Naprosto souhlasím. Už blahé paměti, sovětské žigulíky v sedmdesátých letech, měly v hliníkových hlavách sedla z jakéhosi "lepšího materiálu" a vůle ventilů se téměř neměnily, třeba 50tis. km. Pokud se začaly měnit, tak pouze vlivem ubývání materiálu na plochách vahadel.martinopel píše:Zaklepaé ventily je pojem z dob litinových hlav,kde se sedlo ventilu zafrézovávalo přímo v litině.Příchodem celohliníkových hlav jsou všechna sedla vsazovaná a jsou ocelová!!!Je možné,že někteří výrobci motorů dělají tato sedla ze sračkoidního materiálu,ale Volvo k nim určitě nepatří.Jak jsem již psal problém je vždy u špatně seřízené směsi(převážně chudé) kdy dochází k detonacím při otevřeném ventilu a tím k jeho podpálení,následně upálení.Styčná plocha mezi ventilem a sedlem zůstává nezměněná a vůle se vymezuje teprve zafrézováním sedla a zalapováním ventilu.Toliko k osvětě a pohádce o zaklepávání ventilů u Volva.Podpálit ventily se u benzínu téměř nestává,protože řídící jednotka snímá ze snímače klepání a podle toho patřičně upraví předstih a bohatost směsi.
Proto taky u těch aut nebyl žádný problém s přechodem na bezolovnatý benzín.