problem z D5 (tlak turba)

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

  • Autor
  • Zpráva
volvo740
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 15 čer 2008 20:07
Bydliště: Povazska Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Povazska Bystrica

problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od volvo740 »

Zdravim vsetkych

Jedna sa o V70 II 2003,D5 120kw /euro3 (stage2 d5t5 147kW)
Mam nasledujuci problem a uz si neviem dat rady. Vyskusal som uz vsetko. Pri plnom plyne na podlahe od 1800rpm do cca 2700rpm mi kolise tlak vzduchu v sacom potrubi. Od cca 2700rpm sa stabilizuje a tlaci skoro konstantny tlak az do obmedzovaca. Tlak kolise asi v rozpati 0,3bar. Je to dost citelne v zabere ako stupa a klesa vykon.

Prikladam zaznam z VIDY (zelene su otacky motora a modre je tlak v sani)
log.jpg

skontrolovane a vymenene bolo toto:

-demontovane turbo, rozobrate (skontrolovane lopatky, regulacia) vsetko ide lahko a nikde nepridrha
-kontrola podtlakovej banky (drzi podtlak)
-kontrola vsetkych vakuovych hadic (nikde ziadny unik)
-vymenene podtlakove silentbloky (ziadny unik)
-kontrola intercoolera a vsetkych hadic na netesnost (cely system od sania po turbo bol natlakovany na 1,8bar) nikde ziadny unik ani pokles tlaku
-vymeneny podtlakovy ventil regulacie turba za novy (ziadna zmena)
-vymeneny snimac tlaku vzduchu na intercooleri (ziadna zmena)
-vymeneny saci kos v nadrzi aj z cerpadlom za novy
-kontrola vstrekovacov na prepadovy test (namerane hodnoty boli v rozpati 15 - 20 ml za minutu)
vyveva je v poriadku meral som podtlak manometrom za jazdy a ukazuje stale -0,8bar (aj pocas tych vykyvov tlaku turba)

startuje bez problemov, nedymi, spotreba cca 6-7litrov.

VIDA nehlasi ziadnu chybu, vsetky senzory ukazuju dobre hodnoty. Vaha vzduchu ,vnt aktuator, teplota vody, poloha pedala, tlak paliva, teplota vzduchu, nikde ziadny problem nevidim. Porovnaval som aj hodnotu tlaku turba z VIDY so skutocnou hodnotou z manometra a hodnoty su zhodne.

Stretol sa uz niekto z takymto problemom ? Ma niekto podobnu skusenost? Nemoze to byt sposobene chipom od D5T5 ?
Napadlo ma uz aj moznost ze by stage2 obmedzoval vykon v nizssich otackach ale to mi pride hlupost aby takto skakal hore dole o 0,3bar.

za vsetky rady vopred dakujem, uz zacinam byt z toho zufaly.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

Pongo
Offline
Příspěvky: 22
Registrován: 21 úno 2020 21:55
Bydliště: Piešťany/Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Pongo »

Ahoj,

Napadá ma problém s "unavenými" senzormi zodpovednými za tvorbu zmesy napr MAF. Pomaly reaguje na zmenu toku vzduchu, potom skokovo pridá... motor si pridá dávku paliva, tá zvýši flow na turbíne a to zase na kompresore :) Ako sa to správa za ustáleneje rýchlosti, napr tesne pred otáčkmi kde sa to ustáli ?
Skús sem hodiť graf rozbehu auta do tempomatu tesne pod tie otáčky kde sa to ustáli. Keď máš Vidu, skús pozreť či sa to VNT mechanizmus snaží urovnať alebo ide skorej proti a zrovná si to motor dávkou paliva... (graf tlak a poloha VNT).

Kde má 2003 snímač tlaku turba ? Ja mám 2005 a tá ho má za intercoolerom, staršie ročníky (ale neviem do kedy) mali snímač v dekli motora a tam sa hodne špinil karbónom z EGR. Skús mrknúť na to.

Bolo nikedy v minulosti šahané na turbo, actuátor ? Ten sa kalibruje na presnú hodnotu a už som mal česť videť po repase tú hodnotu inde :)

Ohľadom dotazu k D5T5 si nemyslím že by to mohlo byť čipom. Týchto motorov už majú čipnutých určité kvantá a mali by to mať vychytané :) Ikeď... I mistr tesař se někdy utne. Vyzerá to trochu ako rozladená PID regulace :D
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 295
Registrován: 08 úno 2015 19:14
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4 T5 ARD, V70II 2.4i LPG BSR
Bydliště: Milevsko

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od kishmick »

Čau! A vyměnil jsi palivový filtr? Je to asi nejlacinější věc ze všeho, lidi na to při chipování většinou zapomínají a nadělá to hodně problémů. Příznaky by tomu odpovídaly.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r.2005 290 kW Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5
Nyní: Volvo V70II 2.4i r.2001 135 kW LPG Kishmick - V70 II 2.4i

volvo740
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 15 čer 2008 20:07
Bydliště: Povazska Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Povazska Bystrica

