Palivová pumpa XC90 V8

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12965
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Taxem z toho jelen.
Když sme to sestavili, testovali, tak na povel vrčely obě pumpy a bylo možné s zvednout tlak na liště při mrtvym motoru jen povelem z vidy.
Lítalo to jako blázen, bez zaváhání.
Když sme to po 8h jebání nastrojili, tak okamžitě zhebala a projev stejnej jak před výměnou :o
No, nakonec po vytažení a znovu zastrčení klíče se ozval onen zvuk, a na drc :shock:
Nicméně, vida spíná pouze přečerpávací pumpu a je to divný.
Závěr: airtex e8335 pasuje ve všech směrech a je plnohodnotnou náhradou původní bosch 0580454022. K napasování je třeba trubka s 34mm vnitřnim průměrem a svěrka na zalisování do původního místa. Dále je třeba nahradit původní vlnitou nalisovanou hadici cca 40cm klasické benz. hadice vnitřní průměr 8mm a namotat ji do smyčky, a nějak se s tim poprat a vrazit do nádrže.
Jeden tip: než odpojíte jakejkoliv konektor, vyfoťte si to, ať pak nemusíte študovat šémátka a pípat drátky.
Druhej tip: dělat to s prázdnou nádrží, případně mít néjakou hadici a nejlépe s tim odsávacim balónkem, ať nechlastáte benál jak já. Pokud zustane i 5l, tak je to moc.
Třeti: zásadně ve dvou, sedmimístnej interiér ani solo nejde.
PS: kdybych to měl někdy dělat na kšeft, tak 20tis je málo, protože sedmimístná verze je fakt peklo. 5ti místej intr zabere míň jak desetinu času.
Náklady: 1850 kč pumpa, 50kč půlmetr hadice a asi 60h lidskýho času, když se s tim fakt opatrně mazlíte, abyste nic nezdemolovali, vyčistíte nádrž, kam se dosáhne, očistíte všechno, než to tam vrátíte a všechno to děláte prvně. Pak už jen celou dobu doufáte, že to bylo naposledy a nechápete, že ten co to dělá s váma ještě neutekl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

3m3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3057
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od 3m3 »

Dobre ty,
doufam ze ted uz bude V8 delat jen radost.
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Petr Marek
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8203
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Petr Marek »

3m3 píše:Dobre ty,
doufam ze ted uz bude V8 delat jen radost.
To, teda! Po takovém sr~~~ by už rozhodně mělo!
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12965
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Takže sranda pokračuje. Potřeboval bych radu od někoho zkušenýho buď v práci s volvama, nebo znalýho ve schématech.
Tušíte někdo, jak funguje na XC90 regulace tlaku paliva? Dle obrázku dole je jedna pumpa hnaná natvrdo furt a druhá se spíná a reguluje modulem 4/83. Modul 4/83 je řízen signálem z ECM přes pin 1. Teď jde o to, zda tento modul řídí hlavní pumpu, nebo tu přečerpávací.
Pokud prozkoumám vedení, tak modul 4/83 je napájen pouze v případě, že jedna pumpa (6/31) běží. Pokud běží, tak může sepnout k ní tu druhou, proto mi z logiky vychází, že hlavní pumpa běží furt a přečerpávací jen pokud modul 4/83 rozhodne, že je třeba přečerpávat palivo.
Všechny symptomy totiž zatím nasvědčují tomu, že Uřvaňáček je trouba a v nádrži přehodil konektory čerpadel, ale zapojení jsme 4x kontrolovali, takže se mi tomu nechce ani za mák věřit. Tudíž nejspíš došlo k mylnýmu výkladu a potřeboval bych konzultaci, než se pustíme do 5h maratonu se sedmimísnym interiérem.
Piny 8 a 12, čili část označená 6/31 je hlavní čerpadlo, piny 9 a 10, čili 6/33 je přečerpávací čerpadlo.
V příloze je v celý schéma zapojení palivovýho čerpadla.
elektrika-k-pumpe-paliva.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12965
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Takže skutečnost je taková, že to neni vůbec žádná sranda.
6/33 je HLAVNÍ pumpa, zapojený sme to měli dobře hnedka napoprví.

