Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3386
Registrován: 28 pro 2013 10:04
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Jj, to už mám :-)

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 823
Registrován: 30 dub 2017 23:35
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo S80 2,5TDI 103kW Volvočesky ST1

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tarkin »

Mám tu otázku, na kterou neznám odpověď.

Tahám svou S80 TDI přes tejden jen po městě, těžce neideální stav zvlášť v zimě, víkendy nějaký delší trasy 40km.
Baterka je fungl nová GS Silver, altík komplet nově zrepasován. Po delší době stání (10-15minut) s klíčkem v druhé poloze, tzn radio, výhřev sedačky, žhavení, světla ON, začne auto psát "vybitá baterie". Napětí jsem zatím neměřil, o víkendu se na to vrhnu. Tak teď co s tím, aby fungl nová baterka vydržela a měla optimální podmínky i v tomhle nic moc provozu.

1, Upravit regulátor podobným stylem jak Igor - nějak regulátor celej rozkuchat a upravit zapojení, aby na svorkách bylo o něco vyšší napětí, blíže zatím nevím, Igor se s tajemstvím zvednutí napětí nepodělil.
2, Dodělat jak senior socka denní svícení, dost možná by to slušně řešilo situaci. Horší je, že na S80 pro denní není moc místo.
3, Vykašlat se na to a občas to připojit v zimě na nabíječku.

//Tip- nabíječka nyní v Lidlu za super cenu! :D
_________________
Volvo S80 D5252T: Stage 1@1,3 bar, Do88 IC, custom exhaust, catch can, VP37 -12mm, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen

Díly na prodej: https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... jt%C4%9Bch

Xenomorfus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 73
Registrován: 27 led 2020 22:02
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Xenomorfus »

I nové akumulátory u nových vozidel je potřeba dobíjet, pokud se s nimi jezdí primárně kratší trasy s hodně startováním. Vzhledem k celkově větší spotřebě vozidel naplněných elektronikou možná i častěji, než starší ;-).

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2198
Registrován: 23 lis 2009 22:32
Bydliště: Louny-PRT
Vůz: XC90 2.5T

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Hájčus »

Tarkin píše: Po delší době stání (10-15minut) s klíčkem v druhé poloze, tzn radio, výhřev sedačky, žhavení, světla ON, začne auto psát "vybitá baterie".
To je ale uplně normální!!!
Uvědom si, kolik máš zapnutých žroutů energie a to jsi ani nenapsal, že si uvědomuješ, že máš všechny jednotky auta pod proudem.
Pokud jsi nucen takto "trápit" baterku, tak fakt bude asi nejlepší způsob koupit si nabíječku.
Nebo holt nechat těch 10min auto nastartované. Dyk to probůh žere 0,5l na hodinu :pardon:
_________________
XC90 2.5T 170kW Tatík, S-Max 2.2 184kW Bělucha FULL-co málokteré auto má ve výbavě, Honda CrossRunnerX 800 84kW Bajk, Focus 2.0i 96kW Starouš
R.I.P.: V70T6 210kW AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10635
Registrován: 21 lis 2009 20:33
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Bydliště: Semily

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Nějak nevidím důvod proč nechat auto 10 - 15 minut s klíčkem v poloze II bez motoru. Proč?????
Apropo, jakou tam máš baterii?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 823
Registrován: 30 dub 2017 23:35
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo S80 2,5TDI 103kW Volvočesky ST1

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tarkin »

To je ale uplně normální!!!
To je mi jasný, jen jsem přemýšlel, jestli to nějak řešit a držet baterii v lepších podmínkách.
Nějak nevidím důvod proč nechat auto 10 - 15 minut s klíčkem v poloze II bez motoru. Proč?????
Nevím, asi jsem zrovna čuměl na instáč. :D

Nějakou konverzi mlhovek na denní svícení tu někdo neřešil?

GS Silver SLV017 90Ah, 800A.
_________________
Volvo S80 D5252T: Stage 1@1,3 bar, Do88 IC, custom exhaust, catch can, VP37 -12mm, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen

Díly na prodej: https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... jt%C4%9Bch

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2198
Registrován: 23 lis 2009 22:32
Bydliště: Louny-PRT
Vůz: XC90 2.5T

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Hájčus »

_________________
XC90 2.5T 170kW Tatík, S-Max 2.2 184kW Bělucha FULL-co málokteré auto má ve výbavě, Honda CrossRunnerX 800 84kW Bajk, Focus 2.0i 96kW Starouš
R.I.P.: V70T6 210kW AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2198
Registrován: 23 lis 2009 22:32
Bydliště: Louny-PRT
Vůz: XC90 2.5T

