Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

  • Autor
  • Zpráva
Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#1 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Harry »

zdary, mám celkem urgentní problém, diag hlásí zablokovaný filtr, ale nedaří se mi ho regenerovat přes vidu. pokaždé mi to vyhodí chybu v komunikaci s dice, přitom při testu se ukazuje spojení OK a chyby načtu normálně.
přisuzuju to asi zase problému s net.framework.
mám vidu ve virtualboxu, nic jiného tam nemám a zdálo se, že vše chodí.
ale nezregenuruju to. auto je v nouzáku, když chybu smažu, objeví se znovu.

má někdo rychlou radu jak z toho ven, co dělám špatně?
Díky předem.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#2 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Harry »

tak pravděpodobně je filtr natolik plný, že regenerace už možná není. hlásí to dvě možnosti: ucpaný filtr nebo poškozená tryska
takže pokud plný filtr, zřejmě výměna nebo co se dá dělat?
má někdo zkušenost z výměnou? co stojí filtr, co v autorizáku, zvládnu to i sám?
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#3 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od kV8ba »

Ondra. nedávno řešil DPF na SAABu a nakonec kupoval novou druhovýrobu, zkus ho... jinak ještě můžu nabídnout svojí dice, třeba to půjde...
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#4 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Harry »

to by asi bylo lepší, zkusit to napíchnout ještě jinou než se pustím do kuchání. akorát toho teď mám do neděle až až, tak ti kdyžtak napíšu nebo zavolám někdy o víkendu, jak na tom budeš. díky :)
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#5 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od kwiko »

chyba naskoci az pri nastartovanom motore, ci staci dat klucik do 2. polohy?

skontroluj si hodnotu parcialneho tlaku pri nenastartovanom motore... je tam
0 hPa? po nastartovani na volnobehu 6 a viac a po pridani a ubrati klesa hodnota pozvolne az na hodntu volnobehu...

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4737
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#6 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Ondra. »

mam určitý zkušenosti ze SAABu (1,9 JTDm).
Plně zanesený filtr mlže být spíš důsledek jinýho problému v motoru (EGR, váha vzduchu, vstřiky, lambda, turbo...). Můj problém byl přiseklý EGR, který motor poznal až po určitý době (solenoid nevyrezne z kilometru na kilometr) a hřebíček do rakve byla vystřelená hadice od intercooleru ve chvíli kdy jsem se snažil za každou cenu dojet. Jinak máš pravdu, pokud je filtr příliš zaplněný, regenerace se už nespustí aby nedošlo k poškození motoru. Jinak ,,profi! čištění jsem nezkoušel, protože za ty ceny jsem měl nový filtr.
Zkoušeli jsme různý samodomo vypalování, prolejvání benzínem, atd až jsem to vzdal a koupil druhovýrobu z Anglie (BM catalysts), http://www.bmcatalysts.co.uk/ protože byl za dobrou cenu a nějak jsem nevěřil tomu co je ke koupi zde. Nevím kde se stala chyba, ale auto od tý doby smrdí jak Avie. Dneska bych asi koupil v CZ Bosala. Rozhodně se vyhni polským výrobků JMJ a Polmostrow, podle názorů jsou to jen tělesa který způsobujou oblbnutí diferenčních čidel a jako DPF opravdu nefungují. Jinak jsou dva typy Silicon-carbid a Cordient, ten dražší je blbuvzdornější, ten levnější je náchylnější na vysoký teploty (nad 1200 stupňů, standartní vypalování probíhá kolem 700 st.).
jinak se při výměně doporučuje vyměnit rovnou i lambdu (já to neudělal) a oboje se musí vyresetovat přes diagnostiku.
Já prostě nevím kde mám problém, po instalaci novýho DPF auto jezdí v pohodě, nikde žádná chyba, ale je očouzenej výfuk a auto smrdí, vzdal jsem to a jezdim. Jeden servisák co dělá tyhle motory říkal že to není nic divnýho a že mám tedy zkusit vyměnit váhu vzduchu pokud s tim mám nějakej psychickej problém. Až mi zbydou peníze navíc, na blind jí holt koupím.
Zkus si projít stránky http://www.fcd.eu/ . Pan Fleišhans tomu asi rozumí, opomineme-li jeho stinnou stránku (prý lobuje za zdanění starých aut..)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#7 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Harry »

jel jsem s tím 10km a kontrolka nesvítí, ale je to v nouzáku, přes 3t otáček to nejde.
když chyby smažu, tak zablokovaný fitr tam okamžitě skočí zpět. a oranžová kontrolka motoru při tom svítí.
ty tlaky asi nebudou řešení pro mě, to vůbec netuším kde hledat.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#8 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Harry »

Ondra. píše:mam určitý zkušenosti
díky. já myslím, že egr ne, ten byl před pár měsíci naprosto čistý, preventivně jsem ho chtěl vyčistit a nebylo co.
spíš ten filtr bude opravdu plný, protože se bohužel změnil účel toho, na co jsme auto kupovali a místo 30km 2x denně jezdí žena 2x 5km denně plus něco k rodičům 2km atd. , takže mraky studených startů a krátké vzdálenosti.
navíc bych řekl, že poslední dobou stoupající spotřeba je taky náznak (tankování překvapivě zůstává na mě :D )
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Pišta...
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 698
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Budějce
Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
Bydliště: Tam někde u Budějc.

