky jako vánoční dekorace, spustil se alarm a celý auto se chovalo velice vtipně. Po dobití baterky z Patrola a projížďce vše OK. Takže baterka asi kaput. Minimálně 4 roky v tom autě je a chcípla po půl hodině běhu rádia s klíčkem v první poloze.
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#6 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

BTW lidi nepiště mi dotazy do PM/SZ pište prosím sem, ať to vidí i ostatní. První zodpovězené dotazy:

Jestli tomu dobře rozumím, tak jsi vyrobil nějakou redukci, která se zasune zezadu do rádia do konektoru pro CD changer a na druhé straně je konektor pro připojení třeba telefonu?
Ano, cílem je vytvořit krabičku, která se namontuje místo TV tuneru pod podlahu kufru a poskytne 4 stereo-audio AUX vstupy a 3 AUX PAL video vstupy, vše ovládané pomocí tlačítek na HU.

Na kolik to přišlo?
Zatím mě vše stálo 85kč, celkově by jsem měl být hluboko pod 1000kč na materiálu. Čas zatím nepočítám, ale cca 4 hodiny práce už.

Je k tomu potřeba nějaký software?
Ano, SW pro MCU je nejdůležitější, díky němu to celý šlape.

Byl by jsi ochotný za nějaký mrzký peníz mi toto také vyrobit?
Až budu mít ve svém autě první kousek funkční, není problém sestavit další.
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12940
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od raolsa »

Ok napíšu to i sem:
Šla by eventuálně vyrobit i krabička, která by na jedné straně měla kabel s konektorem do vstupu na CD changer rádia a na druhé kabel se AUX zásuvkou pro připojení telefonu, či jiného zařízení, která by se dala namontovat třeba do prostoru pod loketkou?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#8 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

Ano, uplně základní funkce, poslání zvuku z telefonu po kabelu do rádia bez dalších fičur není problém. Spíš, než kabely by jsem ale udělal krabičku s konektory, je to odolnější, pak by stačilo sehnat DIN-8 kabel, Jack kabel, schovat to za rádio či do středovýho tunelu a do loketky vytáhnout jack-kabel. :)
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2980
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#9 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od 3m3 »

Aux uz mam ale nebranil bych se zkusit i tvou variantu
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#10 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

3m3: určitě bude k dispozici otevřené testování, potřebuju otestovat s více různými HUčkama.

Tak pokus o odstranění chybové hlášky z displeje rádia dneska neúspěšný, crashla celá HU a fungovalo jen FM a AM. Asi chyba ve způsobu posílání dat na sběrnici. Takže ladím dál. Ale aspoň jsem si nevymlátil baterku tentokrát. :ROFL:
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 168
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: Xc90 V8 2008
Bydliště: Turnov

#11 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Trialista »

Čau,půjde to do xc 90,nevím jaké HU mám.:-D
_________________
Volvo XC90 V8 2008 Executive

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#12 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

No pokud ta HUčka v XC90 funguje stejně jako všechny ostatní HUčky, tak by to mohlo šlapat. Zásadní je, zda pro XC90 se dělal externí CD changer či jiná externí sranda, za kterou se lze vydávat. :)
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#13 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

Takže POZOR POZOR, důležité hlášení!!!

Celou dobu jsem se trápil s tím, že komunikace s HUčkou byla strašně nestabilní a padala. Tak to se mi podařilo vyřešit! Problém byl v příliš slabém MCU. Provedl jsem tedy upgrade z ATmegy328P 8bit 16MHz na výkonější stroj a to na STM32F103 Cortex-M 32bit 72MHz. Znalejší budou vědět, že jsem přešel na 32bitový ARM, vzdáleně podobný tomu, co máme všichni ve smártfóunech. A výsledek? Vše funguje, dokonce se mi daří HUčce odpovídat a ta již nezobrazuje "CD-ERROR" ale místo toho hlásí "CD01 TRK01". A to není vše... podařilo se mi taky odchytávat stisky tlačítek na rádiu... odtud by se dalo odrazit na posílání těchto tlačítek přes aux kabel do připojeného androidího mobilu a tam na to reagovat stylem play,pause,next song, prev song.

Takže, dobré zprávy, začínám sestavovat prototyp, pro případné zájemce vidím, díky velké modularitě, možnost volby několik variant, zatím se jeví jako reálné následující:

JustIN:
Jedoduchá škatule na s jedním osmikolíkem po kabel do HUčky a jedním 3.5mm jackem pro telefon či whatever.

AirIN
JustIN obohacený o Bluetooth, žádné šňůry. Má ovšem stále 3.5mm jack. Poskytoval by tedy 2 vstupy (kabel + bluetooth), které lze tlačítky na rádiu přepínat.