Problém byl v tom, že tlaková benzínová hadice koupající se v benzínu změkla, a po čase se zalomila a benzín netekl. Už je tam místo semperitky super kvalitní starlajn, tak uvidíme.

Další detail, ač všude dohledáte, že se musí vyndat i třetí řada, tak to NENÍ TŘEBA, dostanete se tam jen vyndánim druhý řady. Místa o trochu míň, ale jde to.

Teď už to chodí, tak snad to vydží a lezli sme tam naposledy :-) (ale to sem řikal i předtim)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8203
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Petr Marek »

Tak to gratuluji k vyřešení problému. :good:
Už jsem chtěl napsat, jestli není problém někde jinde.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12965
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Předčasná gratulace :-) černá svině už zase stávkuje.
Nabyl jsem dojmu, že odešel i regulátor, jinak si to nedovedu vysvětlit. Asi jakmile se ohřeje, tak vypoví službu uplně.
Smontujeme, testujeme, vše v pohodě, po dalších cca 10km furt v pohodě a za hodinu jedu z5 a po cca 5km zase nemam benzín na liště :O: tož fakt nevim.
Nemohl by někdo s diagnostikou a odpovídajícim autem (nádrž má dvě půlky, podávací a hlavní pumpa, asi AWD s S60, V70cca 05+...) to svoje napíchnout, sledovat tlak na liště a zapnout palivovou pumpu, zdali se hýbe tlak nebo ne? Mě se totiž ani nehne, ale normálně nastartuju, to už pak vyleze.
Obrázek
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12965
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Takže pojedeme dle buletinu TNN 23-28 a uvidíme.

Plán je přesunout a vyměnit regulátor z venku (je schovanej za plastovym podběhem PZ kola) dovnitř pod PZ sedačku.
K tomu je třeba:
2x housing part# 974688
control module part# 30769225
cable harness part# 30724838

A děj se vůle boží.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Tohle vlákno: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?p=173752 asi znáš.

Jinak na V8 mohu něco odměřit, jen mi řekni (třeba přes SZ) co přesně? "Nářadí" na to mám.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12965
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Pavlovi děkuji za velkou pomoc s naměřenim jeho auta!
Každopádně situace stále nevyřešena, a to už jsem zkoušel i jinej modul čerpadla (PEM, 4/83). Pro jistotu i novej palivák.
Hadice starlajn drží, tady semperitka zklamala.
Už tam toho moc nezbejvá(seřazeno dle pravděpodobný příčiny mnou odhadnutý):
a) vadná nová pumpa Airtex za hříšný peníz (protože předtim to nikdy takhle polovičatě neblblo)
b) regulátor tlaku na liště mrkev
c) vadná ECM nebo CEM
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12965
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

a) je správně, teda špatně...

Svině jedna, po zapojení napřímo na 12V chvíli tlačí a pak se změní zvuk a nasrat. Jelikož mi strach nedovolil, tak sem ještě narval endoskop do nádrže a koukal, zda je kýbl u pumpy plnej a pumpa necucá vzduch. Celou dobu byl plnej. Airtex suxxxxxxx :evil:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12965
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Tak Airtex nesuxxx, semperit suxxx. :D
Hadička od Semperita je sice třívrstvá, ale ten obal benzín nevydrží. Obal se vydrolil do nádrže, která ucpala sítko a proto pumpa nedávala a jak sítko, tak filtr byly plný černýho humusu.
Potom, co sem tam dal hadici supr čupr stárlajn, tak už pohoda.
Doufám, že tohle je poslední příspěvek na téma palivová pumpa na mym XC a už to nechci nikdy řešit. Sice sem už nabyl zkušeností profíka, kdy je pumpa v jednom venku za hodinu a vše je zpátky taky za hodinu, ale tak nějak mě to už nebaví. :evil:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od David Patočka »

