ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#1 ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar

Příspěvek od ok2ucx »

Ahoj, nemám moc v oblibě galerie, protože je to možná zajímavé čtení a pokoukání, ale relevantní informace se pak ztrácejí v šumu.

Do jednoho inzertního tématu jsem se trošku rozepsal ohledně spotřeb a aby tento můj výplod nezmizel na smetišti dějin, umístím jej zde už jen pro vlastní referenci:
ok2ucx píše:Benzín právě nebude ta jediná položka. Bohužel to tam kazí všem společné záležitosti jako: gumy, oleje, brzdy, pojistky, STK/ME.

Zrovna jsem si udělal takovou lehkou analýzu celkových nákladů na km, kam ovšem nezapočítávám kupní minus prodejní cenu.
Jinak je tam všechno = palivo, pojistky, voda do ostřikovačů, dálniční známky, atd. Všude byla nejméně jedna sada gum, vždycky nějaký olej i v automatu, atp.

S60 T5 2002 6.48Kč/km - 35tis. km za necelých 5 let
XC70 D5 2006 6.65Kč/km - 9tis. km za 10 měsíců [tady se ale projevily položky typu subwoofer - bez takových je to asi 5.80Kč/km]
XC90 V8 2005 6.87Kč/km - 21tis. km za 2 roky
V70 D5 2002 6.58Kč/km - 39tis. km za 4 roky

Takže ono to s tou šílenou spotřebou zase nebude tak horké. Ty fixní náklady (viz první řádek) to prostě drtí.
Kdo jezdí hodně, tak se roční fixy zředí (limitně k nule). Ostatní provozní náklady tam zkrátka budou...

Vím, že tahle čísla nejsou úplně srovnatelná, hlavně ta XC70 nafta byla vlastněna příliš krátce. U V70 tam byl repas automatu a 3x chladič klimy.
Ale lepší čísla nemám, podobně mi vycházeli před léty i Citroëni (6.33Kč/km 1.9 a 6.14Kč/km 2.1TD), kde zase byly velké náklady na servis, byť jsem servisoval levně. Jenže často :-(
Jejich spotřeba 6l/100km nafty byla sice pěkná, ale drtivá statistika je neúprosná. Aktuální 2x 15l/100km na palubáku mě proto zase tak nesejří.
Všechno je to dané relativně nevelkým nájezdem. Prostě pod 6Kč/km se nedostanu. Při 40tis. ročně by to však zase vypadalo jinak.

P.

P.S. Tak mě tak napadá - kdo říká, že Volvo má drahý servis? Mi to vychází, že Citroën má malou spotřebu a drahý servis, Volvo pak naopak.


EDIT: Do mého celého 7.5-letého "Volvo-období" ještě dodám poslední:

XC70 2.4T 2002 8.96Kč/km - 11tis. km a vlastněno přesně rok. Tam jsem ale za nemalý nájezd spadl se dvěma sadami kol, novým výfukem. Proto tolik.

V sumě pak 115tis. km (Volva) + 30tis. km (ještě poslední Citroën) - t.j. ve dvou autech za 7.5 roku = 20 tis. ročně v rodině. Jen část této éry se jedním autem jezdilo denně do zaměstnání (2x 25km), plus denně 2x5km druhým t.j. klasický vesnicko-příměstský provoz.

Takže pokud to shrnu úplně (s odhadem nákupu/prodeje), tak jsem v tom za cca. 9-10Kč/km. To už můžu skoro jezdit taxíkem :evil:
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 26 lis 2019 11:20, celkem upraveno 6 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#2 XC70 D5 Ocean Race

Příspěvek od ok2ucx »

Dnes už bejvalku XC70 D5 Ocean Race mi mladá nafotila do nedávné Volví soutěže: https://www.instagram.com/ok2ucx/

... tak ty originály aspoň vystavím sem:
Přílohy
DSCF6136_20pct.jpg
DSCF6155_20pct.jpg
DSCF6156_20pct.jpg
DSCF5890_20pct.jpg
DSCF5891_20pct.jpg
DSCF6059_20pct.jpg
DSCF6070_20pct.jpg
DSCF6071_20pct.jpg
DSCF6093_20pct.jpg
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 44
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Lysice
Vůz: XC90 V8 Sport 2007 Passion Red

#3 XC70 D5 Ocean Race

Příspěvek od Tony71 »

ok2ucx píše:Dnes už bejvalku XC70 D5 Ocean Race mi mladá nafotila do nedávné Volví soutěže: https://www.instagram.com/ok2ucx/