AirIN Mk2
V podstatě totožné jako AirIN, jen by měl podporovat přenášení tlačítek z volantu a rádia do připojeného telefonu jak přes kabel tak přes BT

FourSoundDrive
4 různé vstupní kanály, 2x jack 3.5mm, bluetooth modul, plus hypoteticky Google Chromecast audio.

JustIN (Bíbr) je v podstatě dokončen, může se začít stavět. Zatím vím, že zájem má raolsa. Pokud by ještě někdo chtěl tuhle primitivní verzi, tak dejtě vědět do konce června, protože na ty ARMový procesorový moduly je z ebay čekačka cca 3 týdny než to dorazí. Já zkusím zatím napočítat kolik ta sranda bude sakum prásk stát.

Jo a až budu mít prototyp, hledám dobrovolníky z Prahy s kabelem k čenžru či navigaci vyvedeným do kufru na testování.
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2980
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#14 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od 3m3 »

Hlasim se k testovani :)
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#15 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

Super, vedu tě v evidenci a určo Tě budu kontaktovat. Jaký máš HU? :)

Po několika hodinách hraní si mám první moduly. Tady jsou nějaký rychlý fotky ještě za tepla. Jedno je hlavní modul s Cortexem, druhý je 4-kanálový stereo přepínač, který umožňuje 4 různé zdroje zvuku cpát do HUčky.
Přílohy
Oba prototypy
Oba prototypy
Hlavní modul s Cortexem
Hlavní modul s Cortexem
Přepínač kanálů
Přepínač kanálů
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2980
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#16 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od 3m3 »

Sovu verze 850
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

MichalK
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 103
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: bylo V70 D5 OPTIMA, AT, MY03

#17 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od MichalK »

Ahoj, hlásím se jako další zájemce o tu primitivní verzi "JustIN". Mám rádio HU 803.
Díky
_________________
Volvo V70 II D5, 120kW, MY03, OPTIMA, AT
bylo Volvo V70 2,5D, 103kW(140PS), r.v.1999, černá, radio SC901 s 3CD changer, šíbr.
http://www.oriasis.info

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#18 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od metju »

Skvělá práce, moc ti fandím. Určitě budu mít o jeden modul zájem, možná i ten s BT (půjde přes něj streamovat muzika ?). Mám HU-603 kdybys potřeboval testovat i na tomhle kousku... Jen tak dál :)

Mimochodem hezká T5, aspoň je nás v klubu zase více 8)
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#19 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

@ MichalK: Beru v potaz a dělám si další čárku pro plánovaný nákup součástek. ;)

@ metju: Díky za podporu, u Tebe si taky dělám čárku. :) Ano BT bude hlavně pro stream hudby. HU-603 beru do party taky, pokusných králíků nění nikdy dost. :D Jinak dneska mě nějaký k***t pěkne naštval... přijdu k autu a na dvěřích u řidiče bílá barva a důlek se škrábancem :evil: . Nechápu co nutí lidi parkovat vedle osamocenýho auta, když je celý parkoviště prázdný. Bílej kripl tam samo sebou už nebyl. A před týdnem mi někdo promáčkl zadní dveře stejným způsobem, ale jen se podepsal červenou. Neví někdo jak si samo-domo tyhle podpisy idotů odstranit z auta? Nechci mít levou stranu auta jak pomerančovou kůru :D

A ještě přidám fotku z dnešního večera. Na přepínač kanálů přibyl adresní dekodér (strašný bastl, ale za to může pinout těch švábů), jelikož nechci plácat zbytečně piny. A pomalu začínám vše skládat do stylové krabičky, která nahradí TV tuner. Jen začínám mít strach, že pro můj FourSoundDrive je ta škatule nějaká malá. :crazy: :D
Přílohy
Jedeme dál
Jedeme dál
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

mates
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 382
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno / Dolní Kounice
Vůz: Lynk & Co 01

#20 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od mates »

Celou akci sleduju s velkým očekáváním a určitě se stavím do řady. Myslím, že zájemců bude víc než dost! :)
"Bohužel" mám XC90 a na rádiu jsem nenašel označení. Navíc to nemá externí changer ani výsuvnou navigaci, ale vše integrované- telefon, changer. Sem to asi neklapne, což :( . A nevím, jestli to má vliv, ale XC90 už je prý po optických kabelech či co (vůbec se v tom nevyznám, tak nevím..). Jsem asi ze hry.. :cry:
Přílohy
komprim.JPG
komprim.JPG (74.8 KiB) Zobrazeno 6115 x
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#21 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

@ mates: Dost toho zjistíš, když ten megaintegrovaný bazmek vytáhneš a bude tam prehistorický osmikolík DIN-8 vypadající jako MIDI. Pokud tam bude, je pravděpodobnost, že se s tím dá něco dělat. Ale fakt nevím, o XC90 a jejich systému moc nevím. Na jednu stranu, by si ty auta mohli být podobný, pokud kluci ve Volvu byli lenoši a zrecyklovali co měli.