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od volvo740 »

Snimac tlaku som dal novy, mam ho na intercooleri. Egr je vypnuty a zaslepeny. Tak isto aj ventil ovladania turba je novy. Pri grafe z vnt aktuatora a tlaku turba idu zhodne, pisu skoro rovnaku krivku. Vsetko vyzera tak akoby jednotka davala pokyn na znizenie tlaku. To iste vidim aj pri sledovani maf senzora a tlaku vzduchu. Pisu rovnaku krivku v rovnakom case, ten isty pokles tam vidno aj na maf Jedine ze by to robil maf? Filter paliva to urcite nerobi, mam novy a tlak paliva nekolise.
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

volvo740
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 15 čer 2008 20:07
Bydliště: Povazska Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Povazska Bystrica

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od volvo740 »

tu prikladam log z vahy vzduhu a tlaku vzduchu, tie spicky na zaciatku co vidno je pocas pedala na podlahe.
Obrázek
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

Morihei91
Offline
Příspěvky: 1
Registrován: 21 říj 2019 04:54
Bydliště: Prievidza Slovensko
Vůz: Xc90 2.4 D5 AVD 120kw 2005 5miestne

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Morihei91 »

Ahojte nemáte nahodou niekto schému kde ako majú byť zapojené podtlakove hadičky? Ďakujem.

Felbabson
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 51
Registrován: 10 říj 2017 08:06
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5, V70 D5 awd, 850 T5
Bydliště: Víkendy - okolí České Lípy

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Felbabson »

Čau.
Mě napadá zda to nemůže být elektronika v regulátoru turba. Psal jsi teda, že to bylo zkontrolované.
Já měl mechanický problém s regulátorem, ale pán, který to repasuje mluvil i o častých problémech v elektronice.
_________________
V70 D5 136kw, 2006, AT
V70 D5 AWD 136kw, 2006, AT
850 2.3 T5, 166kw, 1995, AT

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10541
Registrován: 25 lis 2010 17:10
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Urvanej »

Dej k tomu tlaku turba ještě tlak paliva, lambdu před katem a teplotu vody.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

volvo740
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 15 čer 2008 20:07
Bydliště: Povazska Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Povazska Bystrica

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od volvo740 »

Lambdu tam nemam, je to bez dpf iba 2 katy su tam. Pozeral som aj teplotu vody ci sa nemeni a drzi stale 90stupnov. Tlak paliva tiez nekolise. Skusal som aj novu vahu vzduchu. Nepomohlo. Banka na turbe je nastavena podla vidy, pri podtlaku 0.65 je nadoraz. Uz fakt neviem co mam skusit.
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1855
Registrován: 25 čer 2013 14:03
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od IgorS »

Najjednoduhšie je dať na skúšku preč ten stage 2 chip tuning , vrátiť to do originálu, pomerať a pojazdiť chvíľu tak, bez toho bazmeku. Buď to bude rovnaké alebo v niečom iné.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Martyp
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 10 zář 2020 09:42
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 III D5

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Martyp »

Felbabson píše: 15 zář 2020 15:14 Čau.
Mě napadá zda to nemůže být elektronika v regulátoru turba. Psal jsi teda, že to bylo zkontrolované.
Já měl mechanický problém s regulátorem, ale pán, který to repasuje mluvil i o častých problémech v elektronice.
Ahoj,
bylo by prosím možné mě nasměrovat na někoho, kdo je schopen repasu regulátoru-toho pána co zmiňujěš?

Moc díky!

Felbabson
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 51
Registrován: 10 říj 2017 08:06
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5, V70 D5 awd, 850 T5
Bydliště: Víkendy - okolí České Lípy

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Felbabson »

_________________
V70 D5 136kw, 2006, AT
V70 D5 AWD 136kw, 2006, AT
850 2.3 T5, 166kw, 1995, AT

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10541
Registrován: 25 lis 2010 17:10
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Urvanej »

A ten zbytek? Z grafu, do kterýho dáš jen dvě spolu přesně související věci, nevyčteš nic. Porovnej to, jak jsem ti psal. Místo lambdy třeba pozici plynovýho pedálu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Martyp
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 10 zář 2020 09:42
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 III D5

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Martyp »

Felbabson píše: 17 zář 2020 12:29 Ahoj,
Jasně, tady je odkaz.
http://www.jb-elektronik.cz/sluzby_turbo-actuator.php
Díky! :good:

volvo740
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 15 čer 2008 20:07
Bydliště: Povazska Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Povazska Bystrica

Re: problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od volvo740 »

Skusal som aj polohu pedala, drzal pekne maximum a nikde nebol ziadny pokles. Uz som skusil vsetko. Skusim este upravit tahlo na aktuatore.
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“