... tak ty originály aspoň vystavím sem:
Moc hezky fotky. Jako ve Svedsku...
_________________
XC90 V8 SE SPORT 2007 Passion Red

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#4 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od ok2ucx »

XC90 neustále ladím (resp. pokračuji v ladění tam, kde předchozí majitel začal), tak mě napadlo, že bych to všechno spisoval tady, když už jsem si galerii založil:

předchozí majitel(é):
- přestavba na E85 (Elotec)
- ZÁVADA: ložisko vyvažovací hřídele
- plasty vpředu (z posledního modelu 2012-) s větším znakem
- zadní plasty (nárazník) asi ze stejného nejnovějšího modelu
- začerněná skla od B-sloupku dále
- faceliftová R-design zrcátka
- zadní LEDkové lampy (v té době ještě bez úprav drátařiny a konfigurace auta - t.j. v zadních kapsách ještě svítily uvnitř žárovky proto, aby nevyskakovala chyba lamp)

za mého kutilství:
- náhradní klíček
- úprava elektriky tak, aby zadní LED žily bez lampy v kufru a chyb na palubáku
- čeština do DIM a ICM
- optický GROM - MP3/USB vstup místo 6CD měniče (ten v autě momentálně spí nevyužit)
- LEDkové osvětlení interiéru
- čeština do telefonu PHM
- čeština do navigace (pouze texty menu)
- ZÁVADA: nový řemen pomocných agregátů, původní se z neznámých důvodů roztřepil
- ZÁVADA: dlouho nic pak odtah a nová jednotka řízení palivové pumpy, posléze nová pumpa
- tapecy z modelu executive
- BLIS zrcátka místo původních naklápěcích, před tím ještě úprava kabeláže, aby fungovaly i blinkry v nich
- výměna silentbloků za verzi PUR
- naklápěcí světla místo bi-xenonů + doplnění jednotky HCM ('skla' bude ještě nutno inovovat/renovovat)
- budíky (DIM) se stříbrnými rámečky z druhého faceliftu (07-), na rámečky svítí shora bílé LEDky

Co dalšího, krom standardní údržby?

V plánu tedy dokončení přestavby předních světel, DRL + LED blinkry.
A možná časem i subwoofer.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#5 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Update:

- nedávno jsem nevyužívaného optického GROMa posunul někomu, kdo z něj bude mít větší radost.

- konečně došlo i na ten zmíněný subwoofer. Dosud se jejich prodejní ceny pohybovaly nesmyslně vysoko. Avšak na polském Allegru před pár týdny vyskočily subwoofeery hned tři. Jeden z nich už mi od včerejška hraje v autě.
Konkrétně u XCček (s mizernou akustikou prostoru) je to po upgrade reproduktorů hned druhé nejlepší vylepšení audia.

Juchů.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

mates
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 382
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno / Dolní Kounice
Vůz: Lynk & Co 01

#6 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od mates »

A místo Groma máš v autě nějakou náhradu, nebo jedeš na CD a hudbu z motoru? :)
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#7 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od Daniel Kout »

ok2ucx píše:Update:

- nedávno jsem nevyužívaného optického GROMa posunul někomu, kdo z něj bude mít větší radost.

- konečně došlo i na ten zmíněný subwoofer. Dosud se jejich prodejní ceny pohybovaly nesmyslně vysoko. Avšak na polském Allegru před pár týdny vyskočily subwoofeery hned tři. Jeden z nich už mi od včerejška hraje v autě.
Konkrétně u XCček (s mizernou akustikou prostoru) je to po upgrade reproduktorů hned druhé nejlepší vylepšení audia.

Juchů.

P.
Ahoj, čtu Tvoje počiny a musím se usmívat. Já si na autě nic udělal neumím (mimo dolévání a umývání), ale o to raději si čtu, co realizují Ti šikovnější.
Dá se po posledním upgradu srovnat zvuk v XC90 a S80? Přiblížil jsi se?
S pozdravem
Dan
_________________
S90 B5

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#8 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Místo GROMa jsem se poslušně vrátil ke klasickým-retro-audio-CDčkům. Stejně většinu oblíbené hudby mám právě v tomto formátu.

Co se zvuku týká, zatím v žádném XC (snad kromě zbrusu nové XC90II) nehrálo audio nikterak suprovně. Nevím, jestli je to dáno nějak "tvarem" či členěním prostoru? Možná by to chtělo slyšet top repro se žlutou nálepkou, zda-li v tom bude rozdíl?
Naopak - každý sedan hraje skvěle, hlavně ty, které pak mají ty relativně mega-velké repro v zadním platu, t.j. zadní stranou otočené do kufru, coby ozvučnice.
I stará dobrá S80I v sociální audio výbavě má velmi dobrý přednes muziky.

