Čistenie výmenníka klimatizácie
- Autor
- Zpráva
#1 Čistenie výmenníka klimatizácie
Zdravím volváci,
blíži sa leto a mal som obavy s používania klimatizácie, lebo som cítil, že po dlhších jazdách som nie chorý a ani celkom zdravý. Stále na sa mňa niečo nalepilo a čisteniu klimatizácie som sa nevenoval, lebo mi chýbali informácie. Mal som aj čistiacu penu, len som nevedel kde ju treba nastriekať. Na fóre som pozdbieral čiastkové informácie a pustil som sa do roboty. Nakoniec som zistil, že čistenie nezaberie viac ako pol hodiny.
Postup som sa snažil zadokumentovať a pripravil som jednoduchý návod.
blíži sa leto a mal som obavy s používania klimatizácie, lebo som cítil, že po dlhších jazdách som nie chorý a ani celkom zdravý. Stále na sa mňa niečo nalepilo a čisteniu klimatizácie som sa nevenoval, lebo mi chýbali informácie. Mal som aj čistiacu penu, len som nevedel kde ju treba nastriekať. Na fóre som pozdbieral čiastkové informácie a pustil som sa do roboty. Nakoniec som zistil, že čistenie nezaberie viac ako pol hodiny.
Postup som sa snažil zadokumentovať a pripravil som jednoduchý návod.
_________________
od Sarnak,
S70 LPG, B5252, 106 kW, r.v.1999, 255 000 km
od Sarnak,
S70 LPG, B5252, 106 kW, r.v.1999, 255 000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1618
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
#3 Čistenie výmenníka klimatizácie
najs. musim skusit. aku penu si pouzil?st_Andy píše:dobra robotka
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 295
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
#4 Čistenie výmenníka klimatizácie
Good navod, aj s obrazkami, velmi chvalim ...
Jedna pripomienka - aby sa clovek dostal k filtru netreba stierace nechavat v nejakej specialnej polohe, postaci aj v kludovej ... Se sice k tomu trosku horsi pristup, ale da sa v pohode...
Druha otazocka - ked vyberem ten bazmeg co sa vola regulator rychlosti, uvidim cez neho priamo vymenik? K nemu som pri cisteni nevedel najst pristup, tak som cca polovicu spraju vystrikel cez ventilator hadickou kam az dosuiahla, ale kde vlastne bolo ustie trysky netusim, preto sa pytam ci za regulatorom bolo vydiet ten vymenik. Ak ano tak by som druhu polovicu spraju minul tam...
Dik za odpvoded aj za clanocek, mnohym iste pomoze.
Jedna pripomienka - aby sa clovek dostal k filtru netreba stierace nechavat v nejakej specialnej polohe, postaci aj v kludovej ... Se sice k tomu trosku horsi pristup, ale da sa v pohode...
Druha otazocka - ked vyberem ten bazmeg co sa vola regulator rychlosti, uvidim cez neho priamo vymenik? K nemu som pri cisteni nevedel najst pristup, tak som cca polovicu spraju vystrikel cez ventilator hadickou kam az dosuiahla, ale kde vlastne bolo ustie trysky netusim, preto sa pytam ci za regulatorom bolo vydiet ten vymenik. Ak ano tak by som druhu polovicu spraju minul tam...
Dik za odpvoded aj za clanocek, mnohym iste pomoze.
