Modifikace odklonu na 7/9

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 Modifikace odklonu na 7/9

Příspěvek od Urvanej »

Proč se to dělá? Protože auto pak líp drží, eliminuje se nedotáčivost, která se občas umí vyskytnout a nesjíždí se gumy zvenku. Dvojkaři jsou klikaři, ty to maji nastavitelný už z fabriky, ale na 7 a 9 se švédí rozhodli, že to udělají ve fabrice jednou správně a tim to hasne.
Tímto postupem získáme zhruba 1° negativního odklonu. Udělat to neni nic těžkýho a je to za chvíli hotový. (Tuten canc jsem smolil výrazně dýl.) Zvolil jsem tuto metodu, neboť je plně vratná a není vidět. Volvo v příručkách raději vrtá do kastle do klobouku tlumiče, což je pro mě nepřijatelný zásah.
Postup je okopčenej od amíků, takže tuto je jen pro ty, co nevládnou amerikánštinou, nebo se chtějí podívat, jak lze kouzlit v čechách. Emerikánskej je trochu jinej, bez kružítka, za to na autě bez těhlice, což je pozice, ve který chceme mít svoje auto co nejkratší dobu, takže jsem si je předem připravil. Jelikož se tímto zásahem trochu ovlivní záklon rejdovýho čepu, a sbíhavost, je velmi vhodné potom navštívit, nebo doma zmáknout geometrii.
Co k tomu potřebujeme?
Svěrák, kousek PE trubky na vodu s vnitřnim průměrem cca 18mm, 12mm ořech, vrták 10.5mm, vrtačku, kružítko a nějakej kratší šroubek s velkou hlavou. Největší problém je 10.5mm vrták, takže desítka a trochu s ní zavrtět, ono se to poddá.
Tákže trubku mam, horní díl uložení taky, tak se de na věc.
1.jpg
1.jpg (53.84 KiB) Zobrazeno 1005 x
Vylisujeme si šroub, jde to snadno, pokud to děláte až po povrchový úpravě, tak doporučuju řezákem obříznout, aby se neodtrhla barva.
2.jpg
2.jpg (72.95 KiB) Zobrazeno 1005 x
Na vylisovanym kousku si kružítkem protáhneme střed díry střed kružítka máme na druhym šroubu, páč je to tak správně. Od původní hrany naměříme 15mm. Neni to raketový inženýrství, takže stačí od oka, ale je třeba na obou stranách stejně. Amíci hlásí, že maximum posunu díry je cca 23mm. My posouváme 15mm od kraje, protože díra má cca 10mm a od středu se 20mm odměřuje blbě.
3.jpg
3.jpg (55.71 KiB) Zobrazeno 1005 x
Následně si v označeném místě vyvrtáme díru 10.5mm. Jelikož to neni uplně běžný rozměr, tak lze použít 10mm, ale náklonem trochu poškádlit, ale není to uplně košér. Osazení na šroubu má 11mm, takže i něco málo pod 11 už je moc.
Pomocí šroubku s velkou hlavou si prodloužíme šroub uložení, z druhý strany si dáme 12mm oříšek a lisujeme. Jde to jak po másle, takže za chvíli je hotovo. Rozměr oříšku je šumák, ale 12mm je akorát rozměr čelisti.
4.jpg
4.jpg (60.78 KiB) Zobrazeno 1005 x
No a když uděláme obě strany, tak zjistíme, že sme uplně blbý. Ano, původně jsou obě části horního uložení symetrické, ale po úpravě by měla být každá jiná. Takže znovu a lépe a tentokrát už správně prosím.
5.jpg
5.jpg (59.41 KiB) Zobrazeno 1005 x
Takhle to sice neni hezký, ale funkční to bude a vidět to neni, protože to je celý schovaný pod kloboukem tlumiče.
6.jpg
6.jpg (58.67 KiB) Zobrazeno 1005 x
A kdyby náš to omrzelo, tak neni problém vyměnit za „nezmršený“ a jsme tam, kde sme byli.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#2 Modifikace odklonu na 7/9

Příspěvek od peter cz »

Ještě bych doplnil že posun o 3mm je cca -0.25°, já to dělal tím druhým postupem převrtáním na klobouku na kastli (je to přecejen o dost rychlejší :roll: ), o cca 10mm a na geošce vyšel odklon lehce přes -0.8°
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Modifikace odklonu na 7/9

Příspěvek od Urvanej »

To je skutečně asi tak na 2-3 minuty a když si největší blbec na zeměkouli, tak 3 :-D
Povolíš ty dva šrouby, pustíš těhlici dolu, vyvrtáš díry a zpátky nahoru a utáhnout.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“