Ty woe, to je teda hustý, jako :lol:
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1460
Registrován: 18 roků
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od kwiko »

semperit palivove hadice ako aj prepadve hadice su klasika. zvycajne do par mesiacov su zase v centre pozornosti... Raz som bol rad ze auto nelahlo popolom, ked ta svina praskla a ostriekala v lete, v kolone turbomotor benzinom. odvtedy len original z rozborky hoci aj 30rocny :D

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Fůůůj, hanba. Za takový šlendrián pověsit do průvanu :evil:

Tohle se mi chtělo zakřičet, když jsem objevil příčinu toho, proč V8 náhle nestartuje. Jakoby nebylo palivo. A taky že nebylo (naštěstí pumpa pumpuje - zatím mě nepotkala výměna pumpy jako kolegu výše). Tedy pumpuje, ale nemá elektriku.

Totiž asi se od nějaké doby stalo módou (nebo nařízením) dávat elektronické moduly všelijak do podběhů a jiných míst, kde je výskyt vlhkosti, stříkající vody, kamení a soli zcela normální. Následky ve spolehlivosti jsou jasné.

To je i případ "Fuel Pump Control Unit", je to taková jednoduchá elektronická jednotka (č. 4/83). Dvě plastové skořepiny, mezi nimi prosté gumové těsnění a pouze záprdkami jsou skořepiny sepnuté. Tohle je konstrukce, která v žádném případě nemůže odolávat venkovnímu prostředí. Jednotka je však umístěna v pravém zadním podběhu mnohých XC90 (až do chassis -238088). :%)

Původně jsem spílal konstruktérům od Bosche (P/N 0580001002, Volvo P/N 8629614), ale zde jsou na vině spíše konstruktéři Volva, kteří takovou nepěknost s umístěním modulu vymysleli. Totiž po necelých 10 letech provozu a 1/4 mil. km vypadá jednotka uvnitř takto (to bílé je tak malá lžička soli):
pump.ctrl1.jpg
pump.ctrl2.jpg
Náprava? Relativně jednoduchá, vše je popsáno v instrukci č. XC90-2-23-5542, více detailů pak zde: Operation number: 28411-2.

V kostce: vykutat střední řadu sedadel (3x 4 šrouby), nadzvednout plastové nášlapné prahy v zadních dveří, povolit zadní řadu sedaček (pouze u 7-sedadla), odstranit koberec a všechny protihlukové polystyrenové výplně. U středního sedadla nezapomenout odpojit konektor předpínačů pásů (oranžové = patří airbagům).

Po odšroubení plechového kulatého krytu vpravo se odhalí palivové čerpadlo a s ním i kabelový svazek. Jedna jeho část vede do pravého zadního podběhu. Jestli je tam tato jednotka ještě umístěna, lze zjistit snadno - např. při výměně kola odšroubujte 2 matky č. 10 (ten v návodu uvedený nýt netřeba odvrtávat), filc v podběhu odhrnete a jednotku lze vidět, případně i hned demontovat.

Pak také odcvakněte dva stahovací pásky (třetí je příliš hluboko, ale lze jej utrhnout), tím se kabel uvolní a lze jej vtáhnout vnitřkem do k kabiny i bez stříhání. Následně lze jednotku podle návodu umístit do té hlukové izolace pod sedadly při použití původního svazku. Možná by stálo za to jednotku rozebrat, vyčistit a zrepasovat. Nepochybně tam sůl bude také. Kuchat sedadla o půl roku později není žádný med.

