Vypouštění haldexu a diferenciálu.

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4938
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#1 Vypouštění haldexu a diferenciálu.

Příspěvek od Romulusw »

Zřejmě budu někým označen za naprostého blázna a proto, kdo měníte auta jak ponožky a na servis kašlete, tak to ani nečtěte.
Stejně ať to nečte nikdo, kdo nemá koule vzít vrtačku a provrtat skříň diferáku :D

Protože soudruzi ze Skandinávie nepovažovali za důležité při výrobě zařadit operaci, po které by byl na autě výpustní šroub haldexové náplně a olejové náplně diferáku, a po odsávání tam zůstane spousta bordelu, rozhodl jsem se vyrobit do nejnižšího místa obou součástí díru.

Jelikož je třeba tu díru také ucpat, použil jsem hladinové zátky ze škodofkových diferáků. Zátky byly vytuněny neodymovým magnetem, jak vidno na obrázku. Mají závit M10x1 a ve stěně skříně je asi 6 nebo 7 závitů.

Předvrtání a vytvoření těsnící plochy zajistil speciálně nabroušený vrták 15mm. Dal by se použít plochý záhlubník 15x8,5, ale nabroušení mi dalo míň práce, než jej shánět.
Ten obrázek vnitřku diferáku zobrazuje umístění šroubu uvniř a je to jiný šroub (bez magnetu) než, které byly použity na autě.

Aby se nedostaly špony do nežádoucích míst, při vrtání a řezání závitů byl přiveden hladinovými otvory tlakový vzduch o tlaku necelé atmosféry (bohatě stačí).

Z fotek je vše ostatní jasné.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Scarabeus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 255
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: VOLVO V70 TDI Swiss - MB SPRINTER 4x4
Bydliště: Praha

#2 Vypouštění haldexu a diferenciálu.

Příspěvek od Scarabeus »

Klobouk dolu... precizní práce...!!! :good:
_________________
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Bylo 6x V70 TDI, 2x SAAB 9-3 110kW TID, SHARAN TDI 81kW, SHARAN TDI 96 kW CRUISE, TOYOTA LAND CRUISER 120 D4D, NISSAN PATROL 3.3 TD, AUDI A6 AVANT TDI S-Line, 4x FORD SCORPIO V6 4X4, TOYOTA CELICA GT , CHRYSLER VOYAGER 2.5 TD, MERCEDES E 300 TD, MERCEDES 190D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Vypouštění haldexu a diferenciálu.

Příspěvek od Urvanej »

Ty seš prostě machr. Děkuji za to, že sdílíš tyto nápady ze svých "studií" s kolegy volvisty!
Vybraná místa jsou celkem jasně vidět z fotek. Předpokládám, že máš vyzkoušeno, kolik je v každym místě "lokální" tolerance na místo, aby nedošlo ke kontaktu s pajšlem. Nepodělil by ses třeba i o přesnější zaměření oněch míst? Ono se z obrázků bude asi dost blbě trefovat , pokud je tam tolerance v řádu pár milimetrů.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4938
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#4 Vypouštění haldexu a diferenciálu.

Příspěvek od Romulusw »

Děkuji za pochvalu :) místa těch děr nejsou vůbec kritická, rozhodně nejde o milimetry. U toho haldexu je to střed obdelníkového výstupku na nejnižším místě. Uvnitř nic není, jak vidno na obrázku řezu diferáku, který jsem našel někde na netu. Je to v podstatě jen nádrž na náplň haldexového oleje.
Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#5 Vypouštění haldexu a diferenciálu.

Příspěvek od tomasss »

Romuluswi, parada :good:
Uplne idealni by byl jeste nejakej okruhovej filtr, aby to odchytilo i tenhle bordel, ale to uz bych chtel moc :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4938
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#6 Vypouštění haldexu a diferenciálu.

Příspěvek od Romulusw »

On tam filtr je , ale když se nemění, tak to takhle dopadá :bad:

Jinak, ty měděné těsnící podložky je vhodné vyžíhat aby změkly a závit nebyl příliš namáhán (asi 600°C, prostě jak začnou v šeru trochu svítit). Já jsem je tam dal nežíhané, ale trochu jsem máznul dosedací plochy bezbarvým lukoprenem. Podložka by měla mít sílu min. 2mm, aby ta oblast bez závitu nebyla zašroubovaná. Ideálně je rozměr 14x10x3, ale nevím jestli se dělá. 14x10x2 se dělá určitě a měl by stačit.

Kdyby měl někdo zájem, šrouby s magnetem bych mohl vyrobit a dodat. Cenu odhaduji 130,- za kus i s podložkou.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“