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Hájčus »

teda za předpokladu, že trváš na:
a) denní
b) zachování mlhovek
c) homologaci

Pokud chceš jen denní, tak si kup běžné homolog. Denní LED a nakosti ho místo mlhovek.
vyndej žárovky obrysovek a na tento okruh napoj denní. Pak jen přepínej.
_________________
XC90 2.5T 170kW Tatík, S-Max 2.2 184kW Bělucha FULL-co málokteré auto má ve výbavě, Honda CrossRunnerX 800 84kW Bajk, Focus 2.0i 96kW Starouš
R.I.P.: V70T6 210kW AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird

f.e.e.t
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 659
Registrován: 04 kvě 2016 08:07
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od f.e.e.t »

Kup si nabíječku jako já a prostě to přes víkend vždycky dokrm, volve.
_________________
Volvo černá V70 2.5 TDI 9/1998

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 823
Registrován: 30 dub 2017 23:35
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo S80 2,5TDI 103kW Volvočesky ST1

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tarkin »

Nauč se používat auto !!
Rozkaz šéfe 8)
Kup si nabíječku jako já a prostě to přes víkend vždycky dokrm, volve.
Mám, pořídil jsem za výhodnou cenu v Lidlu, teklo to tam půl dne, takže něco chybělo no.
_________________
Volvo S80 D5252T: Stage 1@1,3 bar, Do88 IC, custom exhaust, catch can, VP37 -12mm, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen

Díly na prodej: https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... jt%C4%9Bch

f.e.e.t
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 659
Registrován: 04 kvě 2016 08:07
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od f.e.e.t »

Já mám 9km do práce, 9km z práce, přes zimu to furt krmim bufikem, abych ulevil trochu motoru a ještě si zatopim výhřevem i pod prdel. Mám v autě nainstalovaný voltmetr a nejvíc je to znát samozřejmě v odběru na potkávacích světlech a předevšim v podsvícení palubky a všeho s tím spojeného. A když jsem tu rok starou Exide baterku teď dokrmil pěkně tou CTEK nabíječkou, ten rozdíl ráno v nastartování po 1.žhavení byl obrovský.
_________________
Volvo černá V70 2.5 TDI 9/1998

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10243
Registrován: 25 lis 2010 17:10
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

V8, baterka čerstvě nabitá po 10ti minutách bez motoru v poloze dva sotva nastartuje a už po 5ti minutách řve, že je vybito. To radio je hroznej mor, že nejde s vyplym klíčkem :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 823
Registrován: 30 dub 2017 23:35
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo S80 2,5TDI 103kW Volvočesky ST1

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tarkin »

Každej správnej tuner a ladič si dává na P2 brzdy z XC90, jednopístky.

Ale co tohle?
https://autodilos.cz/autodily/volvo/xc9 ... Id=1410032
https://autodilos.cz/autodily/volvo/xc9 ... Id=1410035
_________________
Volvo S80 D5252T: Stage 1@1,3 bar, Do88 IC, custom exhaust, catch can, VP37 -12mm, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen

Díly na prodej: https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... jt%C4%9Bch

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2585
Registrován: 25 led 2014 19:16
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

Urvanej píše:V8, baterka čerstvě nabitá po 10ti minutách bez motoru v poloze dva sotva nastartuje a už po 5ti minutách řve, že je vybito. To radio je hroznej mor, že nejde z vyplym klíčkem :-D
U P80 hraje radio v poloze 1 tj, pristrojovka nesviti, pulka veci je bez produ, ale radio hraje :-D

Jestli ona ta baterka nebude zasulfatovana = bez kapacity :-)

olovo musi byt trvale nabito, uz par hodin v ne uplne nabitem stavu a zahajuje sebedestruktivni proces.

Takze takova ta vychytavka modernich aut, ze dobiji jen nekdy, dava tem baterkam slusne zabrat :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Spongebob
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 134
Registrován: 08 říj 2012 18:17
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: XF 5.0 V8
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Spongebob »

Ahoj, měl bych jednu otázku.
Budu měnit motorový olej v kočce. Dle výrobce by měl olej splňovat normu WSS M2C925-A.
Olejů co splňují tuto normu je hrozně málo, ale našel jsem https://maziva.heureka.cz/shell-helix-u ... e/#section , který splňuje WSS M2C948-B a je tam napsáno: Je také zpětně kompatibilní pro většinu benzínových motorů Ford, včetně těch, které vyžadují olej specifikace WSS M2C913-B,
WSS M2C913-C nebo WSS M2C925-A.