Pavel

P.S. Trochu objasnění k signálům:

CEM A:16 spíná 12V (relátkem v CEMu) = hlavní spínač pro Fuel pump
ECM B:20 signálem PWM reguluje napětí pro hlavní pumpu (6/33 piny 9 a 10) - zde se ECM skutečně podle tlaku paliva na liště proporcionálně reguluje přísun paliva
druhá pumpa (6/31 piny 8 a 12) běží trvale a naplno po celou dobu, co je tento vehement napájen z CEM (A:16)

Několik postřehů:

#1 to že pumpa "vrčí" ještě nic neznamená, v zásadě vrčí vždy oba motory současně. A rozeznat, že jeden vypadl (můj případ), to dokáže asi jen velmi cvičené ucho.

#2 ti, kdož máte tento modul ještě stále v podběhu, neoddalujte jeho přesun do sucha a teple, ideálně s repasí. Kromě toho, že můžete někde zůstat snadno a rychle viset, je rovněž možné, že když se koroze dobře trefí, odnese to jednotka CEM, konkrétně obvod kolem pinu A:16. Není to vyjímečná věc.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od ok2ucx »

ok2ucx píše:Náprava? Relativně jednoduchá, vše je popsáno v instrukci č. XC90-2-23-5542, více detailů pak zde: Operation number: 28411-2.
Toto nevhodné umístění jednotky PEM se netýká pouze V8, ale také všech silnějších benzínů (našel jsem to snad pro XC90 T6 atp.). Nějaké hodně přesné informace moc nejsou, jinde (u novějších) je jednotka pod sedadlem už z výroby. U V70R je třeba v kufru vpravo vzadu vedle rezervy, tak je to v klidu.

U XC90 jsem objevil ještě tahle čísla:
30742823 (do chassis -238088)
30769225 (od chassis 238089-)

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Po roce klidu mám pokračování této story: když auto projevilo podobné příznaky (nastartuje a chcípne, jakoby byla prázdná nádrž), tak jsem si říkal, že jen vybuchla časovaná bomba - t.j. ten solí promáčený modul PEM, který jsem sice přemístil do sucha, ale jak je jednou něco napadené solí tak moc, rozhodně se na to nedá spolehnout. Tož jsem si frajersky myslel, že jen kuchnu PEM, spojím dva dráty a aspoň dojedu domů. Byl jsem naštěstí jen 3km od domu, tak by to takové peklo :evil: nebylo.

Ovšem ani s přemostěnou PEM se nic dalšího nedělo, motorek pumpy vrčel+bzučel, ale tlak paliva se nekonal. Tak už jsem se potřetí za posledních 20 měsíců dostal domů bez motoru (tentokrát v závěsu za 120kW D5 V70 - děkuji beatlovi).

V garáži jsem si cvičně dal komplet rozborku celého 7-místného interiéru = tedy tak, jak se to dělá "správně". Je to docela Ikea nábytek, v zásadě se není čeho bát, v teple jde všechno v pohodě (aspoň jsem auto hloubkově uklidil), jen je těch dílů celkem hodně. Největší fuška však byla vyčerpat veškerých 50l benzínu z nádrže. Nemaje žádné rozumné pumpovací zařízení, nasát sifon a samospádem do kanystru to fakt nebylo nic moc - z těch benzínových par to bylo na :bad: (a to jsem je pusou nenasával).

To keep the story short, mrtvá je skutečně podávací pumpa. Sice vrčí, ale netlačí. Na pitvu ještě nedošlo, ale asi upadla vrtulka. Tímto děkuji firmě Bosch (pumpa je Made in Czech Republic, nevím, kde přesně se to dělá) za příjemné chvilky při rozborce auta.
Pumpu jsem dal jinou, je z 2.5T (ta přečerpávací je v tom duu stejná), žádné rozumné parametry nemaje, nezbylo mi, než to zkusit. Za normálních okolností jede pumpa stejně na 50%, i na plný kotel dodávka paliva dostatečně stíhá...

Při této příležitosti jsem vyměnil i modul PEM za zbrusu nový, další závady palivového systému očekávám až za dalšího 1/4 mil. km.
Auto je vymydlené, voňavé a tažné lano doufám už nebudu dlouho potřebovat...