Avšak přidáním subwooferu do každého XCčka (70 i 90) se ve frekvenčním spektru objevily nové tóny (frekvence), které ty dosavadní reproduktory ze své fyzikální podstaty nemohou nikdy efektivně vygenerovat. Přestože rozměr repro v subwooferu XC90 je podobný rozměru repro ve dveřích, konstrukce závěsu je jiná, efektivní a zkrátka "je to tam". V menu XC90 přibyde položka, kterou se zvuk do subu zapne/vypne - tam je to krásně poznat. Netuším však, zda-li se v zesilovači pro původní repro nějak posune případný filtr nízkých frekvencí tak, aby se tyto reprodukovaly pouze subíkem a původní repro se jimi zbytečně nepřetěžovalo. Tohle snad jedině zkusit změřit nějakým testovacím CD.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#9 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Doplním soupis závad/oprav -

XC90 - nedávno provedená výměna sensoru tlaku paliva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=98&t=57937

S80 - dostala repasi letních i zimních Alu a nové obutí. Ty zimní ráfky jsem nechal dát do matného černého Komaxitu - a (po chvilce zvykání) musím říct, že jinak usedlá S80 dostala nový šmrnc - tedy se mi to líbí. V kombinaci s "Shimmer Gold Pearl" venkovní barvou. Musím to umýt a vyfotit...
Jestli jsem dobře hledal - tak ta 18" kola se jmenují Venator.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#10 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Další minikrůček ve faceliftizaci XC90 - z NL jsem si přivezl páčky (blinkry + stěrače) s tím stříbrným okruží.


S80 - takový trochu větší servis:
- kromě běžného servisního intervalu ještě:
- nové svíčky (auto má aktuálně 200tkm), ale zjevně to byly originály ještě z fabriky (tomu se říká pravidelný servis v autorizáku, do 180tkm)
- Haldex - výměna oleje, vyčištění filtru (už to konečně nehlásí chybu DEM-P188974 - Actuator slipping, performance, atp.)
- kontrola úhlovky a diferáku - OK
- předni brzdy komplet, keramika
- a zahájil jsem také VIFizaci motoru
- nové lampy xenonové Osramy - konečně to zase svítí pořádně

Auto už prvních pár tisíc km zcela bez chyb DTC.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#11 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 06 kvě 2017 17:26, celkem upraveno 3 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#12 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Trošku mimo značku, ale je to "moje" vlákno, tak si ním budu dělat, co chci.

Letní pohodovka - Mazda Miata (MX-5) 2002 1.8 107kW edice Phoenix:
s_IMG_1206.jpg
s_IMG_1208.jpg
s_IMG_1209.jpg
s_IMG_1211.jpg
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#13 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Krásný schválně jsem si něco o tom našel a je to prý vůz s jednou z nejlepších ovladatelností na světě a MX-5 byla zapsána do Guinnessovy knihy rekordů jako nejprodávanější sportovní vůz na světě.
Trochu mimo kdysi dávno jsem nabastlil do Š110R sedačky z MX5 a bylo to žužo ,ale to už je přes 20let.
Jinak pěknej kousek :good:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#14 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Petr.Chrpa píše:Krásný schválně jsem si něco o tom našel a je to prý vůz s jednou z nejlepších ovladatelností na světě...
... ano ano. Hlavně první dvě generace (NA i NB) si v tomto všichni znalci chválí. Široko daleko žádná záludnost. Čitelné řízení.

Já se k limitům podvozku zatím ani nepřiblížil, limity jsou zatím hlavně v hlavě (a stromů kolem silnice se pekelně bojím). Budu si muset najít nějaké bezpečné místo a případně počkat taky, aby bylo mokro... Takový lehký training na Farinku.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#15 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od Krystof P. »

MX5 je super kára ! Měla jí přítelkyně a to auto se nechá drtit na plnej plyn naprosto všude a člověk ani nejede nějak nepředpisově. Podvozek je na muj vkus trošku uhoupanej a tupě naladěnej (nemyslim co se týče odezvy), jakoby se báli udělat z toho opravdovou okreskovou motokáru, ale to se nechá poměrně snadno vyřešit. Líbí se mi, že ač to bylo poměrně nový auto (NB 2002) tak všechno uvnitř působilo tak nějak "devadesátkově" tak, jak to mají třeba krabice, to mám rád. Žádná nafintěná sračka.
Mě by se líbila NA, bez klimy, elektrickejch oken a podobnejch zbytečností, ale to už je skoro utopie sehnat za normální prachy a nesežraný.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#16 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od Haben »