Stejnou normu WSS M2C948-B splňuji i tento https://maziva.heureka.cz/mobil-super-3 ... e/#section , ale o náhradě za WSS M2C925-A tam nic nepíšou.
Myslíte si, že ho můžu použit?
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo:S60 2.0T 2006 Summum

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2198
Registrován: 23 lis 2009 22:32
Bydliště: Louny-PRT
Vůz: XC90 2.5T

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Hájčus »

Nebál bych se toho.
Řešit to já na své V8 řídil bych se 5W-20 a plná syntetika. Výrobce bych zase tak neřešil.
Ale hlavně měnit po 10 000km a máš klid
_________________
XC90 2.5T 170kW Tatík, S-Max 2.2 184kW Bělucha FULL-co málokteré auto má ve výbavě, Honda CrossRunnerX 800 84kW Bajk, Focus 2.0i 96kW Starouš
R.I.P.: V70T6 210kW AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird

Spongebob
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 134
Registrován: 08 říj 2012 18:17
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: XF 5.0 V8
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Spongebob »

Výrobce neřeším, jde mi o to, jestli když jeden splňuje WSS M2C948-B a je to kompatibilní s WSS M2C925-A . Tak jestli jiný olej který splňuje WSS M2C948-B je zároveň také kompatibilní s WSS M2C925-A, když to tam nepíšou. :unknown:
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo:S60 2.0T 2006 Summum

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2198
Registrován: 23 lis 2009 22:32
Bydliště: Louny-PRT
Vůz: XC90 2.5T

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Hájčus »

Tak z logiky věci musí být.
Pakliže už je to jednou smíchané. (Rozuměj ať už dolití nebo při výměně) Tak je přece jedno jestli to bylo a do b nebo b do a.
Hlavně interval 10tkm
Klidně bych tam dal toto:
https://www.zeller-gmelin.de/zgSite/en/ ... F758774191

Má Ford WSS-M2C-930A; Ford WSS-M2C-945A; Ford WSS-M2C-946A; GM 6094 M

Je to made on Germány a nemusíš řešit že koupíš falzifikát.
_________________
XC90 2.5T 170kW Tatík, S-Max 2.2 184kW Bělucha FULL-co málokteré auto má ve výbavě, Honda CrossRunnerX 800 84kW Bajk, Focus 2.0i 96kW Starouš
R.I.P.: V70T6 210kW AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird

Spongebob
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 134
Registrován: 08 říj 2012 18:17
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: XF 5.0 V8
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Spongebob »

Tak já si to myslel, ale chtěl jsem to mít potvrzený. :good:
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo:S60 2.0T 2006 Summum

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 823
Registrován: 30 dub 2017 23:35
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo S80 2,5TDI 103kW Volvočesky ST1

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tarkin »

Neřešil tu někdo hlavu čerpadla pro TDI?

Kolik stojí originální, jaké jsou možnosti náhrady, vylepšení...
_________________
Volvo S80 D5252T: Stage 1@1,3 bar, Do88 IC, custom exhaust, catch can, VP37 -12mm, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen

Díly na prodej: https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... jt%C4%9Bch

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 823
Registrován: 30 dub 2017 23:35
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo S80 2,5TDI 103kW Volvočesky ST1

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tarkin »

S80 TDI mám 3 roky, za tu dobu už jsem 2x měnil horní silentblok motoru (Corteco, Lemforder), od poslední výměny je to necelý rok a silentblok už má zase praskliny.

Osvědčilo se někomu jiná možnost? PUR tam dát nejde, protože TDI. Jak to řešit?
_________________
Volvo S80 D5252T: Stage 1@1,3 bar, Do88 IC, custom exhaust, catch can, VP37 -12mm, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen

Díly na prodej: https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... jt%C4%9Bch

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10635
Registrován: 21 lis 2009 20:33
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Bydliště: Semily

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Tarkin píše:Jak to řešit?
Neřešit, prostě zase vyměnit - roční spotřebák, stejně jako olej. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 823
Registrován: 30 dub 2017 23:35
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo S80 2,5TDI 103kW Volvočesky ST1

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tarkin »

Vyndání držáku na TDI a lisování je práce minimálně na 3-4h, když je po ruce lis.

Ještě zkusím Meyle HD. Případně už mě napadá jen použít měkčí PUR lepidlo a zalepit a podle potřeby navrtat.
_________________
Volvo S80 D5252T: Stage 1@1,3 bar, Do88 IC, custom exhaust, catch can, VP37 -12mm, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen

Díly na prodej: https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... jt%C4%9Bch

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10635
Registrován: 21 lis 2009 20:33
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Bydliště: Semily

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

No a když si uděláš stahovák a natahovák pomocí šroubovice, pár podložek a trubek tak to máš hotový za 30 minut. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

f.e.e.t
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 659
Registrován: 04 kvě 2016 08:07
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

Re: Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od f.e.e.t »

Třeba takovej viz moje nedávná výměna. Asi bych to řešil jak říká Radek, silent je dobře přístupnej, stojí pár korun a s dobře vymyšleným přípravkem je to fakt brnkačka u jednoho lahváče. Nám to trvalo asi 1.5h za tmy a v zimě. :D
20200218_181439.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo černá V70 2.5 TDI 9/1998

Zpět na „o všem možném:-)“