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12965
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Tvl ty to píšeš jak s nákupem housek na krámě :-)
Jak si pořešil hadičku od "nové" pumpy do víka modulu?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Vždyť je to pohoda, ne? Rozebírat interiér je v podstatě malina, nikde není nic rezavé, nic ti nepadá na hlavu, atd. Jen nesmí být zima, to se pak plasty lámou.
{Teď mě napadá, že poprvé jsem měl velkou kliku, když pumpa (resp. modul PEM) kleknul přes noc v garáži, takže na laně to nebylo}

Co se přerábky týká, sehnal jsem po haluzi celou novou sestavu pumpy z 2.5T, kde je sice jiný motorek (podle čísla), zbytek je ale stopro shodný. Byl to celý koš včetně těch přečerpávacích hadic. Tento vehement - konkrétně ta žlutá sací tryska byla zlámaná. Takže jsem "spodek" použil původní a motory, víko nové. Jediný spoj jsem vyrobil na té hadici, co tlačí právě do přečerpávání.

Co nebyla houska, tak vypumpování benzínu. Ale to přičítám nedostatečnému vybavení.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12965
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Takže story od ok2ucx má pokračování:
Tož se stalo, že auto zheblo za jízdy. Po inšpekci v nádrži jsem zjistil, že:
1) pravá půlka je uplně suchá a v levý je ještě hafo benzínu,
2) hadice od modulu vedou spodem, nikoliv vrchem, jak jsem měl u předchozího auta :shock: ale zase se velmi výrazně lépe provlíkají takhle spodem.
Následovala inšpekce modulu samotného, kde obě pumpy jely v pohodě a v tu chvíli jsem byl marnej, neboli v koncích.
Nebudu to prodlužovat, malinkatý smítko ucpalo trysku co je namontovaná v levý půlce, takže to nepřečerpávalo zleva doprava. Sranda byla, že to smítko ale nebylo vidět když jsem ty čerpadla testoval na 7,5V co mam baterky na modely. Vylezlo až po chvilce, co to běželo na 12V a jakmile jsem napájení čerpadla odpojil, tak zalezlo. Tvl to byl porod to najít. Ale snad dobrý, otázka je na jak dlouho.
Jak se tam smítko dostalo, když je dole extra jemnej filtr? To bych taky rád věděl. Buď kolem něj, kde byl nános bordelu slušnej, nebo při montáži, což se mi ale nechce věřit. Takže závěr, když to montujete, tak všechno vypíglovat a nic nezanedbat.
Jo a jelikož jsem to dělal už počtvrtý, tak sem měl interiér za 1,5h venku, otázka, jak dlouho ho budu cpát z5 :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od hefaistos »

Vypada to ze se pridam do klubu :D

Jak prisla zima, zacal jsem jezdit s volvem (protoze bufik :) ) no a kdyz do neceho sednu hned me to nema rado.
Zatim se stalo jen dvakrat ze neslo nastartovat, poprve se to podarilo asi na 15x a podruhe asi na 3x, oba pripady u studeneho motoru.

A jednou se stalo ze po nastartovani motor cukal, az zdechnul. To bylo pri teplem motoru. Po asi desatem nastartovani bezi bez problemu a startuje zatim za studena i tepla.

Protoze auto bylo prave na geometrii, v servisu mi nabidli ze muze pomoct kdyz se procisti vstriky, tak je testovali ale kazdy krasne rovnomerne rozprasoval. Taky tlak na palivove liste je OK, par mesicu dozadu mi v t6r menili snimac tlaku na liste (pry ten tlak lital). A taky testovali tlak paliva, namerili 3,2bar, co je udajne dobre - a vida mi ukazuje na volnobeh hodnotu ECM - Fuel rail pressure (rel) 401kpa.
Tlak je teda asi OK, ale netusim jaky byl tlak v tech pripadech, kdy to nechcelo nastartovat.