Pavle, hezká letní hračka. Gratuluji a ať slouží a dělá jen radost. Asi se k tobě vypravím při nějaké služebce omrknout, jak to vypadá v reálu a dá-li čas a tvá chuť, tak se třeba i nechat svézt :-)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#17 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od Ondra. »

proč jsi to přivez na červených značkách? mám za to že žlutý už jsou ok
http://www.uamk.cz/garaz/1346-prevozni-znacka-z-nemecka
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#18 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Dobrá otázka -- vybaven touto informací, jsem tam také odjížděl. Avšak přímo na webu ministerstva jsem tuhle informaci nedokázal dohledat. Na CZ webech jsou pak opačné informace, ale všechny z roku ~2014. Hledal jsem také v němčině, ale vše neoficiální.

Pak mě paní v pojišťovně přemlouvala, že žlutá být nemůže, stejně pak i na úřadě. Neměl jsem sílu je přemlouvat - nemaje žádný dokument, který by to potvrzoval, vyklopil jsem o 20€ více za červenou značku. Resp. ta samotná patrně stojí stejně, dražší byla jen pojistka (9 dní místo 5 dní - což se mi zrovna přes ty dlouhé svátky docela hodí). Asi dobrý kšeft. Mimochodem: 34,90€ poplatek na úřadě, 18€ samotná čísla, 105€ pojistka na 9 dní.

Cestou zpět jsem samozřejmě potkal několik aut, která mířila do CZ a všechna na žlutých číslech. Myslím si (ale nejsem právník), že tento už dnes celkem starý dokument to poměrně přesně vystihuje: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=LEGISSUM:l24283 Stačí mít značku a regulérní papíry. Kdybyste však viděli, s čím (s jakými salát-papíry) se dá legálně přejíždět z UK, z toho by se Němcům protočily panenky.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7457
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#19 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od Petr Marek »

Parádní cabrio na léto! Vím, že jsi ho už dlouho chtěl, tak ať dělá radost! 8)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od Urvanej »

Nemohl by ses podělit o typy vozidel, mezi kterými jsi vybíral kandidáta na léčbu své krize středního věku? Celkem rychle se mi to blíží, tak se velmi rád podívám na tvé volby.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 438
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#21 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od quaero »

:lol: Jsem na tom podobně.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#22 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Jednostopé silné stroje mě nechytly. Ty emoce jsou asi podobné, ale kromě zděděné ČZ150 z roku 1950, nic dalšího. Ani mě to moc neláká.
Čtyřkolová obdoba je o něčem jiném. Totiž, vždycky když řídím Magdu, současně přemýšlím PROČ? Proč natolik odlišné auto např. od S80 V8. Pokud bychom různá auta usadili na pomyslný kruh - tak S80 bude zcela v opozici s MX-5.

S80: je pohodlí, takový nulový řidičský zážitek, příjemné klima, ticho, bambilión pomocníčků, skoro nadbytek výkonu, výborná muzika. Luxusní převoz z bodu A do bodu B.
MX-5: je silně nepraktická kára (jako každý roadster či kabrio), fouká všude (dlouhovlasé holky jsou za 10 minut s účesem afro), technika na úrovní krále klacka, surový, ale ne syrový čtyřválec. Muzika hraje, ale zvuky z venku jsou silnější. O trochu tišší jízdě lze hovořit jen v malé rychlosti a to ještě se střechou. Slovo luxus mě tu nějak nenapadá, o něj ale nejde.

A možná právě proto - jako kompenzace za S80? Jako návrat ke kořenům (no říkejte tomu ten střední věk, klidně, mě to neurazí)? Řidič nemusí letět 120, aby byl ehm kool. Magdou zatáčíte jako motokárou, ostrým řízením na půl otočky volantu jakoukoli zatáčku, klidně i ve stejné rychlosti jako S80 (jen s tím rozdílem, kde všichni brzdí, v MX v zatáčce ještě šlapete na plyn). Všechno je tu jinak - naopak. Možná o to jde, vítr ve vlasech (kdo je ještě má), spálený krk, slunce, svist větru, stín, žár, hlášení místního rozhlasu, vůně přírody kolem (Burešova řepka je ale fakt hnus flus).

A jak do toho zapadá výběr značky? Tady asi nepřinesu nic převratného, ani objevného. K MX-5 jsme (množné číslo: s nynější manželkou, tehdy přítelkou) přičichli v roce 1994 - jako studenti - chudí příbuzní u bratrance čecho-američana - který nám jeho krásnou červenou MX-5 NA půjčil na výlet přes východ Ameriky. Tam o asi zakořenilo. Nostalgie. Emoce.