#9 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Pišta... »

SiC vs Cordierite rozdíl v ceně cca 11 tis. :%) Co sem zběžně našel.
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu

GDPR_user

#10 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od GDPR_user »

Teď jsme tuhle kurwu dělali.Filtr ucpaný popelem z aditiv.Řešení je nový filtr.

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#11 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Harry »

jj, tak nějak s tím začínám počítat. ale možná zkusím nějaké to profi vyčištění.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: V70II
Bydliště: Slovensko

#12 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od laci »

Ak ti diagnostika nacitava chybove hlasky-tak ti komunikuje a je v poriadku.
K vypalovaniu dojde ak mas:
Komunikaciu s modulom ADM,v nadrzke aditivum,uzavrete EGR,dobry snimac tlaku,dobry snimac teploty,dobre hadicky k filtru(od snimaca),V nadrzke na aditivum funkce cerpadlo.
Kedze mas 1,6d/80Kw mas vstreky Bosch-tam by som chybu nehladal.Tak ako pisal Kwiko vyssie treba si nacitat tlaky a az potom budes vediet na com si.
Dost casto sa my stalo na servise-ze som musel precistit kontakty na cidle tlaku a aj na nadrzke na aditivum.
Mas tam vobec aditivum? bez toho sa regeneracia nespusti.Aditivum sluzi na znizenie teploty zo 600 na 500 stupnov.Kolega vysie popisuje vysiu teplotu.Ta vsak funguje na motoroch ktore nepotrebuju aditivum. :)
_________________
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#13 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Harry »

kupoval jsem auto s 52tkm a nechal jsem aditiva preventivně doplnit v origo servise, doporučení bylo v 60tkm. teď mám něco přes 82tkm, takže aditivum by tam být mělo.
ale určitě první co udělám, tak zkusím regeneraci přes kubovu diag, a když to nepůjde, tak je čas na razantnější postup :)
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

GDPR_user

#14 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od GDPR_user »

Harry píše:kupoval jsem auto s 52tkm a nechal jsem aditiva preventivně doplnit v origo servise, doporučení bylo v 60tkm. teď mám něco přes 82tkm, takže aditivum by tam být mělo.
ale určitě první co udělám, tak zkusím regeneraci přes kubovu diag, a když to nepůjde, tak je čas na razantnější postup :)
jak často a kolik tankuješ??

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#15 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Harry »

asi tak 1x měsíčně do plna, 35-40l? nevím přesně, ale zapisuju poctivě do spritmonitoru viz podpis
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

GDPR_user

#16 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od GDPR_user »

Harry píše:asi tak 1x měsíčně do plna, 35-40l? nevím přesně, ale zapisuju poctivě do spritmonitoru viz podpis
a neotevíráš moc často nádrž,třeba kvůli štítku na tlak pneu?

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#17 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Harry »

ne, to ne :)
edit: tlaky na pneu jsou na B sloupku.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: V70II
Bydliště: Slovensko

#18 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od laci »

Niekedy sa my stava ,ze nejde regeneracia cez vida/dice,potom nasadim Delphi(autocom)a ono to ide aj cez tuto diagnostiku.Zaplneny filter DPF povazujem vtedy az nejde auto nastartovat. :shock:
Aj taky upchaty filter sa nam podarilo vycistit a auta slapu dodnes.Pouzivame na to supermafrasol a vodu.
Nikdy sa nestalo ,ze by sa nam filter poskodil-cistenim.Samozrejme niekedy je kupit novy ako pise Martin.
Ale pozor! najprv si prever ci je to filtrom,aby si nedal cistit,alebo kupil novy namontujes a budes na tom ako teraz.Aditivum- 1L=asi 60tkm.Pri vadnom cidle tlaku ti moze ukazovat ,ze je DPF-plne.Pozor toto sa deje aj na novych V70III,80II,XC60 a pod.Pyta si vypalenie kazdu chvilu a pritom je DPF ciste.Taketo zariadenia su na plač. :cry:
_________________
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#19 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Harry »

a čidlo tlaku bych odhalil jak? že bych ho proklemoval a zkusil regeneraci, pokud by se rozeběhla, tak stopnout a řešit čidlo ...?
asi nebude na škodu přejít všechny konektory a zkontrolovat jestli převádí.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 443
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#20 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od quaero »

Kolik s tím máš najeto? U D4164T se filtr mění po 160000 km.

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#21 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Harry »

najeto je necelých 84tkm
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#22 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Nosound89 »

martinopel píše:
Harry píše:asi tak 1x měsíčně do plna, 35-40l? nevím přesně, ale zapisuju poctivě do spritmonitoru viz podpis
a neotevíráš moc často nádrž,třeba kvůli štítku na tlak pneu?
Jaký by to mělo vliv?
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

GDPR_user

#23 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od GDPR_user »

Nosound89 píše:
martinopel píše: a neotevíráš moc často nádrž,třeba kvůli štítku na tlak pneu?
Jaký by to mělo vliv?
Aditivum se z ADM přidává při každém otevření víčka nádrže. :bad:

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#24 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od Nosound89 »

Tak to není řešeno moc chytře.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

GDPR_user

#25 Problém s regenerací filtru DPF 1,6D

Příspěvek od GDPR_user »

Nosound89 píše:Tak to není řešeno moc chytře.
Také jsem zíral s otevřenou hubou.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“