Nejake napady co to muze byt? V servisu mi hned nabizeli palivove cerpadlo, ale moc nechapu - jednou funguje skvele, pak zas ne? Taky filtr - zatim jsem nemenil, naposled pred asi 50tis km, ale ze by jednou palivo poustel a napodruhe ne, nevim. A pokud to nebude cerpadlo do nakladne procedury vyse se mi moc nechce.

A perlicka:
Neorigo diagnostika ukazovala zavadu neco v zmyslu: Problem s tlakem paliva.
Pak jsem to doma nahodil na VIDU a v zaznamu nebylo nic takoveho! Vida nevyhodi vubec zadnou chybu co se paliva nebo zapalovani tyce. Chybu v servisu pry nemazali...Je to nejak mozne?

Diky za rady

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12965
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Tak vidu do auta a zjisti si tlak na liště, až to nebude startovat. Podle mě to spíš vypadá jako nějaká závada na immo, ale fakt nevim, jak to je u těchto pekáčů řešený.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od hefaistos »

Tak update. Uz nestartuje vubec :D
A protoze to nebude imobilizerem, vracim se spatky do teto temy...

Hadanky na dnesni vecer :) :
- na benzin nenastartuje, ma tendence chytnout ale zadusi se a chcipne
- na lpg nouzove nastartuje, a pak motor bezi normalne
- kdyz po nouzovem startu na lpg prepnu na benzin (na volnobehu) tak chcipne
- kdyz po nouzovem startu na lpg prepnu na benzin (a drzim lpg v otackach, ne na volnobeh) tak taky chcipne
- nezavisle topeni ale funguje, benzin tim padem ma

Nezavisle topeni ma jine cerpadlo nez to ktere dodava benzin motoru? Takze to bude asi to palivove cerpadlo? Nebo mozna jeste neco jineho?

Zkusil jsem taky odpojit baterku na 5 min, ale nepomohlo. Hned rano to nahodim na diagnostiku a naklikam si tlak na palivove liste, co nam asi hodne napovi. Asi nevyresim takhle na dalku nic, ale kdyby nekoho neco napadlo dejte prosim vedet, na co se mam zamerit.
Napada me samozrejme palivovy filtr (jak pisu menen pred 50tkm), ale dal krome cerpadla uz nic. Nebo nejaka ridici jednotka? Ale to by mi asi diagnostika vyhodila nejaky chybovy kod? PEM jednotku jak zminuje ok2ucx kouknu, jestli ji mam venku nebo v interieru..

Diky moc
Urvanej píše: Jo a jelikož jsem to dělal už počtvrtý, tak sem měl interiér za 1,5h venku, otázka, jak dlouho ho budu cpát z5 :-D
Asi dobehnu na rozebirani interieru teda :D

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12965
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Nevim kolika místnou verzi máš, ale 5 je sranda, 7 je peklo.
Nastartuje achcípne, to je klasická indikace chcíplýho čerpadla. Teda aspoň mě se to tak projevovalo.
Jo a aý budeš řešit ten tlak, tak koukni kolik ukazujou plováky paliva v obou půlkách. Mě se naposledy ucpalo přečerpávání a měl sem levou skoro plnou a vpravo sucho.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od hefaistos »

Mam 5 mist, bohudik.
Na benzin uz vubec ani nechytne, jen toci :(

Podivam se i na plovaky, dekuji, snad to v diagnostice najdu.
ok2ucx píše: Pumpu jsem dal jinou, je z 2.5T (ta přečerpávací je v tom duu stejná), žádné rozumné parametry nemaje, nezbylo mi, než to zkusit. Za normálních okolností jede pumpa stejně na 50%, i na plný kotel dodávka paliva dostatečně stíhá...
P.
Jinak nevite nekdo, jestli pumpa z 2.5T pasuje taky na 3.2? Aftermarket pro 2.5 se da koupit znatelne vyhodneji jak pro 3.2..

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Jenyn, jirkaTDI