Když "to" před pár lety na mě přišlo poprvé, nebyl moc důvod koukat jinam. Ale pořád nenastal ten správný čas. Až letos - možná právě po "zážitcích" s jinak skvělou S80, mi asi začalo "něco" chybět. Pak tomu jen pomohla náhoda, cesta do UK a cesta autem zpět přes Německo, kde opět čirou shodou okolností krátce visel relativně běžný inzerát - stručně: MX-5 NBFL ve zcela originálním stavu, zcela bez koroze, poslední z motorů 107kW, 5q, samosvor, některá ze zajímavých edicí. A za rozumný peníz. Krátký mail, dohoda. Mé předsevzetí bylo - že když bude stav pravdivý a dobrý - odjedu v ní, jinak ne. A to se stalo. Pán byl super fér, i přes další okamžité nabídky počkal od neděle do čtvrtku na týpka z východu. Sám nadšenec, asi třetí Magda, rozhodně ne poslední.

V konkurenci jiných - těchto jinak naprosto neužitečných - aut má MX-5 asi naprosto výsadní postavení, možná podobně jako starý dobrý VW Brouk. Jsou jich milióny, ale na ulici se lidé (a hlavně děti) ohlédnou, případně rovnou mávají. Upřímně: jakou jinou letní srandu vybrat? Ford Mustang s V8 a 450kW motorem - proč ne, ale bude to "ta pravá zábava" - možná v Americe na Route 66, ale tady moc ne.

S MX-5 (Miata) finančně nevykrvácíš - Porsche chudých. Maximální spolehlivost, ceny všeho příznivé. A když tě to celé za pár let možná opustí, tak se najde další blázen, kdo si tvůj stroj pořídí na další léto. Fiat Barchetta je velmi podobný koncept. Dále následují ostatní Japonci, ale žádný z nich mě neoslovil "duší". Později přibývá koňů, ale jsou skutečně potřeba? More power, less fun a někde se rozflákat? BMW - criminal car. Audi - nuda. S těma němcema je to takový divný. Porsche - $$ jsou řádově jinde. Briti už pořádná auta nedělají. Našla by se jistě nějaká pěkná Alfa. Volvo - C70 motor vpředu + náhon vpředu = zcela mimo mísu.

Miata - to je jako Kofola - když si správně vybereš, stačí ti jedna na celý život :-) Špatné počasí? Nebo nechceš zrovna takový fun? Sedni do jakéhokoli Volva. Tohle se zcela geniálně doplňuje.

A to stručné doporučení na konec? Zkus MX, když ti sedne, budeš spokojen, když ne, okoštuješ něco jiného. Zde jsou na výběr jsou 4 generace - tu je parádní slovenská recenze. Další není moc třeba hledat, je tu všechno. V kostce.

P.

P.S. Zjistil jsem, že do kufru se jedna basa piva vleze, sice s lehkým přemlouváním. Takže tohle vozítko plní i parametry rodinného vozu...
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#23 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od Urvanej »

Děkuji za info a přeji mnoho zábavy a neutuchající nadšení.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#24 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Vrátím se k Volvům a k vedle běžícímu tématu náklady v Kč/km.

Opět cifry bez započtení amortizace (= rozdíl v ceně nákupní mínus prodejní).

XC90 V8 - vlastním téměř 3,5 roku, najeto 39tkm - náklady 5,32Kč/km. Ale momentálně se dokončuje takový větší pravidelný servis, takže se nad tu šestku opět brzy dostanu...

S80 V8 - mám skoro 1,5 roku, najeto bezmála 30tkm - náklady 6,45Kč/km. Velký servis je již za mnou, nečekám výhledově nějaké velké náklady, takže ten průměr bude zase chvíli jen klesat. Pro zajímavost: palivo je z toho cca. 3,60Kč/km, zbytek je z velké části ten (dříve zanedbaný) servis + dvoje gumy + repase Alu.

Jestli jsem o úspornosti V8 zatím jen s lehkou nadsázkou vtipkoval, tak tahle čísla mi to jen potvrzují. Brzy budu muset zkusit vyčarovat čísla, která budou reflektovat i amortizaci. U aktuálně vlastněných aut si ale budu muset vložit fiktivní prodejní cenu.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#25 ok2ucx - XC90 V8 + S80 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Doplním galerii, zatím jen textovými informacemi.

XC90 V8 už vozí nového majitele, doma mi zůstala pouze verze v měřítku 1:18.

Důstojným nástupcem je XC70III 2014 T6 224kW (nyní 246kW), foto a další info později.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“