Jinak dnes jsem se zabýval přenosem tlačítek z panelu rádia do androidího mobilu a ... průser. Vesele si drátuju, když najednou PC udělá "tyn-dyn" (zvuk odpojení USB zařízení) a koukám, exterák ze systému pryč. Při jeho opětovném zapnutí se ozvalo děsivé cvakání a chrčení. Dlouhá story krátce, investigativní novinář by jistě dospěl ke stejnému závěru. Tragická náhlá nečekaná smrt, terabajt dat v kelu. A s tím v kelu i všechna dokumentace k tomuto projektu. Naštěstí na NTB přežila verze SW z dopoledne, což nic nemění na tom, že co si nepamatuji je ztraceno, zejména klíčový soubor s rozluštěnými packety volví multimediální sběrnice. Asi si dám reverse engineering round 2. :%)

Ale zpátky k tomu ovládání telefonu z HUčky. Vývojáři androidu jsou idioti. Oni přes sluchátkový jack umožnili posílat příkazy Play, Pause, Volume +, Volume -, Next track .... co chybí? Prev track! Oni neudělali možnost vrátit se o skladbu zpátky. Takže, pokud někdo bude chtít mít možnost listovat playlistem v telefonu zpátky, tak si bude muset stáhnout nějakou apku třetí strany z Google Play a přemapovat si trošku příkazy. Navíc mám podezření, že někteří výrobci smartfounů nedrží androidí specku, ale drží apple specku, takže potom to ovládání telefonu z rádia nemusí fungovat už vůbec... jako třeba modely od Sony z roku 2011... potřebuju už nový telefon, jinak nemůžu testovat. :D

EDIT: Musel jsem si trošku zlepšit náladu a právě jsem vylepšil bootovací sekvenci modulu o uplnou pitomost, která je vidět, jen když je modul připojený k PC... ale hned se na to líp kouká :D
Přílohy
:)
:)
bootin.JPG (25.94 KiB) Zobrazeno 6161 x
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#22 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

Dneska se dáme trošku čísílek, aneb to co zajímá každého. Kolik ta sranda bude stát.

Promixoval jsem si všechny možný výše uvedený verze a nejrozumnější se mi zdá začít s následující verzí, kterou jsem si pracovně označil již méně recesistickým názvem jako Core, která bude umět 2 vstupy, posílat tlačítka z panelu rádia do androidího telefonu a bude mít přípravu na bluetooth. Takže nejblíže je tomu výše uvedená verze AirIN Mk. 2.

Ceny uvádím pro malou serii 5-10 kusů a 3 stupně dokončení. První stupeň by byl pouze naprogramovaný a otestovaný Cortex a už by záleželo na zručnosti dotyčného, jak s tím naloží. Určeno pro Ty, kteří disponují pájecí stanici, přinejhorším mikropájkou (NE trafopájkou!!!) a dostatkem znalostí z oblasti elektroniky. Druhý stupeň by byl komplet osazený modul. V podstatě připravený k použití, jen by bylo třeba modul zamontovat do nějaké krabičky, to by záleželo na vkusu a šikovnosti každého soudruha. A třetí stupeň dokončení je komplet hotová škatule (extrudovaný hliník) do který stačí zapíchnout osmikolík z auta a vstupní audio jack.

A teď ty ceny:
Naprogramovaný a otestovaný Cortex: 200,-
Osazený kompletní Core modul: 400,-
Komplet škatule: 650,-

Výrobu bych viděl někam do druhé půlky července, začátek srpna, pokud se najde dostatek nadšenců. :)
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12940
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#23 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od raolsa »

Tak to je super, vzal bych kompletní škatuli.
Ještě mě zajímá co je příprava na bluetooth?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 55
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#24 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Bizon »

Příprava na bluetooth by ideálně měl být konektor, do kterýho se cvakne BT modul, na desce se přehodí jumper a BT začne šlapat, ale s tím, že obsadí vstup číslo 2. Teď instaluju editor na plošné spoje a pouštím se do návrhu. Tak uvidíme, jak to vyjde. :)
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Martas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 459
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V70 II D5 AWD

#25 Bizon - V70 II T5 MY 2002

Příspěvek od Martas »

Dobra prace :good: Tak ze i ja se hlásím do pořadí..
_________________
je : Volvo V 70 II 2007 2,4 D5 AWD aut.136 Kw Olivák ,V70 Cross County 1998, B5254T (2,5T, 142kW), LPG Bylo: Volvo 740 GLT 1989 2.3 Gltečko, Volvo 850 LW 1994 850 2.5 20V ,Volvo V70 II 2001 2,5 TDI Black ,Volvo 760 GLE 1989 2,4 - TD-Sojkovka klenot
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“