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3224
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#5 Čistenie výmenníka klimatizácie
mně napadá, co třeba nastříkat to rovnou pod ten kabinový filter při otevřené klapce ?? Je to akorát před ventilátor, nikoliv za něj. Ale jinak se nemusí nic rozebírat.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#6 Čistenie výmenníka klimatizácie
jen bych chtel poznamenat, kdo s turbem (T5/R-kari) resi v kabine mirnej puch po prudsi palbe, neni to vymenikem ani kabinovym filtrem! Je to prilis bohata smes = starsi lamb(a)da sonda
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 295
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
#7 Čistenie výmenníka klimatizácie
Alebo starsie zdrziaky posadkyst_Andy píše:jen bych chtel poznamenat, kdo s turbem (T5/R-kari) resi v kabine mirnej puch po prudsi palbe, neni to vymenikem ani kabinovym filtrem! Je to prilis bohata smes = starsi lamb(a)da sonda
Ja jazdim kludne takze sa mi v aute zatial nikto nepos..l
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1618
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
#8 Čistenie výmenníka klimatizácie
da sa aj tato verzia?doktor píše:mně napadá, co třeba nastříkat to rovnou pod ten kabinový filter při otevřené klapce ?? Je to akorát před ventilátor, nikoliv za něj. Ale jinak se nemusí nic rozebírat.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
#9 Čistenie výmenníka klimatizácie
Ahoj Tomas.Tomas BB, SK píše:Good navod, aj s obrazkami, velmi chvalim ...
Jedna pripomienka - aby sa clovek dostal k filtru netreba stierace nechavat v nejakej specialnej polohe, postaci aj v kludovej ... Se sice k tomu trosku horsi pristup, ale da sa v pohode...
Druha otazocka - ked vyberem ten bazmeg co sa vola regulator rychlosti, uvidim cez neho priamo vymenik? K nemu som pri cisteni nevedel najst pristup, tak som cca polovicu spraju vystrikel cez ventilator hadickou kam az dosuiahla, ale kde vlastne bolo ustie trysky netusim, preto sa pytam ci za regulatorom bolo vydiet ten vymenik. Ak ano tak by som druhu polovicu spraju minul tam...
Dik za odpvoded aj za clanocek, mnohym iste pomoze.
ak vyberies regulator rychlosti krasne vidis na vymennik
Sarnak
_________________
od Sarnak,
S70 LPG, B5252, 106 kW, r.v.1999, 255 000 km
od Sarnak,
S70 LPG, B5252, 106 kW, r.v.1999, 255 000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 327
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Riazaň, RUSSIA
- Vůz: V70TDi I, stříbrný metal, manual
#10 Čistenie výmenníka klimatizácie
To nastříkaš pouze na lopatky ventilátoru. To asi moc velký účinek nebude mít.lucki píše:da sa aj tato verzia?doktor píše:mně napadá, co třeba nastříkat to rovnou pod ten kabinový filter při otevřené klapce ?? Je to akorát před ventilátor, nikoliv za něj. Ale jinak se nemusí nic rozebírat.
_________________
Je: V70II D5, 2005, D5244T, modrá v manualu.
760, D 24 Tic, 1988,
Bylo:Ford SIERRA 2.0i DOHC, stríbrný combík a automatu, V70 I 2,5 TDi, 1997, D5252T, stříbrný metal v manualu.
Je: V70II D5, 2005, D5244T, modrá v manualu.
760, D 24 Tic, 1988,
Bylo:Ford SIERRA 2.0i DOHC, stríbrný combík a automatu, V70 I 2,5 TDi, 1997, D5252T, stříbrný metal v manualu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 528
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
- Bydliště: Hradec Králové
#11 Čistenie výmenníka klimatizácie
A co ty spreje co se kupujou, jak se to prdne za zadni sedacku pusti se na plno klima. Ja sem to mel, nevim no, mozna na 5dni pohoda, pak stejne po vypnuti klimi tezkej vzduch. Kazdopadne by se mel vymenit jednou za 3roky vysousec aby se nedrzelo vlhko, no ale neni nejlevnejsi, ja se ted chystam taky na desinfekci, lae taky nevim jak to udelat.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 353 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od scifi
-
- 3 Odpovědi
- 268 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pongo
-
- 17 Odpovědi
- 2425 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od M4jky
-
- 6 Odpovědi
- 675 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Weight
-
- 10 Odpovědi
- 332 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lkopcansky